Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 08.10.18 - klo:22:37
Pitää vielä vilaista mitat tarkemmin, mistä se murmela katsoi tuon koodin?
Olen aikasemmin tutustunut aiheeseen metodilla Öhlins.com & google & jne, kun oli tarve tietää bimmerin öhlins FGRT keulaan sopivia jousia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Ilmat kylmenee ja talliin pitäs mennä taas talveksi haaveilemaan.. onkos mitään hajua saako mistään valmiina ns. Endurance lokarin kiinnikkeitä mopottimiin.. tälläset näin vanhassa endurance mp:ssä.oli sellaisia jotka tulivat liukuputkeen/jalkaan löysästi kiinne.  Satulat kääntyivät sivuun renkaan vaihdossa. 

Nitrous

Tänään testatiin millanen dynokäppyrä kuskista irtoo. Lopputulos suhteellisen musertava. Kone on ylävireinen, mutta siitä huolimatta huipputehoa uupuu ja lisäksi alavääntö on aika heikko. Eli kuski on vähän kuin vanha 2-tahtari piikki paitsi että painoa on vähintään kusiaisen verran. Positiivisena kommenttina voitaneen sentään ottaa: "Yllättävän kovaa tollakin kunnolla näköjään pääsee."
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Onko tietoa missä mopoissa on vakiona NPN anturit renkaiden pyörimisnopeuden mittaamiseen? Mahdollisimman pienikokoinen sensori hakusessa. Tyyliin tällainen http://www.kasensors.com/sites/default/files/downloads/SPC.711.pdf

Tai saako noita uutena ok hintaan jostain?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.10.18 - klo:22:00
Tänään testatiin millanen dynokäppyrä kuskista irtoo. Lopputulos suhteellisen musertava. Kone on ylävireinen, mutta siitä huolimatta huipputehoa uupuu ja lisäksi alavääntö on aika heikko. Eli kuski on vähän kuin vanha 2-tahtari piikki paitsi että painoa on vähintään kusiaisen verran. Positiivisena kommenttina voitaneen sentään ottaa: "Yllättävän kovaa tollakin kunnolla näköjään pääsee."
Eipä näissä kisamitoissa kunto juurikaan mitään merkitse. MotoGP kisamitoissa alkaa jo merkitsemään.

Toki mikään sohvaperuna ei välttis jaksa kisamittaa vetää täysillä, mutta ei se kunto mikää kovin kummoinen tartte olla jotta 10 kierroksen kisan pystyy vetämään täysillä.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 10.11.18 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.10.18 - klo:22:00
Tänään testatiin millanen dynokäppyrä kuskista irtoo. Lopputulos suhteellisen musertava. Kone on ylävireinen, mutta siitä huolimatta huipputehoa uupuu ja lisäksi alavääntö on aika heikko. Eli kuski on vähän kuin vanha 2-tahtari piikki paitsi että painoa on vähintään kusiaisen verran. Positiivisena kommenttina voitaneen sentään ottaa: "Yllättävän kovaa tollakin kunnolla näköjään pääsee."
Eipä näissä kisamitoissa kunto juurikaan mitään merkitse. MotoGP kisamitoissa alkaa jo merkitsemään.

Toki mikään sohvaperuna ei välttis jaksa kisamittaa vetää täysillä, mutta ei se kunto mikää kovin kummoinen tartte olla jotta 10 kierroksen kisan pystyy vetämään täysillä.
Joo, kyllähän sen yksittäisen lähdön pystyy tyrkkäämään täysillä, mutta kun ottaa huomioon treenit yms. mitä kisaviikonloppuun kuuluu, nousee kropan kokonaiskuormitus nykyisellä kunnolla turhan korkeaksi ja palautumista ei ehdi tapahtua riittävästi. Kisan kuormitus on luokkaa 3W/kg ja tuolla kuormituksella laktaattitaso nousee selkeästi liian korkeaksi, eli >15mmol/l, kun tavoitetaso olisi jossain max 10mmol/l huitteilla. Parempi kunto mahdollistaisi täysipainoisemman treenaamisen, eli enemmän kierroksia, jolloin myös kierrosajan kehitys olisi parempaa. Lisäksi kun kropassa oli vielä viime kesänä muita ongelmia, kertaantuu tuo huonon kunnon vaikutus. Mutta toivotaan, että ensi kesäksi saa kropan lihaskunnon puutteet kuntoon ja peruskunnon paremmalle tasolle niin ajaminenkin on kokonaisuudessaan helpompaa, kun koko ajan ei tartteis vetää maksimikestävyysalueella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 10.11.18 - klo:09:00
Onko tietoa missä mopoissa on vakiona NPN anturit renkaiden pyörimisnopeuden mittaamiseen? Mahdollisimman pienikokoinen sensori hakusessa. Tyyliin tällainen http://www.kasensors.com/sites/default/files/downloads/SPC.711.pdf

Tai saako noita uutena ok hintaan jostain?
Mutulla veikaten eturattaan anturi vois hyvin usein olla tommonen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.11.18 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 10.11.18 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.10.18 - klo:22:00
Tänään testatiin millanen dynokäppyrä kuskista irtoo. Lopputulos suhteellisen musertava. Kone on ylävireinen, mutta siitä huolimatta huipputehoa uupuu ja lisäksi alavääntö on aika heikko. Eli kuski on vähän kuin vanha 2-tahtari piikki paitsi että painoa on vähintään kusiaisen verran. Positiivisena kommenttina voitaneen sentään ottaa: "Yllättävän kovaa tollakin kunnolla näköjään pääsee."
Eipä näissä kisamitoissa kunto juurikaan mitään merkitse. MotoGP kisamitoissa alkaa jo merkitsemään.

Toki mikään sohvaperuna ei välttis jaksa kisamittaa vetää täysillä, mutta ei se kunto mikää kovin kummoinen tartte olla jotta 10 kierroksen kisan pystyy vetämään täysillä.
Joo, kyllähän sen yksittäisen lähdön pystyy tyrkkäämään täysillä, mutta kun ottaa huomioon treenit yms. mitä kisaviikonloppuun kuuluu, nousee kropan kokonaiskuormitus nykyisellä kunnolla turhan korkeaksi ja palautumista ei ehdi tapahtua riittävästi. Kisan kuormitus on luokkaa 3W/kg ja tuolla kuormituksella laktaattitaso nousee selkeästi liian korkeaksi, eli >15mmol/l, kun tavoitetaso olisi jossain max 10mmol/l huitteilla. Parempi kunto mahdollistaisi täysipainoisemman treenaamisen, eli enemmän kierroksia, jolloin myös kierrosajan kehitys olisi parempaa. Lisäksi kun kropassa oli vielä viime kesänä muita ongelmia, kertaantuu tuo huonon kunnon vaikutus. Mutta toivotaan, että ensi kesäksi saa kropan lihaskunnon puutteet kuntoon ja peruskunnon paremmalle tasolle niin ajaminenkin on kokonaisuudessaan helpompaa, kun koko ajan ei tartteis vetää maksimikestävyysalueella.

Mulla ainakin väsyminen syö keskittymistä. Toivottavasti jaksais ens kesänä paremmin ☺

PrivateeR

Tuli avattua cebarin motti tänää sen verran syvälle että tuli öljypohja näkyviin... hiukan on lastuja pohjassa. Lienee kuitenkin ihan normaalia että siellä on muutama tollanen lastu?
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 12.11.18 - klo:19:09
Tuli avattua cebarin motti tänää sen verran syvälle että tuli öljypohja näkyviin... hiukan on lastuja pohjassa. Lienee kuitenkin ihan normaalia että siellä on muutama tollanen lastu?
Onko ne metallisia vai kytkimen massalevyistä? Metallilastu on aina merkki isommasta kulumisesta. Jos kullan värisiä niin laakereista, jos kirkkaita niin vaihteistosta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.18 - klo:04:45
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 12.11.18 - klo:19:09
Tuli avattua cebarin motti tänää sen verran syvälle että tuli öljypohja näkyviin... hiukan on lastuja pohjassa. Lienee kuitenkin ihan normaalia että siellä on muutama tollanen lastu?
Onko ne metallisia vai kytkimen massalevyistä? Metallilastu on aina merkki isommasta kulumisesta. Jos kullan värisiä niin laakereista, jos kirkkaita niin vaihteistosta.

Tai jos pääsit ainoastaan tähystämään öljypohjaan, niin öljyn sotkema "tiivisteliima kärmes", joka tykkää viljeltynä asustaa öljypohjassa, saattaa ulkoisesti näyttää metallilastulta.

miolta

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 12.11.18 - klo:19:09hiukan on lastuja pohjassa. Lienee kuitenkin ihan normaalia että siellä on muutama tollanen lastu?


tarttuuko magneettiin?

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lemminkäisen mutka ei oo enää Lemminkäinen. Kyltti on lähteny pois.
http://www.alastarocircuit.fi/nettikamera.php

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.11.18 - klo:12:00
Lemminkäisen mutka ei oo enää Lemminkäinen. Kyltti on lähteny pois.
http://www.alastarocircuit.fi/nettikamera.php
"Lemminkäinen Oyj oli suomalainen rakennusteollisuuden yritys. Yhtiö toimi rakentamisen osa-alueista talonrakentamisessa ja infrarakentamisessa. Lemminkäisen osake noteerattiin Helsingin pörssissä vuodesta 1989.

Lemminkäinen sulautettiin YIT:hen helmikuussa 2018. Yhteensulautetun yhtiön liikevaihdoksi arvioidaan noin 3,4 miljardia euroa ja henkilöstömääräksi noin 10 000 työntekijää 11 eri maassa. Tammikuussa 2018 Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi Lemminkäisen ja YIT:n yhdistymisen, ja näin ollen fuusio tapahtui 1. helmikuuta 2018."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal