Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 31.07.18 - klo:19:03
Johonkin vetoomus siitä että poistavat sen shikaanin. Pilaa koko saa****an radan.
Kuis paljon on vauhtia neulansilmän turva-alueen ulkoreunalla jos tonnarilla jolkottaa ilman shikaania neulansilmän jarruun?

Mun mielestä toi shikaani on yks makeimpia paikkoja Suomen radoilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.07.18 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 31.07.18 - klo:19:03
Johonkin vetoomus siitä että poistavat sen shikaanin. Pilaa koko saa****an radan.
Kuis paljon on vauhtia neulansilmän turva-alueen ulkoreunalla jos tonnarilla jolkottaa ilman shikaania neulansilmän jarruun?

Mun mielestä toi shikaani on yks makeimpia paikkoja Suomen radoilla.
Pikainen arvaus olis että about saman verran ku Alastaron T1:n jarruun tulee, eli jotain 220-230.

Juu onha se shikaani kiva, mutta ei se oo hirveän kiva jos se shikaani on syy siihe että siellä leiskalla ei saa ajaa kilpaa tai sen shikaanin takia joutuu vakavasti loukkaantuneena porukkaa sairaalaan.

Joko A) shikaani pois kokonaan, tai B) shikaani pari metriä jyrkemmäksi ni tappaa vauhdin.

Nykyisellään se shikaani tuhoaa koko hiton radan ku sitä ei voi käyttää.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Jone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.07.18 - klo:21:34
Mun mielestä toi shikaani on yks makeimpia paikkoja Suomen radoilla.

Samaa mieltä, todella makee paikka ajaa.

Nitrous

31.07.18 - klo:22:04 #5403 Viimeisin muokkaus: 31.07.18 - klo:22:08 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 31.07.18 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.07.18 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 31.07.18 - klo:19:03
Johonkin vetoomus siitä että poistavat sen shikaanin. Pilaa koko saa****an radan.
Kuis paljon on vauhtia neulansilmän turva-alueen ulkoreunalla jos tonnarilla jolkottaa ilman shikaania neulansilmän jarruun?

Mun mielestä toi shikaani on yks makeimpia paikkoja Suomen radoilla.
Pikainen arvaus olis että about saman verran ku Alastaron T1:n jarruun tulee, eli jotain 220-230.

Juu onha se shikaani kiva, mutta ei se oo hirveän kiva jos se shikaani on syy siihe että siellä leiskalla ei saa ajaa kilpaa tai sen shikaanin takia joutuu vakavasti loukkaantuneena porukkaa sairaalaan.

Joko A) shikaani pois kokonaan, tai B) shikaani pari metriä jyrkemmäksi ni tappaa vauhdin.

Nykyisellään se shikaani tuhoaa koko hiton radan ku sitä ei voi käyttää.
20 pinnaa lisää huippuja meinaa, että turva-aluetta tarvitaan 40% lisää. Isoin ongelmahan tuossa käytännön tasolla on se, että ratayhtiö on mielestään tehnyt vaaditut muutokset, mutta kilpailukieltoa on silti jatkettu. Jotain feelua siis kommunikoinnissa.

Edit. Näppituntumalta itenarvaisin huiput tonne 240 huitteille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

teemuki

Mä olisin varmasti voinut mennä hiukan hitaammin sinne ja ajaa sen mutkan kuten aiemmillakin kierroksilla - siinä mielessä sitä syyllistä ei tosiaan tarvitse ratayhtiöstä etsiä. Tietysti sitä toivoisi turva-alueiden olevan mahdollisimman hyvät, kun sinne sitten joskus joutuu. Tästä on varmasti hyvä virittää keskustelua ja on tietysti mukavaa, jos nykyinen ratayhtiö suhtautuu parannuksiin paremmalla asenteella kuin edeltäjänsä.

