Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

santerik

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.08.20 - klo:20:48
Lainaus käyttäjältä: santerik - 02.08.20 - klo:19:51
Löytyykö vanhoja rr-tuloksia enää mistään? Ennen oli suntuubi-sivustolla jonkun ylläpitämänä mutta tuo ei näemmä ole enää älyissään...

Toisekseen muistaako/tietääkö joku milloin/kuka on viimeksi sbk (A-)lähtö voitettu sutkalla?

Internetin Archive.orgista löytynee apuja: https://web.archive.org/web/20200106040957/http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=8


Kiitti! Archive.org oli mulle uusi tuttavuus. "Hieman" tahmea tosin, vielä en ainakaan saanut oikein mitään auki.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 02.08.20 - klo:19:51
Löytyykö vanhoja rr-tuloksia enää mistään? Ennen oli suntuubi-sivustolla jonkun ylläpitämänä mutta tuo ei näemmä ole enää älyissään...

Toisekseen muistaako/tietääkö joku milloin/kuka on viimeksi sbk (A-)lähtö voitettu sutkalla?
srra sivulta löytyy ainakin johonkin asti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.08.20 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: santerik - 02.08.20 - klo:19:51
Löytyykö vanhoja rr-tuloksia enää mistään? Ennen oli suntuubi-sivustolla jonkun ylläpitämänä mutta tuo ei näemmä ole enää älyissään...

Toisekseen muistaako/tietääkö joku milloin/kuka on viimeksi sbk (A-)lähtö voitettu sutkalla?
srra sivulta löytyy ainakin johonkin asti.

Tattis, -13 asti näytti olevan.

Ei tarpeeksi pitkälle voittaneen sutkan löytämiseen :) (en tosin kaikkia katsonut) Noinkohan pitäisi jonnekin -07 tietämille selailla..

santerik

Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.20 - klo:08:10
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?
Nestekaasutoho on aika tehokas. Toki lätäkkö kannattaa ensin kuivata.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.20 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.20 - klo:08:10
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?

Nestekaasutoho on aika tehokas. Toki lätäkkö kannattaa ensin kuivata.

Kuulostaa niin paljon väkevillä loiventamiselta, että odottelen vielä hetken jos itelleen haihtuis..

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.20 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.20 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.20 - klo:08:10
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?

Nestekaasutoho on aika tehokas. Toki lätäkkö kannattaa ensin kuivata.

Kuulostaa niin paljon väkevillä loiventamiselta, että odottelen vielä hetken jos itelleen haihtuis..
Haihtuha se siitä betonista pikkuhiljaa, ja tarttuu kaikkeen mitä tallissa on.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Onko vinkkejä vaiäuhtipyörän pultin irrotukseen?

Pultti lienee liimattu kiinni, (huonon) pulttimopon ja kuumailmapuhaltimen yhdistelmällä ei lähde liikkeelle sen enempää kuin kohtuullisella varrella vääntämällä.

Lämmittäminenkin on vähä konstikasta kun itse kierre on vauhtipyörän takana..

Paremmalla pulttinorsulla varmaan kokeiltava jos jostain löydän, mutta onko jotain kikkavitosia tarjolla??

santerik

Tuosta siis kyse.

murmela

Ei muuta ku toholla pultin kanta punaseks, ja pitää sen jonku aikaa punasena, ja antaa jäähtyä rauhassa.
Kyl se lukite antautuu jos saa koko pultin riittävän lämpöseks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Jeps, eipä siinä varmaan muu auta kuin koittaa antaa lisää lämpöä.

santerik

Lainaus käyttäjältä: santerik - 24.11.20 - klo:11:32
Jeps, eipä siinä varmaan muu auta kuin koittaa antaa lisää lämpöä.

Niin se vaan valmistui tämäkin koneremontti ja tallissa käy iloinen pörinä!

Koneremontti tosin valmistui jonkun muun tallissa ja omassa tallissa käyvä pörinä on lievästi saksalaissävytteinen mutta väliäkö hällä!

T1mppa

20.08.21 - klo:08:30 #5727 Viimeisin muokkaus: 20.08.21 - klo:08:54 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.11.20 - klo:11:35
Tuosta siis kyse.

Mä kokeilin ton avaamista eka akku-pulttipyssyllä. Ei lähtenyt. Sitten otin 50-litrasen kompuran, paksun letkun ja ison pyssyn. Lähti kun hauki rannasta. Paksulla kumihanskalla pidin kiinni vauhtipyörästä.

