Mp-Radan idea ja ehdotukset

Aloittaja jarska, 30.01.12 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 10.03.15 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:08:54jos on valmis

ajatuksena ois lähteä nopean ryhmän ajovuoroille nopeusjärjestyksessä. Näin jänikset syntyis automaattisesti ja meno ois eka maalilinjan ylityksen jälkeen "kisamaista".

Hyvä, että on intoa kehittää ja järkätä kaiken näköistä. Tosin tuo nopeusjärjestyksessä lähtö ei todennäköisesti toimi ellet keksi siihen jotain mullistavaa systeemiä. Normi treenipäivällä porukka kuitenkin testailee eri juttuja, kaivaa nenää, jauhaa paskaa, tankkaa mopoo, ettii kadonnutta hanskaa ,on jännäkakalla ja kaikkee muuta pientä silloin kun setti alkaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:10:45ei todennäköisesti toimi ellet keksi

Ajatuksenahan tämä vasta, mutta laitetaan nyt ajatus testiin.
Nopean ryhmän kaksi ensimäistä vuoroa normaalisti. Kolmas ja neljäs nopeusjärjestyksessä. Nopeusjärjestyslistat laadittu etukäteen. Aika moni jo tuntee mopokaverit, joten perään on helppo lähteä. Kemorassa aitaan pari a4 lappusta: 1.12  1.12,5 1.13 1.13,5 1.14.... Mopot suurinpiirtein lappusten kohdalle. Vihreä valo. Ohituskielto. Eka maaliviivan ylitys = hanaa. Varikon portti kiinni, kunnes nopeuslähtöryhmän keulamies ajanut 3 kierrosta. Sen jälkeen ajetaan kuten normaalisti.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Toinen ajatus: mukautuvat ryhmät.

Nopeusjärjestyslistat laaditaan etukäteen: 22 "hitaaseen", 20 keskiryhmään, 18 nopeeseen. Jossain välissä siirretään 2 nopeinta hitaasta keskiryhmään ja keskiryhmästä nopeeseen. Samalla käydään esittelemässä nopeamman ryhmän hitaan pään kuskeja jotta löytyy jäniksiä. 
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 10.03.15 - klo:12:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:10:45ei todennäköisesti toimi ellet keksi

Ajatuksenahan tämä vasta, mutta laitetaan nyt ajatus testiin.
Nopean ryhmän kaksi ensimäistä vuoroa normaalisti. Kolmas ja neljäs nopeusjärjestyksessä. Nopeusjärjestyslistat laadittu etukäteen. Aika moni jo tuntee mopokaverit, joten perään on helppo lähteä. Kemorassa aitaan pari a4 lappusta: 1.12  1.12,5 1.13 1.13,5 1.14.... Mopot suurinpiirtein lappusten kohdalle. Vihreä valo. Ohituskielto. Eka maaliviivan ylitys = hanaa. Varikon portti kiinni, kunnes nopeuslähtöryhmän keulamies ajanut 3 kierrosta. Sen jälkeen ajetaan kuten normaalisti.


Miksi ohituskielto ekalla kierroksella? Jos kuskit jo aikajärjestyksessä, niin sehän jo itsessään pitäis vähentää ohituksia.

Itse en tälläisistä paljoa perusta vaan kannatan sitä että maksava osallistuja voi mennä ajamaan omalla vuorollaan just kun tekee mieli ilman lisärajoituksia.
ps. Eikä herneitä nenään, kunhan kerroin oman mielipiteeni :)

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:08:54
Vieläkös tuo kierrosajat koodi on vaan testikäytössä vai onko se jo valmis? Ja jos on valmis niin pitäskö sieltä noi humoristiset kokeilut siivota pois?

Ei se ole varmaan koskaan valmis, mutta toimii kyllä.
Kehitellään joskus lisää, nyt siivottu hirtehishuumorit ja spämmärit poijes.

Kierrosajathan löytyy siis tästä alasvetovalikosta:

jarska

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 10.03.15 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.15 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 09.03.15 - klo:15:31
Saako noi tapatalk-mainokset pois mobiiliselauksesta? Työntää vähän väliä koko ruudun kokosen mainoksen joka pitää klikata pois.

Tapatalkin ei kyllä pitäs sotkeentua foorumin oman mobilen toimintaan.
Kokeilin Ipadilla, eikä ainakaan mulla tunge mitään mainoksia kun käyttää mobilea.

Tarkenna vähän, miten, millä luurilla, foorumin omalla mobilella, jollain muulla selaimella, tähmitähäh?


Selitinpäs huonosti. Eli koskee mobiililaitteella täysikokoisen foorumin selaamista, ei tota ns. mobileviewiä. Android-puhelin, selaimena Dolphin tai Chrome, molemmilla tekee. Liitteen mainos aukee aina kun foorumille tulee, ja sen jälken vähän väliä jos avaa uusia välilehtiä.


Nyt ymmärrän, tarkensit kuin talvisodan tarkka-ampuja.

Tapatalkkihan tykkää mainostaa, eikä tuolle ole poistotoimintoa.
Raiskasin kuitenkin suoraan koodista, pelaako?

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 10.03.15 - klo:09:39Minä olen lopettanut modeilun...

Etkä ole, olet vain omalla jäähyllä.

Olit/olet moderaattorien parhaimmistoa, haluan sinut takaisin...voin vaikka ottaa sumppuun.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 10.03.15 - klo:12:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:10:45ei todennäköisesti toimi ellet keksi

Ajatuksenahan tämä vasta, mutta laitetaan nyt ajatus testiin.
Nopean ryhmän kaksi ensimäistä vuoroa normaalisti. Kolmas ja neljäs nopeusjärjestyksessä. Nopeusjärjestyslistat laadittu etukäteen. Aika moni jo tuntee mopokaverit, joten perään on helppo lähteä. Kemorassa aitaan pari a4 lappusta: 1.12  1.12,5 1.13 1.13,5 1.14.... Mopot suurinpiirtein lappusten kohdalle. Vihreä valo. Ohituskielto. Eka maaliviivan ylitys = hanaa. Varikon portti kiinni, kunnes nopeuslähtöryhmän keulamies ajanut 3 kierrosta. Sen jälkeen ajetaan kuten normaalisti.


Eikös olis helpompi sitten vaan järjestää suoraan lähtöharjotusta? Saattahan toikin kyllä toimia, mutta pitäs varmaan vaan eka nähä toteutus livenä.

Tuo joustavat ryhmät on kans ihan hyvä ajatus ja käytännössähän sitä yritetään ainakin noilla orgin päivillä tarpeen mukaan toteuttaa. Välillä on vaan pirullisen hankala erottaa niitä nopeimpia/hitaimpia ryhmien seasta. Niin pitkään helppoo kun kaikki on tuttuja naamoja, mutta sitten kun alkaa olemaan se 50-100 mopoo varikolla ja radalla pyörimässä niin alkaa ne tututkin kummasti hukkumaan sinne massaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 10.03.15 - klo:12:28kannatan sitä että maksava osallistuja voi mennä ajamaan omalla vuorollaan just kun tekee mieli ilman lisärajoituksia.

Eihän tuossa mallissa ois lisärajoitusta kuin 3 kierrosta eikä edes joka setillä.

Tuon RR-tuki ry:n perusajatus olisi tukea kisailua. Sen ratapäivät erottuisivat nykyjärjestäjien malleista. Nykyistä hidasta ryhmää / ajokoulutuksia ja muuta sellaista ei olisi. Kohderyhmänä olisivat potentiaaliset kisailijat. Jos kotikylälle ilmestyisi kyykkypyörä, niin kaverille vietäisiin mainos.
Ratapäivillä kerrottaisiin kisailusta, opetettaisiin sääntöjä, neuvottaisiin säädöistä, tuunattas ekuja jne. Oma ajajatutkintokouluttaja olisi ihana.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

10.03.15 - klo:14:27 #534 Viimeisin muokkaus: 10.03.15 - klo:14:34 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:13:42Eikös olis helpompi sitten vaan järjestää suoraan lähtöharjotusta?  

Lähtöharjoitus/kerhokisa pidettäisiin kerran päivässä. Tuo nopeusjärjestyslähtö ei vaatisi paljoa ponnisteluja. Netissä lähtöjärjestys etukäteen. Pojat ja tytöt jonoon ja setille. Ne, jotka ei halua osallistua, odottaa tuon kolme kierrosta ja saa sen jälkeen ajaa normaalisti.  

Monesti harmittaa kun setin aikana ei löydy jänistä tai joutuu odotteleen hitaamman perässä. Nopeusjärjestyslähdössä homma ois heti kasassa.

Lainaapirullisen hankala erottaa niitä nopeimpia/hitaimpia ryhmien seasta. Niin pitkään helppoo kun kaikki on tuttuja naamoja, mutta sitten kun alkaa olemaan se 50-100 mopoo varikolla ja radalla pyörimässä niin alkaa ne tututkin kummasti hukkumaan sinne massaan.

Kuskit mittaa omat aikansa ja halutessaan luokan vaihtoa ilmoittaa sen. Kaks nopeinta nousee. Väärinkäytöstä tuskin tulee, sillä totuus tulee nopeammassa ryhmässä aika äkkiä selville.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 10.03.15 - klo:14:14
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 10.03.15 - klo:12:28kannatan sitä että maksava osallistuja voi mennä ajamaan omalla vuorollaan just kun tekee mieli ilman lisärajoituksia.

ajokoulutuksia ja muuta sellaista ei olisi. Jos kotikylälle ilmestyisi kyykkypyörä, niin kaverille vietäisiin mainos.
Pitäkää lanssi sit paikalla. Tossa on meinaan potenttiaaliset eväät lanssikyydille kasassa. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Damsku

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.03.15 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 10.03.15 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.15 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 09.03.15 - klo:15:31
Saako noi tapatalk-mainokset pois mobiiliselauksesta? Työntää vähän väliä koko ruudun kokosen mainoksen joka pitää klikata pois.

Tapatalkin ei kyllä pitäs sotkeentua foorumin oman mobilen toimintaan.
Kokeilin Ipadilla, eikä ainakaan mulla tunge mitään mainoksia kun käyttää mobilea.

Tarkenna vähän, miten, millä luurilla, foorumin omalla mobilella, jollain muulla selaimella, tähmitähäh?


Selitinpäs huonosti. Eli koskee mobiililaitteella täysikokoisen foorumin selaamista, ei tota ns. mobileviewiä. Android-puhelin, selaimena Dolphin tai Chrome, molemmilla tekee. Liitteen mainos aukee aina kun foorumille tulee, ja sen jälken vähän väliä jos avaa uusia välilehtiä.


Nyt ymmärrän, tarkensit kuin talvisodan tarkka-ampuja.

Tapatalkkihan tykkää mainostaa, eikä tuolle ole poistotoimintoa.
Raiskasin kuitenkin suoraan koodista, pelaako?
Pikasesti testattuna näyttäs toimivan, hienoa!

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 10.03.15 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.03.15 - klo:13:42Eikös olis helpompi sitten vaan järjestää suoraan lähtöharjotusta? 

Lähtöharjoitus/kerhokisa pidettäisiin kerran päivässä. Tuo nopeusjärjestyslähtö ei vaatisi paljoa ponnisteluja. Netissä lähtöjärjestys etukäteen. Pojat ja tytöt jonoon ja setille. Ne, jotka ei halua osallistua, odottaa tuon kolme kierrosta ja saa sen jälkeen ajaa normaalisti. 

Monesti harmittaa kun setin aikana ei löydy jänistä tai joutuu odotteleen hitaamman perässä. Nopeusjärjestyslähdössä homma ois heti kasassa.

Lainaapirullisen hankala erottaa niitä nopeimpia/hitaimpia ryhmien seasta. Niin pitkään helppoo kun kaikki on tuttuja naamoja, mutta sitten kun alkaa olemaan se 50-100 mopoo varikolla ja radalla pyörimässä niin alkaa ne tututkin kummasti hukkumaan sinne massaan.

Kuskit mittaa omat aikansa ja halutessaan luokan vaihtoa ilmoittaa sen. Kaks nopeinta nousee. Väärinkäytöstä tuskin tulee, sillä totuus tulee nopeammassa ryhmässä aika äkkiä selville.