Popeda

Ajettiinko SM-kisat joku vuosi sitten sitä pitkää lenkkiä?

murmela

Kattelin just videolta että vitut siellä edelleenkään ole käytännössä yhtään mitää turva-alueita siinä shikaanin kylessä.
Jos viimeisimmät karttapaikka.fi/ retkikartta.fi ilmakuvat pitävät paikkansa, niin ehkä noin 16 metriä kohtisuoraan radan reunasta mitattuna on tasaista aluetta. Ja jos mittaa kanttare kanttare linjan suuntaisesti, eli viistosti "turva-alueen" yli, niin noin 40 metriä tasaista, ennen kuin alkaa entinen suonpohja-joutomaa tms. 150 kmh vauhdilla toi 40 metriä on noin sekuntti, takajarru pohjassa hieman enemmän, ja vauhti ehtii tippua ehkä noin 125:een, ja sen jälkeen on vain ihan tuurista kiinni; vammautuuko vakavasti vai kuoleeko, ts kuinka isoon ja kovaan esteeseen törmää noin 35 m/s nopeudella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 31.07.18 - klo:22:39
Ajettiinko SM-kisat joku vuosi sitten sitä pitkää lenkkiä?
2013 kyllä
2014 kyllä
2015 kyllä
2016 kyllä
Jarrut paskana, paha hidastaa.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 31.07.18 - klo:22:39Ajettiinko SM-kisat joku vuosi sitten sitä pitkää lenkkiä?
Ajettiin kunnes tuli synkkä vuosi jolloin yksi halvautui about pysyvästi, ja pari pahempaa kaatoa kävi muualla siinä uudella lenkillä. Sen jälkeen se laitettiin kisakieltoon se uusi lenkki.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

habbax

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 31.07.18 - klo:23:08
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 31.07.18 - klo:22:39Ajettiinko SM-kisat joku vuosi sitten sitä pitkää lenkkiä?
Ajettiin kunnes tuli synkkä vuosi jolloin yksi halvautui about pysyvästi, ja pari pahempaa kaatoa kävi muualla siinä uudella lenkillä. Sen jälkeen se laitettiin kisakieltoon se uusi lenkki.
Onko tästä tietoa enemmänkin jossain?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 31.07.18 - klo:23:08
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 31.07.18 - klo:22:39Ajettiinko SM-kisat joku vuosi sitten sitä pitkää lenkkiä?
Ajettiin kunnes tuli synkkä vuosi jolloin yksi halvautui about pysyvästi, ja pari pahempaa kaatoa kävi muualla siinä uudella lenkillä. Sen jälkeen se laitettiin kisakieltoon se uusi lenkki.
Muistelen, että aika pahoja kaatoja tuli jo ekana vuonna, kun turva-alueet puuttu käytännössä kokonaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Nykyään noille kai koitetaan tehdä jotain ja ratayhtiössä tuntuu olevan ns. uutta virtaa.
Muutama vuosi takaperin suurin vaikuttava tekijä noiden puuttumiselle tuntui olevan alueelle yleinen sisäsiittoisuus ja jatkuva lannoitteen kärylle altistuminen. Nämä ei siis ole varmohja faktoja, mutta jotain on pakko spekuloida, kun katsoi muuten hienosti tehdyn laajennuksen toteutusta. Ei mennyt jakeluun, että onpi vaarallista...
Tuossa kohti ei tule otettua pienintäkään riskiä edes kisatilanteessa, mutta noin 180 ++ ulosajovauhtina tonnisella ei todellakaan huvita kokeilla.

PrivateeR

Toi shikaanin modaus sillee että se tappaisi vauhdin ois vielä aivan naurettavan helppo toteuttaa ku se shikaani ei ole ku kanttikivistä tehty paljolti.

ei tartte hirveen montaa metriä asfalttia jotta sen shikaanin halkaisija ois metrin leveempi apexista apexiin ja näin ollen siihe joutuis ottamaan vauhtia pois ainaki 50km/h enemmä.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

kordari

Meinaavat jatkaa asfaltointia ulostulokohtaan. Itselläni vaaratilanteet tulleet aina siinä shikaanissa juuri leveäksi menneestä avauksesta. Toki kummallakin kerralla olen onneksi pysynyt pystyssä

murmela

#eituueeskiire #Viivalle! #62h15min
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal