Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Waiski

21.09.18 - klo:21:42 #5475 Viimeisin muokkaus: 21.09.18 - klo:21:44 käyttäjältä Waiski
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.09.18 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: Waiski - 21.09.18 - klo:19:39
Helposti voi kävellä :). Ihminen on todella hyvin palautuva eläin. Itsellä liikkui leikkauksen jälkeen sormet pari milliä suuntaan ja toiseen koska hermot olivat poikki. Nykyisin ei huomaa mtn ongelmaa. Kuntoutus kannattaa ottaa tosissaan.
Mistä kohtaa meni hermot poikki?
Ranteesta. Ja käsi leikattiin kolmeen kertaan. Lopulta ranteeseen titaania.


LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 21.09.18 - klo:19:39
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 21.09.18 - klo:17:00
Kipsi pois jalasta ja sitten kuntoutusta, hihhei. Ehkä sitä vielä joskus voi taas kävelläkin...
Helposti voi kävellä :). Ihminen on todella hyvin palautuva eläin. Itsellä liikkui leikkauksen jälkeen sormet pari milliä suuntaan ja toiseen koska hermot olivat poikki. Nykyisin ei huomaa mtn ongelmaa. Kuntoutus kannattaa ottaa tosissaan.

Tässä riskitekijä on se että näissä taluksen murtumissa joskus tapahtuu luukuoliota ja siihen ei ole parannuskeinoa vaan nilkka joudutaan jäykistämään jos niin käy. Ortopedi oli kuitenkin melko optimistinen tämän tapauksen suhteen sillä murtuma itsessään oli pieni ja luun reunassa ja en ole varsinaisesti riskiryhmää. "Pahin mahdollinen luu nilkasta mutta vähiten paha mahdollinen murtuma siinä luussa" ortopedin sanoja lainatakseni.

Nilkan osalta kuntoutus on siinä mielessä helppoa että jos ei jää sänkyyn makaamaan liikettä tulee melko väkisin, ainoa kuntoutuksellinen ohje jonka sain oli että tekisi hyvää polkea kuntopyörää ilman vastusta jotta nivel saisi paljon liikettä, muuten kuulemma riittää että liikkuu kivun sallimissa rajoissa normaalisti. Tällä hetkellä tuo jalka kestää juuri ja juuri hetken seistä täydellä painolla mutta se johtuu enemmän siitä että se on ollut toimettomana kipsissä melkein kaksi kuukautta kun itse murtumasta.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.09.18 - klo:21:16Mulle ne asenti tommoset comppi ja ribari -säätimet, ku ne totes ettei muuten oo mitn toivoo saada lahjatonta kuskia vetämään alastarossa 1:19-alkusia.

Komeat nupit, tosin saattaisivat hieman haitata hanskan käteen saamista?-)

PS. Jos jollain on suosituksia ratasaappaista jotka suojaavat maksimaalisesti niin olen kuulolla...

Waiski

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 21.09.18 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: Waiski - 21.09.18 - klo:19:39
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 21.09.18 - klo:17:00
Kipsi pois jalasta ja sitten kuntoutusta, hihhei. Ehkä sitä vielä joskus voi taas kävelläkin...
Helposti voi kävellä :). Ihminen on todella hyvin palautuva eläin. Itsellä liikkui leikkauksen jälkeen sormet pari milliä suuntaan ja toiseen koska hermot olivat poikki. Nykyisin ei huomaa mtn ongelmaa. Kuntoutus kannattaa ottaa tosissaan.

Tässä riskitekijä on se että näissä taluksen murtumissa joskus tapahtuu luukuoliota ja siihen ei ole parannuskeinoa vaan nilkka joudutaan jäykistämään jos niin käy. Ortopedi oli kuitenkin melko optimistinen tämän tapauksen suhteen sillä murtuma itsessään oli pieni ja luun reunassa ja en ole varsinaisesti riskiryhmää. "Pahin mahdollinen luu nilkasta mutta vähiten paha mahdollinen murtuma siinä luussa" ortopedin sanoja lainatakseni.

Nilkan osalta kuntoutus on siinä mielessä helppoa että jos ei jää sänkyyn makaamaan liikettä tulee melko väkisin, ainoa kuntoutuksellinen ohje jonka sain oli että tekisi hyvää polkea kuntopyörää ilman vastusta jotta nivel saisi paljon liikettä, muuten kuulemma riittää että liikkuu kivun sallimissa rajoissa normaalisti. Tällä hetkellä tuo jalka kestää juuri ja juuri hetken seistä täydellä painolla mutta se johtuu enemmän siitä että se on ollut toimettomana kipsissä melkein kaksi kuukautta kun itse murtumasta.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.09.18 - klo:21:16Mulle ne asenti tommoset comppi ja ribari -säätimet, ku ne totes ettei muuten oo mitn toivoo saada lahjatonta kuskia vetämään alastarossa 1:19-alkusia.

Komeat nupit, tosin saattaisivat hieman haitata hanskan käteen saamista?-)

PS. Jos jollain on suosituksia ratasaappaista jotka suojaavat maksimaalisesti niin olen kuulolla...
Suosittelen ottamaan aiheeseen perehtyneen terapeutin mielipide kuntoutukseen. Omalta kohdaltani oli hämmästyttävän suuri apu. Toki 3 vuotta meni että parantui täysin.

murmela

Joo-o, täytyy edelleen olla tyytyväinen että kun tuli vedettyä tänä kesänä lipat 140 kmh ja 100 kmh ja 100 kmh, niin ainoa vamma on noi pari pikku murtumaa ranteessa, ja paranee helposti abaut entiselleen.

Ja veikkaisin että itsesuggestiolla aikaan saatu "refleksi" vetää itsensä sikiöasentoon pelasti kans aika paljon. Suosittelen, ainakin näillä kokemuksilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 21.09.18 - klo:21:47
PS. Jos jollain on suosituksia ratasaappaista jotka suojaavat maksimaalisesti niin olen kuulolla...
Sidi Vortice Air.
Aikaisempi versio on Sidi Vertigo Corsa Air, jotka jalassa olen muutamat lipat vetänyt. Ja aikoinaan ne ostin juurikin sen takia että niitä suositeltiin mainitsemastasi syystä. Enkä kyllä ole katunut pätkääkään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Waiski

Hyvin suositeltu. Hyvät suojat eivät ole pahitteeksi.

Oli muuten jännä kirjoittaa tietokoneella kun sormissa ei ollut tuntoa. Ei ollut mitään käsitystä oliko osunut näppäimiin vai ei. Toki sen näki ruudulta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 21.09.18 - klo:22:13
Oli muuten jännä kirjoittaa tietokoneella kun sormissa ei ollut tuntoa. Ei ollut mitään käsitystä oliko osunut näppäimiin vai ei. Toki sen näki ruudulta.
Ennen tota pikku leikkausta mulla puudutettiin solarin kohdalta kaikki käden isot hermot. Siinä vaiheessa kun puudutus alkoi olla melkein täydellinen, eikä kädessä ollut mitään tuntoa, niin ainoa mikä toimi oli keskisormen koukistaja. Sillä kun naputteli omaa reittä, niin ihmetteli että kuka mitä hähh?
Leikkaussalin ovella kun piti vaihtaa sängystä leikkaussalin puolelle, niin hoitsu käveli edellä kannatellen kättä ja mä kävelin perässä ja ihmettelin kenen käsi toi on?
Hassu täysin veltto ja tunnoton halko.

Ja siinä ennen kun se anestesialääkäri(?) alko puudutteleen, niin se kysy haluunko jotain rauhottavaa, niin sanoin ett toki kaikki kelpaa kiitos kiitos. Ja se pisti muistaakseni 2 mg fentanyyliä. Melkosta pumpulia oli kaikki sen jälkeen. Ei huono, varsinkaan kun lähes ilmaseks sai.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Paranemisia!  Sidiä itsekkin suosittelen ! Mulla mag 1... nivelletty hiilarirunko yms..   hyvät kävellä,  tosijäykät muihin suuntiin taivuttaessa.

LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.09.18 - klo:22:05
Joo-o, täytyy edelleen olla tyytyväinen että kun tuli vedettyä tänä kesänä lipat 140 kmh ja 100 kmh ja 100 kmh, niin ainoa vamma on noi pari pikku murtumaa ranteessa, ja paranee helposti abaut entiselleen.

Ja veikkaisin että itsesuggestiolla aikaan saatu "refleksi" vetää itsensä sikiöasentoon pelasti kans aika paljon. Suosittelen, ainakin näillä kokemuksilla.

Höh, en pärjää edes kaatumisvauhdissa. 95.5km/h datassa siinä kohtaa kun homma lähtee lapasesta.

Pyörin lähes sikiöasennossa (kädet rinnalla ja jalat osittain koukussa) hiekalle, nilkan damage syntyi ortopedin arvion mukaan siitä että pyörä kaatui jalan päälle ennen tuon pesukone-efektin alkamista (sisämutkan puoleinen nilkka ja murtuma on nilkan sisäreunalla).

Itse pyörimisestä jäi vain muutama mustelma, selkäpanssari suojasi mainiosti ja sen alueella ei ole edes mustelmia vaikka muistikuvieni mukaan pari kertaa todella lujaa selkä edellä asfalttiin osuinkin. Suojashortsit joissa olisi lantiolle ja kankuille suojaa eivät ehkä olisi huono sijoitus kun noita mustelmien ja ruhjeiden paikkoja katsoi.

Mikko K.

Ääni mag1 Mulla meni kans nilkka 2014 paskoilla saappailla. Sen jälkeen oon kaatunu mag1:llä 8 kertaa, eikä kertaakaan ole tullut jalkaan kipeetä.
Oikea nilkka muuten kipuikee yhä edelleen viime kesän jäljiltä. Kompastuin aika harmittoman oloisesti Meijerillä aamupalalle mentäessä siihen kynnykseen. Tämä ilman Sidejä.

Jone

Alpinestar Supertech on kanssa yks hyvä vaihtoehto.

Nitrous

Puma V1000 jos vielä jostain löytää ja jalka istuu kapeeseen lestiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Ja koska talossa ois nyt yks ajokuntonen ratamopo, niin löysin itseni saman tien katselemassa alastaron varauskalenteria. murmispalm
Harmi ettei toi ranne ihan viel oo ajokuntonen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Suojaavuudeltaan ykkönen lienee Daytonan ratasaapas. Noin tonnin pamautus.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Jone

Itse meinasin ens kaudeks ostaa Knox Handroid lapaset, onko rahansa arvoset? Ja missä noita pääsis sovittamaan? Vai ostaisko vaan ne GP prot.

Nykyset Alpinestar SP-8 v2:set kulu melkee kämmenestä puhki viime pannussa.

Powered by EzPortal