Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Manska-

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:01:35
Mopo liikkuu. Moottorijarrun modaus pelaa takapukilla suoritetun tarkan testin perusteella, ainakin se röpöttää enemmän moodi päällä kun palaa korkeilta kierroksilta. Jos ei muuta nii ainaki fuel cut tuntus olevan poissa.   
Mielenkiinnosta kysyn, kun on samanlainen peli, minkälainen modi moottorijarrulle on kyseessä? Meinaatko fuel cutilla tuota kun sopan jakelu katkeaa moottorijarrulla ja kaasua vääntämällä/jakelun alkamisella saa nykäyksen aikaiseksi?

MarkoL

Tänään kerään kamat kärryyn ja lähden.Nimittäin  Vetelin kuntaan.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:01:35
Mopo liikkuu. Moottorijarrun modaus pelaa takapukilla suoritetun tarkan testin perusteella, ainakin se röpöttää enemmän moodi päällä kun palaa korkeilta kierroksilta. Jos ei muuta nii ainaki fuel cut tuntus olevan poissa.

Kaato oli aika lähellä kun ohjausrajottimet turhan tiukat.

Uuteen Etuseen (2011 paisto, vain vähän ajettu sc1)  yli 50g painoja?? 

Ei oikein hyvä noin iso puntitus etusessa. Onko rengas varmasti noussut kunnolla vanteelle.

Sotkee muuten tuo iso katekuva ainakin omalla koneella käytettävyyttä aika paljon kun joutuu siirtelemään
palkeista että saa koko siivun luettua sivusuunnassa.

wbaum

02.06.16 - klo:09:52 #4758 Viimeisin muokkaus: 02.06.16 - klo:09:57 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 02.06.16 - klo:09:22
Ei oikein hyvä noin iso puntitus etusessa. Onko rengas varmasti noussut kunnolla vanteelle.

Sotkee muuten tuo iso katekuva ainakin omalla koneella käytettävyyttä aika paljon kun joutuu siirtelemään
palkeista että saa koko siivun luettua sivusuunnassa.
Mjoo pyörittelin sitä rengasta siinä tovin ja vähän viittä vaille jätänkö siihen vai en, pintaa kuitenki reilusti ja profiili ok. Otan etusta mukaan varikolle niin pitää vaihtaa jos tuo nyt ei pyöri hyvin alla.

Näemmä noi tapatalkin uploadit vähän perseestä, muutin linkiksi.

edit: Jaa olisko paha mode, Jarska, käynyt sorvaamassa liitteeksi nyt.

wbaum

02.06.16 - klo:09:56 #4759 Viimeisin muokkaus: 02.06.16 - klo:09:59 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: Manska- - 02.06.16 - klo:07:20
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:01:35
Mopo liikkuu. Moottorijarrun modaus pelaa takapukilla suoritetun tarkan testin perusteella, ainakin se röpöttää enemmän moodi päällä kun palaa korkeilta kierroksilta. Jos ei muuta nii ainaki fuel cut tuntus olevan poissa.  
Mielenkiinnosta kysyn, kun on samanlainen peli, minkälainen modi moottorijarrulle on kyseessä? Meinaatko fuel cutilla tuota kun sopan jakelu katkeaa moottorijarrulla ja kaasua vääntämällä/jakelun alkamisella saa nykäyksen aikaiseksi?
Tuostahan siinä on kyse, käsittääkseni k.o. ominaisuus nyt löytyy...  Mielenkiintoisempi, joskin selvästi monimutkaisempi modi, on tuo moottorijarruun kajoaminen.

Ecu laitettiin piuhojen päähän ja sieltä vähän yhtä sun toista modattu. Lisäksi piti pikkuisen käännellä ruuveja sieltä läppiä ohjaavilta akseleilta. Käytännön testit lauantaina.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 02.06.16 - klo:09:22
Ei oikein hyvä noin iso puntitus etusessa. Onko rengas varmasti noussut kunnolla vanteelle.

Sotkee muuten tuo iso katekuva ainakin omalla koneella käytettävyyttä aika paljon kun joutuu siirtelemään
palkeista että saa koko siivun luettua sivusuunnassa.
Mjoo pyörittelin sitä rengasta siinä tovin ja vähän viittä vaille jätänkö siihen vai en, pintaa kuitenki reilusti ja profiili ok. Otan etusta mukaan varikolle niin pitää vaihtaa jos tuo nyt ei pyöri hyvin alla.

Näemmä noi tapatalkin uploadit vähän perseestä, muutin linkiksi.

edit: Jaa olisko paha mode, Jarska, käynyt sorvaamassa liitteeksi nyt.
Jep nyt toimii sivut taas hyvin. Kemorassako meinasit kauden avata?

jarska

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:09:52edit: Jaa olisko paha mode, Jarska, käynyt sorvaamassa liitteeksi nyt.

Kilti äs hell

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.06.16 - klo:21:14
Matafaking Käry!!

https://www.youtube.com/watch?v=YAeK1s9NNe8


Jopas oli pitkäveteinen pätkä, eikä lopussakaan tapahtunut mitään.
Päätähtikin oli jotenkin väsyneen oloinen ja pikkuisen lihonutkin.

wbaum

02.06.16 - klo:10:20 #4763 Viimeisin muokkaus: 02.06.16 - klo:10:44 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 02.06.16 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 02.06.16 - klo:09:22
Ei oikein hyvä noin iso puntitus etusessa. Onko rengas varmasti noussut kunnolla vanteelle.

Sotkee muuten tuo iso katekuva ainakin omalla koneella käytettävyyttä aika paljon kun joutuu siirtelemään
palkeista että saa koko siivun luettua sivusuunnassa.
Mjoo pyörittelin sitä rengasta siinä tovin ja vähän viittä vaille jätänkö siihen vai en, pintaa kuitenki reilusti ja profiili ok. Otan etusta mukaan varikolle niin pitää vaihtaa jos tuo nyt ei pyöri hyvin alla.

Näemmä noi tapatalkin uploadit vähän perseestä, muutin linkiksi.

edit: Jaa olisko paha mode, Jarska, käynyt sorvaamassa liitteeksi nyt.
Jep nyt toimii sivut taas hyvin. Kemorassako meinasit kauden avata?
Alastaro it is...

Pitää ajajatutkinto suorittaa samalla keikalla.

Sössötetty tapatalkilla.


murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:09:56
Ecu laitettiin piuhojen päähän ja sieltä vähän yhtä sun toista modattu. Lisäksi piti pikkuisen käännellä ruuveja sieltä läppiä ohjaavilta akseleilta. Käytännön testit lauantaina.
Millä softalla ecua käpisteltiin?
Mitä ruuveja..?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Manska-

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:09:56
Lainaus käyttäjältä: Manska- - 02.06.16 - klo:07:20
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:01:35
Mopo liikkuu. Moottorijarrun modaus pelaa takapukilla suoritetun tarkan testin perusteella, ainakin se röpöttää enemmän moodi päällä kun palaa korkeilta kierroksilta. Jos ei muuta nii ainaki fuel cut tuntus olevan poissa.  
Mielenkiinnosta kysyn, kun on samanlainen peli, minkälainen modi moottorijarrulle on kyseessä? Meinaatko fuel cutilla tuota kun sopan jakelu katkeaa moottorijarrulla ja kaasua vääntämällä/jakelun alkamisella saa nykäyksen aikaiseksi?
Tuostahan siinä on kyse, käsittääkseni k.o. ominaisuus nyt löytyy...  Mielenkiintoisempi, joskin selvästi monimutkaisempi modi, on tuo moottorijarruun kajoaminen.

Ecu laitettiin piuhojen päähän ja sieltä vähän yhtä sun toista modattu. Lisäksi piti pikkuisen käännellä ruuveja sieltä läppiä ohjaavilta akseleilta. Käytännön testit lauantaina.
Eilen juuri samaisen asian takia mopoa hierottiin penkissä. Läppiä jätettiin 3.1% auki, jotta saataisiin eliminoitua tuo nykäys ja moottorijarrua "kevennettiin" (ainakin)ennakoita ja seoksia säätämällä. Jälkimmäiseen vaikutus oli kyllä positiivinen noin 5km testilenkin perusteella. Tosiaan, viikonloppuna alastarolla paremmat kokeilut onko keskiryhmän-körököröttelyssä tuolla tuntuvaa vaikutusta.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.16 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.16 - klo:09:56
Ecu laitettiin piuhojen päähän ja sieltä vähän yhtä sun toista modattu. Lisäksi piti pikkuisen käännellä ruuveja sieltä läppiä ohjaavilta akseleilta. Käytännön testit lauantaina.
Millä softalla ecua käpisteltiin?
Mitä ruuveja..?
ecueditorilla ja woolichilla.

Suzukissa toisioläppien akselilla on yhteys ensiöläppien akseliin. Tän suhdetta muuttamalla tulee efektejä sillo ku kahva on kiinni, eli toisioläppien asento vaikuttaa ekoihin läppiin. Periaattees softan asetukset moottorijarruun (rpm, vaihde) sitten lopullisesti määräytyy tuon ruuvin asennosta.

Tietty idle speed controlli piti disabloida ja tyhjäkäynti määräytyy ihan ruuvilla nyt, että homma pysyy järkevänä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Manska- - 02.06.16 - klo:11:28
Eilen juuri samaisen asian takia mopoa hierottiin penkissä. Läppiä jätettiin 3.1% auki, jotta saataisiin eliminoitua tuo nykäys ja moottorijarrua "kevennettiin" (ainakin)ennakoita ja seoksia säätämällä. Jälkimmäiseen vaikutus oli kyllä positiivinen noin 5km testilenkin perusteella. Tosiaan, viikonloppuna alastarolla paremmat kokeilut onko keskiryhmän-körököröttelyssä tuolla tuntuvaa vaikutusta.
Riippuu kuin paljo moottorijarrua kevennettiin, mut muista sit ku rupeet vetää sykkeellä ett se mopo rullaa hanakammin vauhti päällä sinne mutkaan, varsinki jos sattuu oleen koneen kierrokset alhaalla sinne mennessä. Eli varsinki loppujarrussa ennen apeksii mopo tahtoo puskee ulos koska moottorijarru ei enää tapakkaan vauhtia/ mopo ei kaadu sinne sisämutkaan samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Mut mopo on paljon parempi ja tarkempi ajettava juurikin sen takia koska vaihteleva (kallistuskulmasta, vaihteesta ja kierrosluvusta riippuen) moottorijarru sotkee nyt vähemmän sitä mutkaan ajamista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

02.06.16 - klo:12:34 #4768 Viimeisin muokkaus: 02.06.16 - klo:12:37 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.16 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Manska- - 02.06.16 - klo:11:28
Eilen juuri samaisen asian takia mopoa hierottiin penkissä. Läppiä jätettiin 3.1% auki, jotta saataisiin eliminoitua tuo nykäys ja moottorijarrua "kevennettiin" (ainakin)ennakoita ja seoksia säätämällä. Jälkimmäiseen vaikutus oli kyllä positiivinen noin 5km testilenkin perusteella. Tosiaan, viikonloppuna alastarolla paremmat kokeilut onko keskiryhmän-körököröttelyssä tuolla tuntuvaa vaikutusta.
Riippuu kuin paljo moottorijarrua kevennettiin, mut muista sit ku rupeet vetää sykkeellä ett se mopo rullaa hanakammin vauhti päällä sinne mutkaan, varsinki jos sattuu oleen koneen kierrokset alhaalla sinne mennessä. Eli varsinki loppujarrussa ennen apeksii mopo tahtoo puskee ulos koska moottorijarru ei enää tapakkaan vauhtia/ mopo ei kaadu sinne sisämutkaan samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Mut mopo on paljon parempi ja tarkempi ajettava juurikin sen takia koska vaihteleva (kallistuskulmasta, vaihteesta ja kierrosluvusta riippuen) moottorijarru sotkee nyt vähemmän sitä mutkaan ajamista.
Joo.

Experimenttiä, onneksi ruuveihin pääsee suht helposti käsiksi. Mukava myös että kikserin ecussa oli map1 ja map2, joista toisessa on tää hässäkkä käytössä. Vasemman kahvan peukalolla voi liipaista pois käytöstä koko systeemin jos menee hulluksi ja ajella normisti. Tällöin stp:n toiminta on kuin vakio moottorijarrussa.

edit: Niin juu ja siinä on nyt määritelty minimikierrokset, minkä alle se vähän alkaa jarruttaa. Muistaakseni nelosella on vähän matalemmalla kuin kakkosella ja kolmosella. Pitää tsekkailla.

Sössötetty tapatalkilla.


wbaum

02.06.16 - klo:16:02 #4769 Viimeisin muokkaus: 02.06.16 - klo:16:17 käyttäjältä wbaum
Kattelin tuos loggerilta lambda-dataa niin aika valjuksi menee tyhjäkäynnillä seos. Voi toki olla, ettei lambda pääse toimintalämpötilaansa, onko tuos ees lämmitintä? Käynnistyksestä 15 sekunnin päästä lambda herää ja alkaa laskeutua maximiarvostaan pikkuhiljaa ja tasaantuu tuossa 10sekunnin päästä.

Ei sillä että tuolla nyt juuri merkitystä olis.

Liikkeellä menee tuonne 13,2-13,3 kohille. Noh, pitää katsoa radalla kun on vähän kaasua ja kierroksia enemmän.

Powered by EzPortal