Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

ile90

mikähä vois olla gixxerissä ongelma ku shifteri ei vaiha 4-6 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä. (normikaaviolla ajelen) vaihdevivustossa ei ole väljää. 1-3 vaihteilla toimii moitteitta. joutuu aina himmaa vähä kaasua että saa isomman tupaan. Kyseessä siis PC5+dynojet sifteri jos jollaki ois infoa nii oisin iloinen

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:20:20
mikähä vois olla gixxerissä ongelma ku shifteri ei vaiha 4-6 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä. (normikaaviolla ajelen) vaihdevivustossa ei ole väljää. 1-3 vaihteilla toimii moitteitta. joutuu aina himmaa vähä kaasua että saa isomman tupaan. Kyseessä siis PC5+dynojet sifteri jos jollaki ois infoa nii oisin iloinen

Heitä sillä PC:llä vesilintua ja kytke shifteri suoraan omaan ECU:un niin toiminee varmemmin. Samalla saat huomattavasti kattavammat moottorin säätömahdollisuudet kuin PC:llä ja myös paino ja vikaantuvien piuhojen ja liitinten määrä vähenee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:20:20
mikähä vois olla gixxerissä ongelma ku shifteri ei vaiha 4-6 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä. (normikaaviolla ajelen) vaihdevivustossa ei ole väljää. 1-3 vaihteilla toimii moitteitta. joutuu aina himmaa vähä kaasua että saa isomman tupaan. Kyseessä siis PC5+dynojet sifteri jos jollaki ois infoa nii oisin iloinen
Nitrouksen ehdotus on paras tapa korjata ongelma. :) En tiedä miten Vitosen kanssa menee, mutta esim. PC3 vaatii sytkäboxin, koska komentaja ohjaa vain pääsuuttimia, eli neljä suutinta ruiskii bensaa vaikka kuinka yrität vaihtaa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

ile90

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.09.13 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:20:20
mikähä vois olla gixxerissä ongelma ku shifteri ei vaiha 4-6 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä. (normikaaviolla ajelen) vaihdevivustossa ei ole väljää. 1-3 vaihteilla toimii moitteitta. joutuu aina himmaa vähä kaasua että saa isomman tupaan. Kyseessä siis PC5+dynojet sifteri jos jollaki ois infoa nii oisin iloinen

Heitä sillä PC:llä vesilintua ja kytke shifteri suoraan omaan ECU:un niin toiminee varmemmin. Samalla saat huomattavasti kattavammat moottorin säätömahdollisuudet kuin PC:llä ja myös paino ja vikaantuvien piuhojen ja liitinten määrä vähenee.

Miten homma käytännössä menee? jos revin komentajan irti nii mihi tökin sihteriltä tulevat piuhat?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.09.13 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:20:20
mikähä vois olla gixxerissä ongelma ku shifteri ei vaiha 4-6 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä. (normikaaviolla ajelen) vaihdevivustossa ei ole väljää. 1-3 vaihteilla toimii moitteitta. joutuu aina himmaa vähä kaasua että saa isomman tupaan. Kyseessä siis PC5+dynojet sifteri jos jollaki ois infoa nii oisin iloinen

Heitä sillä PC:llä vesilintua ja kytke shifteri suoraan omaan ECU:un niin toiminee varmemmin. Samalla saat huomattavasti kattavammat moottorin säätömahdollisuudet kuin PC:llä ja myös paino ja vikaantuvien piuhojen ja liitinten määrä vähenee.

Miten homma käytännössä menee? jos revin komentajan irti nii mihi tökin sihteriltä tulevat piuhat?

Gixerin oma ecu on säädettävissä ECU-editorilla. Tuon saa ladata netistä ja piuhankin saa tilaamalla ebaysta jos haluaa itse säädellä. Helppokäyttöinen ja havainnollinen softa, joka on käytössä myös monessa säätöpajassa. Esim. Vittaniemen Sami on aika guru tuon kanssa pk-seudullla. Shifterin asennukseen löytynee ohje tuolta gixxer.fi foorumilta, en enää ulkoa muista minkä piuhan väliin se piti tyrkätä. Hämärä muistikuva pinkistä johdosta, mutta en ole edes siitä varma. Jos ei löydy netistä niin VIttaniemi jeesannee tuossakin ongelmassa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:20:20
mikähä vois olla gixxerissä ongelma ku shifteri ei vaiha 4-6 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä. (normikaaviolla ajelen) vaihdevivustossa ei ole väljää. 1-3 vaihteilla toimii moitteitta. joutuu aina himmaa vähä kaasua että saa isomman tupaan. Kyseessä siis PC5+dynojet sifteri jos jollaki ois infoa nii oisin iloinen

Voisko olla että 4-6 vaihteilla liian lyhyt katkoa-aika tai laitettu muuten shifterin asetukset  väärin.

ile90

käytin komentajaa läppärissä kiinni mutta ei löytyny sifteriä komentajasta. alakaa tuntumaa iha humpuukilta koko pc

marko_

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 11.09.13 - klo:22:55
käytin komentajaa läppärissä kiinni mutta ei löytyny sifteriä komentajasta. alakaa tuntumaa iha humpuukilta koko pc

Ainaki pc3 commanderissa se shifteri pitää aktivoida ennen kuin se alkaa toimia.
Commanderi kiinni tietokoneeseen ja sitten ajetaan PCShiftKillEnable.exe
Shifteri tulee vasta sitten näkymään sinne commanderin conffaus ohjelmaan.

Tiedosto on viestin liitteenä.

nopea57

Ei tarvii PC5 mitään lisäohjelmia. Hallintaohjelmasta 'PowerCommanderTools'->'Configure', jonka takaa löytyy. Purkissa on sitten valittava että missä liitinpisteissä (switch1 tai 2) shifterin anturi on. Mutta jos pyörässä on kahdet ruiskusuuttimet, niin eipä taida pelata ilman lisähankintoja, koska ohjaa vain pääsuuttimia. Ilmeisesti isommilla vaihteilla käyttää myös lisäsuuttimia, jolloin ei vaihdot onnistu ilman kaasun löysäystä.

ile90

nyt löyty sifteri komentajasta ja kokeilin eri katkoaikoja mutta ei toimi. voipi siis olla että ei saa toimii tolla pc5lla halutulla lailla. alkaako katkomaan sytytystä jos asentaa ecuun? en löytäny gixxerfoorumilta ohjeita ecu asennukselle...

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 15.09.13 - klo:16:17
nyt löyty sifteri komentajasta ja kokeilin eri katkoaikoja mutta ei toimi. voipi siis olla että ei saa toimii tolla pc5lla halutulla lailla. alkaako katkomaan sytytystä jos asentaa ecuun? en löytäny gixxerfoorumilta ohjeita ecu asennukselle...
Varaa aika Vittaniemeltä, samalla saat mopon kunnon säätöihin, rajoittimet pois, sihteerin jne.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

marko_

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 15.09.13 - klo:16:28
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 15.09.13 - klo:16:17
nyt löyty sifteri komentajasta ja kokeilin eri katkoaikoja mutta ei toimi. voipi siis olla että ei saa toimii tolla pc5lla halutulla lailla. alkaako katkomaan sytytystä jos asentaa ecuun? en löytäny gixxerfoorumilta ohjeita ecu asennukselle...
Varaa aika Vittaniemeltä, samalla saat mopon kunnon säätöihin, rajoittimet pois, sihteerin jne.

Minusta sen shifterin saa vasta K7 ecuun

ile90

pittääkö täsä alakaa jo pyörää vaihtaa että saa sifterin toimii :o

Juha_K

15.09.13 - klo:16:42 #148 Viimeisin muokkaus: 15.09.13 - klo:16:56 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.09.13 - klo:16:30
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 15.09.13 - klo:16:28
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 15.09.13 - klo:16:17
nyt löyty sifteri komentajasta ja kokeilin eri katkoaikoja mutta ei toimi. voipi siis olla että ei saa toimii tolla pc5lla halutulla lailla. alkaako katkomaan sytytystä jos asentaa ecuun? en löytäny gixxerfoorumilta ohjeita ecu asennukselle...
Varaa aika Vittaniemeltä, samalla saat mopon kunnon säätöihin, rajoittimet pois, sihteerin jne.

Minusta sen shifterin saa vasta K7 ecuun
Niin onkin joo, ei tullut katsottua mikä mopo on kyseessä. ;D

Sitten vaan hankit inginition modulen.

muoks. Saa K5 malliinkin jo shifterin, mutta en tiedä keltä kaikilta se onnistuu. http://www.flash-tune.com/?wpsc-product=05-06-gsxr-1000-mail-in-ecu-flashing-servicegeneric-full-exhaust
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

ile90

myykää pcv ignition module halvalla köyhälle timpurille  ;)

Powered by EzPortal