Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

timomarko

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 04.03.16 - klo:16:03Enemmän kaipaisi osallistujia keskusteluun. Kirjautuneita yli 750 mutta moni ei ole koskaan kirjoittanut mitään?
Päivittäin tulee täällä käytyä kesät talvet. Pitäisiköhän minunki jotakin? Ajamisesta tiedä mitään, mutta jos pari kuvaa tuonne kynsimispuolelle?

ile90

No koitetaas avata keskustelua vähän. (itekki päivittäin sivustolla ja tuntuu että ei edes ole asiaa mitä jakaa muille) :o    Mitä jengi on tehny sen hyväksi että ens kesänä mennään lujaa?! Kai nyt kaikilla on kovat tavotteet, suunnitelmat ja haaveet tulevalle ratakesälle?!  Ite oon kuntopuolta fiksannu ahkerasti. Kalusto on vaihtunu todistetusti nopeeseen laitteeseen.  Youtubesta katottu kaikki videot ja imetty "vaikutteita" Ajohaluja on nii paljo että sukat pyörii jalassa :D airrev_1

slowrider

04.03.16 - klo:20:27 #4667 Viimeisin muokkaus: 04.03.16 - klo:20:45 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 04.03.16 - klo:19:36
No koitetaas avata keskustelua vähän. (itekki päivittäin sivustolla ja tuntuu että ei edes ole asiaa mitä jakaa muille) :o    Mitä jengi on tehny sen hyväksi että ens kesänä mennään lujaa?! Kai nyt kaikilla on kovat tavotteet, suunnitelmat ja haaveet tulevalle ratakesälle?!  Ite oon kuntopuolta fiksannu ahkerasti. Kalusto on vaihtunu todistetusti nopeeseen laitteeseen.  Youtubesta katottu kaikki videot ja imetty "vaikutteita" Ajohaluja on nii paljo että sukat pyörii jalassa :D airrev_1

Runnonu itteä kuntoon puoliväkisin, tiimihommia kehitelty, sponsseja kaivettu kivien alta, katteita kuidutettu/pakkeloitu/maalattu ihan liikaa,shoppailtu kaikkea tarpeellista ja turhaa ja tärkeimpänä toteutettu unelmia ja siiretty kauden alkua aikasempaan ;) Omat tavoitteet ei kauden suhteen järin korkealla (vielä), mutta tästä tulee hyvä vuosi tiimille

tuhti

No laitetaan nyt sitten.
Pyörä on vaihtunut kilvettömään ja siihen jotain pientä kilkettä tullut ostettua. Kuntoilu on nyt pari kuukautta mennyt ihan päin persettä perinteisten joka vuotisten loukkaantumisien ja jumien kanssa (jotka on kyllä hoidossa, kiitti ilelle karppisen mainostuksesta)
Ensimmäinen tavoite on tottua tohon uuteen pyörään ku on nyt jotenkin luistava kytkin ja shifteri. Sitten toki vauhtia lisää.

juice09

Nyt kai voi sanoa että kausi on ns. ovella. Talvi menny nopeasti ja haasteita on riittänyt kun 12 ihmisen teamille on yritetty saada rahoitusta ja kun tommonen porukka lähtee liikkeelle niin tavaran määrä on suhteellisen iso. Yleinen huono taloudellinen tilanne esim viime vuoteen verrattuna on lisännyt haasteita. Tästä huolimatta kaikki näyttää nyt kohtuullisen hyvältä.

Sponsoreitten saaminen edellyttää hyvin tehtyä pohjatyötä, rahan saamiseen ei riitä pelkkä "ajan motskarilla kilpaa ja tarvisin rahaa". On tärkeää että tietää mitä mistäkin hakee, monesti sponsorit kuultuaan että kyseessä on moottoriurheilu odottavat että sponsorointi maksaa maltaita, pitää suhteuttaa asioita. Tärkeää on myös selkeästi tuoda esille missä tämä toiminta tapahtuu. Hyvä asia on että road racing kiinnostaa lajina ihmisiä. Yleinen kommentti on " jaa Suomessakin ajetaan road racingin, missä?
Toivottavasti laji saisi enemmän julkisuutta, tv:n saaminen mukaan olisi hieno juttu. Meidän kaikkien jotka tähän on sotkeutunut kannattaa joka paikassa tuoda laji esille, sillä lailla ainakin tietoisuus siitä että ratamoottoripyöräilyä harrastetaan Suomessa ja ajetaan myöskin SM-sarjaa lisääntyy.


Bobo

Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Mikko K.

Ratapyörä alkaa oleen kauteen meikkejä vaille valmis. Koitetaan panostaa niihin vähän enemmän, kuin viime kausilla.  Uusi dainesen nahka roikkuu makkarin verhoissa, talliin on löytynyt väkeä ja tekijöitä. Rahatilanne voisi aina olla parempi, mutta ei se ole vielä yhteenkään kauteen näin hyvä ollut.

Viimeseen kuukauteen ei ole tullut ajettua oikein millään, mutta mitä on enduroa tai jäätä treenaillut, niin joka kerta se vaan tuntuu kulkevan pikkusen paremmin.. jos positiivisesti ajatellaan, niin ei ens kauteen tartte kovin montaa sekuntia tahtia kiristää, eli pitäs olla ihan tehtävissä :P

jarska

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 05.03.16 - klo:18:01
On se Wehnä äijä, onneksi olkoon peukku_1  http://www.moottoriurheilu.tv/vehniaiselle-tayspotti-kotikilpailusta/

Konneveden Kone!!  pokal_gold (Connecticut sexmachine)

jarska

Lainaus käyttäjältä: Wper - 04.03.16 - klo:09:13
tänään taas tuli todettua se, että alunperin hyvä foorumi on pilattu joutavalla vittuilulla ja väittelyllä.

Ystäväni, olen sekä samaa, että eri mieltä.
Aika usein kuulee foorumeilla(omillakin), että se on nyt pilalla/pilattu, nimenomaan joidenkin toimesta.
On oma lehmäkin ojassa, mut en koe sitä ihan noin kriittiseksi.
Toki jatkuvat? pienet kahnaukset joskus ärsyttää, joitakin...joitakin taas ei.
Jotkut jopa tykkää lukea kun hieman? lentelee..puolin ja toisin
Alkuun heivattiinkin aika äkkiä tonne "jäsenten välisiin" jos sellaista ilmeni.
Nyt olen ehkä vanhentunut ja pehmentynyt, enkä jaksa kaikkea asiaan kuulumatonta siirrellä(pahoittelen ja ehkä joskus taas innostun siirtelemään)
Toisaalta täällä edelleen jaetaan tietoa toverillisesti, täydellä sydämellä ja nopeasti, iso kiitos siitä!
Menkää itseenne, ollaan eläimiä toisillemme ja rakastellaan taas varikolla kun tavataan wet-kiss-smiley ...kevät tulee!


slowrider

Tänään tuli taas sotkettua devilblissin kanssa

ile90

onko kellään koskaan mietityttänyt että minkälaisen ratkaisun sais tehtyä takajarrusatulaan että takavanteen asentaminen kävisi helpommin? 
mulla ainaski on aina sitä ongelmaa että onnistuu tipauttamaan satulan sille tarkoitetusta hahlosta pois. Jotenki mulla on mielikuva että alla oleva kuva olisi joskus aikasemminki pyöriny jollai foorumilla.. mutta kertaus on opintojen äiti.. tuossaha ois yhenlainen ratkasu asiaan. oisko toimiva? äkkiseltään katsottuna vaatisi kierteen koneistamisen jarrusatulaan ja sopivat reiät tuohon alulaattaan   confused_thinking endurance kisoissa ainaski niillä on joku toimiva ratkaisu koska nii nopeesti vaihtavat takavanteen.. Mutta toki tässäkin voi puntaroida hyötyä normi ratakäytössä. Yleensä aikaa on takavanteen vaihtoon. 

Mikko K.

06.03.16 - klo:12:34 #4676 Viimeisin muokkaus: 06.03.16 - klo:12:40 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 06.03.16 - klo:12:17
onko kellään koskaan mietityttänyt että minkälaisen ratkaisun sais tehtyä takajarrusatulaan että takavanteen asentaminen kävisi helpommin?
mulla ainaski on aina sitä ongelmaa että onnistuu tipauttamaan satulan sille tarkoitetusta hahlosta pois. Jotenki mulla on mielikuva että alla oleva kuva olisi joskus aikasemminki pyöriny jollai foorumilla.. mutta kertaus on opintojen äiti.. tuossaha ois yhenlainen ratkasu asiaan. oisko toimiva? äkkiseltään katsottuna vaatisi kierteen koneistamisen jarrusatulaan ja sopivat reiät tuohon alulaattaan   confused_thinking endurance kisoissa ainaski niillä on joku toimiva ratkaisu koska nii nopeesti vaihtavat takavanteen.. Mutta toki tässäkin voi puntaroida hyötyä normi ratakäytössä. Yleensä aikaa on takavanteen vaihtoon.

Sellainen 30 edestakaista toistoa per ilta parin viikon ajan ja huomaat, että mitään hienoja mekanismeja ei tarvita. Itselle oli joskus renkaanvaihto kaikkine vaiheineen joku ongelma. Nykyään se ei ole juurikaan tankkaamista kummempi operaatio.

Edit: Jos tuon kuvan modin lähtee tekenään, niin joku luokkaa M4 vois olla aika passeli kierre. Eniten rengasjumppaa helpotti itsellä iskevä akkukäyttöinen mutteriväännin. Siinä on ison maailman menoa, kun ähinän ja kiroilun sijaan pilttuusta kuuluu ainoastaan pulttipyssyn laulua.

ile90

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.03.16 - klo:12:34
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 06.03.16 - klo:12:17
onko kellään koskaan mietityttänyt että minkälaisen ratkaisun sais tehtyä takajarrusatulaan että takavanteen asentaminen kävisi helpommin?
mulla ainaski on aina sitä ongelmaa että onnistuu tipauttamaan satulan sille tarkoitetusta hahlosta pois. Jotenki mulla on mielikuva että alla oleva kuva olisi joskus aikasemminki pyöriny jollai foorumilla.. mutta kertaus on opintojen äiti.. tuossaha ois yhenlainen ratkasu asiaan. oisko toimiva? äkkiseltään katsottuna vaatisi kierteen koneistamisen jarrusatulaan ja sopivat reiät tuohon alulaattaan   confused_thinking endurance kisoissa ainaski niillä on joku toimiva ratkaisu koska nii nopeesti vaihtavat takavanteen.. Mutta toki tässäkin voi puntaroida hyötyä normi ratakäytössä. Yleensä aikaa on takavanteen vaihtoon.

Sellainen 30 edestakaista toistoa per ilta parin viikon ajan ja huomaat, että mitään hienoja mekanismeja ei tarvita. Itselle oli joskus renkaanvaihto kaikkine vaiheineen joku ongelma. Nykyään se ei ole juurikaan tankkaamista kummempi operaatio.

Edit: Jos tuon kuvan modin lähtee tekenään, niin joku luokkaa M4 vois olla aika passeli kierre. Eniten rengasjumppaa helpotti itsellä iskevä akkukäyttöinen mutteriväännin. Siinä on ison maailman menoa, kun ähinän ja kiroilun sijaan pilttuusta kuuluu ainoastaan pulttipyssyn laulua.

Eli reenin puutetta.. työkaluista homma ei itellä jää kiinni. Makitaa kontti täynnä :D mutta mutta... renkaan vaihto maraton vois olla jonku illan teema. (toistoa toistoa) kuten mikko yllä kehottikin. otan neuvosta vaarin.

wbaum

^Yhteen kasawikaan vaihtelin takaratasta niin kyllä mä meinasin siinä hermostua jo. Käsittääkseni noissa on yleensäkin holkit paljon vähemmän stefan sisällä niin tippuvat helpommin kuin yamahassa tai suzukissa, missä renkaanvaihto nyt harvemmin tökkää holkkeihin. Jarrusatulaa kyllä pitelee kohillaan kunhan holkit on oikeissa paikoissa. /mutu

Ite kyllä survon paloja vähän leveemmälle suosista jos vanne vaihtuu, pitää vaan muistaa polkee jarrua sit...

murmela

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 06.03.16 - klo:12:17
onko kellään koskaan mietityttänyt että minkälaisen ratkaisun sais tehtyä takajarrusatulaan että takavanteen asentaminen kävisi helpommin?
mulla ainaski on aina sitä ongelmaa että onnistuu tipauttamaan satulan sille tarkoitetusta hahlosta pois. Jotenki mulla on mielikuva että alla oleva kuva olisi joskus aikasemminki pyöriny jollai foorumilla.. mutta kertaus on opintojen äiti.. tuossaha ois yhenlainen ratkasu asiaan. oisko toimiva? äkkiseltään katsottuna vaatisi kierteen koneistamisen jarrusatulaan ja sopivat reiät tuohon alulaattaan   confused_thinking endurance kisoissa ainaski niillä on joku toimiva ratkaisu koska nii nopeesti vaihtavat takavanteen.. Mutta toki tässäkin voi puntaroida hyötyä normi ratakäytössä. Yleensä aikaa on takavanteen vaihtoon.
Mä teen ton rengaanvaihdon siten että pistän taka-akselin oikealta puolelta sen verran paikoilleen/sisäänpäin että sen pää on siinä asetelman reijän tasalla. Jolloin se pitää sen asetelman paikoillaan, ainakin vähäcen.
Vakionahan toi taka-akseli on työnnetty vasemmalta puolelta sisään. Kuten vissiin "kaikissa" pyörissä. Ensimmäinen ratatuunaus on kääntää taka-akseli toisinpäin, jos ketjunsäätöpalikat tmsp on identtiset.

Easy dirty fix on että vedät yhdellä nipparilla takahaarukan ympäri sen takajarruasetelman pään paikoilleen.

Tilaat joltakin sorvarilta sellaiset holkit takavanteeseen joissa on kynnys joka menee stefan sisälle, jolloin holkit ei tipu stefoista irti.
Lisäksi esim bemareissa olen nähnyt paljon sellaisia holkkeja joissa on lisäksi levitetty reuna/viiste haarukan puolella, jolloin holkit/rengas keskittyy oikealle paikalleen niiden avulla. Ts holkkien kulmat ei jää kanittamaan haarukan/asetelman reunaan.

Takapukki kannattaa tuunata siten että takarenkaan alle jää vain rengaslämppärin verran tilaa, jolloin rengasta ei tarvi nostaa kuin senttipari että saa taka-akselin paikalleen/ rengas liikkuu eteen/taakse siten että holkit on koko ajan paikoillaan.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal