Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 23.10.12 - klo:15:24
Lukaisin originaalista Motorradista juttua Bemarin superbikesta. Siis lehden toimittaja pääsi testaamaan kisapyörää aivan sellaisena kuin sitä kisakuskit käyttävät. Kiinnitti huomiota maininta shifterin sulavasta toiminnasta myös alaspäin vaihdoissa, elektroniikka hoitelee sopivat välikaasut yms. Onko tämä aivan tavallista SBK:ssa?

Tuo on ollut ainakin osassa pyöriä jo useamman vuoden. Juttua Spiesin -09 Yamahasta ja sen sähköistä:
http://youtu.be/gALm8I0TNDI?t=6m48s

Reisi

24.10.12 - klo:11:02 #61 Viimeisin muokkaus: 24.10.12 - klo:11:03 käyttäjältä Reisi
Sepäs sitten selittääkin osin, miksi nykyisin on Supersport 600:ssa ja Moto2:ssa komeammat luisut mutkaan mentäessä kuin isommissa luokissa :/

Turder

Varmaan ko. lehtijuttu oli Melandrin S1000RR:n testi: http://cyclenews.coverleaf.com/cyclenews/20120905#pg53 Joo noissa kisavehkeissä ei tarvitse koskea kytkimeen kuin liikkeelle lähdössä. Anturi vaihdevivussa ja ecu antaa välikaasun, jotta saadaan mätsättyä kiekat uudelle vaihteelle. Saisivat tehdä vakiomopoihinkin tuon kun kerran shifterit jo löytyy. Tuollainen kytkimestä (tai kytkinkahvasta) sensorilla otettu tieto on vähän kuin commanderit ja muut piggybagit. Miksi mennä kiertotietä kun suoraankin pääsee omilla ecusoftilla (tai vielä lähinnä kisaecuilla).

nopea57

Niin, kyllähän venymäliuskapohjaiset shifterin anturit toimivat ihan samalla tavalla molempiin suuntiin, että kyllä siitä triggerin saa.

Tuota juttua lukiessa tuli esiin 220hp takapyöräteho. Siinä on aika iso ero niihin app:in mainitsemiin (tehovertailut ja dynot) lukemiin mitä Korpiahon pyörässä on. Sääntöeroistako johtuu?

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 24.10.12 - klo:14:37
Tuota juttua lukiessa tuli esiin 220hp takapyöräteho. Siinä on aika iso ero niihin app:in mainitsemiin (tehovertailut ja dynot) lukemiin mitä Korpiahon pyörässä on. Sääntöeroistako johtuu?

Viritysaste on ihan toistaluokkaa WSBK peleissä. Niillä menee reilu 20 moottoria kaudessa. Ei niillä ole juurikaan yhteistä kaupasta ostettujen mopojen kanssa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 24.10.12 - klo:14:37
Niin, kyllähän venymäliuskapohjaiset shifterin anturit toimivat ihan samalla tavalla molempiin suuntiin, että kyllä siitä triggerin saa.

Tuota juttua lukiessa tuli esiin 220hp takapyöräteho. Siinä on aika iso ero niihin app:in mainitsemiin (tehovertailut ja dynot) lukemiin mitä Korpiahon pyörässä on. Sääntöeroistako johtuu?

Täkäläiset Superbike säännöt on aikalailla stock-säännöt jos vertaa maailmalle. Eihän täällä saa koneelle tehdä muuta kuin vaihtaa putkiston ja kittinokat ja pari muuta pikkujuttua.

Se millä tehoa saataisiin on kierrosten nostaminen, mutta vakiolla venttiilikoneistolla varustetut koneet alkaa kilahtelemaan siinä vaiheessa kun rajoitinta on nostettu 500-1000rpm vähän laitteesta riippuen. Kierrosten nosto on käytännössä ainoa tapa saada lisää tehoa, koska kuutiotilavuus rajoittaa vääntömomentin ~120Nm paikkeille. Ja kierrosten nostostakaan ei hirveästi ole iloa (vaikka kone kestäisikin) jos nokkien ajoitusta ei muuteta niin, että vääntöhuippu siirtyy korkeammalle, koska vakionokilla ja ajoituksilla vääntömomentti menee jo jyrkkää alamäkeä vakion punarajan kohdalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JULLE

17.05.13 - klo:14:40 #66 Viimeisin muokkaus: 17.06.13 - klo:14:58 käyttäjältä JULLE

Onko kellään ollut ongelmia ecueditorilla tehdyn quickshifterin kanssa?

Nyt ongelmana on ettei vaihteet mene päälle täys kaasulla(lähinnä rata-ajossa). Quicksifteri kuitenkin toimii säädetyn 3000 rpm jälkeen noin 6000 asti poislukien 1->2:lle.

"Hauskinta" on että sama ongelma on myös kaverin 1000 K9:ssä. Minulla L0.
Pyörät säädetty samassa (tunnetussa) paikassa samaan aikaan.

Katkoaika 60ms.


Mikäli tota quickshifteriä ei saada näillä palikoilla saada pelaamaan, millä paketilla toi quickshifteri kannattaisi toteuttaa? Luistonestoilla tms. ei ole tarvetta.



Ilmennyt "vika" mahdollisesti selvillä.
--> Toisella kaverilla alkoi quickshifteri pelaamaan kun muutti vaihtamistyylin.
Eli ennen polkaistiin vaihdepoljinta alaspäin jolloin vaihde ei kytkeytynyt koska antura/potikka ei ilmeisesti reagoinut siihen. MUTTA kun poljinta painaa niin antura/potikka reagoi ja katkoo sytytystä/bensansyöttöä jolloin vaihde kytkeytyy päälle.
Tuolla polkaisulla ei minulla mennyt vaihde silmään vaikka poljin kiksiä niin reippaasti että se näkyi kuulemma katsomoon asti :)

KYSYMYS
Onko muut huomanneet tällaista eroa? Onko shiftereissä KÄYTÄNNÖN eroja polkeeko kiksiä vai painetaanko sitä?

-JULLE
-Provosoiva kilpikuski

JPB

Kellähän ylimääräistä pull-anturia? Varsi vääntynyt omasta, toimii mutta syö vaihdevivuston. Saa tarjota jos löytyy


mako

mulla on toi bazzazin stand alone shifteri . mulla ei oo ollu ennen shifterii joten en osaa verrata sen toimintaa . se nykäsee aika paljon mut sit ku vaihtaa lähempänä punarajaa niin menee pehmeemmin . pitäisköhän noita aikoja lyhentää ?. saako mopossa vaihteen menemään täyttä kaasuun päin sisään jos toi katko ei toimi . toihan on sytkää katkova mut ei se mun mielestä paukuta yhtään ,mul on kyllä kaikki osat ihan vakioo et en tiedä vaikuttaako se tohon paukuttamiseen . mahtaiskohan (Raaka-Rata jarska osata vastata ku hällä on sama härpätin)

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:18
mulla on toi bazzazin stand alone shifteri . mulla ei oo ollu ennen shifterii joten en osaa verrata sen toimintaa . se nykäsee aika paljon mut sit ku vaihtaa lähempänä punarajaa niin menee pehmeemmin . pitäisköhän noita aikoja lyhentää ?. saako mopossa vaihteen menemään täyttä kaasuun päin sisään jos toi katko ei toimi . toihan on sytkää katkova mut ei se mun mielestä paukuta yhtään ,mul on kyllä kaikki osat ihan vakioo et en tiedä vaikuttaako se tohon paukuttamiseen . mahtaiskohan (Raaka-Rata jarska osata vastata ku hällä on sama härpätin)
Onks sul katti?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.13 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:18
mulla on toi bazzazin stand alone shifteri . mulla ei oo ollu ennen shifterii joten en osaa verrata sen toimintaa . se nykäsee aika paljon mut sit ku vaihtaa lähempänä punarajaa niin menee pehmeemmin . pitäisköhän noita aikoja lyhentää ?. saako mopossa vaihteen menemään täyttä kaasuun päin sisään jos toi katko ei toimi . toihan on sytkää katkova mut ei se mun mielestä paukuta yhtään ,mul on kyllä kaikki osat ihan vakioo et en tiedä vaikuttaako se tohon paukuttamiseen . mahtaiskohan (Raaka-Rata jarska osata vastata ku hällä on sama härpätin)
Onks sul katti?
on

jarska

Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:18
mulla on toi bazzazin stand alone shifteri . mulla ei oo ollu ennen shifterii joten en osaa verrata sen toimintaa . se nykäsee aika paljon mut sit ku vaihtaa lähempänä punarajaa niin menee pehmeemmin . pitäisköhän noita aikoja lyhentää ?. saako mopossa vaihteen menemään täyttä kaasuun päin sisään jos toi katko ei toimi . toihan on sytkää katkova mut ei se mun mielestä paukuta yhtään ,mul on kyllä kaikki osat ihan vakioo et en tiedä vaikuttaako se tohon paukuttamiseen . mahtaiskohan (Raaka-Rata jarska osata vastata ku hällä on sama härpätin)

Sama laite juu ja asetukset suoraan paketista, en oo mulkannu katkoaikoja.
Mulla toimii pehmeesti, eikä nyi...tyytyväinen siihen tuollasenaan.
Katti riisuttu vasta poijes, joten en ole ajatellu paukkuuko nytte, pitääpä kuunnella Kemoralla.
Ensimmäinen anturi rupes vikomaan ja sillon ei menny vaihde pesään millään, eli huomas kyllä jos ei sytkä katkennu.

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.13 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:18
mulla on toi bazzazin stand alone shifteri . mulla ei oo ollu ennen shifterii joten en osaa verrata sen toimintaa . se nykäsee aika paljon mut sit ku vaihtaa lähempänä punarajaa niin menee pehmeemmin . pitäisköhän noita aikoja lyhentää ?. saako mopossa vaihteen menemään täyttä kaasuun päin sisään jos toi katko ei toimi . toihan on sytkää katkova mut ei se mun mielestä paukuta yhtään ,mul on kyllä kaikki osat ihan vakioo et en tiedä vaikuttaako se tohon paukuttamiseen . mahtaiskohan (Raaka-Rata jarska osata vastata ku hällä on sama härpätin)
Onks sul katti?
on
Njoo, voisiko olla että se hot hot katti polttaa sen ylijäämäbensan nätisti puiss, ennen ko se ehtii pitemmälle putkeen paukkumaan. Emt. Nitro ehkä osaa arvata paremmin?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.13 - klo:23:25
Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.13 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: mako - 21.05.13 - klo:22:18
mulla on toi bazzazin stand alone shifteri . mulla ei oo ollu ennen shifterii joten en osaa verrata sen toimintaa . se nykäsee aika paljon mut sit ku vaihtaa lähempänä punarajaa niin menee pehmeemmin . pitäisköhän noita aikoja lyhentää ?. saako mopossa vaihteen menemään täyttä kaasuun päin sisään jos toi katko ei toimi . toihan on sytkää katkova mut ei se mun mielestä paukuta yhtään ,mul on kyllä kaikki osat ihan vakioo et en tiedä vaikuttaako se tohon paukuttamiseen . mahtaiskohan (Raaka-Rata jarska osata vastata ku hällä on sama härpätin)
Onks sul katti?
on
Njoo, voisiko olla että se hot hot katti polttaa sen ylijäämäbensan nätisti puiss, ennen ko se ehtii pitemmälle putkeen paukkumaan. Emt. Nitro ehkä osaa arvata paremmin?

Kyllä se katti syö pahimman paukkeen, eikä ilman kattiakaan välttämättä pauku. Riippuu ihan moposta, putkistosta ja sen miljoonasta muusta asiasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Minäkään en shiftereistä mitään tiedä, mutta omani ei nykäise eikä pidä minkään näköistä ääntä.

Kai sitä vitsillä voisi vähän kokeilla säätää? Tuskin tuommoinen nykäisy luo hirveästi lisää luottoa pyörään? En osaa sanoa, että kumpaan suuntaan.

Jos sulla on kilpipeli, niin kaippa siihen yhden illan voi kuluttaa, kun kokeilee eri säädöillä. Ymmärtääkseni vaihde ei menee päälle, jos kierrokset on liian alhaalla tai shifterin aika on liian lyhyt?

Powered by EzPortal