Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 2395340 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5715 : 03.08.20 - klo:08:43 »
Löytyykö vanhoja rr-tuloksia enää mistään? Ennen oli suntuubi-sivustolla jonkun ylläpitämänä mutta tuo ei näemmä ole enää älyissään...

Toisekseen muistaako/tietääkö joku milloin/kuka on viimeksi sbk (A-)lähtö voitettu sutkalla?

Internetin Archive.orgista löytynee apuja: https://web.archive.org/web/20200106040957/http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=8


Kiitti! Archive.org oli mulle uusi tuttavuus. "Hieman" tahmea tosin, vielä en ainakaan saanut oikein mitään auki.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3308
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.10.21 - klo:08:22
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Tänään
« Vastaus #5716 : 03.08.20 - klo:09:38 »
Löytyykö vanhoja rr-tuloksia enää mistään? Ennen oli suntuubi-sivustolla jonkun ylläpitämänä mutta tuo ei näemmä ole enää älyissään...

Toisekseen muistaako/tietääkö joku milloin/kuka on viimeksi sbk (A-)lähtö voitettu sutkalla?
srra sivulta löytyy ainakin johonkin asti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5717 : 03.08.20 - klo:15:55 »
Löytyykö vanhoja rr-tuloksia enää mistään? Ennen oli suntuubi-sivustolla jonkun ylläpitämänä mutta tuo ei näemmä ole enää älyissään...

Toisekseen muistaako/tietääkö joku milloin/kuka on viimeksi sbk (A-)lähtö voitettu sutkalla?
srra sivulta löytyy ainakin johonkin asti.

Tattis, -13 asti näytti olevan.

Ei tarpeeksi pitkälle voittaneen sutkan löytämiseen :) (en tosin kaikkia katsonut) Noinkohan pitäisi jonnekin -07 tietämille selailla..

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5718 : 09.09.20 - klo:08:10 »
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:tänään kello 18:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Tänään
« Vastaus #5719 : 09.09.20 - klo:12:26 »
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?
Nestekaasutoho on aika tehokas. Toki lätäkkö kannattaa ensin kuivata.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5720 : 09.09.20 - klo:19:45 »
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?

Nestekaasutoho on aika tehokas. Toki lätäkkö kannattaa ensin kuivata.

Kuulostaa niin paljon väkevillä loiventamiselta, että odottelen vielä hetken jos itelleen haihtuis..

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:tänään kello 18:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Tänään
« Vastaus #5721 : 09.09.20 - klo:19:55 »
Kaadoin varmuuden vuoksi tallin betonilattialle jonnin verran bensaa, nyt on tallissa aika hyvä pössäkkä.

Onko hajunpoistoon mitään kikkavitosta vai onko se vain tuuletusta kunnes haju on kadonnut?

Nestekaasutoho on aika tehokas. Toki lätäkkö kannattaa ensin kuivata.

Kuulostaa niin paljon väkevillä loiventamiselta, että odottelen vielä hetken jos itelleen haihtuis..
Haihtuha se siitä betonista pikkuhiljaa, ja tarttuu kaikkeen mitä tallissa on.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5722 : 22.11.20 - klo:11:29 »
Onko vinkkejä vaiäuhtipyörän pultin irrotukseen?

Pultti lienee liimattu kiinni, (huonon) pulttimopon ja kuumailmapuhaltimen yhdistelmällä ei lähde liikkeelle sen enempää kuin kohtuullisella varrella vääntämällä.

Lämmittäminenkin on vähä konstikasta kun itse kierre on vauhtipyörän takana..

Paremmalla pulttinorsulla varmaan kokeiltava jos jostain löydän, mutta onko jotain kikkavitosia tarjolla??

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5723 : 22.11.20 - klo:11:35 »
Tuosta siis kyse.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:tänään kello 18:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Tänään
« Vastaus #5724 : 22.11.20 - klo:16:56 »
Ei muuta ku toholla pultin kanta punaseks, ja pitää sen jonku aikaa punasena, ja antaa jäähtyä rauhassa.
Kyl se lukite antautuu jos saa koko pultin riittävän lämpöseks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5725 : 24.11.20 - klo:11:32 »
Jeps, eipä siinä varmaan muu auta kuin koittaa antaa lisää lämpöä.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5726 : 19.08.21 - klo:20:01 »
Jeps, eipä siinä varmaan muu auta kuin koittaa antaa lisää lämpöä.

Niin se vaan valmistui tämäkin koneremontti ja tallissa käy iloinen pörinä!

Koneremontti tosin valmistui jonkun muun tallissa ja omassa tallissa käyvä pörinä on lievästi saksalaissävytteinen mutta väliäkö hällä!

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1228
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:56
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 358
Vs: Tänään
« Vastaus #5727 : 20.08.21 - klo:08:30 »
Tuosta siis kyse.

Mä kokeilin ton avaamista eka akku-pulttipyssyllä. Ei lähtenyt. Sitten otin 50-litrasen kompuran, paksun letkun ja ison pyssyn. Lähti kun hauki rannasta. Paksulla kumihanskalla pidin kiinni vauhtipyörästä.

Mulla oli vähän haasteita kytkimen mutterin kanssa. Mutta lähti se sitten lopulta ihan helposti (ehkä 4h tota porailin ja viilailin. Läjä koboltti-teriä ja pari koneviilaa piti käydä ostamassa). Mutterin oikeasta laidasta näkee, että pulttipyssylläkin koitin jonkin verran. Lämmitinkin niin, että savu nousee, mutta ei hievahtanutkaan. Hienon pyöreyden pulttipyssy muotoili.
Mutteri on siis kytkinkorin sisäosassa kiinni. Ja se on tietysti laakeroitu herkillä laakereilla kytkinkoriin. Se toi hieman lisähaasteita kiinnipitämiseen. Otin pari vanhaa metallista kytkinlevyä. Hitsasin ne yhteen ja siihen kahvan. Sillä oli hyvä pitää sisäosaa paikallaan. Paras kytkintyökalu ikinä.


Tänään kiikutan kannen Lahden kansityölle. Saavat alipainetesterillä testata, että kansi, seetit, venttiilit ym on kunnossa. Sitten plaanaavat kannesta jonkun satasen pois ihan varmuuden vuoksi.
Näytän myös kampiakselin sekä kiertokankien laakereita. Mun mielestä ne näyttää oikein hyviltä, mutta katotaan mitä ammattilainen sanoo.
Kiertokankien laakerit varmasti vaihdan, mutta kampiakselin laakereista en oo ihan varma. Niiden vaihto erillisenä hommana kun ei ole kuitenkaan super iso homma.
Antaa ammattilaisen kommentoida. Vaihtoon menee, jos tarvitsee.


Poissa Jyly_

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2020
  • Viestejä: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:08.09.21 - klo:11:21
  • Honda cbr600rr 2006
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Tänään
« Vastaus #5728 : 04.09.21 - klo:09:36 »
Kertokaahan mikä on sellainen sijoitus vakiokyykkyyn, (600cc) jolla sais lisää suorituskykyä radalle? Tai no tiedän kyllä millä saa, mutta jos mietitään jotain tiettyä päivitystä järkevällä budjetilla :D
Alusta, shifteri ,putkisto+pc, pikakaasu? Kaikkea ei viitsi päivittää, turha lähteä niin isolla rahalla päivittämään vanhaa mopoa. Suorilla tuo jää stockkien vauhdista liikaa (alastarolla varmaan 15-20kmh ja pidemmillä suorilla vielä enemmän.. Ja ei ole avauksesta kiinni ton vertaa.
Ite ajelen alastarolla matalia 24 aikoja tasasesti ja nopeita rykäsyja korkeita 23. Sais varmaan mataliakin jos optiokierrosta tuijottaa.
Pyörässä ei ole tällä hetkellä vakiosta poikkeavaa, kun jalkatapit, käännetty kaavio, tiheemmät välit, kuitukatteet ja säädettävät kliparit.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:tänään kello 18:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Tänään
« Vastaus #5729 : 04.09.21 - klo:13:43 »
Kertokaahan mikä on sellainen sijoitus vakiokyykkyyn, (600cc) jolla sais lisää suorituskykyä radalle? Tai no tiedän kyllä millä saa, mutta jos mietitään jotain tiettyä päivitystä järkevällä budjetilla :D
Alusta, shifteri ,putkisto+pc, pikakaasu? Kaikkea ei viitsi päivittää, turha lähteä niin isolla rahalla päivittämään vanhaa mopoa. Suorilla tuo jää stockkien vauhdista liikaa (alastarolla varmaan 15-20kmh ja pidemmillä suorilla vielä enemmän.. Ja ei ole avauksesta kiinni ton vertaa.
Ite ajelen alastarolla matalia 24 aikoja tasasesti ja nopeita rykäsyja korkeita 23. Sais varmaan mataliakin jos optiokierrosta tuijottaa.
Pyörässä ei ole tällä hetkellä vakiosta poikkeavaa, kun jalkatapit, käännetty kaavio, tiheemmät välit, kuitukatteet ja säädettävät kliparit.
Alustan päivityksellä lähtee 2 sec.
Ecu flässäämällä ehkä 1 sec.
Sifterillä ei välttämättä mitään mutta helpottaa ajamista ja ehkä säästää laatikkoa.
Pikakaasu helpottaa ajamista.
Putkistolla saa ehkä muutaman hepan lisää jos sitäkään jos vanhasta on katti pois ja slipari. Ei juuri mitään vaikutusta kierrosaikaan.
PCtä ei kannata pistää vaan flässätä ecu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020