Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

MsG

Mitä Shiftereitä porukat on hommannut -08 10 ärrään (PC 3) ? En tiedä eikö mulla taivu toi lontoon kieli tarpeeksi, mutta tuolla Power Commanderin sivuilla on kommentti:

Note: Requires Additional Dynojet Products for Quickshifter Kit to function, Call Dynojet for more info at: 1-800-992-4993

Mitähän nuo mahtaa tuolla tarkoittaa?

Linkki: http://www.powercommander.com/powercommander/powercommanders.aspx?mk=27&mdl=281&yr=2008&pc=17-004&mk-n=Kawasaki&mdl-n=ZX-10R&pc-ver=PCV&add-mdlyrid=17-004&add-mdlyrid2=17-004&fullstr=17-004&prod-type=Powercommander


Mites muuten katuajossa? Vissiin kytkintä voi käyttää ihan normaalisti?

Juha_K

^Tarkoittanee sitä, että tarvitset myös ignition modulen PC3:sen lisäksi.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

MsG

Mitäs virkaa sillä on ?

Juha_K

Se katkoo sytkää. Pelkän anturin kanssa katkeisi vain polttoaineen syöttö pääsuuttimilta. Vanhat mopot toimii pelkän anturin kanssa, mutta uudet vaatii sytkäboksin.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: MsG - 04.06.12 - klo:11:09
Mitä Shiftereitä porukat on hommannut -08 10 ärrään (PC 3) ? En tiedä eikö mulla taivu toi lontoon kieli tarpeeksi, mutta tuolla Power Commanderin sivuilla on kommentti:

Note: Requires Additional Dynojet Products for Quickshifter Kit to function, Call Dynojet for more info at: 1-800-992-4993

Mitähän nuo mahtaa tuolla tarkoittaa?

Linkki: http://www.powercommander.com/powercommander/powercommanders.aspx?mk=27&mdl=281&yr=2008&pc=17-004&mk-n=Kawasaki&mdl-n=ZX-10R&pc-ver=PCV&add-mdlyrid=17-004&add-mdlyrid2=17-004&fullstr=17-004&prod-type=Powercommander


Mites muuten katuajossa? Vissiin kytkintä voi käyttää ihan normaalisti?

Kelaa ketjua vähän taaksepäin...mulla Bazzazin shifteri(-10 mallin 10R) ja toistaiseksi pelannut kuin unelma.*koputtaa puuta*

kordari

Seuraava hankinta pyörään on tuo shifteri. Mulla on pyörässä kitti ecu ja olen ymmärtänyt, että tarvitsen pelkän painesensorin. Onko eri valmistajien sensoreissa eroja? Dynojetin sensoreita sais ainakin melko edukkaasti.

Pyörä -07 R1

Flippo

Lainaus käyttäjältä: kordari - 01.08.12 - klo:23:41
Seuraava hankinta pyörään on tuo shifteri. Mulla on pyörässä kitti ecu ja olen ymmärtänyt, että tarvitsen pelkän painesensorin. Onko eri valmistajien sensoreissa eroja? Dynojetin sensoreita sais ainakin melko edukkaasti.

Pyörä -07 R1

Ite tykästyin cordonan shifteriin. Valintaa puolsi pieni koko ja sitä pystyy käyttämään normaalilla ja käänteisellä kaaviolla. Hintaa tais olla reilut 200e

Juha_K

Myin Annitorin ja ostin kaverilta Cordona PQ8 shifterin. Millaisia tappoaikoja te olette pitäneet tossa?

Tarkoittaako tämä
LainaaCompu Shift, calculates a perfect kill time for each up shift according to engine conditions, acceleration, load and rpm with a selection of 500 different kill times. Adjustable between 40-80ms.
että jos säädän katkon vaikka 50ms, niin tuo voi silti käyttää pidempää aikaa tilanteesta riippuen?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

rranta

04.10.12 - klo:22:42 #53 Viimeisin muokkaus: 04.10.12 - klo:22:45 käyttäjältä rranta
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 04.10.12 - klo:22:28
Myin Annitorin ja ostin kaverilta Cordona PQ8 shifterin. Millaisia tappoaikoja te olette pitäneet tossa?

Tarkoittaako tämä
LainaaCompu Shift, calculates a perfect kill time for each up shift according to engine conditions, acceleration, load and rpm with a selection of 500 different kill times. Adjustable between 40-80ms.
että jos säädän katkon vaikka 50ms, niin tuo voi silti käyttää pidempää aikaa tilanteesta riippuen?

Mulla taitaa olla muistin mukaan vähän alle 60ms. Hyvin on toiminut sillä. Jos haluaa voi kiihyttää kaasu auki keula ylhäällä vaihteet ylös, ei laske keula alas vaihtaessa (jarska voi tojistaa), eikä nyi häiritsevästi kaasulla mutkassa vaihtaessakaan... Paine millä katkasee tais olla 14kg. Ne voi molemmat säätää maun mukaan ja heleppo vaihtaa vaikka kesken päivää. Käsittääkseni juurikin tuota tappoaikaa se iso ecu makustelee ja säätelee. En tiiä mikä on todellisuus vaan olen ite ollut tyytyväinen.

nopea57

Näyttääpä melkoisen etevältä tuo PQ8, ainakin myyjän mukaan. Siinä on paljon ajatusta mukana. Tappoaika-asetus riippunee pyörän mekaniikasta, liikeradat, massat yms. Mutta varmaan joku 60ms sieltä puolivälistä on hyvä lähtökohta. Kuormitusvoiman suhteen sama, eli riippuu vaihteiston esikuormitusjousesta (?). Omassa pyörässä tuon jousen jäykkyys on noin 7kg. Mittasin kiinnittämällä langan siihen tankoon jossa shifterin anturi on, ja nostamalla sitten mekanismia vaihtosuuntaan kunnes oli löysät pois. Voiman mittaus langan toisessa päässä olevalla puntarilla. Shifterin asetus on nykyään 9kg. Kyseessä Cordonan perusmalli, joka vain antaa signaalin PCV:lle, jossa sitten voidaan asettaa syötön katkoajat vaihdekohtaisesti. Ei mikään raasinkisysteemi, kun ei pyöräkään (eikä kuski) ole.

Mutta tosiaan tuo PQ8 ottaa huomioon kuormitustilanteen, mikä on oikein hyvä, ja antaa koneen laulaa, eli ECU ei tiedä katkoista, jolloin kaasuvirtaukset eivät häiriinny. Katkoaikaa se ilmeisesti passaa myös tilanteen mukaan.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: rranta - 04.10.12 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 04.10.12 - klo:22:28
Myin Annitorin ja ostin kaverilta Cordona PQ8 shifterin. Millaisia tappoaikoja te olette pitäneet tossa?

Tarkoittaako tämä
LainaaCompu Shift, calculates a perfect kill time for each up shift according to engine conditions, acceleration, load and rpm with a selection of 500 different kill times. Adjustable between 40-80ms.
että jos säädän katkon vaikka 50ms, niin tuo voi silti käyttää pidempää aikaa tilanteesta riippuen?

Mulla taitaa olla muistin mukaan vähän alle 60ms. Hyvin on toiminut sillä. Jos haluaa voi kiihyttää kaasu auki keula ylhäällä vaihteet ylös, ei laske keula alas vaihtaessa (jarska voi tojistaa), eikä nyi häiritsevästi kaasulla mutkassa vaihtaessakaan... Paine millä katkasee tais olla 14kg. Ne voi molemmat säätää maun mukaan ja heleppo vaihtaa vaikka kesken päivää. Käsittääkseni juurikin tuota tappoaikaa se iso ecu makustelee ja säätelee. En tiiä mikä on todellisuus vaan olen ite ollut tyytyväinen.

Tänään testasin pikaisesti kuinka pelittää ja hienostihan se pelasi. Tosin ilman kaasukahvaa ja pukkien päällä ei saa kovin kattavaa testisessiota aikaiseksi, mutta nyt ei enää syttynyt vikavalo. peukku_1
Aika samat asetukset oli Motoville laittanut tähän laitteeseen, 54ms ja 12kg.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

nopea57

Lukaisin originaalista Motorradista juttua Bemarin superbikesta. Siis lehden toimittaja pääsi testaamaan kisapyörää aivan sellaisena kuin sitä kisakuskit käyttävät. Kiinnitti huomiota maininta shifterin sulavasta toiminnasta myös alaspäin vaihdoissa, elektroniikka hoitelee sopivat välikaasut yms. Onko tämä aivan tavallista SBK:ssa?

Juha_K

23.10.12 - klo:15:29 #57 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:15:31 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 23.10.12 - klo:15:24
Lukaisin originaalista Motorradista juttua Bemarin superbikesta. Siis lehden toimittaja pääsi testaamaan kisapyörää aivan sellaisena kuin sitä kisakuskit käyttävät. Kiinnitti huomiota maininta shifterin sulavasta toiminnasta myös alaspäin vaihdoissa, elektroniikka hoitelee sopivat välikaasut yms. Onko tämä aivan tavallista SBK:ssa?

Kyllä niissä alkaa olemaan automaattinen välikaasu. Näin ainakin ymmärsin artikkelien perusteella. Cordonassa on se ominaisuus, jos vain kaasu olisi sähkötoiminen. Yamahaan on jo pidempään saanut tällaisen http://www.bikehps.com/cabs/

http://www.youtube.com/watch?v=EUnO889NoPA&feature=channel&list=UL
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

nopea57

Samaanhan tuo viittaa, tosin Motorradin artikkelissa kehutaan vain kuinka nerokas systeemi on, kun ei kytkintä tarvitse käyttää alasvaihdossa. Tuohan voi hyvin tarkoittaa, että kytkimen ei tarvitse irroittaa, mutta kytkinkahvan katkaisijaa käytetään silti triggerinä (blib), eli pikkasen pitää kahvaa nykäistä. Mutta siis sekä vaihdepoljinta että kytkinkahvaa pitää käyttää samaan aikaan?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 23.10.12 - klo:15:50
Samaanhan tuo viittaa, tosin Motorradin artikkelissa kehutaan vain kuinka nerokas systeemi on, kun ei kytkintä tarvitse käyttää alasvaihdossa. Tuohan voi hyvin tarkoittaa, että kytkimen ei tarvitse irroittaa, mutta kytkinkahvan katkaisijaa käytetään silti triggerinä (blib), eli pikkasen pitää kahvaa nykäistä. Mutta siis sekä vaihdepoljinta että kytkinkahvaa pitää käyttää samaan aikaan?

Tuskin on tehty noin, koska vaihdepolkimessa on jo anturi valmiina, joten miksi käyttää ylimääräistä anturia jos tavoitteena on päästä kytkimen käytöstä kokonaan pois? (Tulipa muuten hieno lause) :p
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal