Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa

Tuohan kuulostaa siltä, että jaksat puristaa ehkä vielä tänään, mutta huomenna tai viimeistään sunnuntaina puristusvoima pikkusen hellittää ja sitten uudet enkat paukkuu  peukku_1

murmela

Jesusvittuperkele että menee motorsportin puolelle.
Onkos kenellekkään tuttu ongelma sellanen että ku lähtee täysiä portista radalle, niin mopon peräpää tärisee/värisee ihan perkeleesti, ja sit ku vaan ajaa eniten täysiä kierros-pari-kolme-neljä, niin värinä/tärinä enimmäkseen hiipuu pikkuhiljaa rata kierrosten myötä pois.
Missä vika?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.05.18 - klo:22:03
Jesusvittuperkele että menee motorsportin puolelle.
Onkos kenellekkään tuttu ongelma sellanen että ku lähtee täysiä portista radalle, niin mopon peräpää tärisee/värisee ihan perkeleesti, ja sit ku vaan ajaa eniten täysiä kierros-pari-kolme-neljä, niin värinä/tärinä enimmäkseen hiipuu pikkuhiljaa rata kierrosten myötä pois.
Missä vika?

Rengas lämpiää  paljon enenmän swingin / takaloksun kohdalta? Lämpimämpi osa elää hetken omaa elämää, ennen kuin tasoittuu. Koita vaikka. Pyöräyttää vannetta 180deg 10 min ennen radalle lähtöä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.05.18 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.05.18 - klo:22:03
Jesusvittuperkele että menee motorsportin puolelle.
Onkos kenellekkään tuttu ongelma sellanen että ku lähtee täysiä portista radalle, niin mopon peräpää tärisee/värisee ihan perkeleesti, ja sit ku vaan ajaa eniten täysiä kierros-pari-kolme-neljä, niin värinä/tärinä enimmäkseen hiipuu pikkuhiljaa rata kierrosten myötä pois.
Missä vika?

Rengas lämpiää  paljon enenmän swingin / takaloksun kohdalta? Lämpimämpi osa elää hetken omaa elämää, ennen kuin tasoittuu. Koita vaikka. Pyöräyttää vannetta 180deg 10 min ennen radalle lähtöä.

Vaihdoin taakse vakioiskunvaimentimen, ja ongelma poistui. Joten vika ollee iskunvaimentimessa, ehkä typet puoliksi karanneet, ja alkaa vaimentamaan ajossa kun lämpee/ paine nousee (?).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Tänään tuli hyvä mieli. Laitoin eka kertaa syksyn kaadon jälkeen jamahan käyntiin.
Vielä jostain jarrukahva ja 7cm alkuperäistä pidempi takajarruletku, niin sitten Kemoraan...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Tänään huomasin, jotta etuhäkkikin oli menny rikki joten

löytyiskö keltään edukasta etuhäkkiä R1 -07 vehkeeseen?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Popeda

Työnantaja ahdistelee muuttamaan Turkuun loppuvuodeksi (oon varmaan mokannu aika pahoin). Jokohan sitä on pakotettu käymään Alastarolla, kun välimatkaselitystä ei voi käyttää. Koitan sinnitellä vastaan.

murmela

31.05.18 - klo:23:50 #5197 Viimeisin muokkaus: 31.05.18 - klo:23:55 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 31.05.18 - klo:20:46
Työnantaja ahdistelee muuttamaan Turkuun loppuvuodeksi (oon varmaan mokannu aika pahoin). Jokohan sitä on pakotettu käymään Alastarolla, kun välimatkaselitystä ei voi käyttää. Koitan sinnitellä vastaan.
Jokilaivoilla, ~10 kpl, ja jokirannan muissa mestoissa, ~15 kpl, viihtyy kesällä oikein hyvin.
Ja ydin/ kauppatori on jokirannasta kahden korttelin päässä, löytyy sit joku 30 kpl mestoja lisää.
Essää mittää kaljaa jua?
https://www.facebook.com/RavintolalaivaDonna/
https://www.google.fi/maps/@60.4472235,22.266247,304m/data=!3m1!1e3
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Choke

Juur eile meinas mennä pahasti viihteen puolel laivoil istuskellessa. Ei kamalan lämpöne kyl enää ehtoost ollu. Aamulla virkeenä työpäivän rientoihin!!

murmela

07.06.18 - klo:20:51 #5199 Viimeisin muokkaus: 07.06.18 - klo:20:53 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.18 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.05.18 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.05.18 - klo:22:03
Jesusvittuperkele että menee motorsportin puolelle.
Onkos kenellekkään tuttu ongelma sellanen että ku lähtee täysiä portista radalle, niin mopon peräpää tärisee/värisee ihan perkeleesti, ja sit ku vaan ajaa eniten täysiä kierros-pari-kolme-neljä, niin värinä/tärinä enimmäkseen hiipuu pikkuhiljaa rata kierrosten myötä pois.
Missä vika?

Rengas lämpiää  paljon enenmän swingin / takaloksun kohdalta? Lämpimämpi osa elää hetken omaa elämää, ennen kuin tasoittuu. Koita vaikka. Pyöräyttää vannetta 180deg 10 min ennen radalle lähtöä.

Vaihdoin taakse vakioiskunvaimentimen, ja ongelma poistui. Joten vika ollee iskunvaimentimessa, ehkä typet puoliksi karanneet, ja alkaa vaimentamaan ajossa kun lämpee/ paine nousee (?).

Juu ei, ainakaan Ammattilaisen mukaan K-Techissä ei ollut vikaa, ja vikahan uusiutui myös vakiopampulla.
Eli mahdollisia syitä on ainakin; takarenkaan pyöriminen vanteella, takajarrun laahaaminen, ketju ja takaratas, tai takapakka.
Bulmallista hommasta tekee se että välillä vika on, välillä ei. Ja hämärästi muistelisin että vika toistui myös tasapainotetulla renkaalla, johon olin merkinnyt venttiilin kohdan, ja rengas ei liikkunut vanteella kuin abaut vajaan sentin per setti tjsp.

Mutta siitä olisin aika varma että vika on nimenomaan takapäässä, koska takarenkaat kuluu voimakkaan epäkeskosti, ja pois otetussa setissä oli epäkeskoksi kulumisen takia joku 100-150 gr epätasapaino.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Millä taajuudella perä suunnilleen täristää? Eli osuuko perstuntumalta vanteen monikertoihin, vai onko korkeampi taajuus. Ootko kokeillu takaiskarin kylkeä kädellä, että kuin paljon lämpö muuttuu ekan muutaman kierroksen aikana?

Eli kun lähdet setille vaikka tiuhempaan, niin ongelmaa ei ole?

JMH

Kiero vanne. Tärinä riippuu tasapainotuksen onnistumisesta ja renkaan kulumisen etenemisestä. Tästä vaihtelu???
Mauno ärrällä, eli Rauno.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 08.06.18 - klo:08:18
Millä taajuudella perä suunnilleen täristää? Eli osuuko perstuntumalta vanteen monikertoihin, vai onko korkeampi taajuus. Ootko kokeillu takaiskarin kylkeä kädellä, että kuin paljon lämpö muuttuu ekan muutaman kierroksen aikana?

Eli kun lähdet setille vaikka tiuhempaan, niin ongelmaa ei ole?
Tärinän taajuus ja voimakkuus kasvaa (luullakseni) aika lineaarisesti nopeuden kasvaessa. En ole ollut huomaavinani mitään tiettyjä nopeuksia/ taajuuksia jolla ilmiö olisi voimakkaampi.
En oo kokeillu iskarin lämpöö ko tavalla.

Viikko sitte sunnuntaina ajellessa tuntui että ongelma ei poistu ollenkaan/ esim viimeselllä setillä täristi alusta loppuun.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JMH - 08.06.18 - klo:09:03
Kiero vanne. Tärinä riippuu tasapainotuksen onnistumisesta ja renkaan kulumisen etenemisestä. Tästä vaihtelu???
Neljä eri takavannetta kokeiltu. Oon tasapainottanu setin aina ennen alle laittoa, oli se uus tai vanha rengas tai jo aikasemminkin tasapainotettu, eliminoidakseni ainakin tuon perus epätasapainon pois yhtälöstä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Entäs jos dtc rytkyttää? Koita huomena ilman sitä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Powered by EzPortal