Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.07.15 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.07.15 - klo:13:40
@murmela Ehkä aavistuksen olit jo kaasulla kun lähti pyörä alta? Minä en muuten tuolla ajele ennen kuin vetävät uuden pinnan tuonne, sen verran lipokasta tuntuis olevan.

Ei tääl pidossa mitään vikaa ole ainakaan kellon mukaan. Helppo viedä avauksissa pienessä luistossa .
Joo ei kyllä ollu mitään pito-ongelmia, vaikka enkka paranikin pari sekkaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.07.15 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.07.15 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.07.15 - klo:13:40
@murmela Ehkä aavistuksen olit jo kaasulla kun lähti pyörä alta? Minä en muuten tuolla ajele ennen kuin vetävät uuden pinnan tuonne, sen verran lipokasta tuntuis olevan.

Ei tääl pidossa mitään vikaa ole ainakaan kellon mukaan. Helppo viedä avauksissa pienessä luistossa .
Joo ei kyllä ollu mitään pito-ongelmia, vaikka enkka paranikin pari sekkaa.

Mistäs noin iso hyppäys? 

Vuorela

^ Jos pitäis veikata niin alusta ja omaa ajoa ilman koulutusta. Tietty hyvä motivaatio naapuriteltasta. Ei se vaan voi jäädä yli sekunnin päähän :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.07.15 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.07.15 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: mako - 19.07.15 - klo:15:18
Toivottavasti miehen oma huumorintaju vielä kestää .Tsemppiä
Itkettäis kyl varmaan jos ei naurattais. Suht läpiluotaava vitutus kyl. hihi1

No äijä ilmeisesti kuitenkin kunnossa tällä kertaa?

Joo, ainoo potentiaalinen vammapaikka on oikee kämmenselkä/ kämmenselän luut. Jäi kliparin ja radan väliin pyörän kaatuessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

19.07.15 - klo:21:53 #4309 Viimeisin muokkaus: 19.07.15 - klo:22:09 käyttäjältä qazwsx
Joka tapauksessa hyvin vedetty Nitroukselta, kun ei tuolla aina taida olla noita rakojakaan liikaa että pääsee rauhassa ajamaan.
Itte ei pääse vähään aikaan radalle mutta jos edes aamulla tarkenis kävelylenkille.




Nitrous

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.07.15 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.07.15 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.07.15 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.07.15 - klo:13:40
@murmela Ehkä aavistuksen olit jo kaasulla kun lähti pyörä alta? Minä en muuten tuolla ajele ennen kuin vetävät uuden pinnan tuonne, sen verran lipokasta tuntuis olevan.

Ei tääl pidossa mitään vikaa ole ainakaan kellon mukaan. Helppo viedä avauksissa pienessä luistossa .
Joo ei kyllä ollu mitään pito-ongelmia, vaikka enkka paranikin pari sekkaa.

Mistäs noin iso hyppäys? 

Lopettaa sen älyttömän koheltamisen, pysyy linjalla ja malttaa odottaa, että keula osoittaa edes suurin piirtein oikeeseen suuntaan ennen avaamista. Ja lisäks ajaa nopeet läpi edes suurinpiirtein sillä vauhdilla millä pitää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.07.15 - klo:22:10
malttaa odottaa, että keula osoittaa edes suurin piirtein oikeeseen suuntaan ennen avaamista.
Minkä verran datasta on ollut apua tossa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

19.07.15 - klo:22:59 #4312 Viimeisin muokkaus: 19.07.15 - klo:23:06 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.07.15 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.07.15 - klo:22:10
malttaa odottaa, että keula osoittaa edes suurin piirtein oikeeseen suuntaan ennen avaamista.
Minkä verran datasta on ollut apua tossa?
Mun mielestä ei kyllä juurikaan. Onhan siitä se ilo, että voi tarkistaa onko oma fiilis pitänyt paikkaansa, mutta ainakin tähän asti perse ja data on ollu samaa mieltä. Alkukaudesta ehkä karvan enemmän kun virheet oli selkeesti isompia, mutta nyt kesemmällä ei oo hirveesti jaksanu tutkia.

Edit. Ehkä eniten jeesas ajamisen ajatusmallin kanssa kun @wehna kerto täällä foorumilla oman näkemyksensä, että mitkä asiat on tärkeitä ajamisessa. Sen jälkeen on tullu keskityttyä lähinnä rentouteen ja ajolinjan tarkkuuden löytämiseen. Noilla eväillä pääsee aika pitkälle ilman sen kummempaa datan ihmettelyä.

Edit. 2: Enkan parantamista toki helpottaa se, että edellinen enkka on ihan luokattoman surkee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Taffu

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.07.15 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.07.15 - klo:13:09
Saa kommentoida.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpFXMiNbL4I

Ensin hvyät puolet suorituksestasi: Kierrät rataa oikeaan suuntaan.

Huonot puolet: Siihen nähden, että olet ajanut rataa vuosikaudet, ajolinjasi on todella pielessä. Ja kun huomioi sen, ettei tuossa vehkeessä luultavimmin ole seosrenkaita niin ei se nyt vaan tuollaisella linjalla pystyssä pysy.

Enempää en kokemuksen puutteen (en ole vajaan 1000 treenipäivän aikana koskaan vielä ole onnistunut kaatumaan, kisoissa toki) vuoksi viitsi analysoida. :D


Itsellä kokemusta vain ehkä ~50 ratapäivää, mutta noihin kuitenkin kaksi kaatoakin mahtuu, joten jotain uskallan sanoa.

Eikös toi ajolinja tossa ole ihan ok kuitenkin, takanen vain lähtee luistamaan ja sitten alta pois?

murmela

20.07.15 - klo:17:17 #4314 Viimeisin muokkaus: 20.07.15 - klo:18:25 käyttäjältä murmela
Rata-ajelua voi katsella monesta näkökulmasta.

LainaaMinä ja pieni poikani ajateltiin viettää mukava päivä alastarolla sunnuntaina katsellen ajoja. Olin jo ennakkoon kertonut että saattaisin itsekin mennä sinne harjoittelemaan moottoripyörällä ajoa.

Se oli karmaiseva virhe! Enempää pahaa mieltä en olisi varmaan voinut tuottaa pojalleni.Poikaa kiinnosti kovasti ambulanssi ja syy sen läsnäoloon. Kerroin että se on vain siltä varalta että joku sattuisi kaatumaan ja loukkaamaan itsensä. Poika kysyi heti miksi ihmiset sitten kaatuu jos ne opettelee olemaan turvallisia? Tuohon en valitettavasti osannut antaa selitystä.

Mutta ensi lähdöstä tajusin että jotain on pielessä ja pahasti. Miten ihmeessä kukaan voi suistua ulos ensimmäiseen mutkaan heti alussa??? Mikä näitä ihmisiä vaivaa, jokin kuolonvietti?

Asiat muuttivat entistä hullummaksi, sateisella radalla joku tulee pääsuoraa todella lujaa ja yhtään hiljentämättä syöksyy kipinät sinkoillen ulos radalta. Sekuntia myöhemmin toinen kaatuu jää makaamaan ja nousee ylös horjuen kaatuakseen uudelleen maahan. Samaan aikaan ambulanssi lähtee valot vilkkuen radalle. Poikani kysyy minulta hiljaa äiti kuoleeko tuo? Hyvä luoja olin itsekin aivan kauhusta jäykkänä näytti todella pahalta.

Lähdimme välittömästi pois paikalta, olisitte nyt sentään voinut olla hieman totuuden mukaisempi markkinnoidessanne ratapäiviä hauskana ja turvallisena ajoharrastuksena, ei todellakaan sovi lapsille!

Illalla poika halusi nukkua vieressäni mitä ei ole tehnyt aikoihin ja kysyy "äiti lupaathan ettet ikinä mene tuonne" Sanoin etten todellakaan ole menossa, minä olin erehtynyt tosi pahasti.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

20.07.15 - klo:18:22 #4315 Viimeisin muokkaus: 20.07.15 - klo:18:38 käyttäjältä raukkis
Oliko se sen "akan" kirjottama trolli?

edit: näemmä. On se Ajotaito 2 vaan hurjaa touhua. Olisivat vaan antaneet viestin olla, olis voinu tulla hyvää popparipätkää.

JMH

^
Ainakin yhden pannarin taisin nähdä varikolla lipumassa oliko se nyt lauantaina...
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Mikko K.

20.07.15 - klo:20:40 #4317 Viimeisin muokkaus: 20.07.15 - klo:20:42 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 19.07.15 - klo:23:58
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.07.15 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.07.15 - klo:13:09
Saa kommentoida.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpFXMiNbL4I

Ensin hvyät puolet suorituksestasi: Kierrät rataa oikeaan suuntaan.

Huonot puolet: Siihen nähden, että olet ajanut rataa vuosikaudet, ajolinjasi on todella pielessä. Ja kun huomioi sen, ettei tuossa vehkeessä luultavimmin ole seosrenkaita niin ei se nyt vaan tuollaisella linjalla pystyssä pysy.

Enempää en kokemuksen puutteen (en ole vajaan 1000 treenipäivän aikana koskaan vielä ole onnistunut kaatumaan, kisoissa toki) vuoksi viitsi analysoida. :D




Itsellä kokemusta vain ehkä ~50 ratapäivää, mutta noihin kuitenkin kaksi kaatoakin mahtuu, joten jotain uskallan sanoa.

Eikös toi ajolinja tossa ole ihan ok kuitenkin, takanen vain lähtee luistamaan ja sitten alta pois?

Joku on täällä joskus kirjotellu, että mutkan voi sössiä menemällä kaasulle kesken kääntymisen. Hyvä tapa on demota hommaa fillarilla hiekkakentällä... täällä ei tarvita ku vaajakosken vahvimmat pohkeet ja perä lähtee alta noin. Eikä niissä ole 30 heppaa vai mitä tossa kotarissa on?

edit: stoneri tyylin käännöstä kaasulla avauksesta voi kyllä harjotella kunhan eturengas ei tee enää työtä, vaan osoittaa menosuuntaan. :)

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Tänään sain kusiaisenkin pikku sladiin kemoran nelosessa. En tienny, että tyttömopo jaksaa piirtää tossa vauhdissa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal