Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:10:43
No eipä yhtään yllättäny että mä teen tänkin asian väärin. hihi1
Enkö minä ole sanonu et sun tarttee avata kovempaa ja aikasemmin [emoji1] ps.oli ihan pakko

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:10:43
No eipä yhtään yllättäny että mä teen tänkin asian väärin. hihi1
Enkö minä ole sanonu et sun tarttee avata kovempaa ja aikasemmin [emoji1] ps.oli ihan pakko
Jos aikasemmin avais nii menis linja leveeks, eli nopeemmin pitäis avata, ei aikasemmin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:10:43
No eipä yhtään yllättäny että mä teen tänkin asian väärin. hihi1
Enkö minä ole sanonu et sun tarttee avata kovempaa ja aikasemmin [emoji1] ps.oli ihan pakko
Jos aikasemmin avais nii menis linja leveeks, eli nopeemmin pitäis avata, ei aikasemmin.
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:10:43
No eipä yhtään yllättäny että mä teen tänkin asian väärin. hihi1
Enkö minä ole sanonu et sun tarttee avata kovempaa ja aikasemmin [emoji1] ps.oli ihan pakko
Jos aikasemmin avais nii menis linja leveeks, eli nopeemmin pitäis avata, ei aikasemmin.
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]

Mites tommonen gps:ssä näkyvä eläminen vaikuttaa loppunopeuteen? :) Luulis että oot tuohon kohtaan saanut enemmän huippuja, kun on niin lähellä omaa suoravauhtia.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.10.15 - klo:15:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:10:43
No eipä yhtään yllättäny että mä teen tänkin asian väärin. hihi1
Enkö minä ole sanonu et sun tarttee avata kovempaa ja aikasemmin [emoji1] ps.oli ihan pakko
Jos aikasemmin avais nii menis linja leveeks, eli nopeemmin pitäis avata, ei aikasemmin.
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]

Mites tommonen gps:ssä näkyvä eläminen vaikuttaa loppunopeuteen? :) Luulis että oot tuohon kohtaan saanut enemmän huippuja, kun on niin lähellä omaa suoravauhtia.
Juu kyllä olen saanut tuohon kovempia vauhteja eri setupilla, mutta muut kohdat sitten kärsineet [emoji6] kokonaisuutena siis paras tähänastisista vaikkei jokapaikassa optimi olekkaan

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Jaa jaa, ett sä availet nykyisin liian myöhään?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:17:43
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Jaa jaa, ett sä availet nykyisin liian myöhään?
Joo just sitä tarkotin

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]


Kemoran ykkösessä toi muuten onnistuu iteltä jopa suht hyvin...ja välillä vähän liiankin, kun kusiainen ei jaksa keulia siellä ulkokanttarilla. Vetää jumalattoman släpperin käsille kun avaus menee kanttarin päälle. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

27.10.15 - klo:21:09 #4512 Viimeisin muokkaus: 27.10.15 - klo:21:25 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]
Toi riippuu kans paljoon vehkeestä millä ajaa vs mutkan nopeus vs vaihde, eli esim tossa kemoran ykkösmutkassa saa olla aika surutta kaasulla "liian aikasin", koska kaasu saa olla aika paljon auki ennen kuin kone menee vedon puolelle.
Kun sit taas jossain hitaassa mutkassa, esim alastaron kahvilan, homma menee heti ketuiksi jos hipasee kaasua "liian" aikaisin.

Paljos sulla on suoranopeudet siin katsomosuoralla?

Edit:
Laskeskelin, jotta jos kammovispausavauksella suoranopeus nousis esim 242->252, niin voittoa tulee noin 0,2 sekunttia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

27.10.15 - klo:21:34 #4513 Viimeisin muokkaus: 27.10.15 - klo:21:50 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]
Toi riippuu kans paljoon vehkeestä millä ajaa vs mutkan nopeus vs vaihde, eli esim tossa kemoran ykkösmutkassa saa olla aika surutta kaasulla "liian aikasin", koska kaasu saa olla aika paljon auki ennen kuin kone menee vedon puolelle.
Kun sit taas jossain hitaassa mutkassa, esim alastaron kahvilan, homma menee heti ketuiksi jos hipasee kaasua "liian" aikaisin.

Paljos sulla on suoranopeudet siin katsomosuoralla?

Edit:
Laskeskelin, jotta jos kammovispausavauksella suoranopeus nousis esim 242->252, niin voittoa tulee noin 0,2 sekunttia.



Vaikka tää tyhjän vääntäminen ihan kivaa onki niin kyllä nyt luovutan. Kommentoin tuota kemoran ykköstä esimerkkinä kun ehdottomasti väitit ettei aikasin avaamalla suoranopeus nouse vaan menee leveäksi... nyt se sit nousikin 242->252 muttei Alastaron kahvilanmutkassa nouse..... Tää on ihan loputon suo

Edittiä täältäkin: Mikä siitä kammovispausavauksen tekee jos kaasulla ollaan aiemmin? Eikös sellanen juurikin tule silloin kun se avaaminen jätetään myöhään ja sit runtataan kaasu nopeasti auki? Kyllähän kallellaankin saa kiihdyttää pidon rajoissa niinkuin jarruttaessakin? Aletaanko me vääntään on/off tyylistä nyt apeksin tälläkin puolella :P

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]
Toi riippuu kans paljoon vehkeestä millä ajaa vs mutkan nopeus vs vaihde, eli esim tossa kemoran ykkösmutkassa saa olla aika surutta kaasulla "liian aikasin", koska kaasu saa olla aika paljon auki ennen kuin kone menee vedon puolelle.
Kun sit taas jossain hitaassa mutkassa, esim alastaron kahvilan, homma menee heti ketuiksi jos hipasee kaasua "liian" aikaisin.

Paljos sulla on suoranopeudet siin katsomosuoralla?

Edit:
Laskeskelin, jotta jos kammovispausavauksella suoranopeus nousis esim 242->252, niin voittoa tulee noin 0,2 sekunttia.

Kyllä siinä Alastaron kahvilanmutkassakin eroa tulee jonkin verran riippuen siitä, että osuuko avaus niin, että rataa jää käyttämättä metri vs. avaus radan reunaviivan päälle. Huomaa hyvin sillon kun tulee tehokkaamman vehkeen perässä ton avauksen. Jos jää rataa käyttämättä, edellä menevä pakenee huomattavasti enemmän kuin optimaalisella radan käytöllä. Kellossa tuo lienee kusiaisella jotain sadasosia, mutta esim. kakkoseen ohituspaikkaa hakiessa on tärkeetä pystyä pysymään riittävän lähellä koko tuo pääsuora. Ja miksikö kakkoseen ohitus? Siihen ei tartte tulla voimalla rinnalle vaan ykkösen mutkanopeus ja kevyt avaus riittää monesti rinnalle pääsyyn. Lisäksi kakkoseen taitetaan aika myöhään sisään, jolloin sisälle on hyvin tilaa jarruttaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal