Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.07.12 - klo:20:03
Onko v***u mitään järkee ensin viikon verran venytellä esinahkaa, ja sit "oho, huomenna alkais 6 päivä rataputki, pitäis vissiin kehitellä potikoille kiinnikkeet ja asentaa ne ja vetää sähköt ja jarrupaineanturille piuhat kans, ja ettii mutteri koneen kiinnityspultille ja vaihtaa takajousi ja öljyt ja kiristää klipari, ja oho lokasuojaki o rikki jospa kolvais sen ja jne..."

Kannattaako hässäkkä, häh?  idea_1

Eikös tuo tee siitä radalle pääsystä sitten kaksin verroin mukavampaa?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.07.12 - klo:20:03
Onko v***u mitään järkee ensin viikon verran venytellä esinahkaa, ja sit "oho, huomenna alkais 6 päivä rataputki, pitäis vissiin kehitellä potikoille kiinnikkeet ja asentaa ne ja vetää sähköt ja jarrupaineanturille piuhat kans, ja ettii mutteri koneen kiinnityspultille ja vaihtaa takajousi ja öljyt ja kiristää klipari, ja oho lokasuojaki o rikki jospa kolvais sen ja jne..."

Kannattaako hässäkkä, häh?  idea_1

Eikös tollaset pikkuhommat tehdä varikolle ajosettien välissä samalla kun kääntää takasen neljännen kerran? :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tomppa

Ostinpas enskan ittelle tänään, josko tänävuonna ajokelit jatkuis kun radalle ei enää pääse?
Nyt vaan polttelee mettässäkin ajo, no huomenna on toinen laulu kun R1 karjuu Alastarossa...

app

Äsken askartelin tankin eteen 4 cm paksun tyynyn. Oiskohan nyt tehty riittävän hankalaks mopo huomista varten: Penkki ~4 cm korkeampi, kliparit pari senttiä alas, ja saman verran eteen. Ja aamulla varikolla pudotan takapäätä n. 4 mm alaspäin, kun vaihdoin korkeamman profiilin kumiin. Lisäksi alustan säädöt Kemorassa tehty. Huomisen päivän teema on roikkua joka ikisessä kurvissa niin alhaalla, kun vaan pää kestää. Kurssilla tullut palautetta tästä, ja nyt loppui suoraselkäisyys ajaessa. Ei ole hyvä ominaisuus kallellaan mennessä.
Loppuviikosta tavoite parantaa enkkaa. Siihen väliin mahtuu tämän kesän tuurilla puolen tusinaa vesikaatoa, saman verran hiekalla ajelua, ja tietysti kaatosadetta ja tihkua vuorotellen. Tekniset viat jostain ihmeen syystä vielä puuttuu, mutta eipä nuolaista..

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 16.07.12 - klo:22:48
Ja aamulla varikolla pudotan takapäätä n. 4 mm alaspäin, kun vaihdoin korkeamman profiilin kumiin.

Muuta vasta jos huomaat ajossa eron. Ite ajelin edelliset neljä päivää sekasin 190/55, 190/60, 195/65, 200/55 ja 200/60(?) profiileilla. Kertaakaan en radalla huomannut eroa mopon käytöksessä ja kierrosajat pysyivät samalla tontilla kaikilla renkailla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.07.12 - klo:23:09
Lainaus käyttäjältä: app - 16.07.12 - klo:22:48
Ja aamulla varikolla pudotan takapäätä n. 4 mm alaspäin, kun vaihdoin korkeamman profiilin kumiin.

Muuta vasta jos huomaat ajossa eron. Ite ajelin edelliset neljä päivää sekasin 190/55, 190/60, 195/65, 200/55 ja 200/60(?) profiileilla. Kertaakaan en radalla huomannut eroa mopon käytöksessä ja kierrosajat pysyivät samalla tontilla kaikilla renkailla.

Jätänpä testaamisen jälkeen säädön, kiitti vinkistä. Kemorassa oli hiukan epävarman tuntuista meno, mutta nuo modaukset ajoasentoon sen tekivät joka tapauksessa.

slowrider

Kellään tietoa onko huomenna mp-tuen alastarolla koko päivä ajoaikaa vai syökö noi koulutukset ajoaikaa? Siis että suuntaako sinne ysiksi jo tontille?

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.07.12 - klo:21:26
Kellään tietoa onko huomenna mp-tuen alastarolla koko päivä ajoaikaa vai syökö noi koulutukset ajoaikaa? Siis että suuntaako sinne ysiksi jo tontille?

Olen kurssilla, ja katsoin just ohjelmaa:

Rata auki 10.00-20.00. Kurssilaiset ajaa 10.30-17.30, puolen tunnin settejä. Vapaat harjoitukset toisella puolikkaalla avoinna muille.
Kannattaa tarkastaa, onko täyttä. Minulla ei tietoa, onko ryhäjakoa, mutta vaikeaa puolta tuntia on jakaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 17.07.12 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.07.12 - klo:21:26
Kellään tietoa onko huomenna mp-tuen alastarolla koko päivä ajoaikaa vai syökö noi koulutukset ajoaikaa? Siis että suuntaako sinne ysiksi jo tontille?

Olen kurssilla, ja katsoin just ohjelmaa:

Rata auki 10.00-20.00. Kurssilaiset ajaa 10.30-17.30, puolen tunnin settejä. Vapaat harjoitukset toisella puolikkaalla avoinna muille.
Kannattaa tarkastaa, onko täyttä. Minulla ei tietoa, onko ryhäjakoa, mutta vaikeaa puolta tuntia on jakaa.

juu sen katoin että koko päivä varattu, mutta toi sekoitti:
http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=5&id=4899

Ryhmäjakoja ei ole, eli se puolikas tunti menee vapaiden tyyliin kaikki sekaisin, mutta tuota jäin pohtimaan että alkaako ajo jo 10 vai onko 10-12 varattu muuhun käyttöön.

Vuorela

Kummallisia noi lääkärit. Yksi oli viime viikolla pistämässä puukon alle(kuten blogiin kirjoitin), mutta ortopedi oli eri mieltä. Noh, nyt saa sitten ajaa loppu kauden rauhassa ja leikellään myöhemmin jos tulee ongelmia. Huomenna Alastaroon.

Birke

Kärry pakattu ja huomenaamuna aikaisten nokka kohti Jurvaa.

slowrider

18.07.12 - klo:23:04 #446 Viimeisin muokkaus: 18.07.12 - klo:23:27 käyttäjältä slowrider
Ei menny niinku strömsössä tänään... Alastarossa eka setillä vikavalo ja varikolle, sama toisella... kolmannella sit sammu lennosta mut pääsi varikolle... Samaan tyyliin koko päivä kuuteen asti kunnes ajokamat päällä mopo lähtövalmis ja ei kapineessa virtaa.. Vitutuksen huipentuman jälkeen hikipäässä punnasin mopon kärryyn (jyrkkä ramppi jne tarkoitettu konevoimalla ajettavaksi). Kärryssä sit taas toimikin hyvin :D Positiivista oli että kaiken härdellin seassa kierrosaika parani 1.38.1->1.32.2  peukku_1

No kamat nopeasti kasaan ja kotia tutkimaan. Tässä vaiheessa OLISI pitänyt muistaa että toi mopo on matalampi kun edellinen ja siksi kärryn kippi pitää löysätä ja pistää palikka väliin ennen kärryyn ajoa ettei jää katteesta/putkesta kiinni... No en muistanu.. Auran liikenneympyrässä sit koppikärryn kippi vaihto lastausasentoon kipinöiden saattelemana...

No aamulla uusi yritys. venakopan päältä löytyi liitin missä oli pahoja kosketushäröjä (virrat katkes kun sitä liikutti). Se nyt ohitettu ja kipissäkin on ihan munalukko ettei pääse kippaan..

app

Roikkumisesta wehnälta palaute; "Nyt on hyvä, vielä kun pysyt siellä alhaalla siihen asti, kun kaasu on kokonaan auki, niin on kohdallaan".
Uuteen ajoasentoon ja penkkiin totuin jo aika mukavasti, ja nyt meno tuntuu turvalliselta, kun on kypärä maksimikallistuksessa ainakin vaaksan lähempänä maata. Tilavamman ohjaamon ansiosta ei puudu ranteet tippaakaan enää. Vauhtikin alkoi löytyä. Huomenna ekaa kertaa ajanotto päälle, ja sitten pannaan mopo woblaamaan ja vikuroimaan. Säätöruuveja ei tarvitse enää muita kun oikeassa kahvassa olevat kaksi. Se mitä käännetään, ja se mitä painetaan. Nyt nukkumaan ja aamulla  stoppie_gif
Fiilis helevatan hyvä. Huomenna laitan tänne kierroaikoja.

Twini

Perusmeno: 3h yöunet, kurkku paskana, väsyttää ja vi***taa. Botniaringille mars :)
Ainakaan ei pitäs tulla vettä kauheesti.

jarska

Täällä taas nukuttu 8 tuntia, ei väsytä yhtään, kroppa suorastaan huutaa radalle, nokka kohti Motoparkkia ja vettä tulossa kaatamalla, toivotaan et tänään tai huomenna edes pari settiä pääsis. airrev_1

Powered by EzPortal