Pikkuisen muutosvastarintaisia ajatuksia herättää, mutta eipä niistä mitään iloa ole, kun ei muutenkaan tee järjestelyjen eteen itse mitään. Jos kuitenkin kysymys:

Mitkä on ne asiat mitä haluat saavuttaa näillä uudistuksilla? Veikkaan: Vähemmän ruuhkaa, tasaisemmin jakautuneet nopeuserot ja mahdollisimman paljon kilvanajoa suhteessa radalla vietettyyn aikaan? Mitäs muuta? Mitä huonoa näet näiden muutosten tuovan nykyiseen verrattuna?

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 10.03.15 - klo:15:58Mitkä on ne asiat mitä haluat saavuttaa näillä uudistuksilla? Veikkaan: Vähemmän ruuhkaa, tasaisemmin jakautuneet nopeuserot ja mahdollisimman paljon kilvanajoa suhteessa radalla vietettyyn aikaan? Mitäs muuta? Mitä huonoa näet näiden muutosten tuovan nykyiseen verrattuna?

RR-tuki ry:n tarkoitus olisi edistää kilvanajoa.
Täten sen ratapäivät poikkeaisivat nykyisistä ratapäivistä joilla on muitakin tarkoituksia. Nopeusjärjestyslähtöä en esitä nykyisille järjestäjille (vaikka se sopisi myös niihin).
RR-tuen ratapäiviä voisi verrata rr:n urheiluharjoituksiksi. Aluksi treenataan paikat kuntoon, sitten otetaan kisamaisia harjoitteita. Painissa harjoitellaan painimalla mahdollisimman tasavertaisen vastustajan kanssa. Juoksussa juoksemalla yhtä nopeita vastaan. Radalla ajetaan vertaisia vastaan. Kun lähdettäisiin nopeusjärjestyksessä radalla, olisi vertainen edessä ja takana. Oma hyvä ja huono meno paljastuisivat välittömästi ja GoPoro/Racechrono matsku kertoisi loput.
Ja, kuten sanoit, ruuhkaa tulisi vasta setin lopussa.
Lähtöharjoitukseen verrattuna tuo saataisiin välittömästi setin alussa käyntiin. Ei tarvitsisi pysähtyä lähtöviivalle eikä toisten tarvitsisi jättää settiä väliin.

Huonoja puolia olisi tuo alun kolmen kierroksen odottaminen. Riskitaso ehkä nousisi kun ajetaan kisamaisesti. Toisaalta ruuhkien väheneminen pienentäisi sitä.
Niin ja vanhan tutun kanssa ajaminen ei ehkä onnistuisi. Saisipa uusia tuttuja.

Mukautuvat ryhmät nopeuttaisivat kehitystä. Ei tarttisi arpoa olenko tarpeeksi nopea siirtymään seuraavaan ryhmään. Jos kello sitä näyttäisi niin eiku nopeempaan. Samalla, jos olisi nopeusjärjestyslähtö, niin edessä olisi nopeamman ryhmän hitaimmat eli seuraava porras.


RR-tuki ry -ajatus oli tarkoitus esittää jo tänä talvena, mutta katsoin että FORR systeemi sekoittaa jo tarpeeksi soppaa näin lama-aikana. Odotellaan ja katsotaan miten rataharrastus kehittyy. Mukavia merkkejä on ollut ilmassa.
RR-tuki perustettaisiin vasta yhteisen pohdinnan jälkeen. Perustetaan sitä varten oma ketju myöhemmin. Mutta se voisi olla valtakunnallinen rr-kilvanajoa edistävä yhdistys. Joka radalla voisi olla oma ala-osasto joka järjestäisi kerhokisan kesässä. Ratapäiviä innostuksen mukaan. Ratapäivät vain kyykkypyörille. Ratapäivillä eri teemoja, jousitus, data, ecu, fysiikka, pääkoppa, talous. Joka ratapäivälle SML mies mukaan kertomaan toiminnasta. SRRA tutuksi tilaisuuksia. Kisajärjestäjäyhdistysten telttoja ja toimitsijavärväystä. Tiimitelttoja. Ilmapalloja. Hattaraa.

 


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.03.15 - klo:00:32@jarska , mix foorumi muuttaa svg liite-filun png filux?

Sallituista fileistä puuttui svg.
Lisäsin sen ja nyt pitäs pysyä ennallaan?

Powered by EzPortal