Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m1kk0


Lainaus käyttäjältä: Twini - 01.09.19 - klo:14:54
Tänään pyörä laitettu valmiiksi radalle, ajokamat rasvattu ja testattu päälle. Pyörä takas rekisteriin ajoneuvoverokapinan jäljiltä ja liikennevakuutus voimaan kuukaudeks 60 eurolla. Pyörässä 5 vuotta sitten asennettu uusi keula ja radiaalijarrut, huollettu öhlins takana. Ajokilometrejä sen jälkeen ehkä 2. Kuskilla kilometrejä 7 vuoden aikana 1 päivä enduroa, 1 päivä HD:lla.

Mitähän tästä tulee.. Varmaan vaan vesisade


Jos ajaminen sujuu niin ensi vuonna mukaan ajamaan kilpaa retro sbk luokkaan :)

Twini

Luulen että säännöt kieltää puolet osista. Ja silti olisin viimeinen  :)

murmela

Laadukasta toimintaa:

BMW calls the new S 1000 RR back to the workshops. Affected are vehicles manufactured between September 2018 and March 2019.

Recall: BMW S 1000 RR
The oil cooler supply and return lines were molded incorrectly, which could cause the oil hose to separate from the fitting.

As a result, oil could escape, increasing the risk of accidents or fires.

Type-approval number: e1 * 168/2013 * 00091; type: 2R99

BMW recall code: 0000170500
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Help help.   Race chrono pelittää, tunnistaa qstarzin ja 10hz yms. Kaikki muuten näyttäs olevan  ok mut ei tallenna mitään.. just poistelin vanhoja"tallenteita" mut ei auttanu :'(

Sippe

08.09.19 - klo:09:13 #5674 Viimeisin muokkaus: 08.09.19 - klo:10:12 käyttäjältä Sippe
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 08.09.19 - klo:08:38
Help help.   Race chrono pelittää, tunnistaa qstarzin ja 10hz yms. Kaikki muuten näyttäs olevan  ok mut ei tallenna mitään.. just poistelin vanhoja"tallenteita" mut ei auttanu :'(
Googletin ongelmaa tuossa pari jotka osuivat silmään, arvailua. Tuo ensimmäinen on yleisohje jota tarjotaan vähän kaikille sovelluksille.

You can do the following: 4.1) Clear all Play Store app data (not just the cache) from Android settings > Applications > Google Play Store > Storage > Clear data. Notice do not clear RaceChrono data, it will delete your sessions!


This is a known bug in many old GPS receivers, and it is called "GPS week rollover". Your primary option to fix it is to update your device. As this is not always possible, especially with old devices, RaceChrono offers a work-around to "fix" this.

It also may seem that the new sessions do not appear to the session list. This is because RaceChrono sorts the sessions by the GPS date, and as the GPS date is 20 years ago, the new sessions with wrong date will be sorted to the bottom of the list.


Edit itsellä Qstarin "parempi" versio jossa valmistajan mukaan tuo bugi, mutta kaikki toimii niinkuin pitääkin. Pro versio cronosta, jos et päivittänyt cronoa aikoihin voi olla että uudemmissa versioissa korjaa tuon automaattisesti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 08.09.19 - klo:09:13
Edit itsellä Qstarin "parempi" versio jossa valmistajan mukaan tuo bugi, mutta kaikki toimii niinkuin pitääkin. Pro versio cronosta, jos et päivittänyt cronoa aikoihin voi olla että uudemmissa versioissa korjaa tuon automaattisesti.
Tuon mukaan on manuaalinen asetus:

LainaaChange log for RaceChrono v6.0.10 for Android (15.7.2019):

- Added "GPS week rollover compensation" -expert setting to allow workaround for faulty GPS receivers that report wrong date, such as some old Qstarz receivers.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Vahva suositus tuolle Firefox-selaimen lisäosalle. Siihen kun vielä lisäs filtterisanaksi "Sponsoroitu" niin hävis ihan kaikki mainosjulkaisut.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/socialfixer/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Tänään oli mahdollisuus tutustua lyhyesti Kymiringin GP -rataan. Sade valitettavasti katkaisi homman samaan aikaan, kun ensimmäinen vajaa tankillinen oli ajettu, mutta siitä huolimatta 19 kierrosta sai uuden ihmettelyä alle.

Ensi fiilikset radasta on jotain tämmöistä: Rata on todella tekninen ja siellä on aika vähän semmoisia perinteisiä suora-mutka-suora-mutka yhdistelmiä vaan sen sijaan mutkat ketjuttuvat peräkkäin, jonka seurauksena optimaalisen ajolinjan löytäminen ei välttämättä ole ihan itsestään selvää. Lisäksi korkeuserot tuovat aika kivan mausteen ajamiseen, kun pyörä tahtoo tarjota joko keulaa tai perää ilmaan sellaisissa paikoissa, joissa sitä ei normaalisti tapahdu. Videot radasta muuten tasoittaa nuo korkeuserot tyystin ja paikan päällä tuo on kyllä melkoinen vuoristorata.

Tonnarilla tuolla mennään pääasiassa 2 ja 3 -vaihteilla. Lähtösuora on aika vastaava kuin Alastarossa, eli hidas lähtö ja vaihteet ehtii kelata neloselle ennen ykkösen jarrua. Vauhtia tuossa suoralla kertyi n. 230km/h. Nopein mutka taisi olla kakkonen, jossa mennään n. 150km/h polvi maassa. Pääsuoralla sitten vanha Suzuki jaksoi kipittää gepsiin aika tasan 285km/h. Molemmille suorille lähdöt ovat aika hitaita, joten ohitusta hakiessa avauksen merkitys korostuu. Lisäksi pääsuoran avauksessa tullaan nypyn yli, jonka seurauksena pyörä keulii todella helposti liikaa. Nuo nopeudet varmasti nousevat tuosta kisavauhtiin jonkin verran, koska tämä kertainen ajelu oli aika löysin rantein kruisailua reissun luonteen mukaisesti, ja lisäksi radalla oli myös selkeästi hitaampia kuskeja.

Renkaiksi tuonne arvoin MS3/MS4 kombon, koska oli epäilys, että uusi asvaltti voisi olla aika raaka renkaalle. Tämä epäilys osoittautui turhaksi, ja renkaat lähinnä kiillottuivat kulumisen sijaan. Toki pito ei ollut ihan paras mahdollinen ympärillä käynnissä olevien rakennustöiden ja tuulen tuoman pölyn takia, mutta suuria pito-ongelmia ei missään kohtaa ollut. Renkaan perusteella asvaltti vaikuttaa aikalailla samalta kuin Alastaron edellinen pinta, eli pyörän säätöjä joutuu rukkaamaan jonkin verran, että saa renkaan tekemään töitä.

Kaikesta mediaparjauksesta huolimatta ainakin itse tykkäsin tuosta radasta ja sen haastavuudesta. Toivon mukaan tuolla ajetaan myös SM -sarjaa ensi kesänä.

Kuvasta muuten näkee mukavasti miten kierrosaika lähtee kehittymään, kun uudelle radalle menee. Ja tuo käppyrä on siis nopeuskäyrä yhdeltä kierrokselta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Tänään tein tommosen nettisivun: www.pienisopoapina.com
- mulla oli googletili, jossa blogger palvelu. https://support.google.com/blogger/?hl=fi#topic=3339243
- rekisteröin godaddy.com palvelussa tuon domainin pienisopoapina.com https://fi.godaddy.com/
- laitoin bloggerin asetuksissa uudelleenohjaukset kohdilleen (kuva)
- laidoin godaddyssä DNS tietueet kohdilleen (kuva)
- valitsin bloggerissa kivan teeman "Emporio Technica"
- kirjailin pari tekstiä

Eiks tullu hieno ja helposti ylläpidettävä juttu
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

MarkoL

Tänään hajos jääkaappi... tallista! 
Fuk tät sit... Ja kaikkee. 
Missä mä nyt pidän kylmänä extempore oluet?
Taas pitänee laittaa ostohousut huudeille. 
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

tonde8

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.11.19 - klo:19:20
Tänään hajos jääkaappi... tallista!
Fuk tät sit... Ja kaikkee.
Missä mä nyt pidän kylmänä extempore oluet?
Taas pitänee laittaa ostohousut huudeille.
Apua ! Onko tää ongelma jo ratkennut ? 🤣

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.


MarkoL

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 17.11.19 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.11.19 - klo:19:20
Tänään hajos jääkaappi... tallista!
Fuk tät sit... Ja kaikkee.
Missä mä nyt pidän kylmänä extempore oluet?
Taas pitänee laittaa ostohousut huudeille.
Apua ! Onko tää ongelma jo ratkennut ? 🤣


Ei, ikävä kyllä.
Passiivista käytetyn etsintää ei voita mikään.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

santerik

Evästunnin ratoksi kattelin netistä mopoja. Yhdessä jääratapyörässä kerrottiin olevan tankomallin sifteri. Mimmottii se o?

Powered by EzPortal