Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Löyty ratkaisu:

Kuva ei omasta moposta. Jamahaan löyty paikallisesta mopokaupasta takajarrun valokytkin kympillä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

03.05.15 - klo:12:37 #196 Viimeisin muokkaus: 03.05.15 - klo:12:43 käyttäjältä pienisopoapina
Nyt ois keksintö melkein valmis:

Tarttis keksii tuon valkoisen nippusiteen paikalle joku säädettävä tanko yms. Ideoita ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

wbaum

Itellä sifterin toiminta alle puolen millin säädöistä kiinni ja täällä näkyy nippusiteitä... Noh jos tuo viritys oikeesti toimii edes hetken niin tee edes jotain tän tyylistä palikkaa millä voit säätää tuota.

Nitrous

Kannattaa varmaan tilata samoin tein ebaysta vaihteisto varalle...mut eihän siinä jos on varaa rikkoo pyöriä ihan ehdoin tahdoin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.05.15 - klo:16:34tilata samoin tein ebaysta vaihteisto varalle...

Jos tuo ei ollenkaan pellaa, niin ajan kuten susukilla. Kaasu pois ja vaihde isommalle. Kohtuu arvokkaita nuo oikeat sifterin kytkimet. 130e halvin mitä löysin. Kytkimen käyttö edullisempaa.

Jos se pellaa, en näe isoa vaaraa. Jos se katkaisee, niin vaihde vaihtuu. Jos ei katkaise, niin vastus vaihteen poissaamiseksi on sen verran iso ettei se onnistu ilman järjetöntä polkemista.


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 03.05.15 - klo:18:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.05.15 - klo:16:34tilata samoin tein ebaysta vaihteisto varalle...

Jos tuo ei ollenkaan pellaa, niin ajan kuten susukilla. Kaasu pois ja vaihde isommalle. Kohtuu arvokkaita nuo oikeat sifterin kytkimet. 130e halvin mitä löysin. Kytkimen käyttö edullisempaa.

Jos se pellaa, en näe isoa vaaraa. Jos se katkaisee, niin vaihde vaihtuu. Jos ei katkaise, niin vastus vaihteen poissaamiseksi on sen verran iso ettei se onnistu ilman järjetöntä polkemista.
Käytä mielummin vaikka nappi"sifteriä". Ts painonappi peukalolle esim.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.04.15 - klo:18:30
Joopajoo, eipä ollunna kovin pitkäikäinen tämä Healtechin shifteri.
Tänään paluumatkalla toiminta tyssäsi, eikä pätkinyt enää sytytystä.
Healtechin ohjelmalla pääsi kyllä näppärästi tutkimaan, eikä vahdepolkimen akseliin tuleva anturi/kytkin näyttänyt enää pelaavan.
Pistin Stormille palautetta, toivotaan että takuu pelais jouhevasti.

Storm lähetti uuden sensorin, laitoin paikalleen...ja paskat, ei katko vieläkään.
Sensori tuli eri mallinen, jossa prikat jo valmiiksi upotettuna ja muutenkin jämäkämmän oloinen.
Seuraavaksi pitää kokeilla uusi yksikkö.

jarska

Uusi Healtechin yksikkö paikoillaan ja shifteri pelaa taas! jibii_gif

Storm hoiti takuuasian hienosti, kiitos siitä.
Tehdas taas vaati palautusta sinne, jossa olisivat tutkineet ja lähettäneet uuden vasta kun todenneet vialliseksi.
Veikkaan aika pitkää odotusta tällä tehtaan mallilla.

Goofy S

24.01.16 - klo:14:22 #203 Viimeisin muokkaus: 24.01.16 - klo:15:21 käyttäjältä Goofy S
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli vetää isommalle vaihtaessa.

Edit: ajatusvirhe, meni työntö- ja veto sekaisin... pöh...

murmela

24.01.16 - klo:14:27 #204 Viimeisin muokkaus: 24.01.16 - klo:14:33 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:14:22
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli työntää isommalle vaihtaessa.
Tyhmille on saatavissa sekä push että pull -tyyppisiä antureita...

Lisäksi esim Translogikilla näyttää olevan tarjolla ihan erillinen anturi, joka ei tule "akseliin" (virallisemmin; työntötanko) ollenkaan, vaan kiinnitetään esim suoraan vaihdepolkimeen, jolloin se haistelee polkimen liikettä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Goofy S

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:14:22
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli työntää isommalle vaihtaessa.
Tyhmille on saatavissa sekä push että pull -tyyppisiä antureita...

Lisäksi esim Translogikilla näyttää olevan tarjolla ihan erillinen anturi, joka ei tule "akseliin" (virallisemmin; työntötanko) ollenkaan, vaan kiinnitetään esim suoraan vaihdepolkimeen, jolloin se haistelee polkimen liikettä.

Väärin vastattu. :)
Kysymys oli että "miten se toimii".
Lisäksi sekoilin itse... akseli siis vetää isommalle vaihtaessa.
Käsittääkseni anturivaihtoehtoja on vain yksi, tuon saman pitäisi eri tavoilla asennettaessa toimia vetäen ja työntäen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:15:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:14:22
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli työntää isommalle vaihtaessa.
Tyhmille on saatavissa sekä push että pull -tyyppisiä antureita...

Lisäksi esim Translogikilla näyttää olevan tarjolla ihan erillinen anturi, joka ei tule "akseliin" (virallisemmin; työntötanko) ollenkaan, vaan kiinnitetään esim suoraan vaihdepolkimeen, jolloin se haistelee polkimen liikettä.

Väärin vastattu. :)
Kysymys oli että "miten se toimii".
Lisäksi sekoilin itse... akseli siis vetää isommalle vaihtaessa.
Käsittääkseni anturivaihtoehtoja on vain yksi, tuon saman pitäisi eri tavoilla asennettaessa toimia vetäen ja työntäen.

Jos sulla on push&pull -tyyppinen anturi, niin mikä on ongelma?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Goofy S

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:17:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:15:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:14:22
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli työntää isommalle vaihtaessa.
Tyhmille on saatavissa sekä push että pull -tyyppisiä antureita...

Lisäksi esim Translogikilla näyttää olevan tarjolla ihan erillinen anturi, joka ei tule "akseliin" (virallisemmin; työntötanko) ollenkaan, vaan kiinnitetään esim suoraan vaihdepolkimeen, jolloin se haistelee polkimen liikettä.

Väärin vastattu. :)
Kysymys oli että "miten se toimii".
Lisäksi sekoilin itse... akseli siis vetää isommalle vaihtaessa.
Käsittääkseni anturivaihtoehtoja on vain yksi, tuon saman pitäisi eri tavoilla asennettaessa toimia vetäen ja työntäen.

Jos sulla on push&pull -tyyppinen anturi, niin mikä on ongelma?

Mä oon insinööri.
Mä haluan tietää miten se toimii?
Mikä on sen toimintaperiaate?
Kun se on tuossa kiinnityspultissa kiinni niin miten ihmeessä se voi toimia?

murmela

24.01.16 - klo:19:08 #208 Viimeisin muokkaus: 24.01.16 - klo:19:11 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:17:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:15:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:14:22
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli työntää isommalle vaihtaessa.
Tyhmille on saatavissa sekä push että pull -tyyppisiä antureita...

Lisäksi esim Translogikilla näyttää olevan tarjolla ihan erillinen anturi, joka ei tule "akseliin" (virallisemmin; työntötanko) ollenkaan, vaan kiinnitetään esim suoraan vaihdepolkimeen, jolloin se haistelee polkimen liikettä.

Väärin vastattu. :)
Kysymys oli että "miten se toimii".
Lisäksi sekoilin itse... akseli siis vetää isommalle vaihtaessa.
Käsittääkseni anturivaihtoehtoja on vain yksi, tuon saman pitäisi eri tavoilla asennettaessa toimia vetäen ja työntäen.

Jos sulla on push&pull -tyyppinen anturi, niin mikä on ongelma?

Mä oon insinööri.
Mä haluan tietää miten se toimii?
Mikä on sen toimintaperiaate?
Kun se on tuossa kiinnityspultissa kiinni niin miten ihmeessä se voi toimia?

No siel on esim sylinterissä mäntä, jouset männän molimmin puolin, ja mikrokytkimet molemmin puolin. Kun työvarren veto/työntövoima ylittää jousen vastuksen, mäntä liikkuu ja aktivoi mikrokytkimen.
Jos se siis on push&pull -tyyppinen. Jos ei ole, niin sitten toinen puoli puuttuu ja se on joko push tai pull -tyyppinen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:17:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:15:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.01.16 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 24.01.16 - klo:14:22
Insinöörin pitää tietää...
Miten hemmetissä tuo toimii?
Kertokaa tyhmälle!

Kawassa tuota ei voi laittaa "normaalisti" siirtoakseliin koska käännetyssä kaaviossa akseli työntää isommalle vaihtaessa.
Tyhmille on saatavissa sekä push että pull -tyyppisiä antureita...

Lisäksi esim Translogikilla näyttää olevan tarjolla ihan erillinen anturi, joka ei tule "akseliin" (virallisemmin; työntötanko) ollenkaan, vaan kiinnitetään esim suoraan vaihdepolkimeen, jolloin se haistelee polkimen liikettä.

Väärin vastattu. :)
Kysymys oli että "miten se toimii".
Lisäksi sekoilin itse... akseli siis vetää isommalle vaihtaessa.
Käsittääkseni anturivaihtoehtoja on vain yksi, tuon saman pitäisi eri tavoilla asennettaessa toimia vetäen ja työntäen.

Jos sulla on push&pull -tyyppinen anturi, niin mikä on ongelma?

Mä oon insinööri.
Mä haluan tietää miten se toimii?
Mikä on sen toimintaperiaate?
Kun se on tuossa kiinnityspultissa kiinni niin miten ihmeessä se voi toimia?

No siel on esim sylinterissä mäntä, jouset männän molimmin puolin, ja mikrokytkimet molemmin puolin. Kun työvarren veto/työntövoima ylittää jousen vastuksen, mäntä liikkuu ja aktivoi mikrokytkimen.
Jos se siis on push&pull -tyyppinen. Jos ei ole, niin sitten toinen puoli puuttuu ja se on joko push tai pull -tyyppinen.
Katos murmela toi Hessun laittama kuva uusiks. Se anturi tulee tossa pultin ympärille. Vähän niin kuin banjo, sitä kai toi tarkotti, eikä tommosta normaalia shifterin anturia?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal