Välitykset eri radoilla

Aloittaja slowrider, 10.08.12 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

17.04.13 - klo:12:41 #45 Viimeisin muokkaus: 17.04.13 - klo:12:47 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 16.04.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: app - 16.04.13 - klo:15:51
Vuorelan kanssa samoilla linjoilla. Vieläkin löysempi riittää pitkälle. Laitanpa tähän vielä Wehnän kommentin asiasta; "huomattavasti suurempi virhe on laittaa liian tiheä välitys, kun harva".
Itsellä mulla 1 piikki edestä pois, ja sillä menään vielä pitkään. Näissä kilosissa riittää voimaa alhaalta avauksissa näilläkin, eikä Buimurin ja Gixerin tehoissa meidän käyttämillä kierrosaueilla ole oleellista eroa. Piikkitehoa hyödynnetään muutama sekunti / kierros.

Wehnä suositteli kurssilla bemariin - 1 eteen ja - 1 taaksekin eli vielä tuotakin hieman harvempaa välitystä. Liian tiheä ei siis liene hyvä, ainakaan ammattimiehen mielestä. Itse ajattelin mennä vakioväleillä vielä tän kauden  :)

Tarkalleen ottaen mulla on 43 takana (vakio 44), eli justiinsa Wehnän suosittelema. En usko koskaan vaihtavani välitystä, vaan pidän mopon mahdollisimman samanlaisena, ja keskityn sen opettelemiseen.
Mitä tulee kierrosalueeseen, millä menen, Dataloggerin mukaan Alastaron neulansilmissä nopeus on hitaimmillaan aika tasan 50 km/h. Kun kakkosella huiput on ~180, kierrosluku on mutkasta lähtiessä n. 3800 (14000 max). Tällöin kaasun käytössä on enemmän pelivaraa suurissa kallistuskulmissa, kuin että kone huutaisi tuossa kohtaa 5000-6000 rpm.

Alustan säätöruuveistakin periaatteessa näpit irti, kun nyt on saatu se hyväksi. Koko ajan jos vähäisellä kokemuksella säätelee ajettavuuteen vaikuttavia tekijöitä, eihän siitä tule kun katteenpalasia. stoppie_gif

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 17.04.13 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 16.04.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: app - 16.04.13 - klo:15:51
Vuorelan kanssa samoilla linjoilla. Vieläkin löysempi riittää pitkälle. Laitanpa tähän vielä Wehnän kommentin asiasta; "huomattavasti suurempi virhe on laittaa liian tiheä välitys, kun harva".
Itsellä mulla 1 piikki edestä pois, ja sillä menään vielä pitkään. Näissä kilosissa riittää voimaa alhaalta avauksissa näilläkin, eikä Buimurin ja Gixerin tehoissa meidän käyttämillä kierrosaueilla ole oleellista eroa. Piikkitehoa hyödynnetään muutama sekunti / kierros.

Wehnä suositteli kurssilla bemariin - 1 eteen ja - 1 taaksekin eli vielä tuotakin hieman harvempaa välitystä. Liian tiheä ei siis liene hyvä, ainakaan ammattimiehen mielestä. Itse ajattelin mennä vakioväleillä vielä tän kauden  :)

Tarkalleen ottaen mulla on 43 takana (vakio 44), eli justiinsa Wehnän suosittelema. En usko koskaan vaihtavani välitystä, vaan pidän mopon mahdollisimman samanlaisena, ja keskityn sen opettelemiseen.
Mitä tulee kierrosalueeseen, millä menen, Dataloggerin mukaan Alastaron neulansilmissä nopeus on hitaimmillaan aika tasan 50 km/h. Kun kakkosella huiput on ~180, kierrosluku on mutkasta lähtiessä n. 3800 (14000 max). Tällöin kaasun käytössä on enemmän pelivaraa suurissa kallistuskulmissa, kuin että kone huutaisi tuossa kohtaa 5000-6000 rpm.

Alustan säätöruuveistakin periaatteessa näpit irti, kun nyt on saatu se hyväksi. Koko ajan jos vähäisellä kokemuksella säätelee ajettavuuteen vaikuttavia tekijöitä, eihän siitä tule kun katteenpalasia. stoppie_gif

On se eri helppoa tonnisella. Mulla jos ois kierrokset mutkasta lähtiessä noin alhaalla niin varmasti joku ajais perään :D Ei hirveästi hyökkää kusiainen noilla kierroksilla :D

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: app - 17.04.13 - klo:12:41
Mitä tulee kierrosalueeseen, millä menen, Dataloggerin mukaan Alastaron neulansilmissä nopeus on hitaimmillaan aika tasan 50 km/h. Kun kakkosella huiput on ~180, kierrosluku on mutkasta lähtiessä n. 3800 (14000 max). Tällöin kaasun käytössä on enemmän pelivaraa suurissa kallistuskulmissa, kuin että kone huutaisi tuossa kohtaa 5000-6000 rpm.

Täytyy tutkia ensi kesänä, missä omat kierrosluvut pyörii neulansilmissä.
Matalilla kierroksilla hepat ovat tosiaan suht rauhallisia - eli on myös pelivaraa.

Kun ajolinjat ovat terävät, niin pyörä on melkoisen hidas, kun sen nokka käännetään uuteen suuntaan. Jos ajolinja on pyöreä, niin sitten taitaa ottaa aika rauhallisesti mutkan.

Eikä sillä ole niin väliä, että mikä se pienin kierrosluku on. Kunhan pyörä vaan ampuu suurille kierroksille nopeasti ja hallitusti!  :)

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 17.04.13 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 16.04.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: app - 16.04.13 - klo:15:51
Vuorelan kanssa samoilla linjoilla. Vieläkin löysempi riittää pitkälle. Laitanpa tähän vielä Wehnän kommentin asiasta; "huomattavasti suurempi virhe on laittaa liian tiheä välitys, kun harva".
Itsellä mulla 1 piikki edestä pois, ja sillä menään vielä pitkään. Näissä kilosissa riittää voimaa alhaalta avauksissa näilläkin, eikä Buimurin ja Gixerin tehoissa meidän käyttämillä kierrosaueilla ole oleellista eroa. Piikkitehoa hyödynnetään muutama sekunti / kierros.

Wehnä suositteli kurssilla bemariin - 1 eteen ja - 1 taaksekin eli vielä tuotakin hieman harvempaa välitystä. Liian tiheä ei siis liene hyvä, ainakaan ammattimiehen mielestä. Itse ajattelin mennä vakioväleillä vielä tän kauden  :)

Tarkalleen ottaen mulla on 43 takana (vakio 44), eli justiinsa Wehnän suosittelema. En usko koskaan vaihtavani välitystä, vaan pidän mopon mahdollisimman samanlaisena, ja keskityn sen opettelemiseen.
Mitä tulee kierrosalueeseen, millä menen, Dataloggerin mukaan Alastaron neulansilmissä nopeus on hitaimmillaan aika tasan 50 km/h. Kun kakkosella huiput on ~180, kierrosluku on mutkasta lähtiessä n. 3800 (14000 max). Tällöin kaasun käytössä on enemmän pelivaraa suurissa kallistuskulmissa, kuin että kone huutaisi tuossa kohtaa 5000-6000 rpm.

Alustan säätöruuveistakin periaatteessa näpit irti, kun nyt on saatu se hyväksi. Koko ajan jos vähäisellä kokemuksella säätelee ajettavuuteen vaikuttavia tekijöitä, eihän siitä tule kun katteenpalasia. stoppie_gif

Lisää triviaa. Yammussa myös Wehnä välit, mikäli nyt oikein muistan, 16-46. Tuossa neulansilmässä aloin viime kesänä käyttämään ykköstä. Hitain nopeus itsellä jossain 40km/h tienoilla ja kierrokset noin 4600. Vastaavasti palmasissa ajan kakkosella, nopeus 50km/h ja kierrokset noin 4000. Neulansilmässä aloin käyttämään ykköstä keulimista hillitäkseni. Toimi ihan ok omalla kohdallani. Palmasista ei ihan niin isoa ongelmaa tuon keulimisen kanssa ole ollut, kai sieltä pääsee järkevämmällä kaasunkäytöllä ulos. Siis keuliihan pyörä palmasista ulos tullessa myös ekaan vaihtoon asti, muttei samaan tapaan häiritsevästi kuin kahvilan mutkasta lähdettäessä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: app - 17.04.13 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 16.04.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: app - 16.04.13 - klo:15:51
Vuorelan kanssa samoilla linjoilla. Vieläkin löysempi riittää pitkälle. Laitanpa tähän vielä Wehnän kommentin asiasta; "huomattavasti suurempi virhe on laittaa liian tiheä välitys, kun harva".
Itsellä mulla 1 piikki edestä pois, ja sillä menään vielä pitkään. Näissä kilosissa riittää voimaa alhaalta avauksissa näilläkin, eikä Buimurin ja Gixerin tehoissa meidän käyttämillä kierrosaueilla ole oleellista eroa. Piikkitehoa hyödynnetään muutama sekunti / kierros.

Wehnä suositteli kurssilla bemariin - 1 eteen ja - 1 taaksekin eli vielä tuotakin hieman harvempaa välitystä. Liian tiheä ei siis liene hyvä, ainakaan ammattimiehen mielestä. Itse ajattelin mennä vakioväleillä vielä tän kauden  :)

Tarkalleen ottaen mulla on 43 takana (vakio 44), eli justiinsa Wehnän suosittelema. En usko koskaan vaihtavani välitystä, vaan pidän mopon mahdollisimman samanlaisena, ja keskityn sen opettelemiseen.
Mitä tulee kierrosalueeseen, millä menen, Dataloggerin mukaan Alastaron neulansilmissä nopeus on hitaimmillaan aika tasan 50 km/h. Kun kakkosella huiput on ~180, kierrosluku on mutkasta lähtiessä n. 3800 (14000 max). Tällöin kaasun käytössä on enemmän pelivaraa suurissa kallistuskulmissa, kuin että kone huutaisi tuossa kohtaa 5000-6000 rpm.

Alustan säätöruuveistakin periaatteessa näpit irti, kun nyt on saatu se hyväksi. Koko ajan jos vähäisellä kokemuksella säätelee ajettavuuteen vaikuttavia tekijöitä, eihän siitä tule kun katteenpalasia. stoppie_gif

Lisää triviaa. Yammussa myös Wehnä välit, mikäli nyt oikein muistan, 16-46. Tuossa neulansilmässä aloin viime kesänä käyttämään ykköstä. Hitain nopeus itsellä jossain 40km/h tienoilla ja kierrokset noin 4600. Vastaavasti palmasissa ajan kakkosella, nopeus 50km/h ja kierrokset noin 4000. Neulansilmässä aloin käyttämään ykköstä keulimista hillitäkseni. Toimi ihan ok omalla kohdallani. Palmasista ei ihan niin isoa ongelmaa tuon keulimisen kanssa ole ollut, kai sieltä pääsee järkevämmällä kaasunkäytöllä ulos. Siis keuliihan pyörä palmasista ulos tullessa myös ekaan vaihtoon asti, muttei samaan tapaan häiritsevästi kuin kahvilan mutkasta lähdettäessä.

Muistelen, että mulla on samat välit (ainakin lähes) ja lähden kakkosella myös kahvilanmutkasta. Kierrokset siis käy tod. näk. alle 4000, koska mutkan hitain nopeus on karvan yli 40km/h. Siitä huolimatta tuo tuppaa ekana sutimaan ja sitten keulimaan jos ei ole tarkkana kaasun kanssa. Loppukaudesta tosin aloin saamaan keulimisen kuriin avaamalla aiemmin ja pehmeämmin. Samalla myös linja leveni ulostulossa sen verran, että koko rata tuli käyttöön. (Tuo onkin varmaan ainut paikka missä saan käytettyä koko radan leveyden.)

Eli kuten moni on jo tässä toistanut, ei varsinkaan tonnaria kannata välittää liian lyhyeksi. Mulla oli gixerissä -2/+3 ja jälkeenpäin ajatellen välitys oli kyllä liian tiheä. Veikkaan, että -1/+2tai +3 olisi ollut k7:aan aika passeli välitys.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

juice09

Niin se kari setä ruuvas munkin kamppeen välitykset uusiksi pyörässä oli ostaessa paikalla 15 etu ja 45 taka, melko vikura avauksissa jopa vaarallinen, kovasti wehnä ihmetteli miten noilla väleillä on A:ssa kilpaa ajettu. Nyt etu 16 ja taka 42,  K11

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.04.13 - klo:15:00
Muistelen, että mulla on samat välit (ainakin lähes) ja lähden kakkosella myös kahvilanmutkasta. Kierrokset siis käy tod. näk. alle 4000, koska mutkan hitain nopeus on karvan yli 40km/h. Siitä huolimatta tuo tuppaa ekana sutimaan ja sitten keulimaan jos ei ole tarkkana kaasun kanssa. Loppukaudesta tosin aloin saamaan keulimisen kuriin avaamalla aiemmin ja pehmeämmin. Samalla myös linja leveni ulostulossa sen verran, että koko rata tuli käyttöön. (Tuo onkin varmaan ainut paikka missä saan käytettyä koko radan leveyden.)

Jotenkin noin se mullakin alkukesästä oli yrityksenä. Meni sitten käytännössä miten nyt sattui menemään :).

Sutimiseen voi todeta vaan että meillä onkin kaasunkäytössä pikkusen eroa. Itsellä tuossa liikaakin varovaisuutta ja avaukset jää yleensä aika rauhallisiksi. Keuliminenkin lienee osin samaa ongelmaa.

Pääsuoran huipuissa ei mulla ollut kummoista eroa ajan kahvilan mutkan ykkösellä tai kakkosella. Eikä kierrosajassakaan. Ykkösellä ajettaessa mutkasta tulee terävämpi ja pyörä on vähemmän aikaa kallellaan. Suuremman moottorijarrun ansiosta saa vaan laitteen pienemmällä alueella ympäri ja saa aiemmin pyörää pystyyn. Verrattuna vaikka siihen sun 125cc linjaan jossa kierrellään ties kuinka pitkään kallellaan ja valitellaan varikolla renkaiden hajoilua  :P No joo, vitsit sikseen. Veikkaan kuitenkin ettei toi kahvilan mutka ole se paikka missä eniten tulee hävittyä aikaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:18:07
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.04.13 - klo:15:00
Muistelen, että mulla on samat välit (ainakin lähes) ja lähden kakkosella myös kahvilanmutkasta. Kierrokset siis käy tod. näk. alle 4000, koska mutkan hitain nopeus on karvan yli 40km/h. Siitä huolimatta tuo tuppaa ekana sutimaan ja sitten keulimaan jos ei ole tarkkana kaasun kanssa. Loppukaudesta tosin aloin saamaan keulimisen kuriin avaamalla aiemmin ja pehmeämmin. Samalla myös linja leveni ulostulossa sen verran, että koko rata tuli käyttöön. (Tuo onkin varmaan ainut paikka missä saan käytettyä koko radan leveyden.)
Verrattuna vaikka siihen sun 125cc linjaan jossa kierrellään ties kuinka pitkään kallellaan ja valitellaan varikolla renkaiden hajoilua  :P

No viddu...otetaan skaba. Mie ajan piikkisen linjaa niin sinä voi yrittää tulla ohi. ;) Seuraavalla setillä voidaan sit vaihtaa rooleja. :D Ja nyt on niin paljon kumeja, että vähän saavat repeilläkin, että saa kaikki tuhottua kesän aikana. Siis kunhan nyt ehdin hakemaan ne.

Mut ihan mielenkiinnosta: Onko sulla onboard kuvaa tuolta Alastarosta? Jos on niin heitä vaikka linkki niin vois verrata omaan ajoon, että onko meillä linjassa paljonkin eroa. Tosin mulla on tuo kahvilanmutkan sisääntulo aina ihan herran haltuun, että mihin kohtaan se sattuu siitä vikasta vasurista osumaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:18:07Veikkaan kuitenkin ettei toi kahvilan mutka ole se paikka missä eniten tulee hävittyä aikaa.
Mä taasen veikkaan ett harrastelijavauhdeissa se on yksittäinen "helppo" paikka jossa saa helposti sekunnin pari kierrosajasta pois. Toki edellyttää sen että ei sössi vikan vasurin ulostuloa totaalisesti.

Yks mikä hidastaa harrastelijaa on se ett kun se tekee virheen, niin se yrittää sen jälkeen ajaa normaalisti.
Esim jos sössii ton vikan vasurin, niin yrittää silti ajaa normaalisti sen kahvilanmutkan ja varsinkin avauksen.
Vaikka pitäis tehä silleen, ett heti kun huomaa sössineensä, niin se seuraava jarru/mutka/avaus pitäis ajaa ihan eri tavalla kuin normaalisti, jotta se sössiminen ei kertaudu siinä seuraavassa mutkassa, ja varsinkaan pitkällä pääsuoralla.
Ts tuossa on erittäin helppo myöskin kasvattaa kierrosaikaa sen sekunnin pari.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Toi alastaron kahvilanmutka on minusta hyvä paikka verrata ainakin omaa ajoa  näin aloittelijan kannalta. Siinä on hitaasta vauhdista täysillä lähtö ja jarrupaikka yleensä aika vakio kun on ns.ensimmäinen oikea jarrupaikka mitä haetaan kyseisellä radalla. Viime kesänä alkukesästä ajoin vakioväleillä olevalla 2002 600 gixillä ja jussin jälkeen 2006 600 gixillä jossa paljon tiheämpi välitys. Vakioväleillä kakkosella hyyty avauksessa totaalisesti ja kierroksia alkoi keräämään vasta siinä betoniporsaiden loppumisen jälkeen. ennen mutkaa ykköselle lasku taas sai ohjelmaa aikaan jo mutkassa, vaihto kakkoselle tuli kallistuksen aikana ja lopputulos oli huonompi. Nopeammin välitetty mopo taas oli avauksessa tehoalueella kakkosella ja siinä kun edellinen alkoi kerätä kierroksia sai jo kolmosen pistää silmään.

Muissa paikoissa kriittisiä eroja/happipaikkoja ei ollut vaikka vaihtopaikat toki erit. Eli itse ainakin lähtisin välityksiä muuttamaan sitten kun siihen on selkeästi joku paikka mikä ei sovi omaan ajorytmiin/tapaan ja muu viilaaminen kyseisen kohdan kanssa on käytetty. (välitysten vaihto helposti muuttaa taas koko paletin ja saa kaikki vaihtopaikat miettiä uusiksi)

T1mppa

17.04.13 - klo:20:05 #55 Viimeisin muokkaus: 17.04.13 - klo:20:08 käyttäjältä T1mppa
Nyt kun kotiin pääsin, niin piti vähän katsoa omia ajoja Alastarosta.

Hieman vanhemmalla 600cc pyörällä (rajotin 14k) palmasissa kierrokset tippuu 7500 rpm ja nopeutta on min. 58 km/h.
Kahvila 6500 rpm ja 53 km/h. Nämä siis 125cc ajolinjoilla, kun kuski/pyörä ei suostunut kääntymään uudenlaisille ajolinjoille.

Pyörässä oli jonkin verran tiheämmät välitykset.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.04.13 - klo:19:21
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:18:07
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.04.13 - klo:15:00
Muistelen, että mulla on samat välit (ainakin lähes) ja lähden kakkosella myös kahvilanmutkasta. Kierrokset siis käy tod. näk. alle 4000, koska mutkan hitain nopeus on karvan yli 40km/h. Siitä huolimatta tuo tuppaa ekana sutimaan ja sitten keulimaan jos ei ole tarkkana kaasun kanssa. Loppukaudesta tosin aloin saamaan keulimisen kuriin avaamalla aiemmin ja pehmeämmin. Samalla myös linja leveni ulostulossa sen verran, että koko rata tuli käyttöön. (Tuo onkin varmaan ainut paikka missä saan käytettyä koko radan leveyden.)
Verrattuna vaikka siihen sun 125cc linjaan jossa kierrellään ties kuinka pitkään kallellaan ja valitellaan varikolla renkaiden hajoilua  :P

No viddu...otetaan skaba. Mie ajan piikkisen linjaa niin sinä voi yrittää tulla ohi. ;) Seuraavalla setillä voidaan sit vaihtaa rooleja. :D Ja nyt on niin paljon kumeja, että vähän saavat repeilläkin, että saa kaikki tuhottua kesän aikana. Siis kunhan nyt ehdin hakemaan ne.

Mut ihan mielenkiinnosta: Onko sulla onboard kuvaa tuolta Alastarosta? Jos on niin heitä vaikka linkki niin vois verrata omaan ajoon, että onko meillä linjassa paljonkin eroa. Tosin mulla on tuo kahvilanmutkan sisääntulo aina ihan herran haltuun, että mihin kohtaan se sattuu siitä vikasta vasurista osumaan.

Kisaan auttais että pysyis noin muuten sun perässä Alastarossa :)

Eipä ole videoo. Viimeisin videokamera hukkui kemoran kakkosmutkan turva-alueelle. Paha sanoa onko noissa lähestymistavoissa oikeasti isoa eroa ajolinjan suhteen. Metri sinne tai tänne. Katso vaikka tästä miten Vesa Kallio tuon ajaa: http://www.youtube.com/watch?v=KL53VrLkHCQ
Sisäänmeno taitaa olla omassa ajatuksessa pikkusen suorempaa vasurista, mutta keskimutka ja ulostulon linja on mielessä samanlainen. Tulenkohan turhan tiukalla linjalla kahvilan mutkaan... Kannattaa muutenkin koittaa ennemmin noita videon linjoja apinoida. Sullahan pitäis olla aika hyvin noi videon linjat tiedossa muutenkin, kun olet läheltä päässyt katsomaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.04.13 - klo:19:21
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:18:07
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.04.13 - klo:15:00
Muistelen, että mulla on samat välit (ainakin lähes) ja lähden kakkosella myös kahvilanmutkasta. Kierrokset siis käy tod. näk. alle 4000, koska mutkan hitain nopeus on karvan yli 40km/h. Siitä huolimatta tuo tuppaa ekana sutimaan ja sitten keulimaan jos ei ole tarkkana kaasun kanssa. Loppukaudesta tosin aloin saamaan keulimisen kuriin avaamalla aiemmin ja pehmeämmin. Samalla myös linja leveni ulostulossa sen verran, että koko rata tuli käyttöön. (Tuo onkin varmaan ainut paikka missä saan käytettyä koko radan leveyden.)
Verrattuna vaikka siihen sun 125cc linjaan jossa kierrellään ties kuinka pitkään kallellaan ja valitellaan varikolla renkaiden hajoilua  :P

No viddu...otetaan skaba. Mie ajan piikkisen linjaa niin sinä voi yrittää tulla ohi. ;) Seuraavalla setillä voidaan sit vaihtaa rooleja. :D Ja nyt on niin paljon kumeja, että vähän saavat repeilläkin, että saa kaikki tuhottua kesän aikana. Siis kunhan nyt ehdin hakemaan ne.

Mut ihan mielenkiinnosta: Onko sulla onboard kuvaa tuolta Alastarosta? Jos on niin heitä vaikka linkki niin vois verrata omaan ajoon, että onko meillä linjassa paljonkin eroa. Tosin mulla on tuo kahvilanmutkan sisääntulo aina ihan herran haltuun, että mihin kohtaan se sattuu siitä vikasta vasurista osumaan.

Kisaan auttais että pysyis noin muuten sun perässä Alastarossa :)
Sulla on näillä näkymin kuus viikkoo mua enemmän aikaa harjotella touko-kesäkuussa. Eli aika kovan tasotuksen saat. :D
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.04.13 - klo:20:28
Eipä ole videoo. Viimeisin videokamera hukkui kemoran kakkosmutkan turva-alueelle. Paha sanoa onko noissa lähestymistavoissa oikeasti isoa eroa ajolinjan suhteen. Metri sinne tai tänne. Katso vaikka tästä miten Vesa Kallio tuon ajaa:
Sisäänmeno taitaa olla omassa ajatuksessa pikkusen suorempaa vasurista, mutta keskimutka ja ulostulon linja on mielessä samanlainen. Tulenkohan turhan tiukalla linjalla kahvilan mutkaan... Kannattaa muutenkin koittaa ennemmin noita videon linjoja apinoida. Sullahan pitäis olla aika hyvin noi videon linjat tiedossa muutenkin, kun olet läheltä päässyt katsomaan.

Itellekin on tuo kaffilanmutkan sisäänemon linja pikkuisen kysymysmerkki. Aikalailla tuolta keskeltä rataa tai siitä vasemmalle oon sen pyrkiny ajamaan, mutta vaikutus kierrosaikaan on aika pieni vaikka tulisi ihan sisälaitaan. Toki jos tuuttaa ihan sisälle, tulee mutkasta pirun jyrkkä ja tartteis kyllä olla se ykkönen pesässä, että lähtis rykimättä. Mikaa ja Veskua tuli juu seurailtua viime kesänä samana päivänä. Oli hauska nähdä, että tuon tason kuskeillakin voi olla yli metrin eroja ajolinjassa. Esim. kolmosmutkaan Vesku taittaa sisään 1-2 metriä Mikaa myöhemmin. Samoin nuo tiukat mutkat Mika ajo mun mielestä vähän pyöreemmällä linjalla kuin Vesa. Näin siis ainakin meikäläisen mielikuvissa.
https://www.youtube.com/watch?v=-1gxr7mwaV8
Tossa vielä toisen Kallion perässä ajelua. Huomaa miten tarkkaan rata käytetään varsinkin nopee oikeen ulostulossa. 3:30 kohdalla hiekka pöllähtää vaikka körötellään. Uskomatonta kyllä se hiekka pöllähti myös silloin kun ajelin Mikan perässä aika tasan 1:25 kyytiä ja kaveri katteli ulostulossa olkansa yli. Ja jokaisella kierroksella täsmälleen samaa linjaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

27.12.13 - klo:15:52 #58 Viimeisin muokkaus: 27.12.13 - klo:16:00 käyttäjältä jarska
Joka päivä kuljen pyöräni ohi ja olen pää kallellaan katellut sitä, jokin perässä tökkii.
Yksi kaunis päivä sen hokasin, perä näyttää raskaalta ja rumalta, jotain pitää tehdä.
Soitto Juice-sedälle ja kysymys..onko sinulla minkä värinen takahammasratas?
No kultainen tietenkin, koska ketjukin on...tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä.
Eihän siinä sitten mikään auttanu, tilaukseen vaan keveät ja kullitetut hampirattaat, molempiin vanteisiin--> täältä.
Nyt näyttää komealta ja keveeltä, todisteena ennen ja jälkeen kuvat.

Ja jotta pysytään aiheessa niin taakse tuli 43-hampainen, Kemoraa silmälläpitäen.

app

Pillubiimerissä on myös kullitettu takaratas. Vahingossa tuli, kun ei väriä tiennyt tilatessa. 43 senttinen, vai oliko se piikkinen? em mä näistä ymmärrä.

Powered by EzPortal