Mulla oli vähän haasteita kytkimen mutterin kanssa. Mutta lähti se sitten lopulta ihan helposti (ehkä 4h tota porailin ja viilailin. Läjä koboltti-teriä ja pari koneviilaa piti käydä ostamassa). Mutterin oikeasta laidasta näkee, että pulttipyssylläkin koitin jonkin verran. Lämmitinkin niin, että savu nousee, mutta ei hievahtanutkaan. Hienon pyöreyden pulttipyssy muotoili.
Mutteri on siis kytkinkorin sisäosassa kiinni. Ja se on tietysti laakeroitu herkillä laakereilla kytkinkoriin. Se toi hieman lisähaasteita kiinnipitämiseen. Otin pari vanhaa metallista kytkinlevyä. Hitsasin ne yhteen ja siihen kahvan. Sillä oli hyvä pitää sisäosaa paikallaan. Paras kytkintyökalu ikinä.


Tänään kiikutan kannen Lahden kansityölle. Saavat alipainetesterillä testata, että kansi, seetit, venttiilit ym on kunnossa. Sitten plaanaavat kannesta jonkun satasen pois ihan varmuuden vuoksi.
Näytän myös kampiakselin sekä kiertokankien laakereita. Mun mielestä ne näyttää oikein hyviltä, mutta katotaan mitä ammattilainen sanoo.
Kiertokankien laakerit varmasti vaihdan, mutta kampiakselin laakereista en oo ihan varma. Niiden vaihto erillisenä hommana kun ei ole kuitenkaan super iso homma.
Antaa ammattilaisen kommentoida. Vaihtoon menee, jos tarvitsee.


Jyly_

Kertokaahan mikä on sellainen sijoitus vakiokyykkyyn, (600cc) jolla sais lisää suorituskykyä radalle? Tai no tiedän kyllä millä saa, mutta jos mietitään jotain tiettyä päivitystä järkevällä budjetilla :D
Alusta, shifteri ,putkisto+pc, pikakaasu? Kaikkea ei viitsi päivittää, turha lähteä niin isolla rahalla päivittämään vanhaa mopoa. Suorilla tuo jää stockkien vauhdista liikaa (alastarolla varmaan 15-20kmh ja pidemmillä suorilla vielä enemmän.. Ja ei ole avauksesta kiinni ton vertaa.
Ite ajelen alastarolla matalia 24 aikoja tasasesti ja nopeita rykäsyja korkeita 23. Sais varmaan mataliakin jos optiokierrosta tuijottaa.
Pyörässä ei ole tällä hetkellä vakiosta poikkeavaa, kun jalkatapit, käännetty kaavio, tiheemmät välit, kuitukatteet ja säädettävät kliparit.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jyly_ - 04.09.21 - klo:09:36
Kertokaahan mikä on sellainen sijoitus vakiokyykkyyn, (600cc) jolla sais lisää suorituskykyä radalle? Tai no tiedän kyllä millä saa, mutta jos mietitään jotain tiettyä päivitystä järkevällä budjetilla :D
Alusta, shifteri ,putkisto+pc, pikakaasu? Kaikkea ei viitsi päivittää, turha lähteä niin isolla rahalla päivittämään vanhaa mopoa. Suorilla tuo jää stockkien vauhdista liikaa (alastarolla varmaan 15-20kmh ja pidemmillä suorilla vielä enemmän.. Ja ei ole avauksesta kiinni ton vertaa.
Ite ajelen alastarolla matalia 24 aikoja tasasesti ja nopeita rykäsyja korkeita 23. Sais varmaan mataliakin jos optiokierrosta tuijottaa.
Pyörässä ei ole tällä hetkellä vakiosta poikkeavaa, kun jalkatapit, käännetty kaavio, tiheemmät välit, kuitukatteet ja säädettävät kliparit.
Alustan päivityksellä lähtee 2 sec.
Ecu flässäämällä ehkä 1 sec.
Sifterillä ei välttämättä mitään mutta helpottaa ajamista ja ehkä säästää laatikkoa.
Pikakaasu helpottaa ajamista.
Putkistolla saa ehkä muutaman hepan lisää jos sitäkään jos vanhasta on katti pois ja slipari. Ei juuri mitään vaikutusta kierrosaikaan.
PCtä ei kannata pistää vaan flässätä ecu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal