Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Kemoran pääsuoralla jos voittaa 0,2s,voi ohittaa avauksessa yhden ja jarrulla seuraavan... ei sillä pitkillä suorilla muuta virkaa ole.  Avaa heti kun vaan saa kaasun selälleen ja pitää sen topparissa vaikka vähän jännittää. Nokka menosuuntaan niin luistaa nätisti. Helppoa tähän aikaan forumilla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]
Toi riippuu kans paljoon vehkeestä millä ajaa vs mutkan nopeus vs vaihde, eli esim tossa kemoran ykkösmutkassa saa olla aika surutta kaasulla "liian aikasin", koska kaasu saa olla aika paljon auki ennen kuin kone menee vedon puolelle.
Kun sit taas jossain hitaassa mutkassa, esim alastaron kahvilan, homma menee heti ketuiksi jos hipasee kaasua "liian" aikaisin.

Paljos sulla on suoranopeudet siin katsomosuoralla?

Edit:
Laskeskelin, jotta jos kammovispausavauksella suoranopeus nousis esim 242->252, niin voittoa tulee noin 0,2 sekunttia.



Vaikka tää tyhjän vääntäminen ihan kivaa onki niin kyllä nyt luovutan. Kommentoin tuota kemoran ykköstä esimerkkinä kun ehdottomasti väitit ettei aikasin avaamalla suoranopeus nouse vaan menee leveäksi... nyt se sit nousikin 242->252 muttei Alastaron kahvilanmutkassa nouse..... Tää on ihan loputon suo

Edittiä täältäkin: Mikä siitä kammovispausavauksen tekee jos kaasulla ollaan aiemmin? Eikös sellanen juurikin tule silloin kun se avaaminen jätetään myöhään ja sit runtataan kaasu nopeasti auki? Kyllähän kallellaankin saa kiihdyttää pidon rajoissa niinkuin jarruttaessakin? Aletaanko me vääntään on/off tyylistä nyt apeksin tälläkin puolella :P

Kerro ny ees paljoko sulla on nopeudet siin katsomosuoralla?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

27.10.15 - klo:22:54 #4517 Viimeisin muokkaus: 27.10.15 - klo:23:10 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.10.15 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:13:35
Vaikka nyt vähän vitsinä ton heitinkin,niin kyllä itsellä ainaki aina missio nimenomaan saada se avaus siirrettyä aikasempaan. Tehdään se sit taittopaikalla,linjalla tai miten vaan mut ainut tapa saada loppunopeutta kasvaan suorilla [emoji1]
Et sä saa loppunopeutta suorilla kasvatettua jos sä avaat aikasemmin. Menee vaan avaus leveeks, ja suoranopeus kärsii. Oothan sä esim palmasissa kokeillu, mitä aikasella avauksella saa aikaseks. Vai onks paikat jo sen verran parantunu, ett se on jääny unholaan?
Ja asia on vakava.
Aikasemmin avaaminen ja liian aikasin avaaminen on eri asioita. Esim. Kemoran  1.mutkan avauspaikan hierominen omalla kohdalla teki aika ison eron pääsuoran loppunopeuteen. Kyllähän sinne ulos saa/pitää ajautua kunhan latua riittää..
Joo, toi on kyllä aika millintarkkaa hieromista siinä kohtaa, kun on ensin ymmärtäny, että avata saa vasta kun keula osottaa oikeeseen suuntaan. Se täsmälleen oikee paikka kun on kuitenkin karvan ennen sitä kun keula osottaa sinne "oikeeseen suuntaan". Pirun helposti tulee joko ulkokanttari silmille tai jää pari metriä rattaa käyttämättä jos ei ajotus ja ajolinja ole ihan täydellinen.
Juurikin. Eli kun keula osoittaa niin kaasu pitää olla auki jo vähän, eikä sillon vasta aleta pikkuhiljaa sitä avaamaan tai jää rataa käyttämättä ja suoranopeus kärsii. Eli kun avauksen aikana ajaudut ihan radan ulkolaitaan ja kaasukapulaa ei tarvi löysätä silloin, niin homma aika jees [emoji6]
Toi riippuu kans paljoon vehkeestä millä ajaa vs mutkan nopeus vs vaihde, eli esim tossa kemoran ykkösmutkassa saa olla aika surutta kaasulla "liian aikasin", koska kaasu saa olla aika paljon auki ennen kuin kone menee vedon puolelle.
Kun sit taas jossain hitaassa mutkassa, esim alastaron kahvilan, homma menee heti ketuiksi jos hipasee kaasua "liian" aikaisin.

Paljos sulla on suoranopeudet siin katsomosuoralla?

Edit:
Laskeskelin, jotta jos kammovispausavauksella suoranopeus nousis esim 242->252, niin voittoa tulee noin 0,2 sekunttia.



Vaikka tää tyhjän vääntäminen ihan kivaa onki niin kyllä nyt luovutan. Kommentoin tuota kemoran ykköstä esimerkkinä kun ehdottomasti väitit ettei aikasin avaamalla suoranopeus nouse vaan menee leveäksi... nyt se sit nousikin 242->252 muttei Alastaron kahvilanmutkassa nouse..... Tää on ihan loputon suo

Edittiä täältäkin: Mikä siitä kammovispausavauksen tekee jos kaasulla ollaan aiemmin? Eikös sellanen juurikin tule silloin kun se avaaminen jätetään myöhään ja sit runtataan kaasu nopeasti auki? Kyllähän kallellaankin saa kiihdyttää pidon rajoissa niinkuin jarruttaessakin? Aletaanko me vääntään on/off tyylistä nyt apeksin tälläkin puolella :P

Kerro ny ees paljoko sulla on nopeudet siin katsomosuoralla?

Ei nyt ole tässä käsillä dataa, mutta noin 240km/h. Ennen avauksien hierontaa jotain 230km/h. Tämä toki taas osittain johtuu siitä "rullailusta" mitä harrastan siellä suoran takapäässä :) Eli löysään kaasun aiemmin ja rullaan mutkaan kevyemmällä jarrulla kuten aiemmin puhuttu. Tästä avauksen hieromisesta itselle se hyöty, että näin pääsen joko ohi/rinnalle jo suoran alussa tai aikana. Jos olen pari pyöränmittaa jäljessä siellä jarrumerkin tuntumassa niin en siinä enää tohdi ohi tunkea..

edittiä: Tämä koko homma pirun hankala käsitellä noita suoranopeuksia verraten eri kuskeilla juurikin tuon ajotyylin takia. Toinen jarruttaa myöhemmin kovempaa jne. Mutta siis itse aloin tietoisesti kasvattamaan tuota suoranopeutta ja noin se nousi. Tämä siis aika faktaa kun vertaan omaan toimintaan joka ei muuttunut suoran päässä.

Toki idea tähän tuli kun pistettiin parin kuskin kanssa datat ja päät yhteen. Huomattiin että minulla on selkeästi hitaampi vauhti suoran päässä vaikka ennen suoraa olevassa mutkassa  mutkanopeus oli kovempi-->avaus on ongelma. Peräkkäin ajaessa tuntui että tulen konttiin kiinni ja kun avaan niin toinen pakenee-->avaan liian myöhään. Tämän oivaltamalla käytäntöön ja parin setin jälkeen aika parani yli 0.2s enkä edelleenkää jarruta kuin nimeksi sinne kakkosmutkaan joka oli jo ennen tätä muutosta oma vahva kohta

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:22:54
Ei nyt ole tässä käsillä dataa, mutta noin 240km/h. Ennen avauksien hierontaa jotain 230km/h. Tämä toki taas osittain johtuu siitä "rullailusta" mitä harrastan siellä suoran takapäässä :) Eli löysään kaasun aiemmin ja rullaan mutkaan kevyemmällä jarrulla kuten aiemmin puhuttu. Tästä avauksen hieromisesta itselle se hyöty, että näin pääsen joko ohi/rinnalle jo suoran alussa tai aikana. Jos olen pari pyöränmittaa jäljessä siellä jarrumerkin tuntumassa niin en siinä enää tohdi ohi tunkea..
Sen takia kyselin ku mä vetelen samaa vauhtia mun mummoavauksilla (0-100% 6,5 sekunttia). 15.x vauhtisilla kierroksilla 240 tossa suoralla. Ja jarrua joku 50-60%.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:23:01
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:22:54
Ei nyt ole tässä käsillä dataa, mutta noin 240km/h. Ennen avauksien hierontaa jotain 230km/h. Tämä toki taas osittain johtuu siitä "rullailusta" mitä harrastan siellä suoran takapäässä :) Eli löysään kaasun aiemmin ja rullaan mutkaan kevyemmällä jarrulla kuten aiemmin puhuttu. Tästä avauksen hieromisesta itselle se hyöty, että näin pääsen joko ohi/rinnalle jo suoran alussa tai aikana. Jos olen pari pyöränmittaa jäljessä siellä jarrumerkin tuntumassa niin en siinä enää tohdi ohi tunkea..
Sen takia kyselin ku mä vetelen samaa vauhtia mun mummoavauksilla (0-100% 6,5 sekunttia). 15.x vauhtisilla kierroksilla 240 tossa suoralla. Ja jarrua joku 50-60%.

