0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Miksi Jarska tahdoit Bazzazin jos pelkkää sifteriä etsit?
Jatkankin vielä tuosta katkotavasta. Polttoaineen syötön katkaisu ei aiheuta mitään pauketta putkessa, koska sinne ei mene mitään palavaa. Sytkän katko yksinään sen sijaan aiheuttaa pauketta. Tuossakin voi olla yksi valintaperuste. Ja kolmen kuukauden odotus (Jarska) moiselle härpättimelle on kyllä aivan liikaa.
Ja kolmen kuukauden odotus (Jarska) moiselle härpättimelle on kyllä aivan liikaa.
Polttoaineen syötön katkominen ei vain ole yhtä tarkka tapa varmistaa moottorin "sammumista" vaihdon ajaksi, joten ainakin itse laitan mieluummin sellaisen sovelluksen, joka katkoo sytkää. Tod. näk. jos putkessa paukkuu reilusti, on katkoaika liian pitkä. Pieni tupsahdus vaihdossa sen sijaan kuuluu asiaan.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.02.12 - klo:09:20Polttoaineen syötön katkominen ei vain ole yhtä tarkka tapa varmistaa moottorin "sammumista" vaihdon ajaksi, joten ainakin itse laitan mieluummin sellaisen sovelluksen, joka katkoo sytkää. Tod. näk. jos putkessa paukkuu reilusti, on katkoaika liian pitkä. Pieni tupsahdus vaihdossa sen sijaan kuuluu asiaan.Olen kokeillut vain syötönkatkaisuun perustuvaa, katkoajoilla 50-70ms. Kyllä siinä tasan kone kyykähtää, eikä mitää tussauksia tule, kierrokset vaan muuttuu ja keula vähän nytkähtää kun isompi pykälä on pesässä. Aivan luotettavaa.Sytytyksen katko aiheuttaa polttoaineen (urku auki) joutumisen palamattomana pakosarjaan ja siellähän se kyllä syttyy ihan itsekseen. Suurilla kierroksilla maksimisyötöllä jonkin 50ms aikana ehtii mennä aika paljon polttoainetta palamattomana pakosarjaan. Tietysti mitä pitempi katko, niin sen enemmän.
Sytkän katkomista muuten puoltaa myös polttoaineen moottoria jäähdyttävä vaikutus. Kyllähän tuo polttoaineen katkominen myös toimii, mutta mieluummin olen härkkimättä polttoaineen syöttöä jos se ei ole täysin välttämätöntä. Tällä varmistetaan myös se, ettei kertaakaan sytytetä liian laihaa seosta sylinterissä. Polttoaineen syötön katkaisun jälkeen on imuventtiilin takana kuitenkin edellisestä suihkutuksesta jäänyttä polttoainetta, joka imetään sylinteriin ja sytytetään vaikka katko on jo päällä. Sytkän kanssa tuota ongelmaa ei tule, koska kun kipinä ei tule, ei mitään myöskään syty. Tää nyt voi olla tälläistä moottori-ingenjöörin turhaa hifistelyä monien mielestä, mutta tämä on oma mielipiteeni asiaan.