Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Välitykset eri radoilla  (Luettu 80921 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:28
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #75 : 19.02.14 - klo:10:26 »
Välityksiä 2008 malliseen KIT -roippeilla kasattuun Yamahan R6R:ään ja renkaina Pirellin uusimmat (180/60 takafillarilla);

Alastaro = 14 - 49/50
Motopark = 16 - 45/46
Kemora = 14/15 - 48

Jurvan uutta rataa en ole tuolla pyörällä ajanut, mutta vanhalla meni samat välitykset kuin Kemoralla.

Itse käyttänyt excelissä toteutettua välityslaskuria sekä erilaisia nopeuden mittaajia huippunopeuden rekisteröintiin. Yksi oli alussa Sigman 800:nen fillarin mittari, joka pystyi mittaamaan 300 km/h maksimeja, eli reserviä riitti. Nykyisin sitten tuo RaceChrono.
Mulla on jotain kautta tullu tällänen tieto -06 R6R:ään.

Alastaro  14-48     (kokonaisvälitys kutosella 8.174)
Botnia    14-47     (kokonaisvälitys kutosella 8.004)
Kemora    14/15-48  (kokonaisvälitys kutosella 8.174/7.470)
Motopark: 16-46     (kokonaisvälitys kutosella 6.854)

Tuota oon käyttäny jonkinnäkösenä referenssinä nopeuksien lisäksi kun oon noita Hondan välityksiä pähkiny.

Alustavasti näyttäs, että Hondaan olis jotain tämmöstä suht tontilla:

Alastaro: 15-45 (kokonaisvälitys kutosella 7.652)
Botnia :  15-43 (kokonaisvälitys kutosella 7.312
Kemora:   15-42 (kokonaisvälitys kutosella 7.321)
Motopark: 16-42 (Kokonaisvälitys kutosella 6,696)

Alastaron välitys:
Yamaha vs. Honda (suluissa 14-45)
1st: 18,362 vs. 17,416 (18.660)
2nd: 14,216 vs. 12,666 (13.571)
3rd: 11,847 vs. 10,555 (11.309)
4th: 10,267 vs. 9,148  (9.801)
5th: 9,139 vs. 8,260   (8.850)
6th: 8,174 vs. 7,652   (8.199)

Eroina mopoissa on se, että Yamahan huipputeho tulee n. 1000rpm korkeammalla kuin Hondan ja huippukierroksissa on suurinpiirtein yhtä paljon eroa. Nuo välitykset on täsmätty niin, että huipputeholla nopeus eri vaihteilla on aikalailla sama. Huippujen osalta Hondan välitys on siis n. 10km/h pidempi. Tosin Hondan todellinen huippukierrosluku ei ole mulla täysin varmasti tiedossa, mutta oletus on, että tuo kiekuisi n. 15 000rpm. Jos tuntuu pitkältä niin piikkiä pienemmällä eturattaalla huiput tippuu aika tarkkaan 10-15km/h verran joka vaihteella. Virheitä ja epätarkkuuksia saatta olla noissa, työn ohessa näitä tässä aina välillä ihmetelly kun on joutunu odottelemaan, joten aika katkennein ajatuksin koottu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #76 : 19.02.14 - klo:11:00 »
Välityksiä 2008 malliseen KIT -roippeilla kasattuun Yamahan R6R:ään ja renkaina Pirellin uusimmat (180/60 takafillarilla);

Alastaro = 14 - 49/50
Motopark = 16 - 45/46
Kemora = 14/15 - 48

Jurvan uutta rataa en ole tuolla pyörällä ajanut, mutta vanhalla meni samat välitykset kuin Kemoralla.

Itse käyttänyt excelissä toteutettua välityslaskuria sekä erilaisia nopeuden mittaajia huippunopeuden rekisteröintiin. Yksi oli alussa Sigman 800:nen fillarin mittari, joka pystyi mittaamaan 300 km/h maksimeja, eli reserviä riitti. Nykyisin sitten tuo RaceChrono.
Mulla on jotain kautta tullu tällänen tieto -06 R6R:ään.

Alastaro  14-48     (kokonaisvälitys kutosella 8.174)
Botnia    14-47     (kokonaisvälitys kutosella 8.004)
Kemora    14/15-48  (kokonaisvälitys kutosella 8.174/7.470)
Motopark: 16-46     (kokonaisvälitys kutosella 6.854)

Tuota oon käyttäny jonkinnäkösenä referenssinä nopeuksien lisäksi kun oon noita Hondan välityksiä pähkiny.

Alustavasti näyttäs, että Hondaan olis jotain tämmöstä suht tontilla:

Alastaro: 15-45 (kokonaisvälitys kutosella 7.652)
Botnia :  15-43 (kokonaisvälitys kutosella 7.312
Kemora:   15-42 (kokonaisvälitys kutosella 7.321)
Motopark: 16-42 (Kokonaisvälitys kutosella 6,696)

Alastaron välitys:
Yamaha vs. Honda (suluissa 14-45)
1st: 18,362 vs. 17,416 (18.660)
2nd: 14,216 vs. 12,666 (13.571)
3rd: 11,847 vs. 10,555 (11.309)
4th: 10,267 vs. 9,148  (9.801)
5th: 9,139 vs. 8,260   (8.850)
6th: 8,174 vs. 7,652   (8.199)

Eroina mopoissa on se, että Yamahan huipputeho tulee n. 1000rpm korkeammalla kuin Hondan ja huippukierroksissa on suurinpiirtein yhtä paljon eroa. Nuo välitykset on täsmätty niin, että huipputeholla nopeus eri vaihteilla on aikalailla sama. Huippujen osalta Hondan välitys on siis n. 10km/h pidempi. Tosin Hondan todellinen huippukierrosluku ei ole mulla täysin varmasti tiedossa, mutta oletus on, että tuo kiekuisi n. 15 000rpm. Jos tuntuu pitkältä niin piikkiä pienemmällä eturattaalla huiput tippuu aika tarkkaan 10-15km/h verran joka vaihteella. Virheitä ja epätarkkuuksia saatta olla noissa, työn ohessa näitä tässä aina välillä ihmetelly kun on joutunu odottelemaan, joten aika katkennein ajatuksin koottu.

Joo, noi 2006 ja 2008 R6R:t eroaa toisistaan pikkasen ja 2008 tuottaa enemmän voimaa ja pikkasen korkeammilla kierrosluvuilla. Näin muistelisin...

Himassa on molemmista teholaput olemassa, mutta muistaakseni huippuvääntö tulee 06:ssa n. 11800 rpm ja huipputeho 14600 rpm paikkeilla. 2008:ssa taasen huippuvääntö 12300 rpm kantturoissa ja huipputeho 14500 rpm huitteilla. Nämä nyt ulkomuistista, voin tarkentaa lukemat kun saan laput käsiini.

TOKI! Täytyy muistaa, että yksilöissäkin on eroja, isoja.

Ja noissa välityksissä on esimerkiksi Alastarossa iso ero siinä, että käyttääkö vaihteita 1-5, 2-5 tai 2-6. Toisen ajotyylille sopii toinen välitys ja toiselle toinen.

EDIT: Korjattu kierrosluvut, muistelin väärin....
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Mikko_U

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 66
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Lappeenranta
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.11.20 - klo:15:03
  • Honda CBR 600 RR -08
    • Superstock600 #19
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 78
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #77 : 19.02.14 - klo:21:32 »
Mopona -08 CBR600RR, jos on mopokohtaisia vinkkejä heittää.

Samankaltaisella tötteröllä olen päästellyt Motoparkissa 15-41 välityksillä. Itselleni tuo tuntuu olevan toimivin.
Alastarossa viime kesänä oli välityksenä 15-45.
Kemorassa olen näköjään käyttänyt välitystä 15-42.

Motoparkin kierroslukua ja vaihteita viime kesältä; ->  http://www.youtube.com/watch?v=7J63EqMK7Vo
Ei kovaa mutta täysillä!

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:28
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #78 : 19.02.14 - klo:22:02 »
Mopona -08 CBR600RR, jos on mopokohtaisia vinkkejä heittää.

Samankaltaisella tötteröllä olen päästellyt Motoparkissa 15-41 välityksillä. Itselleni tuo tuntuu olevan toimivin.
Alastarossa viime kesänä oli välityksenä 15-45.
Kemorassa olen näköjään käyttänyt välitystä 15-42.

Motoparkin kierroslukua ja vaihteita viime kesältä; ->  

Voi piru, että tota askia saa veivata edes takas kun vertaa tonnariin. :D Mut kiitos näistä, aika hyvin tais mun arvaukset olla tontilla. Motoparkkiin ehkä pitää kokeilla tota karvan pidempää välitystä ton sun käyttämän lisäksi ainakin jos saa bussipysäkin sujumaan. Sullakin taitaa naputtaa rajottimelle hetken siinä oikeessa ennen kuin pyörä nousee pystyyn. Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #79 : 20.02.14 - klo:07:53 »
Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

R6R:llä sain kirnutettua karvan yli 252 km/h tuonne takasuoran päähän, RaceChronon mukaan tämä siis.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #80 : 20.02.14 - klo:10:14 »
Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

R6R:llä sain kirnutettua karvan yli 252 km/h tuonne takasuoran päähän, RaceChronon mukaan tämä siis.

Mitähän vakiokoneisella menisi? 230km/h?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:28
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #81 : 20.02.14 - klo:10:38 »
Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

R6R:llä sain kirnutettua karvan yli 252 km/h tuonne takasuoran päähän, RaceChronon mukaan tämä siis.

Jos sain 180 heppaa takapallolle työntävällä mopolla tonne sen 255-260 niin en ihan jaksa uskoa, että kusiaisella pääsisin samaan. Tai sitten pitää äijässä tapahtua jonkin sortin isompi kehitysharppaus.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Mikko_U

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 66
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Lappeenranta
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.11.20 - klo:15:03
  • Honda CBR 600 RR -08
    • Superstock600 #19
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 78
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #82 : 20.02.14 - klo:11:58 »
Mopona -08 CBR600RR, jos on mopokohtaisia vinkkejä heittää.

Samankaltaisella tötteröllä olen päästellyt Motoparkissa 15-41 välityksillä. Itselleni tuo tuntuu olevan toimivin.
Alastarossa viime kesänä oli välityksenä 15-45.
Kemorassa olen näköjään käyttänyt välitystä 15-42.

Motoparkin kierroslukua ja vaihteita viime kesältä; ->  

Voi piru, että tota askia saa veivata edes takas kun vertaa tonnariin. :D Mut kiitos näistä, aika hyvin tais mun arvaukset olla tontilla. Motoparkkiin ehkä pitää kokeilla tota karvan pidempää välitystä ton sun käyttämän lisäksi ainakin jos saa bussipysäkin sujumaan. Sullakin taitaa naputtaa rajottimelle hetken siinä oikeessa ennen kuin pyörä nousee pystyyn. Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

Pysyypähän vasen jalka vetreänä  :)

Ensi kesänä pitää kokeilla aavistuksen harvempaa välitystä. Yksin ajaessa kun bussipysäki osuu kohdalleen niin aika tarkoilla on, että meneekö rajoittimelle. Imussa ajaessa, täytyy pyörää nostaa pystyyn bussipysäkiltä ulostultaessa.

Huipuista en osaa sanoa. Takasuoralta paras mittaustulos on kesältä 2012, 236 km/h AIMin MyTachin mukaan. Viime kesänä miulla ei ollut käytössä muuta kun iäisyyden vanha AIMin peruslaptimeri.
Kierrosaika Motoparkissa on parantunut 2012 -> 2013 1,33:stä 1,30:n puolelle ja bussipysäkki sekä koko takasuora tuntuu menevän selvästi paremmin. Tai ainakin omasta ja äidin mielestä. Kai sillä lienee joku vaikutus huippunopeuteen?
Ensi kesänä on taas tuo MyTach- kello käytössä joten saa tarkempaa tietoa, että onko tuntemuksille katetta?     


Hiton hyvin Jani taitaa piilottaa itsensä tankin korkin taakse? Oma fiilis on, että jos "unohdat" vaikka toisen kyynärpään vähänkin ulos niin huiput on 5-10 km/h vähemmän suoran päässä.
Ei kovaa mutta täysillä!

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:28
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #83 : 20.02.14 - klo:12:10 »
Mopona -08 CBR600RR, jos on mopokohtaisia vinkkejä heittää.

Samankaltaisella tötteröllä olen päästellyt Motoparkissa 15-41 välityksillä. Itselleni tuo tuntuu olevan toimivin.
Alastarossa viime kesänä oli välityksenä 15-45.
Kemorassa olen näköjään käyttänyt välitystä 15-42.

Motoparkin kierroslukua ja vaihteita viime kesältä; ->  


Hiton hyvin Jani taitaa piilottaa itsensä tankin korkin taakse? Oma fiilis on, että jos "unohdat" vaikka toisen kyynärpään vähänkin ulos niin huiput on 5-10 km/h vähemmän suoran päässä.
.
Samaa ihmetelly kyllä. Yks mikä syö huippunopeutta (tonnarillakin) on se jos mopo jää vikan oikean jälkeen yhtään kaartamaan. Eli peli pitäs saada mahdollisimman nopeesti pystyyn, ettei kaartaminen jarruta.

Edit. Korjattu lainaus.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #84 : 20.02.14 - klo:12:31 »
Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

R6R:llä sain kirnutettua karvan yli 252 km/h tuonne takasuoran päähän, RaceChronon mukaan tämä siis.

Mitähän vakiokoneisella menisi? 230km/h?

2007 näytti olleen 239km/h, toki tuossa oli ohkaisempi kansipahvi, mutta sama "laiskempi" malli kuin tuo 06:nen on. Eli ei siis vakio, mutta ei kaukana siitä.

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #85 : 20.02.14 - klo:12:34 »
Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

R6R:llä sain kirnutettua karvan yli 252 km/h tuonne takasuoran päähän, RaceChronon mukaan tämä siis.

Jos sain 180 heppaa takapallolle työntävällä mopolla tonne sen 255-260 niin en ihan jaksa uskoa, että kusiaisella pääsisin samaan. Tai sitten pitää äijässä tapahtua jonkin sortin isompi kehitysharppaus.

No eipä tuo ole uskon asia, onnekseni :)

Kiurun Jannen ja Patrosen Janin RaceChrono käppyröitä katselin myös ja aikalailla samoihin pääsivät, Jannella muistaakseni kilsa enemmän vauhtia kuin mulla. Ja tuo oma on siis myös RaceChronolla "kellotettu" nopeus.

EDIT: Lisätty screenshot RaceChrono datasta.

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #86 : 20.02.14 - klo:12:37 »
Mopona -08 CBR600RR, jos on mopokohtaisia vinkkejä heittää.

Samankaltaisella tötteröllä olen päästellyt Motoparkissa 15-41 välityksillä. Itselleni tuo tuntuu olevan toimivin.
Alastarossa viime kesänä oli välityksenä 15-45.
Kemorassa olen näköjään käyttänyt välitystä 15-42.

Motoparkin kierroslukua ja vaihteita viime kesältä; ->  

Hiton hyvin Jani taitaa piilottaa itsensä tankin korkin taakse? Oma fiilis on, että jos "unohdat" vaikka toisen kyynärpään vähänkin ulos niin huiput on 5-10 km/h vähemmän suoran päässä.
Samaa ihmetelly kyllä. Yks mikä syö huippunopeutta (tonnarillakin) on se jos mopo jää vikan oikean jälkeen yhtään kaartamaan. Eli peli pitäs saada mahdollisimman nopeesti pystyyn, ettei kaartaminen jarruta.

