Audruring Eestissä

Aloittaja late, 14.08.12 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

late

Laitetaanpa jo nyt infoa, kun tuli Räyskälässä useammallekin luvattua raporttia Eestin uudesta radasta. Tarkoitus oli tosiaan päästä tuonne ajelemaan ensi tiistaina firmaporukalla ratabemareilla (nelipyöräisillä) ja mopoakin yritin saada paikan päälle hommattua, kun sellaisen vuokraaminen nettisivujen mukaan mahdollista. Rata piti alunperin avautua rr-kisojen muodossa ensi viikonloppuna mutta ne avajaiset/kisat on lykätty ainakin syyskuun alkuun - saa nähdä toteutuvatko tänä vuonna. Pari päivää sitten näytti jopa siltä, että puutteellisesta infrasta huolimatta pääsisin korkkaamaan radan kenties ensimmäisenä suomalaisena, kun myyntikokouksen vuoksi Pärnussa tulee kuitenkin ensi viikko pitkälti vietettyä  ::)

No kivillehän se meni kuten tässä pelättiin ihan siitä lähtien, kun varsin keskeneräisen rataprojektin vaiheessa tätä sessiota aloimme järjestämään: tänään soittivat, että lupa-asiat eivät vielä kunnossa. Rata itsessään ilmeisesti valmis, mutta kaikki muu aika kesken. Eli olisivat olleet valmiita ajeluttamaan meitä, mutta maksavia asiakkaita eivät radalle vielä voi päästää itse ajamaan. Hiukkasen harmittaa, nyt joutuu sitten tiistai-iltana miettimään muuta ohjelmaa, tod näk sitä päätyy jonnekin strippibaariin tms. tasokkaan viihteen pariin ajelemaan beer_2 Di

Rata kokonaisuutena näyttää sivuston ja youtube-aineiston perusteella hyvinkin lupaavalta. Voi jopa pestä Suomen radat, ainakin suurimman osan niistä. Matka-aika ainakaan pk-seudulta/Etelä-Suomesta ei ylivoimainen ja hintataso Pärnussa puolet Tallinnan vastaavasta. Kausikin tuolla tod näk jonkin verran Suomea pidempi.

Varman tästä alkaa todellista rapsaa tulemaan viimeistään ensi keväänä, harmi ettei tämän enempää pysty itse avautumaan. Jos ehdin/viitsin, käyn paikan päällä katsomassa, mutta se aikanaan...

Tuossa viellä kotisivut: http://audruring.ee/

Mikko_U

Tätä noiduin tosiaan jo Räyskälässä, ettei tullut käytyä katsomassa rataa heinäkuun ekalla viikolla kun oltiin lomareissulla Pärnussa...
2011 kesällä kävin haistelemassa pakokaasuja tuolla. Ajatus ajoreissusta radalle heräsi samoin tein. "Ajo"matkahan tuonne on kutakuinkin sama kuin lappeen Rannasta Alastaroon, hieman lyhyempi kuin Kemoraan ja reilusti lyhyempi kuin Botniaringille.
Ja hintataso Pärnussa on ainakin suomalaiseen hintatasoon tottuneelle mukavalla tasolla.

Tämä muutos ei ainakaan vähennä halua lähteä käymään tuolla.
Ei kovaa mutta täysillä!

murmela

"Tietääkö joku millä renkailla tuolla olis hyvä ajaa? Softilla vai mediumilla?
Eli syökö asfaltti samalla tavalla ku kemorassa vai ei."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

03.06.13 - klo:19:33 #3 Viimeisin muokkaus: 03.06.13 - klo:19:35 käyttäjältä slowrider
Mulle ohjeistettiin että samoilla renkailla kun kemorassa. Pinta on tasainen ja ratahan on "vääränkätinen" eli vasureita on paljon

mako

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.06.13 - klo:19:33
Mulle ohjeistettiin että samoilla renkailla kun kemorassa. Pinta on tasainen ja ratahan on "vääränkätinen" eli vasureita on paljon
ajolinja piiros olis magia ku tämmösel vanhal paarmal kestää niin kauan oppii noi radat

slowrider

Lainaus käyttäjältä: mako - 03.06.13 - klo:19:56
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.06.13 - klo:19:33
Mulle ohjeistettiin että samoilla renkailla kun kemorassa. Pinta on tasainen ja ratahan on "vääränkätinen" eli vasureita on paljon
ajolinja piiros olis magia ku tämmösel vanhal paarmal kestää niin kauan oppii noi radat

Minun ainakin turha raapustella linjoja kun toi vauhti ei kovin kummonen ollut. Kyllä siellä takuulla hauskaa on vaikkei ihan optimilinjoja ajakkaan. Todella makea rata  airrev_1

murmela

03.06.13 - klo:23:04 #6 Viimeisin muokkaus: 04.06.13 - klo:09:14 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: mako - 03.06.13 - klo:19:56
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.06.13 - klo:19:33
Mulle ohjeistettiin että samoilla renkailla kun kemorassa. Pinta on tasainen ja ratahan on "vääränkätinen" eli vasureita on paljon
ajolinja piiros olis magia ku tämmösel vanhal paarmal kestää niin kauan oppii noi radat

Pelkän rataprofiili-piirrustuksen perusteella tehty mutu-veikkaus:
1. Jarruttaa pitkälle ulkoreunaan, ja sieltä avata.
2. Ajaa exitti keskelle rataa jottei missaa seuraavaan mutkan innii.
3. Jarrulla erittäin myöhäiseen apeksiin, koska exitti 4. on todella kaukana
5. Jarrulinja menee pitkään ulkokanttaretta pitkin, ennen kuin voi taittaa todella myöhäiseen apeksiin
6. Tupla-apeksi jossa ei saa päästää linjaa leveeks, vaan apeksien välissä on kääntökohta pari metriä irti kanttareesta
7. Taas jarrulla pitkälle myöhäiseen apeksiin.
Noin muutoin voi ajella silleen suit sait sukkelaan.

Ne jotka on oikeesti ajanu siel, vois korjailla kiits.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Vesa Kallio pistäny kisassa pohjat:
SB 1:14.348
SS 1:15.968
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal