Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

miolta

01.08.18 - klo:22:48 #5415 Viimeisin muokkaus: 01.08.18 - klo:23:33 käyttäjältä miolta
Pyörä kävi tänään penkissä Tampereella BikeDoctorilla. Ihan hyvin vanha CBR(-04) antoi tehoa. Pyöreästi 170hv/108nm takapyörältä niin olisiko se suunnilleen 190-195 konetehona? Vaikea sanoa vaikuttiko todella kuuma ja kuiva keli mitään, kait noissa penkeissä jonkinlainen korjauskerroin on kelin mukaan. Lopussa alkoi bensapumppu hyytymään, saattanut vaivata jo pitkään. Hyvä kun vika löytyi tuolla eikä hajonnut kokonaan radalla. Kun purin pumppupaketin tankista niin huomasin, että paineensäädin ei ollut täysin paikallaan. Saattanut siis vuotaa bensaa siitä ohi. Modasin sinne kuitenkin 1098 Ducatin pumpun, kun sattui sellainen olemaan ja kokolailla saman kokoinenkin. Vietävä vielä uudelleen penkkiin vaikuttiko pumpun vaihto mitään. Täyskaasukartat oli kuulemma ehtinyt ajamaan, sitten alkoi menemään jatkuvasti laihemmalle ja kun mitattiin niin alkoi bensanpaine tippumaan kovalla kuormalla. Huipputehoa tuskin tulee lisää, mutta ainahan voi toivoa..
Sinällään olisi mielenkiintoista laittaa kittisähköt ja ecu paikalleen niin rajoitin nousisi 11,650 -> 13750. Toisaalta mielenkiinto(ja rahat..) ei riitä jatkuviin koneremontteihin, että menköön noin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: miolta - 01.08.18 - klo:22:48
Sinällään olisi mielenkiintoista laittaa kittisähköt ja ecu paikalleen niin rajoitin nousisi 11,650 -> 13750. Toisaalta mielenkiinto(ja rahat..) ei riitä jatkuviin koneremontteihin, että menköön noin.
13750 RPM ois kyl varmaan aika villit kierrokset -04 aikakauden mosalle?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

miolta

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.08.18 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: miolta - 01.08.18 - klo:22:48
Sinällään olisi mielenkiintoista laittaa kittisähköt ja ecu paikalleen niin rajoitin nousisi 11,650 -> 13750. Toisaalta mielenkiinto(ja rahat..) ei riitä jatkuviin koneremontteihin, että menköön noin.
13750 RPM ois kyl varmaan aika villit kierrokset -04 aikakauden mosalle?


Juu..venttiilikoneisto vähän turhan kovilla. 06-07 ecu nostaisi 500rpm..mutta joutuu vaihtamaan johtosarjan ja tekemään helvetillisen määrän kytkentöjä commanderille, luistonestolle yms..ehkä talvella sitten. Miksei muuten kuvan liittäminen onnistu? Tulee ilmoitus että valmis muttei silti näy..?

LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: miolta - 01.08.18 - klo:22:56
Miksei muuten kuvan liittäminen onnistu? Tulee ilmoitus että valmis muttei silti näy..?

Onko iso tiedosto? Muistaakseni havaitsin tuollaista käyttäytymistä kun koitin lisätä isohkoa kuvaa, pienennyksen jälkeen toimi.

miolta

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 01.08.18 - klo:23:11
Lainaus käyttäjältä: miolta - 01.08.18 - klo:22:56
Miksei muuten kuvan liittäminen onnistu? Tulee ilmoitus että valmis muttei silti näy..?

Onko iso tiedosto? Muistaakseni havaitsin tuollaista käyttäytymistä kun koitin lisätä isohkoa kuvaa, pienennyksen jälkeen toimi.

jpeg, 3.99Mt

murmela

Hyvin pysy kone tollakin kiinni.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.08.18 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: miolta - 01.08.18 - klo:22:48
Sinällään olisi mielenkiintoista laittaa kittisähköt ja ecu paikalleen niin rajoitin nousisi 11,650 -> 13750. Toisaalta mielenkiinto(ja rahat..) ei riitä jatkuviin koneremontteihin, että menköön noin.
13750 RPM ois kyl varmaan aika villit kierrokset -04 aikakauden mosalle?

Vaatii ymmärtääkseni kittiventtiilijouset jos nostaa noin paljon ettei kolise venat mäntiin leijumisen takia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

miolta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.08.18 - klo:00:01


kittiventtiilijouset

Sellaset on asennettuna. Kone kyllä periaatteessa kestää rajoittimen noston, mutta venttiilien kiilat, lautaset yms. joutuu niin paljon kovemmalle rasitukselle ettei maksa vaivaa kokeilla. HRC ohjeistaa vaihtamaan esim. nokkaketjun, nokkien ketjupyörät ja ketjun kiristimen 1000km välein..siis muutama ratapäivä..ei pysty.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: kordari - 01.08.18 - klo:22:43
Meinaavat jatkaa asfaltointia ulostulokohtaan. Itselläni vaaratilanteet tulleet aina siinä shikaanissa juuri leveäksi menneestä avauksesta. Toki kummallakin kerralla olen onneksi pysynyt pystyssä
oonko nyt vain tyhmä ku sanon näin, mutta jos asfaltointia levennetään exitistä, ni eikös se vain kannusta niitä nopeita jannuja vaan tykittämään entistä kovempaa läpi siitä shikaanista? Jolloinka sit ku jollai käy virhe siinä kanttarin päällä ni lähetää entistä lujempaa vain tangentin suuntaan.

100% väärä parannus mun mielestäni... noh, toivotaan ettei pelko käy toteen.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

wbaum

Veikkaan ettei se ainakaan mopojen oikeaa ajolinjaa muuta, kaasu pitää olla tönöllään ku shikaanista tullaan ulos ja sitten ei kyllä ikinä ehdi enää sinne neulansilmään saamaan linjaa.

habbax

Perhana ku motorsportti ulottuu nyt jo ruohonleikkuriin. Onneks se oli helppo (ja kallis myös) korjata ku haki uuden...

murmela

Lainaus käyttäjältä: habbax - 02.08.18 - klo:21:02
Perhana ku motorsportti ulottuu nyt jo ruohonleikkuriin. Onneks se oli helppo (ja kallis myös) korjata ku haki uuden...
Joko se laatikko selvis?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.08.18 - klo:21:03
Lainaus käyttäjältä: habbax - 02.08.18 - klo:21:02
Perhana ku motorsportti ulottuu nyt jo ruohonleikkuriin. Onneks se oli helppo (ja kallis myös) korjata ku haki uuden...
Joko se laatikko selvis?

Eipä selvinnyt ei. 3-4 rattaat meni vaihtoon kuluneiden kytkentähampaiden takia, yks laakeri oli pienillä pykälillä, mutta en jaksa uskoa et se on voinut nalkata kiinni. Aloitan kasaamisen kun ei enää keksi mitään. Vaihdan samalla jäykemmän jousen siihen shiftstarin viereiseen vipuun. Täytyy vielä ku lyö kasaan niin pyöritellä sitä laatikkoo käsin. En saanut sitä käsin jumiin vaikka väänsin ja käänsin niitä rattaita mihin suuntaan tahansa. Käsin tosin sai helposti välivapaan mutta siinäkään tilanteessa mikään ei jumita. Aika uskomaton juttu kyllä.

wbaum

saa**na. Tuolla tähystin puolen yön jälkeen sysimustassa metsässä onko hirviä tai mitä lie, niin tuuttasin valvontakameraan vissiin jonki verran yli. Toivottavasti tuo muuramen rajoitus kameran kohdalla ei oo 60, sitten tulee kyllä jo kipeää lompakolle.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.08.18 - klo:02:27
saa**na. Tuolla tähystin puolen yön jälkeen sysimustassa metsässä onko hirviä tai mitä lie, niin tuuttasin valvontakameraan vissiin jonki verran yli. Toivottavasti tuo muuramen rajoitus kameran kohdalla ei oo 60, sitten tulee kyllä jo kipeää lompakolle.

Rantaväylän kamerat 60, Muurame 80 molemmat, Korpilahti 60.

Powered by EzPortal