Ratakurssin tynkää lauantaina 1.9. Kemorassa

Aloittaja Nitrous, 23.08.12 - klo:11:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Eli olis tarkoitus treenailla orgin päivillä vähän rataisemman kurssin vetämistä. Kurssi on suunnattu keskiryhmän nopeammalle puoliskolle. Lisää tietoa löytyy täältä: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/263156-(Rata-)Ajotaito-3-5beta-Kemoralla-lauantaina-1-9
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Perskules ku kiinnostas kovasti tulla Nitrouksen oppiin mut sovinko mä tohon ryhmään millään? ::)

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:11:40
...Kurssi on suunnattu keskiryhmän nopeammalle puoliskolle. ...

Tämä on loistava kohderyhmä. Itse arvoin kovasti tässä(kin) vaiheessa. Nopeeseen ois tehny mieli, mutta epäröin taitojani. Siinä vaiheessa, kun joku ois pikkusen vedelly, näytelly ja puhutellu, ois ollu helpompaa. Pisteet orgille ja Nitroonille.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:13:08
Perskules ku kiinnostas kovasti tulla Nitrouksen oppiin mut sovinko mä tohon ryhmään millään? ::)

Etkös sä menny jo ihan reippaasti nopeen vauhteja? Jostain muistelen lukeneeni, että ainaki 17 ois alitettu jo? Pitää myös muistaa, että näissä hommissa tulee kouluttajankin rajat aika nopeasti vastaan kun sekunteja ruvetaan tiputtamaan vauhdista pois. Itse pystyn vielä tuonne 1:20 huitteille ajelevia kuskeja kattelemaan radalla ihan mukavasti, mutta jos pitää ruveta tarkasti seuraamaan 1:15 ajavaa, on haaste jo kertaluokkaa kovempi ja 1:14 ajavalle voin vetää linjaa, mutta senkään hyödystä en olisi kovin varma.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:13:08
Perskules ku kiinnostas kovasti tulla Nitrouksen oppiin mut sovinko mä tohon ryhmään millään? ::)

Etkös sä menny jo ihan reippaasti nopeen vauhteja? Jostain muistelen lukeneeni, että ainaki 17 ois alitettu jo? Pitää myös muistaa, että näissä hommissa tulee kouluttajankin rajat aika nopeasti vastaan kun sekunteja ruvetaan tiputtamaan vauhdista pois. Itse pystyn vielä tuonne 1:20 huitteille ajelevia kuskeja kattelemaan radalla ihan mukavasti, mutta jos pitää ruveta tarkasti seuraamaan 1:15 ajavaa, on haaste jo kertaluokkaa kovempi ja 1:14 ajavalle voin vetää linjaa, mutta senkään hyödystä en olisi kovin varma.

No just ja just alle 1.17 menee tasasesti, mut aattelin vaan et sullois kuitenki vielä paljo annettavaa seuraavaa sekentti lukemaa silmällä pitäen.
Mut ei hätää, kiinnostaa vaan, enkä tykkee huonoo vaikka paikka meniski sitä enemmän tarvitsevalle tai tuumaat etten sovi ryhmään, oonhan mä jo toki tuulennopea nytkin. :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:13:08
Perskules ku kiinnostas kovasti tulla Nitrouksen oppiin mut sovinko mä tohon ryhmään millään? ::)

Etkös sä menny jo ihan reippaasti nopeen vauhteja? Jostain muistelen lukeneeni, että ainaki 17 ois alitettu jo? Pitää myös muistaa, että näissä hommissa tulee kouluttajankin rajat aika nopeasti vastaan kun sekunteja ruvetaan tiputtamaan vauhdista pois. Itse pystyn vielä tuonne 1:20 huitteille ajelevia kuskeja kattelemaan radalla ihan mukavasti, mutta jos pitää ruveta tarkasti seuraamaan 1:15 ajavaa, on haaste jo kertaluokkaa kovempi ja 1:14 ajavalle voin vetää linjaa, mutta senkään hyödystä en olisi kovin varma.

No just ja just alle 1.17 menee tasasesti, mut aattelin vaan et sullois kuitenki vielä paljo annettavaa seuraavaa sekentti lukemaa silmällä pitäen.
Mut ei hätää, kiinnostaa vaan, enkä tykkee huonoo vaikka paikka meniski sitä enemmän tarvitsevalle tai tuumaat etten sovi ryhmään, oonhan mä jo toki tuulennopea nytkin. :D

Kyllä tällä kertaa koulutellaan vaan keskiryhmän kavereita ja sinua ei millään saa enää sellaseks leivottua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:13:08
Perskules ku kiinnostas kovasti tulla Nitrouksen oppiin mut sovinko mä tohon ryhmään millään? ::)

Etkös sä menny jo ihan reippaasti nopeen vauhteja? Jostain muistelen lukeneeni, että ainaki 17 ois alitettu jo? Pitää myös muistaa, että näissä hommissa tulee kouluttajankin rajat aika nopeasti vastaan kun sekunteja ruvetaan tiputtamaan vauhdista pois. Itse pystyn vielä tuonne 1:20 huitteille ajelevia kuskeja kattelemaan radalla ihan mukavasti, mutta jos pitää ruveta tarkasti seuraamaan 1:15 ajavaa, on haaste jo kertaluokkaa kovempi ja 1:14 ajavalle voin vetää linjaa, mutta senkään hyödystä en olisi kovin varma.

No just ja just alle 1.17 menee tasasesti, mut aattelin vaan et sullois kuitenki vielä paljo annettavaa seuraavaa sekentti lukemaa silmällä pitäen.
Mut ei hätää, kiinnostaa vaan, enkä tykkee huonoo vaikka paikka meniski sitä enemmän tarvitsevalle tai tuumaat etten sovi ryhmään, oonhan mä jo toki tuulennopea nytkin. :D

Kyllä tällä kertaa koulutellaan vaan keskiryhmän kavereita ja sinua ei millään saa enää sellaseks leivottua.

Kylläpä saa, helposti; teippaa visiirin umpeen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.08.12 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.08.12 - klo:13:08
Perskules ku kiinnostas kovasti tulla Nitrouksen oppiin mut sovinko mä tohon ryhmään millään? ::)

Etkös sä menny jo ihan reippaasti nopeen vauhteja? Jostain muistelen lukeneeni, että ainaki 17 ois alitettu jo? Pitää myös muistaa, että näissä hommissa tulee kouluttajankin rajat aika nopeasti vastaan kun sekunteja ruvetaan tiputtamaan vauhdista pois. Itse pystyn vielä tuonne 1:20 huitteille ajelevia kuskeja kattelemaan radalla ihan mukavasti, mutta jos pitää ruveta tarkasti seuraamaan 1:15 ajavaa, on haaste jo kertaluokkaa kovempi ja 1:14 ajavalle voin vetää linjaa, mutta senkään hyödystä en olisi kovin varma.

No just ja just alle 1.17 menee tasasesti, mut aattelin vaan et sullois kuitenki vielä paljo annettavaa seuraavaa sekentti lukemaa silmällä pitäen.
Mut ei hätää, kiinnostaa vaan, enkä tykkee huonoo vaikka paikka meniski sitä enemmän tarvitsevalle tai tuumaat etten sovi ryhmään, oonhan mä jo toki tuulennopea nytkin. :D

Kyllä tällä kertaa koulutellaan vaan keskiryhmän kavereita ja sinua ei millään saa enää sellaseks leivottua.

Kylläpä saa, helposti; teippaa visiirin umpeen.

Eihän se mitään nää nytkään. Kuulon ja näön söi kuppa talvisodan jälkeen. Hajuaistilla suunnistaa.

Fasu

Hämärän peittoon on jäänyt,minkälaisia kierrosaikoja Kemoralla ajetaan eri ryhmissä??? Onko hitaassa ja keskiryhmässä vauhti rajattu tietylle tasolle
ja lopuksi, ajattaako MotOrg ja Mp-Tuki samoja aikoja?  Keskustelua on käyty vain parhaista kierroksista yleensä.
VV

qazwsx

Hienoa että tälläistä koulutusta järjestetään. Itse en tuohon hakenut kun tuli ilmoitus niin myöhään että olin jo kerennyt järjestää muuta kautta opetusta.
Ja eihän mulla ole edes ratapyörää vielä vaan tolla "matkalehmällä" koetan opetella ratailun alkeita.

Toivottavasti näitä jaksat järjestellä ensikaudellakin niin jos sitten kehtais laitella anomusta kurssille.

Jukka_R

25.08.12 - klo:13:11 #10 Viimeisin muokkaus: 25.08.12 - klo:13:19 käyttäjältä Jukka_R
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 24.08.12 - klo:22:33
Hämärän peittoon on jäänyt,minkälaisia kierrosaikoja Kemoralla ajetaan eri ryhmissä??? Onko hitaassa ja keskiryhmässä vauhti rajattu tietylle tasolle
ja lopuksi, ajattaako MotOrg ja Mp-Tuki samoja aikoja?  Keskustelua on käyty vain parhaista kierroksista yleensä.

.fi:n keskiryhmän keski- ja kärkikasti ajelee samoja vauhteja about kuin .orgin nopean ryhmän häntä.

Tarkkoja kierrosaikoja ei voi pistää, riippuu päivästä ja vuodenajasta, mutta nopeaan nyt tuskin kannattaa kummankaan päivillä mennä jos vauhti on 1:25 tai hitaammin ja väärässä ryhmässä on myös kuski joka ajelee alle 1:15 aikoja ja punkee keskiryhmään vetämään omaa kovaa.

Viikon päästä olisi tarkoitus yrittää 1:12 puolelle Kemoralla. Kummatkin kisat menty tällä kaudella sateella ja alkaa vähän nyppimään kun ennätystä ei tullut Botnialla eikä Kemoralla, Alastarolla parantunut ajo aika paljon.

Ja jotta liippaa edes vähän aihetta, niin rata-ajokussin pitoa voi verrata kossun sekoittamiseen colaan. Kun kumpikin on eri pullossa, keskiarvo on sama ja kun ne kaataa samaan astiaan, keskiarvo on sama. Samoin käy ainakin mun kursseilla. Kurssin alussa koulutettava ajaa 5 sek hitaammin kuin kurssin lopussa ja kouluttajalle tulee taas 5 sek lisää. Possujunan vetäminen tappaa aika tehokkaasti oman vauhdin ja rytmiin pääseminen on hankalaa. Mulla menee 2-3 päivää ennen kuin on taas omissa vauhdeissaan. Ongelma tuntuu olevan sama usealla muullakin.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal