Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mako

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.05.13 - klo:07:15
Minäkään en shiftereistä mitään tiedä, mutta omani ei nykäise eikä pidä minkään näköistä ääntä.

Kai sitä vitsillä voisi vähän kokeilla säätää? Tuskin tuommoinen nykäisy luo hirveästi lisää luottoa pyörään? En osaa sanoa, että kumpaan suuntaan.

Jos sulla on kilpipeli, niin kaippa siihen yhden illan voi kuluttaa, kun kokeilee eri säädöillä. Ymmärtääkseni vaihde ei menee päälle, jos kierrokset on liian alhaalla tai shifterin aika on liian lyhyt?
muistelisin et oisin lukenu jostain power shiftaamisesta ? vaihdan kyllä aika reilulla polkasulla .edellisellä mopolla vaihdoin välikaasulla eikä ajoitus aina menny ihan nappiin mut vaihde meni kyl pesään . ja ei oo kilpipeli niin pakko varmaan ottaa läppäri ja valkoiset haalarit kemoralle .

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: mako - 22.05.13 - klo:09:20
muistelisin et oisin lukenu jostain power shiftaamisesta ? vaihdan kyllä aika reilulla polkasulla .edellisellä mopolla vaihdoin välikaasulla eikä ajoitus aina menny ihan nappiin mut vaihde meni kyl pesään . ja ei oo kilpipeli niin pakko varmaan ottaa läppäri ja valkoiset haalarit kemoralle .

Power shifting terminä ei ole mielestäni kovinkaan suositu moottoripyöräpiireissä. Mutta tuota olen käyttänyt aina, ennen kuin nyt sain shifterin.

täyskaasu päällä -> jalalla pieni paine vaihdepolkimeen (isompaan päin) -> kaasu käännetään nopeasti pois ja takaisin täysille. Tässä kun kaasu käy poissa, veto loppuu/pienenee ja vaihde imaisee itsensä suuremmalle (jalka piti kokoajan painetta polkimella ja lopulta siirsi isomman vaihteen sisään). Kun aloittelin tuon harjoittelua, saatoin pitää muutaman sekunnin painetta polkimella ja sitten sopivassa kohdassa käyttää kaasua poissa. Myöhemmin tapahtuma oli melko yhdenaikainen.

Onkohan tämä se mitä tarkoitit "välikaasulla"?

Shifterillä vaihdettaessa kaasu on kokoajan päällä ja vaihde painetaan rauhallisesti, mutta varmasti isommalle. Tarkoitus on vaihtaa isommalle, eikä heilauttaa miestä ja mopoa ja häiritä tällä tavoin ajamista. Shifterin elektroniikka hoitaa vedon pois vaihdelaatikolta.

Tuli aika ruohonjuuritason tietoa. Toivottavasti tämä oli jo aikaisemmin tuttua :)

mako

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.05.13 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: mako - 22.05.13 - klo:09:20
muistelisin et oisin lukenu jostain power shiftaamisesta ? vaihdan kyllä aika reilulla polkasulla .edellisellä mopolla vaihdoin välikaasulla eikä ajoitus aina menny ihan nappiin mut vaihde meni kyl pesään . ja ei oo kilpipeli niin pakko varmaan ottaa läppäri ja valkoiset haalarit kemoralle .

Power shifting terminä ei ole mielestäni kovinkaan suositu moottoripyöräpiireissä. Mutta tuota olen käyttänyt aina, ennen kuin nyt sain shifterin.

täyskaasu päällä -> jalalla pieni paine vaihdepolkimeen (isompaan päin) -> kaasu käännetään nopeasti pois ja takaisin täysille. Tässä kun kaasu käy poissa, veto loppuu/pienenee ja vaihde imaisee itsensä suuremmalle (jalka piti kokoajan painetta polkimella ja lopulta siirsi isomman vaihteen sisään). Kun aloittelin tuon harjoittelua, saatoin pitää muutaman sekunnin painetta polkimella ja sitten sopivassa kohdassa käyttää kaasua poissa. Myöhemmin tapahtuma oli melko yhdenaikainen.

Onkohan tämä se mitä tarkoitit "välikaasulla"?

Shifterillä vaihdettaessa kaasu on kokoajan päällä ja vaihde painetaan rauhallisesti, mutta varmasti isommalle. Tarkoitus on vaihtaa isommalle, eikä heilauttaa miestä ja mopoa ja häiritä tällä tavoin ajamista. Shifterin elektroniikka hoitaa vedon pois vaihdelaatikolta.

Tuli aika ruohonjuuritason tietoa. Toivottavasti tämä oli jo aikaisemmin tuttua :)
luulin et toi powershiftaaminen olis ollut täyttä kaasuun päin just tolleen polkimen paineella. ruohonjuuri tasolla mennään ja käytän murmelaa mun mentorina , ku se perskele oli noppeempi .voi se olla et täytyy myös parantaa tota jalan käyttöö

vernerik

Moi,

Mulla ois sifteri ostossa, mut en oo oikein löytäny muuta, kuin cordonalta mallin, joka pätkii bensansyöttöä. Hintaa ois 259e. Tarkoitus olisi siis edullisesti hommata sifteri, joka toimisi mieluusti siten, että pätkisi sytytystä. Foorumeilta olen lukenut, että parilla sadalla on tällaisia irronnut, mutta en ole itse löytänyt mistään. PC3 löytyy, mutta siihen ei ole ignition modulea.

Pyörä on R1 -08.
Yamaha R1 -08

tamik87

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 23.05.13 - klo:22:44
Moi,

Mulla ois sifteri ostossa, mut en oo oikein löytäny muuta, kuin cordonalta mallin, joka pätkii bensansyöttöä. Hintaa ois 259e. Tarkoitus olisi siis edullisesti hommata sifteri, joka toimisi mieluusti siten, että pätkisi sytytystä. Foorumeilta olen lukenut, että parilla sadalla on tällaisia irronnut, mutta en ole itse löytänyt mistään. PC3 löytyy, mutta siihen ei ole ignition modulea.

Pyörä on R1 -08.

Itselläni on tänä keväänä tilattu Cordona shifter apriliassa ja erittäin hyvin toimii commanderin kera. Mielestäni ruiskun pätkiminen on parempi vaihtoehto. Voithan sieltä tilata sitten sen kalliimman moduulin joka tekee molemmat ja vielä säädellysti.

Voin lähettää sinulle sähköpostissa tarvittavat modulet. Itse sain ne ihan cordonalta pyytämällä. Joten etköhän sinäkin ne sieltä saa.

vernerik

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 23.05.13 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 23.05.13 - klo:22:44
Moi,

Mulla ois sifteri ostossa, mut en oo oikein löytäny muuta, kuin cordonalta mallin, joka pätkii bensansyöttöä. Hintaa ois 259e. Tarkoitus olisi siis edullisesti hommata sifteri, joka toimisi mieluusti siten, että pätkisi sytytystä. Foorumeilta olen lukenut, että parilla sadalla on tällaisia irronnut, mutta en ole itse löytänyt mistään. PC3 löytyy, mutta siihen ei ole ignition modulea.

Pyörä on R1 -08.

Itselläni on tänä keväänä tilattu Cordona shifter apriliassa ja erittäin hyvin toimii commanderin kera. Mielestäni ruiskun pätkiminen on parempi vaihtoehto. Voithan sieltä tilata sitten sen kalliimman moduulin joka tekee molemmat ja vielä säädellysti.

Voin lähettää sinulle sähköpostissa tarvittavat modulet. Itse sain ne ihan cordonalta pyytämällä. Joten etköhän sinäkin ne sieltä saa.

Jee, kiitos. Pistän sulle yksityisviestillä spostini. Meinaa järki vaan lähteä, kun ei löydy haluaamaa tuotetta monen päivän etsimisen jälkeen ku 500e hintaluokassa, ja jengi keulii foorumilla, että 200e maksoin ja elämä muuttui, jopa naiset katsoo kassajonossa eri pilke silmäkulmassa...
Yamaha R1 -08

JPB

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 23.05.13 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 23.05.13 - klo:22:44
Moi,

Mulla ois sifteri ostossa, mut en oo oikein löytäny muuta, kuin cordonalta mallin, joka pätkii bensansyöttöä. Hintaa ois 259e. Tarkoitus olisi siis edullisesti hommata sifteri, joka toimisi mieluusti siten, että pätkisi sytytystä. Foorumeilta olen lukenut, että parilla sadalla on tällaisia irronnut, mutta en ole itse löytänyt mistään. PC3 löytyy, mutta siihen ei ole ignition modulea.

Pyörä on R1 -08.

Itselläni on tänä keväänä tilattu Cordona shifter apriliassa ja erittäin hyvin toimii commanderin kera. Mielestäni ruiskun pätkiminen on parempi vaihtoehto. Voithan sieltä tilata sitten sen kalliimman moduulin joka tekee molemmat ja vielä säädellysti.

Voin lähettää sinulle sähköpostissa tarvittavat modulet. Itse sain ne ihan cordonalta pyytämällä. Joten etköhän sinäkin ne sieltä saa.

Tiedätkö muuten meneekö se cordonan varasensori PC3:een vai vaatiiko jonkin välimokkulan?

tamik87

Lainaus käyttäjältä: JPB - 24.05.13 - klo:02:00
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 23.05.13 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 23.05.13 - klo:22:44
Moi,

Mulla ois sifteri ostossa, mut en oo oikein löytäny muuta, kuin cordonalta mallin, joka pätkii bensansyöttöä. Hintaa ois 259e. Tarkoitus olisi siis edullisesti hommata sifteri, joka toimisi mieluusti siten, että pätkisi sytytystä. Foorumeilta olen lukenut, että parilla sadalla on tällaisia irronnut, mutta en ole itse löytänyt mistään. PC3 löytyy, mutta siihen ei ole ignition modulea.

Pyörä on R1 -08.

Itselläni on tänä keväänä tilattu Cordona shifter apriliassa ja erittäin hyvin toimii commanderin kera. Mielestäni ruiskun pätkiminen on parempi vaihtoehto. Voithan sieltä tilata sitten sen kalliimman moduulin joka tekee molemmat ja vielä säädellysti.

Voin lähettää sinulle sähköpostissa tarvittavat modulet. Itse sain ne ihan cordonalta pyytämällä. Joten etköhän sinäkin ne sieltä saa.

Tiedätkö muuten meneekö se cordonan varasensori PC3:een vai vaatiiko jonkin välimokkulan?

Suoraan siihen PCIII valkoseen porttiin. Pirun helppo asennus. Säädätin katkoajat samalla kun säädätin ruiskun. Muttta Naukkarinen KX centeristä sanoi ettei niihin katkoaikoihin tarvinnut koskea.

tamik87

Ja onhan siitä shifteristä nyt ihan mielettömästi hyötyä. Kiihtyvyys kasvaa selvästi ja mun nuhasella apriliallakin pääsee alastaron maalisuoralla rykkösistä ohitse. Vaihteita pystyy takomaan suuremmalle missä asennossa ja tilanteessa tahansa.

MarkoL

Onko tuo Cordonan ruiskun syöttöjä pätkivä halvempi kuin sytytystä pätkivä?
Mulla on tuo Cordonan sytytystä katkova stand-alone versio, ja tais maksaa n.3vuotta sitten sen 400,- €.

Noissakin katkonta vaihtoehdon kannattajia taitaa olla ainakin 2 eri kuppikuntaa,
toiset sanoo että bensansyöttöä katkomalla saadaan pehmeempi vaihto aikaseksi.
Ja taas toiset sanoo että parempi kun bensa "huuhtelee" palotilaa, eikä tule niin paljoo pistelämpöjä...
Mene ja tiedä...

Mut Cordonan versio (ainakin sytytystä katkova) on hyvä..

-M-
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

tamik87

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 24.05.13 - klo:09:51
Onko tuo Cordonan ruiskun syöttöjä pätkivä halvempi kuin sytytystä pätkivä?
Mulla on tuo Cordonan sytytystä katkova stand-alone versio, ja tais maksaa n.3vuotta sitten sen 400,- €.

Noissakin katkonta vaihtoehdon kannattajia taitaa olla ainakin 2 eri kuppikuntaa,
toiset sanoo että bensansyöttöä katkomalla saadaan pehmeempi vaihto aikaseksi.
Ja taas toiset sanoo että parempi kun bensa "huuhtelee" palotilaa, eikä tule niin paljoo pistelämpöjä...
Mene ja tiedä...

Mut Cordonan versio (ainakin sytytystä katkova) on hyvä..

-M-

Puolet halvempi, mutta vaatii toisaalta PCIII mitä tuo sytytystä pätkivä taasen ei vaadi. Omassa pyörässäni PCIII on täysin turhake kun ECUa säädetään lastuilla. Sain sen commanderin puoli-ilmaiseksi niin hommasin sitten tuon shifterinkin siihen.

JULLE

Onko kellään ollut ongelmia ecueditorilla tehdyn quickshifterin kanssa?

Nyt ongelmana on ettei vaihteet mene päälle täys kaasulla(lähinnä rata-ajossa). Quicksifteri kuitenkin toimii säädetyn 3000 rpm jälkeen noin 6000 asti poislukien 1->2:lle.

"Hauskinta" on että sama ongelma on myös kaverin 1000 K9:ssä. Minulla L0.
Pyörät säädetty samassa (tunnetussa) paikassa samaan aikaan.

Katkoaika 60ms.


Mikäli tota quickshifteriä ei saada näillä palikoilla saada pelaamaan, millä paketilla toi quickshifteri kannattaisi toteuttaa? Luistonestoilla tms. ei ole tarvetta.



UPDATE;

Ilmennyt "vika" mahdollisesti selvillä.
--> Toisella kaverilla alkoi quickshifteri pelaamaan kun muutti vaihtamistyylin.
Eli ennen polkaistiin vaihdepoljinta alaspäin jolloin vaihde ei kytkeytynyt koska antura/potikka ei ilmeisesti reagoinut siihen. MUTTA kun poljinta painaa niin antura/potikka reagoi ja katkoo sytytystä/bensansyöttöä jolloin vaihde kytkeytyy päälle.
Tuolla polkaisulla ei minulla mennyt vaihde silmään vaikka poljin kiksiä niin reippaasti että se näkyi kuulemma katsomoon asti :)

KYSYMYS
Onko muut huomanneet tällaista eroa? Onko shiftereissä KÄYTÄNNÖN eroja polkeeko kiksiä vai painetaanko sitä?

-JULLE
-Provosoiva kilpikuski

mako

18.06.13 - klo:12:21 #87 Viimeisin muokkaus: 18.06.13 - klo:12:26 käyttäjältä mako
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 18.06.13 - klo:10:04
Onko kellään ollut ongelmia ecueditorilla tehdyn quickshifterin kanssa?

Nyt ongelmana on ettei vaihteet mene päälle täys kaasulla(lähinnä rata-ajossa). Quicksifteri kuitenkin toimii säädetyn 3000 rpm jälkeen noin 6000 asti poislukien 1->2:lle.

"Hauskinta" on että sama ongelma on myös kaverin 1000 K9:ssä. Minulla L0.
Pyörät säädetty samassa (tunnetussa) paikassa samaan aikaan.

Katkoaika 60ms.


Mikäli tota quickshifteriä ei saada näillä palikoilla saada pelaamaan, millä paketilla toi quickshifteri kannattaisi toteuttaa? Luistonestoilla tms. ei ole tarvetta.



UPDATE;

Ilmennyt "vika" mahdollisesti selvillä.
--> Toisella kaverilla alkoi quickshifteri pelaamaan kun muutti vaihtamistyylin.
Eli ennen polkaistiin vaihdepoljinta alaspäin jolloin vaihde ei kytkeytynyt koska antura/potikka ei ilmeisesti reagoinut siihen. MUTTA kun poljinta painaa niin antura/potikka reagoi ja katkoo sytytystä/bensansyöttöä jolloin vaihde kytkeytyy päälle.
Tuolla polkaisulla ei minulla mennyt vaihde silmään vaikka poljin kiksiä niin reippaasti että se näkyi kuulemma katsomoon asti :)

KYSYMYS
Onko muut huomanneet tällaista eroa? Onko shiftereissä KÄYTÄNNÖN eroja polkeeko kiksiä vai painetaanko sitä?

-JULLE
http://www.youtube.com/watch?v=BGI1qRfaVHg

videon alla olevasta vastauksesta löysin itselleni todennäköisesti avun bazzazin sifteriin .huomenna pääsen vasta testaamaan
EDIT :viteo tekstit
Julkaistu 13.05.2013
I'm having trouble with my Bazzaz QS on my ZXR Race bike. Bike changes gears at low RPM's but not in a race situation (high RPM)
bensuhard 3 viikkoa sitten
I don't know if this'll help you, but you can adjust the sensitivity of the sensor by loosening the allen screw and winding in the threaded metal attached to the electrical wire.


JULLE



Täytyy kokeilla tota herkkyyden säätöä mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, olen tosiaan polkenut tota kiksiä ihan huolella joten enemmän taitaa olla kyse mainitsemastani erosta kun painaa vs. polkaisee kiksiä.


-Provosoiva kilpikuski

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 19.06.13 - klo:15:12


Täytyy kokeilla tota herkkyyden säätöä mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, olen tosiaan polkenut tota kiksiä ihan huolella joten enemmän taitaa olla kyse mainitsemastani erosta kun painaa vs. polkaisee kiksiä.

Millanen anturi sulla tossa on? Paine vai liikeanturi?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal