Ahveniston ratapäivät

Aloittaja app, 14.08.12 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

Aamulla Ahvenistolle lähdössä. Toivottavasti mahtuu kaiteiden väliin. Mopossa jesarit ja muut jo valmiina. Alla kulunut Dunlop 4902, sama rengas jolla paras aika tähän mennessä Alastarossa. Uutta kumia en tarvitse vielä, kun käänsin tuon tänään, ja oikea puoli hyvä. Saas nähdä meneekö alle 1.30. Viime kesältä paras 1.30.35, joka ei mahdoton alittaa. Riskimarginaalia pitää jättää Ahvenistolla enemmän kuin muualla. Paitti jos tykkää metallista.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: app - 14.08.12 - klo:23:00
Aamulla Ahvenistolle lähdössä. Toivottavasti mahtuu kaiteiden väliin. Mopossa jesarit ja muut jo valmiina. Alla kulunut Dunlop 4902, sama rengas jolla paras aika tähän mennessä Alastarossa. Uutta kumia en tarvitse vielä, kun käänsin tuon tänään, ja oikea puoli hyvä. Saas nähdä meneekö alle 1.30. Viime kesältä paras 1.30.35, joka ei mahdoton alittaa. Riskimarginaalia pitää jättää Ahvenistolla enemmän kuin muualla. Paitti jos tykkää metallista.

Menee kevyesti, mullakin meni!

Maiza

Oli app kuulemma ottanut kosketusta ainakin nurmeen tänään? Sattuko pahastikkin?  Saas nähä paljo mulla hidastu ajat kaiteitten kolistelun jälkeen.. ???

murmela

Lainaus käyttäjältä: Maiza - 15.08.12 - klo:21:27
Oli app kuulemma ottanut kosketusta ainakin nurmeen tänään? Sattuko pahastikkin?  Saas nähä paljo mulla hidastu ajat kaiteitten kolistelun jälkeen.. ???
Äijälle ei käyny mitn, ja mopokin "ehjä", ts ei mitään isompaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Maiza - 15.08.12 - klo:21:27
Oli app kuulemma ottanut kosketusta ainakin nurmeen tänään? Sattuko pahastikkin?  Saas nähä paljo mulla hidastu ajat kaiteitten kolistelun jälkeen.. ???

Tarun mutkan jälkeisen toisen vasurin jälkeen ohitin samalla kertaa kaksi pyörää, ja taitoin liian aikaisin viimeiseen vasuriin. Etunen kolhaisi kanttariin, ja alta.
Pari katteenpalaa ja sen sellaista, mutta mahdollisesti mopo lauantaina Alastarossa ajokunnossa.
Perse vähän kipee. Pitääkin hankkia ne Jarskan suosittelemat shortsit.
Ruuhkaa oli melko paljon.  Paljon mopoja kauniina kesäpäivänä radalla yhtaikaa.
Huono virhe. Tuossa kohtaa menen yleensä 20 km/h kovempaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 15.08.12 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: Maiza - 15.08.12 - klo:21:27
Oli app kuulemma ottanut kosketusta ainakin nurmeen tänään? Sattuko pahastikkin?  Saas nähä paljo mulla hidastu ajat kaiteitten kolistelun jälkeen.. ???

Tarun mutkan jälkeisen toisen vasurin jälkeen ohitin samalla kertaa kaksi pyörää, ja taitoin liian aikaisin viimeiseen vasuriin. Etunen kolhaisi kanttariin, ja alta.
Pari katteenpalaa ja sen sellaista, mutta mahdollisesti mopo lauantaina Alastarossa ajokunnossa.
Perse vähän kipee. Pitääkin hankkia ne Jarskan suosittelemat shortsit.
Ruuhkaa oli melko paljon.  Paljon mopoja kauniina kesäpäivänä radalla yhtaikaa.
Huono virhe. Tuossa kohtaa menen yleensä 20 km/h kovempaa.

Arviointikykyni ei ole vuosien saatossa rapistunut... Nimim. Ahvenistolla reilu 20.000 ratakierrosta /12 kesää toistaiseksi kaadoitta, osittain siksi, etten aio edes yrittää rikkoa omaa ennätystäni vuodelta 2008.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 15.08.12 - klo:22:51
Perse vähän kipee. Pitääkin hankkia ne Jarskan suosittelemat shortsit.

Todellakin suosittelen suojapöksyjä, en lähtis enää ilman.
Oikee reisi ei ole vieläkään täysin laskeutunut kudosnesteistä ja aristaa, vaikka konttaus oli Juhannuksena, mustelmat sentäs hävinneet.

Maiza

Jukkaa enemmän taitaa olla kierroksia apparalla ja nyt kaatusin, en tosin omaan ajovirheeseen vaan glykoliin ensimmäisellä kierroksella. Harmi että niin kävi radan yhdessä vaarallisimmista paikoista ja kaiteet kolisi. Onneksi omastatakaa pehmustettu lonkka edellä, eikä pää ;)
Apparalla on tänä kesänä paukuteltu matalaa 1.26 ja toivon ettei se löydetty vauhti kadonnut minnekkään. :)
Jonkunnäköinen ennästys tämäkin varmaan on 10 kierrosta rataa, 3x naamallaan, 2x sairaalassa ja tämä kaikki tapahtui kahdessa eri maassa  oops_2
Noh josko sitä sais keskiviikox Yammun kasaan ja apparalle testaan pelittääkö. Torstaina sit kohti Latviaa ja lauantain kisaa Bikerniekillä :)

app

Kun menen suraavan kerran ensi viikolla Ahvenistolle, jatkan siitä mihin en edes päässyt eilen; Siis alle 1.30.00 tavoite. En päässyt ajamaan ainuttakaan kierrosta ilman ruuhkaa, koska siellä oli poikkeuskellisen paljon eri vauhtisia kuskeja eilen yhtaikaa radalla.
Saman tuntuman saavat halukkaat, jos lähtevät vaikkapa lauantaina Alastaron hitaaseen ryhmään koittamaan ~1.25 aikaa. Mielenkiinoinen ratapäivä varmasti. Suosittelen!

Kanttariin osuma oli kanttariin osuma, ja sillä selvä. En spekuloi enempää syntyjä syviä tästä asiasta. En myöskään tapaa etsiä syitä muden ajosta, tai mahdollisista alustan säädöistä, tahi renkaan viasta. Lippa on minulla AINA oma moka, ja täts it.

Kiitokset etukäteen Esko Kupariselle ja Motomarketin porukalle, jotka ottivat heti työn alle mopon, ja tekevät koko ajan parhaansa, jotta saadaan Lehmälohjan pääkallokiitäjä kerhokisaan mukaan stoppie_gif

app

16.08.12 - klo:13:40 #9 Viimeisin muokkaus: 16.08.12 - klo:13:42 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Maiza - 16.08.12 - klo:10:38
Jukkaa enemmän taitaa olla kierroksia apparalla ja nyt kaatusin, en tosin omaan ajovirheeseen vaan glykoliin ensimmäisellä kierroksella. Harmi että niin kävi radan yhdessä vaarallisimmista paikoista ja kaiteet kolisi. Onneksi omastatakaa pehmustettu lonkka edellä, eikä pää ;)
Apparalla on tänä kesänä paukuteltu matalaa 1.26 ja toivon ettei se löydetty vauhti kadonnut minnekkään. :)
Jonkunnäköinen ennästys tämäkin varmaan on 10 kierrosta rataa, 3x naamallaan, 2x sairaalassa ja tämä kaikki tapahtui kahdessa eri maassa  oops_2
Noh josko sitä sais keskiviikox Yammun kasaan ja apparalle testaan pelittääkö. Torstaina sit kohti Latviaa ja lauantain kisaa Bikerniekillä :)

Vauhti pysyy ja paranoo.

Mulla Alastaron lipan jälkeen tuli ruhtinaalliset 20 kierrosta tasan, kun Ahvenistolla uusittiin kylkimyyry. Lauantaina Alasarossa laitan kovan tavoitteen itselleni, eli koko päivä pystyssä. Toissijainen tavoite ottaa löysät pois nykyisestä omasta parhaasta. Sekunnin verran katson löysän määräksi. Päänupissa (toivottavasti) löysää myös riittävästi, jotta ei ahista männäpäivien mustelmat liikaa.

Maiza

No noi kaksi ekaa kaatoa laitan omaan piikkiini ehdottomasti, mutta se että auton glykolit pimeen oikeen avauksessa...hmm..sitä en laita. ;) Meitä kaatui siihen samaan kohtaa kaksi.
Tietysti voidaan lähteä spekuloimaan, että aina mennään omallavastuulla ja pitää ennakoida jne jne, mutta tätä en ota omalle kontolle. NIH :D :D

app

Lainaus käyttäjältä: Maiza - 16.08.12 - klo:13:50
No noi kaksi ekaa kaatoa laitan omaan piikkiini ehdottomasti, mutta se että auton glykolit pimeen oikeen avauksessa...hmm..sitä en laita. ;) Meitä kaatui siihen samaan kohtaa kaksi.
Tietysti voidaan lähteä spekuloimaan, että aina mennään omallavastuulla ja pitää ennakoida jne jne, mutta tätä en ota omalle kontolle. NIH :D :D

Glygoli oli erikseen. Sitä ei voi etukäteen tietää, ja siinä paikassa missä se oli, ei ole mitään tehtävissä kun kohdalle tulee. Näkyvyys eteen kun on vaan muutaman kymmenen metriä tuossa kohtaa kaiteen takaa avautuvaan mutkaan, ja kallistuskulma maksimissaan.
En missään tapauksessa tuossa edellissä viestissä sinun tuota kaatoa tarkoittanut, pitää erikseen mainita. Viittasin muihin tämän kesään spekulaatioihin eri radoilla ja eri henkilöiden toimesta. Ajoin minäkin kesäkuun 7. Alastaron kolmosmutkassa veisuraan, joka oli vaikeasti havaittavissa. Siitä kuitenkin Tango minua heti aamulla varoitti, mutta en vaan nähnyt ennen kun yli ajoin siitä. Se piti laittaa pitkin hampain omaan piikkiin jo senkin takia, että sateen jälkeen ei ratoja luututa.

JTK

16.08.12 - klo:19:32 #12 Viimeisin muokkaus: 16.08.12 - klo:19:36 käyttäjältä JTK
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:08:22

Arviointikykyni ei ole vuosien saatossa rapistunut... Nimim. Ahvenistolla reilu 20.000 ratakierrosta /12 kesää toistaiseksi kaadoitta, osittain siksi, etten aio edes yrittää rikkoa omaa ennätystäni vuodelta 2008.

::)
Isoja lukemia
=> 60800 km => 5067 km / a
=> 20 min settejä á 1:30 kierros => 1500 kpl eli 125 kpl / vuosi
Quot homines, tot sententiae.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: JTK - 16.08.12 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:08:22

Arviointikykyni ei ole vuosien saatossa rapistunut... Nimim. Ahvenistolla reilu 20.000 ratakierrosta /12 kesää toistaiseksi kaadoitta, osittain siksi, etten aio edes yrittää rikkoa omaa ennätystäni vuodelta 2008.

::)
Isoja lukemia
=> 60800 km => 5067 km / a
=> 20 min settejä á 1:30 kierros => 1500 kpl eli 125 kpl / vuosi

Alkuaikoina tuli ajettua vähintään 40 min/h (toisessa ryhmässä omaa ajoa, toisessa liivit päällä ratavahtina). Ensimmäiseen R1:een tuli kilsoja 88.000 joista radalla about puolet. Vuonna 2004 vaihtui toiseen jolla ajoin rata-ajoa n. 70 % ja myydessä oli 24.000 km ja samaan aikaan R6R jolla ajelin n. 10.000 km. Nykyisessä on n. 20.000 km joista rata-ajoa 90 %. Alkuaikoina (2001-2005) Ahvenistolla oltiin 20-25 päivää vuodessa. Noita lukuja vasten voi sitten kalkyloida oliko minkä verran essoa ja minkä verran faktaa.

Aivan tavallinen ratapäivä Ahvenistolla oli 8 x 10-12 x 2 kierrosta = n. 500 km. Vuodessa kilsat olivat lähempänä 10.000 km kuin 5000 km siellä. Jotkut ovat ajaneet yhden vuorokauden aikana Kemoralla yli 2300 km. Se on mielestäni jo aika ihmeellistä, valitettavasti totta sekin. Nykyisin normisuoritus on 50-100 km/päivä, vuositasolla 5000-7000 km, Ahvenistolla aika vähän.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal