Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.16 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?

Ajoasento ja ajoergonomia on ihan mielettömästi parempi. Toki ne on jonku verran makuasioitakin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:06:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.16 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?
Ajoasento ja ajoergonomia on ihan mielettömästi parempi. Toki ne on jonku verran makuasioitakin.
Pystyisiksä kopioimaan Aprilian ajoergonomian r6:een?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.16 - klo:07:29
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:06:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.16 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?
Ajoasento ja ajoergonomia on ihan mielettömästi parempi. Toki ne on jonku verran makuasioitakin.
Pystyisiksä kopioimaan Aprilian ajoergonomian r6:een?

No penkki on jo vähän vastaava crc fairingsin irroitettava istuin. Mutta se tankki on ihan mielettömän hyvä apriliassa. Ite en edes näin jokusen vuoden kokemuksella saa kunnolla tukea r6 tankista. Mun mielestä säännöt ei salli hirvittäviä modauksia tankkiin (siluettisäännöt).

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.16 - klo:07:29
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:06:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.16 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?
Ajoasento ja ajoergonomia on ihan mielettömästi parempi. Toki ne on jonku verran makuasioitakin.
Pystyisiksä kopioimaan Aprilian ajoergonomian r6:een?

No penkki on jo vähän vastaava crc fairingsin irroitettava istuin. Mutta se tankki on ihan mielettömän hyvä apriliassa. Ite en edes näin jokusen vuoden kokemuksella saa kunnolla tukea r6 tankista. Mun mielestä säännöt ei salli hirvittäviä modauksia tankkiin (siluettisäännöt).


Mites tankin kuomu ja teipillä pehmikettä takaosaan? Noilla eväillä R1 tankista saa tosi hyvän. Toki ajotyylit poikkeaa varmaan aika paljon... En esim laita kylkiin mitään grippiä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.16 - klo:07:29
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:06:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.16 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?
Ajoasento ja ajoergonomia on ihan mielettömästi parempi. Toki ne on jonku verran makuasioitakin.
Pystyisiksä kopioimaan Aprilian ajoergonomian r6:een?

No penkki on jo vähän vastaava crc fairingsin irroitettava istuin. Mutta se tankki on ihan mielettömän hyvä apriliassa. Ite en edes näin jokusen vuoden kokemuksella saa kunnolla tukea r6 tankista. Mun mielestä säännöt ei salli hirvittäviä modauksia tankkiin (siluettisäännöt).

Enpäs nyt tähän hätään muista minkä tuntunen Aprilia oli istua, mutta eikös noissa tvineissä oo monesti aika kapee toi tankin takaosa verrattuna rivikoneisiin. Tulisko se ero siitä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.09.16 - klo:13:49
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.16 - klo:07:29
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.09.16 - klo:06:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.16 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.09.16 - klo:14:14
Apriliassa on moni asia paremmin kuin r6 vaikka olikin painava ja tehoton.
Mitäs kaikkee?
Ajoasento ja ajoergonomia on ihan mielettömästi parempi. Toki ne on jonku verran makuasioitakin.
Pystyisiksä kopioimaan Aprilian ajoergonomian r6:een?

No penkki on jo vähän vastaava crc fairingsin irroitettava istuin. Mutta se tankki on ihan mielettömän hyvä apriliassa. Ite en edes näin jokusen vuoden kokemuksella saa kunnolla tukea r6 tankista. Mun mielestä säännöt ei salli hirvittäviä modauksia tankkiin (siluettisäännöt).

Enpäs nyt tähän hätään muista minkä tuntunen Aprilia oli istua, mutta eikös noissa tvineissä oo monesti aika kapee toi tankin takaosa verrattuna rivikoneisiin. Tulisko se ero siitä?

R6R ajoasento ja ergonomia on kyllä haastavia R1:n ja gixxereiden jälkeen. Suhteellisesti edellisiin ei tarvi tehdä mitään että on hyviä. R6R:ssä ei ole istuinta vaan kapea satulapinta ja tankin takaosassa ei ole tukea antavaa suoraa pintaa vaan takaosa on kaareva pallopinta. Kuvannee insinööreille tarpeeksi?

Itellä veti sisämutkan käsi roikuttaessa jumiin koska kädellä (ja sisäpuolen jalalla) joutui tukemaan pyörän selässä pysymistä tai muuten perse putosi kyydistä. Ongelman korjasin ottamalla CRC penkin pois ja laittamalla tilalle pitävää solukumia missä ei pääse liukumaan. Ei tankista mitään tukea saa, mutta tankki on muutenkin niin lyhyt ettei ihan tankissa kiinni ole muutenkaan hyvä mielestäni ajaa. Ei tuolla ajaminen edellenkään yhtä rentoa ole kuin R1:llä.

Tuosta jos nyt lähtisi jotain parantamaan pitäisi ensin hankkia öhlärin ohjausiskari tai ainakin sen kiinnike sarja, jotta saisi klipareita ylemmäs.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.09.16 - klo:17:36
R6R ajoasento ja ergonomia on kyllä haastavia R1:n ja gixxereiden jälkeen. Suhteellisesti edellisiin ei tarvi tehdä mitään että on hyviä. R6R:ssä ei ole istuinta vaan kapea satulapinta ja tankin takaosassa ei ole tukea antavaa suoraa pintaa vaan takaosa on kaareva pallopinta. Kuvannee insinööreille tarpeeksi?

Itellä veti sisämutkan käsi roikuttaessa jumiin koska kädellä (ja sisäpuolen jalalla) joutui tukemaan pyörän selässä pysymistä tai muuten perse putosi kyydistä. Ongelman korjasin ottamalla CRC penkin pois ja laittamalla tilalle pitävää solukumia missä ei pääse liukumaan. Ei tankista mitään tukea saa, mutta tankki on muutenkin niin lyhyt ettei ihan tankissa kiinni ole muutenkaan hyvä mielestäni ajaa. Ei tuolla ajaminen edellenkään yhtä rentoa ole kuin R1:llä.

Tuosta jos nyt lähtisi jotain parantamaan pitäisi ensin hankkia öhlärin ohjausiskari tai ainakin sen kiinnike sarja, jotta saisi klipareita ylemmäs.


Hyvin pitkälti samanlaisia tuntemuksia R6 ajoasennon suhteen, ensin ajattelin että tottumiskysymys mutta ei siihen oikein kesän aikana tottunut.  PP tuningin korkeammat kliparit hieman paransi, nyt on työn alla jonkinmoinen tankkipatti. Viiden litran muovikanisterista leikkasin pohjaosan ja teippasin tankin suojukseen ja täytin uretaanilla. Homma olisi voinut sujua paremminkin, uretaani moska ei täytä kovin hyvin ahtaita koloja, ja tähänkin jäi ilmataskuja. Eli olisi pitänyt tehdä muutama reikä josta täyttää alkaen pohjalta. Kuvissa aloitustilanne ja sitten vähän muotoiltuna. Tuosta pitää vielä vuolla pois ja sitten olis tarkoitus irroittaa tankinsuoja ja laittaa uretaanin päälle lasikuitua. 

Mulla olisi sellaista lasikuituteippiä saatavissa, mahtaisko onnistua jos sillä teippaa yli monttujen (jää vähän onttoa alle) ja laittaa hartsit päälle, tekee vaikka pariin kertaan. Toinen vaihtoehto tietysti tavallinen lasikuitumatto, tuo teippi vaan paljon hienompaa kuitua ja helpommin laitettavissa. Nyt ei motivaatio riitä, onneksi koko talvi aikaa tehdä valmiiksi.

https://drive.google.com/file/d/0B4P5NgGwW1ahZVh6REZUcnVxLU9uQ1FDU1JuQzJoeEJkSkQw/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B4P5NgGwW1ahRFRLcmRsVEFpZVRLYUhKY2lRZkJrSVZiWDVR/view?usp=sharing





murmela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 28.09.16 - klo:16:11
 Homma olisi voinut sujua paremminkin, uretaani moska ei täytä kovin hyvin ahtaita koloja, ja tähänkin jäi ilmataskuja. Eli olisi pitänyt tehdä muutama reikä josta täyttää alkaen pohjalta. Kuvissa aloitustilanne ja sitten vähän muotoiltuna. Tuosta pitää vielä vuolla pois ja sitten olis tarkoitus irroittaa tankinsuoja ja laittaa uretaanin päälle lasikuitua.

Mulla olisi sellaista lasikuituteippiä saatavissa, mahtaisko onnistua jos sillä teippaa yli monttujen (jää vähän onttoa alle) ja laittaa hartsit päälle, tekee vaikka pariin kertaan. Toinen vaihtoehto tietysti tavallinen lasikuitumatto, tuo teippi vaan paljon hienompaa kuitua ja helpommin laitettavissa. Nyt ei motivaatio riitä, onneksi koko talvi aikaa tehdä valmiiksi.
Käytä pullourtsii pakkelina millä paklaat kolot umpeen.
Eli sohotat sitä urtsii siihen vaan ja lastalla tasottelet, siit tulee ton näköstä:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1199.msg31495#msg31495

Ja kuivuttuaan/ hiottuna ton näköstä:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1199.msg31514#msg31514
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.09.16 - klo:19:44
Käytä pullourtsii pakkelina millä paklaat kolot umpeen.
Eli sohotat sitä urtsii siihen vaan ja lastalla tasottelet, siit tulee ton näköstä:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1199.msg31495#msg31495

Ja kuivuttuaan/ hiottuna ton näköstä:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1199.msg31514#msg31514


Vähän siihen tapaan kokeilinkin, tuntui vaan olevan kiinni siinä lastassa kun koetin levitellä. Pitää hakea biltemasta uusi pullo tai suutin tuohon mikä on ja yrittää uudelleen.

miolta

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 28.09.16 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.09.16 - klo:19:44
Käytä pullourtsii pakkelina millä paklaat kolot umpeen.
Eli sohotat sitä urtsii siihen vaan ja lastalla tasottelet, siit tulee ton näköstä:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1199.msg31495#msg31495

Ja kuivuttuaan/ hiottuna ton näköstä:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1199.msg31514#msg31514


Vähän siihen tapaan kokeilinkin, tuntui vaan olevan kiinni siinä lastassa kun koetin levitellä. Pitää hakea biltemasta uusi pullo tai suutin tuohon mikä on ja yrittää uudelleen.


No eihän tohon tarvi kuin pakkausteippiä päälle ja sitten lasikuitu. Teippailet sen tankinsuojankin, niin ei tartu lasikuitu siihen sitten kiinni. Ihan turha niitä pieniä kuoppia tasotella, teippi kireelle niin menee suorana yli. Sitten kun lasikuitu on kovettunut, niin voit irrotella koko patin ja tyhjentää ton uretaanin yms. sieltä sisältä ja siistiä reunat yms. Ja sitten menee miettimiseksi, että teetkö tosta kiinteän osan tankinsuojaa vai haluatko sen joskus vielä irti..? Kiinnitys sitten sen mukaan..

Sippe

28.09.16 - klo:23:26 #4841 Viimeisin muokkaus: 29.09.16 - klo:05:14 käyttäjältä Sippe
Lainaus käyttäjältä: miolta - 28.09.16 - klo:22:55


No eihän tohon tarvi kuin pakkausteippiä päälle ja sitten lasikuitu. Teippailet sen tankinsuojankin, niin ei tartu lasikuitu siihen sitten kiinni. Ihan turha niitä pieniä kuoppia tasotella, teippi kireelle niin menee suorana yli. Sitten kun lasikuitu on kovettunut, niin voit irrotella koko patin ja tyhjentää ton uretaanin yms. sieltä sisältä ja siistiä reunat yms. Ja sitten menee miettimiseksi, että teetkö tosta kiinteän osan tankinsuojaa vai haluatko sen joskus vielä irti..? Kiinnitys sitten sen mukaan..


Tuota hain, eli ajatuksena oli vetää se lasikuituteippi kireälle ja käyttää sitä kuitumattona varmaan muutakin teippiä voi käyttää, mutta silloin tietysti pitää laittaa kuitumatto. Ei tarvitse saada irti pattia, toinen samanlainen suoja olemassa. Etsin tankisuojuksia jossa olisi parempi muoto, ei vaan tuntunut löytyvän CRC muistaakseni tuo nykyinen, sebimotosta hankkimani ainakin on täysin samanlainen. Voi olla että stock? sääntö josta joku tässä mainitsi saanut aikaan ettei ole paremmin muotoiltuja osunut kohdalle.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Pistetään tänne pieni raportti Almeriasta kun tuli käytyä ekaa kertaa tällä kaudella korjatulla -08 10R:llä radalla. Ongelmat alkoi heti alusta ja ehkä siitä johtuen virheitä sattui aivan liikaa neljään päivään.

