Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Choke

Eipä kestä kiitellä!! Saipahan jotain tekemistä loman alkajaisiks!

Vaikka onkin "väärä" foorumi tälle aiheelle niin tällä viikolla on tullu kokeiltua pitkästä aikaa katumotoristin-puuhia. 

Keskiviikko aamuna startattiin viiden miehen voimin prätkillä matkaan, teltat, makuupussit yms tarpeelliset mukana. Itsellä oli lainassa tutun Hondan CBR 1000räärää. 980km tuli ke-to-pe ajeltua, reitti kulki pikkuteitä pitkin Turku-Asikkala-Saarijärvi, tämä nykästiin keskiviikkona. Alaspäin tultiin parissa erässä, Saarijärvi-Keuruu-Orivesi ja tänään Orivesi-Huittinen-Turku.

Olipahan puuhaa, aika loppu sitä alko olla jo keskiviikko iltana tuon reilu 500km siirtymän jälkeen.. Hauskaa oli kyllä hyvällä porukalla, hienoja maisemia, lämmintä olutta ja kylmää makkaraa!!

Mitäs muuten, aamu(yöstä) kohti Motoparkkia, ruutonen on taas läjäs  beer_2 meni nyt tasopinnat putsaillen vakio pahvilla ja liimojen kans läjään. Tiistaina kävin KysUA:n vuorolla Alastarossa kokeilemassa parin setin verran, että kuinka se toimii. Saa ainakin opetella avaamaan uudelleen, hieman erilailla potkua alakierroksilta lähtien ku suunnilleen kaikki konit mukana mitä tuollases nyt voi olla. airrev_1

Positiivista tällä viikolla: mopo ei vuotanut mistään mitään, ei vielä mennyt kansipahvi uudelleen, voimaa on enemmän, selkä kesti ajaa (välilevy luiskahti vajaa kuukaus sit vähä väärään paikkaan), lomaa reilu kolme viikkoo jäljellä, sää ennuste viikonlopulle Virtasalmelle.

Negatiivista tällä viikolla: tiliote.

Jone

10.08.18 - klo:22:12 #5446 Viimeisin muokkaus: 10.08.18 - klo:22:16 käyttäjältä Jone
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 10.08.18 - klo:10:03
Hyvä, että pääset testaamaan toista ecua ja johtosarjaa. Itselle tulee mieleen, että joko ecusta se on disabloitu (mitä kyllä epäilen, tai en ainakaan ymmärrä miks) tai sitten johtosarjassa on joku eriste kulunut puhki ja maadoittuu siitä ja sitä kautta ohittaa anturin.

Itse katsoisin ekana sen liittimen, mihin anturi tulee ja siihen tulevat johdot. Sitten sen verran mitä helposti pääsee piuhoja seuraamaan, niin tsekkaa kunnon. Jos näyttää siltä, että joku on ne jälkikäteen teipannu kasaan, niin sitten rohkeesti purkamaan auki.

Joo, ei pitäis olla disabloitu (se chekattii tällä viikolla). Ja johtosarja on täysin koskematon, sekä anturille tulee 5v virtaa.

Voi olla että Woolich ohjelmassa ollu bugi ja se on sen sieltä poistanut pyytämättä. Mutta nää selviää tosiaan sit ku testaa toista ecua.

wbaum

k7 1000 nokka-akselin asentoanturi kiinnostaisi. Jos jollain hyllyllä tai nopeita tapoja hankkia moinen (ensi viikon aikana) niin vinkit kelpaa.

murmela

11.08.18 - klo:17:11 #5448 Viimeisin muokkaus: 11.08.18 - klo:17:18 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.08.18 - klo:15:34
k7 1000 nokka-akselin asentoanturi kiinnostaisi. Jos jollain hyllyllä tai nopeita tapoja hankkia moinen (ensi viikon aikana) niin vinkit kelpaa.

Onks tosiaan niin, että kyseistä sensoria on vain ja ainoastaan k7 ja k8 1000 suzukeissa?
Osanumero 33220-21H00.
Vai onko samaa sensoria "kaikissa" suzukeissa, mutta johto eri pitunen ja/tai liitin on erilainen, ja sen takia eri osanumero?
Kun yleensä tommoset yksinkertaset sensorit on ihan liukuhihnakamaa/ samaa käytetään "kaikissa".

Yks mahollisuus vois olla että otat jonku koneesta moisen lainaan/ tilaat sille sensorin, jos ko lainaaja ei tarvi konetta ko hankinta-aikana.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Onneks sentään ihan tolla tasolla en vielä ole...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808112201131108_u0.shtml
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.08.18 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.08.18 - klo:15:34
k7 1000 nokka-akselin asentoanturi kiinnostaisi. Jos jollain hyllyllä tai nopeita tapoja hankkia moinen (ensi viikon aikana) niin vinkit kelpaa.

Onks tosiaan niin, että kyseistä sensoria on vain ja ainoastaan k7 ja k8 1000 suzukeissa?
Osanumero 33220-21H00.
Vai onko samaa sensoria "kaikissa" suzukeissa, mutta johto eri pitunen ja/tai liitin on erilainen, ja sen takia eri osanumero?
Kun yleensä tommoset yksinkertaset sensorit on ihan liukuhihnakamaa/ samaa käytetään "kaikissa".

Yks mahollisuus vois olla että otat jonku koneesta moisen lainaan/ tilaat sille sensorin, jos ko lainaaja ei tarvi konetta ko hankinta-aikana.
Samaa tuossa kirosin ku googletin. Tosi pitkälti on samaa mutta tässä olis ihan omansa. Pikaisella tutkimisella on erilainen ku vanhemmat ainakin eri näköisiä.

JMH

No niin. Nyt on ergonomia muutettu kertaheitolla ihan toiseksi. Toivottavasti ehtii koittamaan vielä syksyllä.

Klipareita avasin reiluhkosti. Tappeja siirsin pykälän alas ja pykälän eteen. Veistelin ratasatulan Sebimoton irrallisesta satulaosasta (ei perää tuossa mukana). Aika lailla sai materiaalia poistaa.

v***u jos näillä ei tunnu erilaiselta ajo, niin sitten se on pään sisäistä tai jotain muuta heikkoutta.



Mauno ärrällä, eli Rauno.

T1mppa

24.08.18 - klo:10:26 #5452 Viimeisin muokkaus: 24.08.18 - klo:10:27 käyttäjältä T1mppa
Hyvän oloinen penkki.
Jos sulla on aikaisemmin ollut touring-geeli-penkki, niin kyllä tulet yllättymään. Tuo kova ratapenkki antaa feedbackia paljon paljon paremmin ja saat siten paremman näppituntuman pyörään ja ajamiseen.

PS. Suosittelen ostamaan gorilla-teippiä. Tuo musta jesari on ihan ok, mutta gorillaan verrattuna ero on järkyttävä. Gorilla maksaa hunajaa, mutta sitä kuluu huomattavasti vähemmän.

JMH

Kattoo, jos talvella tulis teippikatteet vaikka kuntoon.

Sithän sitä parempaa korjausteippiä varmaan tartteekin hamstrata.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mauno ärrällä, eli Rauno.

wbaum

Tämän kauden ajellut combolla jossa penkki on todella leveä ja liukas. Sitten tankissa on kunnon grippi ja tietty koko tankkikate on yks iso patti. Painonsiirrot tosi helppoja ja jos pitää pysyä paikallaan niin sisäreittä vaan tankkia vasten. En tiä onko nopea ratkaisu, mutta väittäisin että pystyisin ajamaan omaa kovaa tuolla setillä vaikka 40min putkeen. 20min menee ihan leikiten.

JMH

Jos ei edelleenkään saa tarpeeks tukea, ettei jarruissa liu'u tankkiin kiinni, niin sitten alkaa patin väkästely.

Olihan mulla toi penkin runko hyllyssä viime talvesta lähtien. Ei vaan napannut tehdä, kun vaikutti niin "hankalalta". No, menihän siinä reilu tunti tai jotain.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

shyhander

25.08.18 - klo:21:18 #5456 Viimeisin muokkaus: 25.08.18 - klo:21:20 käyttäjältä shyhander
Mä tein tässä kesän mittaan 10mm telttapatjasta (olis saanu olla ohempaakin). Ekaan kerrokseen mattopuukolla pystysuuntaisia viiltoja jotta taittuu hyvin tankin muotoon. Jollain teppi-jesari viritelmällä kiinni tankkiin. Sitten liimailin lisää kerroksia jolloin muoto jäykistyi. Sitten mm. mattopuukolla etureuna pystysuoraksi ja horisontti suoraan ja reunaliepeet ohenevksi eteenpäin. Jesaria lopuksi ympäri ja testailua -> kerros lisää... jesaria ympäri... tyytyväisyys jonka jälkeen tein maalarinteipistä "kaavan" ja rouva ompeli satulakeinonahasta siihen kuoren. Liimasin sen ja tuli meinaan v**un hyvä. Patti kiinnittyy tankkiin liimattavilla velcro-tarroilla. Liimana käytin aluksi spray-kontaktiliima, mutta lopuksi pelkkää sikafleksiä.

tonde8

Tänään mietiskelen sateella ajamisen ongelmia varusteiden osalta.
Kypärä nyt ensimmäisenä, visiirin huurtuminen suurin ongelma. Käyttättekö pinlock kalvoja/ hengitys ilman ohjaimia ? Onko olemassa ns. Kemikaalia lievennykseen ?  Visiirin ulkopinnalle mitään  mömmöä joka saa sateen väistymään ? 😆

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 26.08.18 - klo:13:48
Tänään mietiskelen sateella ajamisen ongelmia varusteiden osalta.
Kypärä nyt ensimmäisenä, visiirin huurtuminen suurin ongelma. Käyttättekö pinlock kalvoja/ hengitys ilman ohjaimia ? Onko olemassa ns. Kemikaalia lievennykseen ?  Visiirin ulkopinnalle mitään  mömmöä joka saa sateen väistymään ? 😆
Pinlock on ihan ehdoton ja lisäksi kypärässä on pieni ilmanohjain hengitysilmalle.
Ulkopinnalle esim. Turtrle waxin 5sateesta ja jos ei pinlockia ole saatavilla, sisäpinnalle hiuksennohut kerros esim. Fairya. Jos käyttää sitruunaversiota niin saa vieläpä raikkaan tuoksun kypärön sisään. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 26.08.18 - klo:13:48
Onko olemassa ns. Kemikaalia lievennykseen ?
Visiirin sisäpintaan tippa astianpesuainetta, levitä sormella, hönkäise, muuttuu kirkkaaksi. Perustuu siihen että poistaa vesihöyryn pintajännityksen, eli pysyy kirkkaana niin kauan kun astianpesuainetta on siinä visiirin sisäpinnalla. Ts tarpeeks kauan kun on kosteeta, niin valuu pois.

Pinlokki on parempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal