Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

saa****an saa****an saa**na, v***u v***u v***u.
Oispa kädet ja osais ajaa. v***u.
murmispalm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.17 - klo:22:23
saa****an saa****an saa**na, v***u v***u v***u.
Oispa kädet ja osais ajaa. v***u.
murmispalm
Yllätttikö mannerlaattojen sauma?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.17 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.17 - klo:22:23
saa****an saa****an saa**na, v***u v***u v***u.
Oispa kädet ja osais ajaa. v***u.
murmispalm
Yllätttikö mannerlaattojen sauma?
Noub, Idse Säädetty DTC hoitelee ne.
Kuhan kiroon vaan v**un turhaa renkaiden ja bensan jne kulutusta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.17 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.17 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.17 - klo:22:23
saa****an saa****an saa**na, v***u v***u v***u.
Oispa kädet ja osais ajaa. v***u.
murmispalm
Yllätttikö mannerlaattojen sauma?
Noub, Idse Säädetty DTC hoitelee ne.
Kuhan kiroon vaan v**un turhaa renkaiden ja bensan jne kulutusta.

Säädä vähemmän, aja kovempaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.17 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.08.17 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.17 - klo:22:23
saa****an saa****an saa**na, v***u v***u v***u.
Oispa kädet ja osais ajaa. v***u.
murmispalm
Yllätttikö mannerlaattojen sauma?
Noub, Idse Säädetty DTC hoitelee ne.
Kuhan kiroon vaan v**un turhaa renkaiden ja bensan jne kulutusta.

Säädä vähemmän, aja kovempaa?
No niii-I.
murmispalm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Popeda

Millastahan olis, jos olis yks rataviikonloppu, missä kaikki ajanotto, datankeruu, kuvaaminen jne olis "kielletty" kaikilta? Katottas viikonlopun jälkeen, minkälainen fiilis on jäänyt ajosta. innocent_1
Ihan vaan tuntuman mukaan eniten omaa kovaa tai miten vaan.

murmela

On ^tuotakin tullut tehtyä. Aikansa kutakin. Tälle kaudelle mulla on missio ja targetti, ja hiekka valuu tiimalasissa.
Jos nyt positiivista(?) etsii, niin tän päivän viimeset kierrokset 24:sia, ja tän päivän nopeimmalla kierroksella (24.52) kaasu vain max 96% auki (nopeen vasurin jälkeen).
Eilen ja tänään opettelin uusia asioita, ja datan perusteella suht onnistuneesti. Mutta se opettelu vei sitten taasen kapaa muusta ajosta, niin sen takia ajo oli erittäin epätasasta, mikä on meikäläiselle erittäin harvinaista. Ja kun racechronon optimi kuitenkin lupaa sitä 22-alkuista jo nyt, nii oishan se kiva ollu päästä ees 23:n puolelle, eli parantaa enkkaa noin kolme kymppää. Varsinkin kun tänään siihen ois ollut ok saumat, vs eilen ku rata oli "täynä" säkenöiviä suhaajia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Kyllä se siitä lähtee.. data ja tekniikka unohduksiin ja lähdet vaan seuraamaan niitä nopeampia, mieluummin ohitat. Joskus ujostelin alkuun painaa noista muista A:n hemuleista ohi, kun oli vähä sellanen fiilis, että mitä mä täällä teen :D Ihan suotta.

Tai sitten haet kehitystä jostain ihan muualta. Kropan liikkuvuus, suhausta sillä pikku minimotolla, muutama päivä vauhtia jokilaivoilta etc.

Sulla on sen verran monta vuotta takana, ettei sieltä kummosen lukon tarvii aueta, ni mennään taas kovempaa :)

wbaum

13.08.17 - klo:13:36 #5049 Viimeisin muokkaus: 13.08.17 - klo:13:53 käyttäjältä wbaum
6(?) vuoden tauon saatiin meidän karting-auto läjättyä tuossa. Piti käydä vähän rataa kiertämässä sitten eilen. Pikkusen tullut mutkissa oltua enemmän sitten noitten aikojen, ihan tolkuton apu tuohon radan lukemiseen kyllä. Heti hokaa miten tuohon tuohon ja tuohon mutkaan pitää ottaa vähän myöhäisempi apeksi että ronton saa pidettyä seuraavat mutkat pohjassa. Ja vaikka että mistä voi vähän tinkiä. Hiukan vaati päätä painaa pääsuoran jälkeinen mutka vielä kaasu pohjassa.

Tuossahan pidetään kaasua pohjassa tyyliin 70% ajasta kun siellä ei niin vetoja ole.

Pitää ens kerraksi nypätä chrono moposta mukaan kun ei saatu ees kierrosaikoja magneettiraidasta napattua.

https://www.youtube.com/watch?v=fnhejKnXCpA

Eli tuommoinen auto, joskus ajettiin tuota sarjaakin.

santerik

Eilen ajeltiin Mikkelissä classic TT:tä.

Linkin takaa löytyy dioja tapahtumasta. Hienoja pyöriä ja paljon ääntä!

https://kuvat.makisarka.fi/kuvat/Tapahtumat+-+Events/TT+Classic+Mikkeli+2017/

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 13.08.17 - klo:08:41
Kyllä se siitä lähtee.. data ja tekniikka unohduksiin ja lähdet vaan seuraamaan niitä nopeampia, mieluummin ohitat. Joskus ujostelin alkuun painaa noista muista A:n hemuleista ohi, kun oli vähä sellanen fiilis, että mitä mä täällä teen :D Ihan suotta.
Siel tais olla vaan C-hemuleita, kun päivän aikana, 6 koko settiä, ei tullut yksikään ohi.
Datasta katsoen pitää saada viel enemmän ätäkkiä apeksiin, kallistuskulmasta puuttuu vieläkin 2-4 astetta, sain sitä jo 2-4 astetta lisättyä. Siel on "helposti" se ylimääränen sekuntti pari.
Toivottavasti la su on kelit, niin se on tulos tai ulos.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.08.17 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 13.08.17 - klo:08:41
Kyllä se siitä lähtee.. data ja tekniikka unohduksiin ja lähdet vaan seuraamaan niitä nopeampia, mieluummin ohitat. Joskus ujostelin alkuun painaa noista muista A:n hemuleista ohi, kun oli vähä sellanen fiilis, että mitä mä täällä teen :D Ihan suotta.
Siel tais olla vaan C-hemuleita, kun päivän aikana, 6 koko settiä, ei tullut yksikään ohi.
Datasta katsoen pitää saada viel enemmän ätäkkiä apeksiin, kallistuskulmasta puuttuu vieläkin 2-4 astetta, sain sitä jo 2-4 astetta lisättyä. Siel on "helposti" se ylimääränen sekuntti pari.
Toivottavasti la su on kelit, niin se on tulos tai ulos.
Miksi yrität ekana ottaa sekunnin pois ns. ison riskin kautta? Luulisin dataa näkemättä, että sulla asuu jarruissa ja avauksissa vielä pari kolme "helppoa" sekuntia?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

15.08.17 - klo:11:46 #5053 Viimeisin muokkaus: 15.08.17 - klo:11:47 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.08.17 - klo:06:50
Miksi yrität ekana ottaa sekunnin pois ns. ison riskin kautta? Luulisin dataa näkemättä, että sulla asuu jarruissa ja avauksissa vielä pari kolme "helppoa" sekuntia?
Sen takia ku ajan mutkat edelleen ihan liian pystyssä ja varovaisesti. Koko kaudella ei oo esim keula lipsahtanut edes vähäsen.
Ja jos apeksinopeus kasvaa, niin kasvaa jarru-, avaus- ja suoranopeuskin.
Datasta kattoen apeksissa mopon rungon kallistuskulmat jotain max 50-52, ja pidon raja menee jossain 60+ asteen kieppeillä. Eli mielestäni ajelen aika maltillisella riskillä apeksissa edelleen, vaikka lisäisin kallistusta pari astetta.
Käytännössä tuo limitti ilmenee siten että siinä vaiheessa kun monon varvaspala alkaa raapimaan asfalttia, tietää että limitti rupee lähestyyn. Ja eipä ole raapinut koko kesänä. Bemarin kuitualakatekkin raapii tonttia kauan ennen limittiä. Eipä ole sekään raapinut.

Ja jos sä mun 24-vauhtista alastarovideota katot, niin eiks se edelleen ole aika rauhallisen ja riskittömän näköstä menoa?

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.08.17 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.08.17 - klo:06:50
Miksi yrität ekana ottaa sekunnin pois ns. ison riskin kautta? Luulisin dataa näkemättä, että sulla asuu jarruissa ja avauksissa vielä pari kolme "helppoa" sekuntia?
Sen takia ku ajan mutkat edelleen ihan liian pystyssä ja varovaisesti. Koko kaudella ei oo esim keula lipsahtanut edes vähäsen.
Ja jos apeksinopeus kasvaa, niin kasvaa jarru-, avaus- ja suoranopeuskin.
Datasta kattoen apeksissa mopon rungon kallistuskulmat jotain max 50-52, ja pidon raja menee jossain 60+ asteen kieppeillä. Eli mielestäni ajelen aika maltillisella riskillä apeksissa edelleen, vaikka lisäisin kallistusta pari astetta.
Käytännössä tuo limitti ilmenee siten että siinä vaiheessa kun monon varvaspala alkaa raapimaan asfalttia, tietää että limitti rupee lähestyyn. Ja eipä ole raapinut koko kesänä. Bemarin kuitualakatekkin raapii tonttia kauan ennen limittiä. Eipä ole sekään raapinut.

Ja jos sä mun 24-vauhtista alastarovideota katot, niin eiks se edelleen ole aika rauhallisen ja riskittömän näköstä menoa?


Ok, ehkä sä sit tosiaan taluttelet ne mutkat. En oo hetkeen sun ajoo kattonu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal