Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa

Yksi syy kannentiivisteen rikkoutumiseen on moottorin ylikuumeneminen, eli kyllä. Ja silloin se vuotaa pyttyjen väliltä tai sitten yhdestä pytystä ulos.

Jännä, että on toiminut noin hyvin :) Mulla meni kikseristä aikoinaan kannentiiviste rikki. Silloin se pyörä kuulosti ihan ducatilta eikä käynyt mielessäkään, että sillä ajelis :) Puristuspainemittari ilmotti, että ei oo kaikki kunnossa. Kuten tässäkin tapauksessa.

Mutta pinnat vaan tasaseksi ja uutta kannentiivistettä paikalleen. Nippuun ja kovaa ajoa!
Kaikkea kivaa viritystähän tohon on mahdollista tehdä, mutta ehkä kannattaa ne suunnitella ja miettiä off-seasonin aikaan.

Choke

Mahdollisesti jotain tämmöistä taustalla, mutta en jaksa vaivata päätäni vian aiheuttajilla sen enempiä, korjataan seuraukset nyt...

Kun ohivuodot mittasin, kädellä ja korvalla havaitsi et nyt muute puhaltaa ihan suoraan kakkosesta kolmoseen ja mittari näytti ~85% ni naurahdin, että ainut positiivinen asia täs on se, että todennäköisesti sieltä on "muutama" polle puuttunut.. Eli sit ku mosa kunnossa ni toivottavasti mennään taas vähän kovempaa airrev_1

Ainut mikä nyt mietityttää on tuo sylinteriryhmän tasopinta, täytyy se nyt tarkastaa vielä tänään.. Tuon koneistusta varten täytyy kuitenkin koko mosa purkaa niin samalla sinne vaihtais sit laakerit, männän renkaat, tsekkais vaihteiston, kytkimen jnejnejne --> rahat loppuu tälle kaudelle siinä vaiheessa.

Voip olla et vain kansi lähtee koneistamolle, uus nahka ja kovaa ajoo!!

Jone

Tässä mietin huomisen takasta. Pyörän alla nyt vanhempi metukan K2 mikä kestänyt hyvin Alastarossa.

Mutta nyt kun on normia kuumempaa luvattu, niin pitäiskö tossa tiputtaa vai nostaa painetta. Nyt ajanut 1.7bar @ 90C.

miolta


Choke

Lainaus käyttäjältä: miolta - 13.07.18 - klo:23:16
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000683/Permatex-Copper-Spray-Gasket-331-ml

Juu tuota taitaa tallilta löytyäkkin. Tai VHT:n vastaavaa tököttiä. Tullut joskus noissa auto hommissa käytettyä!

murmela

Voihan VDS! eikä mitään muuta...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Kokeilin toisella johtosarjalla, ja VDS! ongelma häipyi. Eli nykyisessä johtosarjassa on joku johto poikki...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Onpahan ihan vitunmoinen homma irrottaa johtosarja...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Nyt on mopossa taas toimivat sähköt. idea_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

Omaa sähläystä tääki kaato mutta voi v***u. Ja joo tiiän aivan liian kallellaan koskin kaasuun.

https://www.youtube.com/watch?v=_TB2qN0DUkA

Kuinkakohan iso kone remppa odottamassa, kausi tais ainaki olla purkissa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.07.18 - klo:22:55
Omaa sähläystä tääki kaato mutta voi v***u. Ja joo tiiän aivan liian kallellaan koskin kaasuun.

https://www.youtube.com/watch?v=_TB2qN0DUkA

Kuinkakohan iso kone remppa odottamassa, kausi tais ainaki olla purkissa.
Pahimmassa tapauksessa nokat, pari mäntää, alakerran laakerit ja jotain pisteosaa. Parhaassa tapauksessa vain yks pannu leikkas. Mut melkein lähtisin kattelee moottoria ebaysta.

Edit. Ja sen moottorin lisäks sitä kaatoanturia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.07.18 - klo:23:03
Pahimmassa tapauksessa nokat, pari mäntää, alakerran laakerit ja jotain pisteosaa. Parhaassa tapauksessa vain yks pannu leikkas. Mut melkein lähtisin kattelee moottoria ebaysta.

Edit. Ja sen moottorin lisäks sitä kaatoanturia.

No per**le vielä ku se kaato anturi "toimi", eli löi hätävilkut päälle. Mutta miks ei sitten katkaissu konetta...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.07.18 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.07.18 - klo:23:03
Pahimmassa tapauksessa nokat, pari mäntää, alakerran laakerit ja jotain pisteosaa. Parhaassa tapauksessa vain yks pannu leikkas. Mut melkein lähtisin kattelee moottoria ebaysta.

Edit. Ja sen moottorin lisäks sitä kaatoanturia.

No per**le vielä ku se kaato anturi "toimi", eli löi hätävilkut päälle. Mutta miks ei sitten katkaissu konetta...
Piuhasarjaa tutkimaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

16.07.18 - klo:09:02 #5309 Viimeisin muokkaus: 16.07.18 - klo:09:04 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.07.18 - klo:22:55
Kuinkakohan iso kone remppa odottamassa, kausi tais ainaki olla purkissa.

Olipa surkea video  :'(

Lujaa ne romut koneen sisällä pyörii, kun kierroksia oli noin paljon.
Mutta aika oli kuitenkin verrattain lyhyt, joten toivottavasti suht pienellä pärjää.

Eipä muuta kun työpöydän putsaus ja haalimaan läjä eri kokoisia purkkeja (esim videovuokraamoista saa niitä muovisia karkkikippoja ilmaseks. Ne on hyviä). Sitten motti siistille pöydälle ja sitä purkamaan ja lajittelemaan osio kerrallaan purkkeihin.
Moottoriremppa ei oo mitään rakettitiedettä. Mielestäni äärimmäisen hauskaa puuhaa! Manuaali ilmoittaa kaikkien kuluvien osien toleranssit, joten sen avulla pääsee hyvinkin pitkälle. Muista kasausvaiheessa momentit. Jos joku iso pultti on jumissa, niin pulttipyssy on kova sana avaushommissa.
Ne osat, mitkä on ottanut lämpövaurioo, ni on todennäköisesti vaihtanut hieman väriä. Alumiini vaihtaa väriä hieman huonommin, mutta onneksi kaikki kuormitusta vaativat liukupinnat on terästä tai vastaavaa.

Kyllä se siitä!  peukku_1 Ajelut saataa olla tosiaan tältä erää tässä. Ebayta selaamaan ja uutta tiivistesarjaa hommaamaan. Jos tarttee uusia mäntiä, niin muistaakseni -11 vuotisen r6r:n männät on eri muotoiset kun noi sun -07 ja niillä tulee lisää puristuksia ja tehoa. Nopeet (joilla on vielä noin vanhaa kalustoa) ovat vaihtaneet niitä sisään.

Powered by EzPortal