Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: bushwack - 10.01.15 - klo:22:11
Onkos tämä oikea tuote? Kaikissa 4-syl japseissa samanlaiset standard-liittimet?
Kaikissa missä on esim Denson puolat, on 50-60 samat liittimet, vuodesta riippuen. Jos taas on jonkun muun puolat, niin liittimet ollee sit niihin puoliin sopivat.
Eli ollee "standardit", tai sitten ei, puolista riippuen...
Mut joo, aika paljon on eri vuosimalleissa ja malleissa samoja puolia, ett silleen, niin ku.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.01.15 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: bushwack - 10.01.15 - klo:22:11
Onkos tämä oikea tuote? Kaikissa 4-syl japseissa samanlaiset standard-liittimet?
Kaikissa missä on esim Denson puolat, on 50-60 samat liittimet, vuodesta riippuen. Jos taas on jonkun muun puolat, niin liittimet ollee sit niihin puoliin sopivat.
Eli ollee "standardit", tai sitten ei, puolista riippuen...
Mut joo, aika paljon on eri vuosimalleissa ja malleissa samoja puolia, ett silleen, niin ku.

Liittimet voi olla samat, mutta ainakin Yamahassa johdotus menee eri lailla kuin Suzuki/Honda. Sen takia eri johtosarjat.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

peejii

Itsellä on cordonasta pelkkää hyvää sanottavaa. On ollut Kawassa ja Hondassa. Ainoa että muistaa pistää poljinvoiman täysille ja katkoajan tarpeeksi pitkäksi, niin pysyy laatikot ehjänä.
Virhevaihtoja on muista että olisi juurikaan tullut ja muutenkin toimi kuin junan vessa. Aika paljon tuntui olevan ongelmia ratapäivillä ongelmia PC:n ja muilla siftereillä.

MarkoL

Hyvä kampe se cordona on.
Ja järkyn helppo ohjelmoida.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: peejii - 11.01.15 - klo:00:05
Ainoa että muistaa pistää poljinvoiman täysille ja katkoajan tarpeeksi pitkäksi, niin pysyy laatikot ehjänä.
Katkoajan ymmärrän, mutta miksi poljinvoima täysille? Eikös pitäs ennemmin olla melko löysässä päässä, ettei väännä siirtäjähaarukoita ennen katkoo?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

peejii

Voin olla tietysti väärässäkin, mutta pienellä poljinvoimalla sain kawasakista löytymään välivapaita lähes joka välistä. Hondasta hajosi kesässä laatikko. Kun nostin poljinvoiman maksimiin niin hondan toinen laatikko kesti 2 vuotta ilman ongelmia. Eikä vieläkään antanut merkkiä toimimattomuudesta.
Eräs kaveri sanoi että isolla poljinvoimalla ja määrätietoisella vaihtamisella pykälä menee varmasti päälle, eikä jää ns. luukulle joka hajoittaa laatikon. Tämä tietysti edellyttää toimivaa katkoaikaa ja sifteriä

rranta

11.01.15 - klo:10:14 #171 Viimeisin muokkaus: 11.01.15 - klo:10:19 käyttäjältä rranta
Omassa pyörässä on Cordona PQ8 ja hyvin on toiminut. Säädöt on mulla aikaslailla tehasasetuksisa. Olikohan n.63ms katkoaika ja 13kg voima (jotain semmosta). Cordonahan toimii suoraa käänteisellä tai vakiokaaviolla riippuen kumpaan suuntaan tuon "opettaa". Muoks: ai niin sen verran joutuu askarteleen paskarteleen, että sen siirtäjätangon joutu rakentaan tuossa omassa pyörässä. Muuten oli niks naks ja toimii ku tupakki.

MarkoL

Muistelin tuossa omaa testailuani, niin kieltämättä kevyellä jousivoimalla sifteri toimi epätarkasti.
Liekkö sitten syynä kengän hemputtelu ennen varsinaista polkimen painamista, en osaa sanoa.Mutta kun nosti jousivoiman takasin tehdasasetuksiin tai karvan yli, toimii kuin ajatus.
Muistaakseni jousivoima rajat oli 0-17kg ja tehdasasetus 12kg.
Ja katkoa-aikaa pidensin kanssa, vähän.Jotta olis laatikolle vähän armeliaampi...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Kiitoksia selvennyksestä. Kai tuo riippuu sitten myös vähän kuskista, että miten on tottunu vaihtamaan. Itellä tosin ei oo säädettävä vastusta vaan pelkästään katkoaika, joten ei oo sen enempi tarvinnu tuota miettiä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Polkimesta/vivustosta kannattaa ne turhat väläykset yrittää hävittää. Vaikuttaa yllättävän paljon sifterin toimintaan.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 11.01.15 - klo:11:10
Polkimesta/vivustosta kannattaa ne turhat väläykset yrittää hävittää. Vaikuttaa yllättävän paljon sifterin toimintaan.

Äämm...Nut ei jummarra? -Aaa, lieneekö kokemus puhhuu?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

raukkis

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 11.01.15 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 11.01.15 - klo:11:10
Polkimesta/vivustosta kannattaa ne turhat väläykset yrittää hävittää. Vaikuttaa yllättävän paljon sifterin toimintaan.

Äämm...Nut ei jummarra? -Aaa, lieneekö kokemus puhhuu?

Juu. Varmaan kyllä lapikas ja pyöräkohtaistakin mutta itellä kun oli vivustossa väljää niin tuli enemmän välivapaita ja turhia pätkimisiä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 11.01.15 - klo:12:36
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 11.01.15 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 11.01.15 - klo:11:10
Polkimesta/vivustosta kannattaa ne turhat väläykset yrittää hävittää. Vaikuttaa yllättävän paljon sifterin toimintaan.

Äämm...Nut ei jummarra? -Aaa, lieneekö kokemus puhhuu?

Juu. Varmaan kyllä lapikas ja pyöräkohtaistakin mutta itellä kun oli vivustossa väljää niin tuli enemmän välivapaita ja turhia pätkimisiä.

Pätee muuten kaikkiin pyörän hallintalaitteisiin tuo välysten poisto. Hirvee ajaa sellasella pyörällä jossa kaasu, kytkin, jarru tahi vaihekiksi heiluu kuin hullun muna mielipuolisen persiissä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

bushwack

No niin, hyvä homma. Laitettava tilaukseen ja shifterille vielä kaveriksi vaihtovalo, kun ei kovin tyyris ole.
Kawan oma vaihtovalo on aivan naurettava.

peejii

Mielipidekysymys, mutta itse miettisin enemmän vaihdenäyttöä jonka voi ohjelmoida myös vaihtovaloksi. On vähän enemmän informaatiota samassa paketissa.

Powered by EzPortal