Hitto just editoin.. Eli katos toi mun edellinen viesti jos osasin ny selittää jotenki järkevämmin mitä ajan takaa :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:22:54
edittiä: Tämä koko homma pirun hankala käsitellä noita suoranopeuksia verraten eri kuskeilla juurikin tuon ajotyylin takia. Toinen jarruttaa myöhemmin kovempaa jne. Mutta siis itse aloin tietoisesti kasvattamaan tuota suoranopeutta ja noin se nousi. Tämä siis aika faktaa kun vertaan omaan toimintaan joka ei muuttunut suoran päässä.

Toki idea tähän tuli kun pistettiin parin kuskin kanssa datat ja päät yhteen. Huomattiin että minulla on selkeästi hitaampi vauhti suoran päässä vaikka ennen suoraa olevassa mutkassa  mutkanopeus oli kovempi-->avaus on ongelma. Peräkkäin ajaessa tuntui että tulen konttiin kiinni ja kun avaan niin toinen pakenee-->avaan liian myöhään. Tämän oivaltamalla käytäntöön ja parin setin jälkeen aika parani yli 0.2s enkä edelleenkää jarruta kuin nimeksi sinne kakkosmutkaan joka oli jo ennen tätä muutosta oma vahva kohta
Muuttuko apeksin paikka yhtään?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.15 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.10.15 - klo:22:54
edittiä: Tämä koko homma pirun hankala käsitellä noita suoranopeuksia verraten eri kuskeilla juurikin tuon ajotyylin takia. Toinen jarruttaa myöhemmin kovempaa jne. Mutta siis itse aloin tietoisesti kasvattamaan tuota suoranopeutta ja noin se nousi. Tämä siis aika faktaa kun vertaan omaan toimintaan joka ei muuttunut suoran päässä.

Toki idea tähän tuli kun pistettiin parin kuskin kanssa datat ja päät yhteen. Huomattiin että minulla on selkeästi hitaampi vauhti suoran päässä vaikka ennen suoraa olevassa mutkassa  mutkanopeus oli kovempi-->avaus on ongelma. Peräkkäin ajaessa tuntui että tulen konttiin kiinni ja kun avaan niin toinen pakenee-->avaan liian myöhään. Tämän oivaltamalla käytäntöön ja parin setin jälkeen aika parani yli 0.2s enkä edelleenkää jarruta kuin nimeksi sinne kakkosmutkaan joka oli jo ennen tätä muutosta oma vahva kohta
Muuttuko apeksin paikka yhtään?

Ei muuttunut sen enempää kuin kierrosten välissä tuppaa muuttumaan. Eli linja edellä toki mentävä tai koko homman miettiminen turhaa. Mutta kyllä tuosta oli hyötyä loppukautenakin ja tuli muutettua tapoja muillakin radoilla.

mako

kerroin perheelle että jokaisen itseään rakastavan miehen pitää omistaa vähintään 2 mopoa ,joten kotarin kilvellinen  enska tuli taloon .nyt pitää vaan jatkaa itselle  valehtelua et ei tää touhu mitään maksa .

wbaum

Talouden molemmat autot lommolle samana viikonloppuna. Pistää hiukan vituttamaan. Pakko mainita etten minä tai puoliso ollut paikalla kummankaan kolinan aikoihin. Toinen tiiliseinään, toinen sai metrin pituisen pusun parkkipaikalla.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.11.15 - klo:10:34
Talouden molemmat autot lommolle samana viikonloppuna. Pistää hiukan vituttamaan. Pakko mainita etten minä tai puoliso ollut paikalla kummankaan kolinan aikoihin. Toinen tiiliseinään, toinen sai metrin pituisen pusun parkkipaikalla.
Alkaa siis Jubileekin muistuttaa ulkonäöllisesti gixeriä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.11.15 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.11.15 - klo:10:34
Talouden molemmat autot lommolle samana viikonloppuna. Pistää hiukan vituttamaan. Pakko mainita etten minä tai puoliso ollut paikalla kummankaan kolinan aikoihin. Toinen tiiliseinään, toinen sai metrin pituisen pusun parkkipaikalla.
Alkaa siis Jubileekin muistuttaa ulkonäöllisesti gixeriä?
Juu. Alkaa olla samaa sarjaa.

Olis ees vaan tuo pikkulommo, mutta se on painunut läpi asti ja sisäpuolelta niin möykyllä tiivistepintaa vasten ettei oven takalaita enää istu. Tietty ku kattelin netistä varaovia niin löyty sininen, valkoinen, hopea, vihreä, keltainen, vääränpunainen ja sitten oikeanpunainen mutta ilman sivulasia. Oikein tiedä mitä tuosta kaverilta kehtaisi korvausta ottaa, sanoi kyl maksavansa mitä pitää.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.11.15 - klo:10:50
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.11.15 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.11.15 - klo:10:34
Talouden molemmat autot lommolle samana viikonloppuna. Pistää hiukan vituttamaan. Pakko mainita etten minä tai puoliso ollut paikalla kummankaan kolinan aikoihin. Toinen tiiliseinään, toinen sai metrin pituisen pusun parkkipaikalla.
Alkaa siis Jubileekin muistuttaa ulkonäöllisesti gixeriä?
Juu. Alkaa olla samaa sarjaa.

Olis ees vaan tuo pikkulommo, mutta se on painunut läpi asti ja sisäpuolelta niin möykyllä tiivistepintaa vasten ettei oven takalaita enää istu. Tietty ku kattelin netistä varaovia niin löyty sininen, valkoinen, hopea, vihreä, keltainen, vääränpunainen ja sitten oikeanpunainen mutta ilman sivulasia. Oikein tiedä mitä tuosta kaverilta kehtaisi korvausta ottaa, sanoi kyl maksavansa mitä pitää.

Millä ihmeen mikroautolla se on tölvässy jubileetas kun on noin alas tullut kolhu? :D

wbaum

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 02.11.15 - klo:11:52
Millä ihmeen mikroautolla se on tölvässy jubileetas kun on noin alas tullut kolhu? :D
Ajo pakun matalaan tiiliseen koristeseinään, ei ollu sitä ennemmin edes huomannu ku käänti pakua uudella tontillaan :D

Eukon kaara oli sitten naapurin hampin toimesta rusikoitu. Siitäkin pitää vissiin nyt rikosilmoitukseen asti mennä kun asiat eivät meinaa sujua.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.11.15 - klo:10:50
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.11.15 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.11.15 - klo:10:34
Talouden molemmat autot lommolle samana viikonloppuna. Pistää hiukan vituttamaan. Pakko mainita etten minä tai puoliso ollut paikalla kummankaan kolinan aikoihin. Toinen tiiliseinään, toinen sai metrin pituisen pusun parkkipaikalla.
Alkaa siis Jubileekin muistuttaa ulkonäöllisesti gixeriä?
Juu. Alkaa olla samaa sarjaa.

Olis ees vaan tuo pikkulommo, mutta se on painunut läpi asti ja sisäpuolelta niin möykyllä tiivistepintaa vasten ettei oven takalaita enää istu. Tietty ku kattelin netistä varaovia niin löyty sininen, valkoinen, hopea, vihreä, keltainen, vääränpunainen ja sitten oikeanpunainen mutta ilman sivulasia. Oikein tiedä mitä tuosta kaverilta kehtaisi korvausta ottaa, sanoi kyl maksavansa mitä pitää.
Katot tolle ovelle hinnan, pyydät sen + vähän kipukorvausta kaverilta, käyt ostamassa riittävästi olutta ja meette @vernerik kanssa tallille, raapasette muutaman huurteisin samalla kun irrotatte oven, koputtelette oven suoraks ja asennatte sen takas paikoilleen. Ja älkää sit unohtako laittaa sitä webbikameraa päälle ennen rojektin aloitusta. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

On tää hulluks menny ko netissä ei enää ajeta enstenkää..

A) Onko joku törmänny lyömättömään syystarjoukseen lämppäreistä? Semmottii lähtökohtasesti kestävät ja halvat. Muut ominaisuudet plussaa.

C) onko joku törmänny muutenvaan lyömättömään tarjoukseen?

J) kuis muuten rengassäännölle kävi? Siitähän tais loppuksesällä olla joosai lajiparlamentissa tms puhetta..

Powered by EzPortal