Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.12.17 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.12.17 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.12.17 - klo:20:36
löysin tömäkän murtuman rungosta
Mistä kohtaa?
Emäputken hitsisauman vieressä lämpömuutosvyöhykkeellä sauman suuntaan n. 5cm-10cm ja kohtisuorassa saumasta pois päin n. 5cm. Hankala korjata, koska vaurio myös perusaineessa eikä pelkästään saumassa/sauman vierssä. Runko kyllä lähtee halvalla jos joku siitä haluaa itselleen jotain askarrella.
Ohjausrajotinpalikka painanu rikki?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.12.17 - klo:10:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.12.17 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.12.17 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.12.17 - klo:20:36
löysin tömäkän murtuman rungosta
Mistä kohtaa?
Emäputken hitsisauman vieressä lämpömuutosvyöhykkeellä sauman suuntaan n. 5cm-10cm ja kohtisuorassa saumasta pois päin n. 5cm. Hankala korjata, koska vaurio myös perusaineessa eikä pelkästään saumassa/sauman vierssä. Runko kyllä lähtee halvalla jos joku siitä haluaa itselleen jotain askarrella.
Ohjausrajotinpalikka painanu rikki?
Todennäkösesti joo. Aika paljon siellä on kyllä asiat antanu periksi ennen tuota, koska mulla alakolmion rajoitin ottaa kiinni 5mm ennen tuota rungossa olevaa rajoitinta. Se on vaan kulkenu siellä mukana edellisen omistajan jäljiltä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.12.17 - klo:11:23
Todennäkösesti joo. Aika paljon siellä on kyllä asiat antanu periksi ennen tuota, koska mulla alakolmion rajoitin ottaa kiinni 5mm ennen tuota rungossa olevaa rajoitinta. Se on vaan kulkenu siellä mukana edellisen omistajan jäljiltä.
Noita miettiessä tulee aina mieleen että kuhan jaksais, niin tekis kumista sopivat rajottimet jotta iskun energia kohdistusi mahdollisimman laajalle alalle/ leikkais impulssista piikin pois/ venyttäis impulssiaikaa, jolloin palikoilla ois huomattavasti suurempi mahollisuus selvitä ehjinä.
Nyt omassa mopossa on jotku tasaset muoviset läpyskät rungossa kiinni, ja jos sopiva isku tulee, niin tod näk (tai ehkä jopa toivottavasti/ mielummin kuin runko) keulaputket on lommolla, ihan turhaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.12.17 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.12.17 - klo:11:23
Todennäkösesti joo. Aika paljon siellä on kyllä asiat antanu periksi ennen tuota, koska mulla alakolmion rajoitin ottaa kiinni 5mm ennen tuota rungossa olevaa rajoitinta. Se on vaan kulkenu siellä mukana edellisen omistajan jäljiltä.
Noita miettiessä tulee aina mieleen että kuhan jaksais, niin tekis kumista sopivat rajottimet jotta iskun energia kohdistusi mahdollisimman laajalle alalle/ leikkais impulssista piikin pois/ venyttäis impulssiaikaa, jolloin palikoilla ois huomattavasti suurempi mahollisuus selvitä ehjinä.
Nyt omassa mopossa on jotku tasaset muoviset läpyskät rungossa kiinni, ja jos sopiva isku tulee, niin tod näk (tai ehkä jopa toivottavasti/ mielummin kuin runko) keulaputket on lommolla, ihan turhaan.
Mä oon kans tässä tän vuoden aikana miettiny, että jos sitä pysys pystyssä niin ei tarttis korjata näitä per*****n vehkeitä joka talvi. :D Mut kova muovi pintaan ja alle kumi niin vois toimia. Joustava kumi kun rupee käytössä kuitenkin murentumaan jos tulee suoraa kontaktia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JMH

Lyijyä?

Edit:
Ai niin... paino, koska raasinki murmispalm

Toisaalta vois hehkutella, että menis kovempaakin, mutta kun lyijypainot.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.12.17 - klo:22:12
Lyijyä?

Edit:
Ai niin... paino, koska raasinki murmispalm

Toisaalta vois hehkutella, että menis kovempaakin, mutta kun lyijypainot.

Rengaspainot on aika toimivia, niissä on paksu liimapinta, joka toimii vaimentimena ja kova päällinen. Ja tietää tasan montako grammaa on ylimäärästä painoo. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JMH

^
Noita oonkin käytellyt aikaisemmin. Nyt on jotkut, vissiin messingistä koneistetut, säädettävät.

"Tunnen kuinka vauhti kiihtyy."
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Popeda

 

Hyvää uutta vuotta.
Toivottavasti ei tuu pahoja lippoja ens vuonna. Tai mene paljon luita poikki. Ainakaan mitään tärkeitä, kuten reisiluu tai pääkallo murmispalm

hupeli

Onnentäyteistä ja parantuvia kierrosaikoja sisältävää uuttavuotta kaikille!!!!!

Jone

04.01.18 - klo:20:46 #5124 Viimeisin muokkaus: 04.01.18 - klo:20:49 käyttäjältä Jone
Pitäis putkesta saada tommonen joku ihme savustuspönttö pois, ja takapamppukin pitäis viedä shimmattavaksi.



Omn puhelin RaceChronolle nyt tullut kans hankittua (vanha xcover 2) ja sille pitäis kehittää joku fiksu kiinni mopoon.

Ja sit pitäis vielä ne kuitukatteet ostaa, maalata ja sovittaa. Paljon on kyllä hommaa ja kauhee kuume päästä ajaa. airrev_1

Mikko K.

Kiinteät jalkatapit ei ois ollenkaan huono investointi kuitukatteiden ohella. Liukuu paljon nätimmin ja niistä saa vähän paremmin tukea :) Jos katalysaattorista poistaa pelkät sisukset, niin maskia päähän, ei ole sieltä tuleva pöly ihan terveellisimmästä päästä.

Jone

05.01.18 - klo:09:34 #5126 Viimeisin muokkaus: 05.01.18 - klo:09:56 käyttäjältä Jone
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.01.18 - klo:00:15
Kiinteät jalkatapit ei ois ollenkaan huono investointi kuitukatteiden ohella. Liukuu paljon nätimmin ja niistä saa vähän paremmin tukea :) Jos katalysaattorista poistaa pelkät sisukset, niin maskia päähän, ei ole sieltä tuleva pöly ihan terveellisimmästä päästä.

Joo katin korvausputken tuohon virittelen, ja etukatit poistelen sitten tyhjentämällä.

Jalkatapit kiinnostais kyllä, täytyy katsoa jos löytyis jostaki sopuhintaset. Ajoasennollisesti en ainakaan ole kokenut tarvitsevani, muuten kuin että parempi pito niissä olis. Kaatoa ajatellen yksi vaihtoehto olis kanssa tuohon taka-akselille tulevat suojat. Vähän suojais tuota vasentapuolta kaadossa, oikealla nyt sit putki ottaakin ekana.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jone - 05.01.18 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.01.18 - klo:00:15
Kiinteät jalkatapit ei ois ollenkaan huono investointi kuitukatteiden ohella. Liukuu paljon nätimmin ja niistä saa vähän paremmin tukea :) Jos katalysaattorista poistaa pelkät sisukset, niin maskia päähän, ei ole sieltä tuleva pöly ihan terveellisimmästä päästä.

Joo katin korvausputken tuohon virittelen, ja etukatit poistelen sitten tyhjentämällä.

Jalkatapit kiinnostais kyllä, täytyy katsoa jos löytyis jostaki sopuhintaset. Ajoasennollisesti en ainakaan ole kokenut tarvitsevani, muuten kuin että parempi pito niissä olis. Kaatoa ajatellen yksi vaihtoehto olis kanssa tuohon taka-akselille tulevat suojat. Vähän suojais tuota vasentapuolta kaadossa, oikealla nyt sit putki ottaakin ekana.
Osta PP-tuningit tai vastaavalla robustilla rakenteella olevat. Ne joka suuntaan portaattomasti säätyvät on ihan yhtä hel****iä ja ne on ihan solmussa jokasen pienenkin kaadon jälkeen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.18 - klo:11:44
Osta PP-tuningit tai vastaavalla robustilla rakenteella olevat. Ne joka suuntaan portaattomasti säätyvät on ihan yhtä hel***tiä ja ne on ihan solmussa jokasen pienenkin kaadon jälkeen.

Juu näin meinasinki, kuhan tulee vastaan sopuhintasia käytettyjä. Budjetti ei veny millään uusiin, ellei sitten jotaki kiinankilkettä tilaa. Mutta niistäkin taitaa olla vähän sekalaista mielipidettä/kokemusta.

T1mppa

05.01.18 - klo:11:53 #5129 Viimeisin muokkaus: 05.01.18 - klo:11:56 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Jone - 05.01.18 - klo:09:34
kuin että parempi pito niissä olis

R6:n vakioilla en oo radalla ajanut, mutta yleisesti ne ei oo kauhean pitäviä.
joskus mulla oli jalkatapit, jossa oli hyvin matalalla kuviolla olevat tappiosat. Ne oli ehkä jopa liukkaat, niin osa keskittymisestä meni siihen kun mietti pysyykö se jalka tapin päällä vai ei.

Tällaisa kun ekan kerran kokeilin, niin oli kyllä ihmettelemistä! Huikean hyvät tapit!
Elämä helpottui yllättävän paljon.
http://bolarace.com/index.php?pinc=3
http://bolarace.com/index.php?pinc=5&gallery=Jalkatapit

Ja jalkatappirungot saa olla tukevat. Mulla on joskus ollut jotain kiinalaisia huteria. Ne on menetellyt.

Powered by EzPortal