Eniten tuossa ratkaisee torninmutkasta lähtö ja bussipysäkin lepatukset täydellä kaasulla. Toki silläkin on merkitystä kuinka nopeasti saat pyörän takaisin pystyyn ja pääset hyödyntämään parasta vetoa koneesta, mutta silläkään ei ole siinä kohtaa niin paljoa vaikutusta jos takasuoralle lähtö on mennyt viuhkaan ja bussipysäkillä annat yhtään löysää kaasuvaijerille.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:28
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #87 : 20.02.14 - klo:17:10 »
Paljonko Honda ehtii sulla laulaa tonne suoran päähän? Tonnarilla sain siinä 255-260 muistaakseni, mutta kusiaisen kanssa tosta varmaan saa tiputtaa 20-30km/h pois?

R6R:llä sain kirnutettua karvan yli 252 km/h tuonne takasuoran päähän, RaceChronon mukaan tämä siis.

Jos sain 180 heppaa takapallolle työntävällä mopolla tonne sen 255-260 niin en ihan jaksa uskoa, että kusiaisella pääsisin samaan. Tai sitten pitää äijässä tapahtua jonkin sortin isompi kehitysharppaus.

No eipä tuo ole uskon asia, onnekseni :)


En tuota sun kohdalla epäillytkään vaan epäilyt kohdistu täysin mun omiin ajotaitoihin.  airrev_1
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #88 : 20.02.14 - klo:17:21 »
Jos sain 180 heppaa takapallolle työntävällä mopolla tonne sen 255-260 niin en ihan jaksa uskoa, että kusiaisella pääsisin samaan. Tai sitten pitää äijässä tapahtua jonkin sortin isompi kehitysharppaus.
En tuota sun kohdalla epäillytkään vaan epäilyt kohdistu täysin mun omiin ajotaitoihin.  airrev_1

Nyt kun tuon lukee uudelleen ja ihan ajan kanssa, niin jopa minä huomaan mitä tarkoitit... mybad.

Summasummaarum, siis ihan tehtävissä, sillä tuo huippu on 1:29,6 kierrokselta.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.11.21 - klo:15:03
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Välitykset eri radoilla
« Vastaus #89 : 21.02.14 - klo:17:44 »
Välityksiä 2008 malliseen KIT -roippeilla kasattuun Yamahan R6R:ään ja renkaina Pirellin uusimmat (180/60 takafillarilla);

Alastaro = 14 - 49/50
Motopark = 16 - 45/46
Kemora = 14/15 - 48

Jurvan uutta rataa en ole tuolla pyörällä ajanut, mutta vanhalla meni samat välitykset kuin Kemoralla.

Itse käyttänyt excelissä toteutettua välityslaskuria sekä erilaisia nopeuden mittaajia huippunopeuden rekisteröintiin. Yksi oli alussa Sigman 800:nen fillarin mittari, joka pystyi mittaamaan 300 km/h maksimeja, eli reserviä riitti. Nykyisin sitten tuo RaceChrono.
Mulla on jotain kautta tullu tällänen tieto -06 R6R:ään.

Alastaro  14-48     (kokonaisvälitys kutosella 8.174)
Botnia    14-47     (kokonaisvälitys kutosella 8.004)
Kemora    14/15-48  (kokonaisvälitys kutosella 8.174/7.470)
Motopark: 16-46     (kokonaisvälitys kutosella 6.854)

Minähän en mitään mistään tiedä ja polkypyöräilijätkin menevät ohitseni, mutta että 14 hampainen eturatas meinaa kyllä aikamoista tikkaamista vasemmalle jalalle :o Itse tuumailin että esim alastaroon omalla ruutosella ois paras 16/47.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020