Eka päivä radalle kun oli päällisin puolin tarkastellut että kaikki on kiinni kunnolla. Oikeastaan tuli katsottua vaan etukolmioiden tiukkuus etuputkiin ja jarrusatulat, samalla kun katsoin makaukset ja vaihdettiin toinen jousi toiseen putkeen eteen että sai painumat kohdalleen.
Ekasetillä meno hyytyi neljän kierroksen jälkeen täysin ja jonkun aikaa odoteltua pääsi ajamaan takaisin varikolle. Vikaa ihmetellessä huomattu että kaatoanturi kiinni huonosti ja seuraavana päivänä uudelleen radalle jolloin meno hyytyi uudelleen jo portilta avatessa kolmoselle vaihdossa.
Kaksi päivää meni aivan hukkaan ja kolmantena aamuna tuli korjaamon omistaja itse paikalle varaosia mukanaan ja vaihtoi ekaksi uuden kaatoanturan ja bensapumpun, jossa vika todennäköisesti olikin koska sen jälkeen alkoi veto olla kunnossa ja kone veti iloisesti yli 13K (kittiecu)
Eka setillä jotain 1.48.6 ja seuraavalla 1.47.0 vaikka joutui ajamaan kakkosesta ulos suoraan hiekoille kun käänsin liian aikaisin pimeään kurviin ja linja oli väärä kun sai kurvin näkyviin. Pystyssä pysyin vaikka vauhti loppui vasta kun etupyörä kosketti rengasvallia.

1.47.0 tai jäädä ekan ajopäivän parhaaksi. Renkaat vaihtoon seuraavaksi päiväksi ja siinä vaihdossa sitten jäi jostain syystä oikeanpuolen etujarrusatula kiristämättä kunnolla kiinni.
Neljännen päivän ekalla setillä sitten nostin vauhtia ja sitten alkoi tapahtua, Pitkän vasurin joka nousee ylämäkeen lopussa kun jarrutin jostain 180 kmh vauhdista shikaaniin jossa jarrussa vaihto normaalisti kakkoselle ei jarru pitänytkään kunnolla vaan kahva painui kiinni tankoon eikä vauhti laskenut riittävästi, oli pakko vetää suoraan hiekkojen kautta ja onnistuin tulemaan takaisin radalle josta läksin ajamaan varovaisemmin tarkoituksena tulla varikolle. Kuitenkin tuolla pitkällä suoralla tulin vaihtaneeksi vitosen sisälle kun kilsan pituinen suora ja siitä oikealle käännyttäessä lähtee vasemmalta puolelta varikkotie.
Vauhtia liikaa siihen nähden että jarru ei pitänyt kunnolla mutta jotenkin koska olin tullut tuohon jarruun myös normaalia kovemmmin pää laittoi tuon pehmeyden osittain tuon vauhdin syyksi ja niin tulikin sitten suoran päässä yllätyksenä että kahva pohjaan ilman jarrua ja siitä takajarrulla aika hyvällä vauhdilla pysäytyshiekoille.

Ihmeen kaupalla taas pysyin pystyssä ja siitä kun katsoin etujarruja huomasin että oikeanpuolen satula roikkuu ulkona pelkän jarruletkun varassa!

Ihmekyllä mitään ei mennyt rikki enkä loukkaantunut vaikka tossa olis voinut lähteä henki helposti huononmalla tuurilla. Tämän opetuksen jälkeen en enää lähde ilman varmistuksia jarruissa radalle.

Ensihätään laitoin loctitella uudet pultit kiinni ja kun saan uudet jarrut niin niihin pultit varmistussokilla/langoilla. Uudemmassa ratapyörässä nuo jo onkin paikoillaan.
Kaiken tuon hässäkän jälkeen sain vielä kasattua paketin sellaiseen kuntoon että päivän viimeisellä setillä jäin viimevuotisesta enkasta (1.43.97) enää 0.8 sekunttia johon olin enemmän kuin tyytyväinen kaiken sähläyksen jälkeen.

Tämän tarinan opetus oli itelle se että kun tulee liikaa säätämistä pitäisi aina rauhoittaa tilanne ja ennen kuin lähtee radalle käydä se pyörä vielä kerran läpi ajatuksen kanssa että kaikki on varmasti kiinni kunnolla, ja jos ei aika riitä tarkistamiseen niin sitten jätän setin seuraavalla kerralla väliin.

Powered by EzPortal