Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla

Aloittaja Jukka_R, 24.08.12 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_R

24.08.12 - klo:15:08 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:16:19 käyttäjältä tonibergholm
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:09:46

Ei tällä puimurilla näin lyhkäsillä suorilla saa mitään etua muihin kilosiin. Aivan sama onko 180 vai 190 hp.

Kyllä sillä saa. Asian voi tarkastaa noista mun kuvaamista videoista aistihavainnoin tai sitten tiedonkeruista sektoriajoista. Valistunut arvaukseni on, että omaan pyörääni (vm. 2008 R1) verrattuna uusi Bemari on 1-1,5 sek nopeampi saman kuskin ajamana.

Kuski joka on ajellut omallaan matalia 1:19 aikoja ajoi nyt korkeita 1:23 alkuisia allekirjoittaneen mopolla. Hän voi sitten itse sanoa ajoiko tarkoituksella vajaat 5 sekuntia omaa tasoaan hitaampia kierrosaikoja vai oliko osittain selittävänä tekijänä itse ajoneuvo.

Ja tuo ei minua haittaa lainkaan. Jos Yamahalta tulee BMW:n tappaja, niin sitten päivitetään sellaiseen ja haetaan vauhti lompakolla kun enää ei hirvesti päällä sitä saada. Jos joku on sitä mieltä, että tosi osaaja ajaa tuolla mun vessalla 4-5 sek kovempaa kuin mitä itse pääsen, niin sellaisen saa tuoda varikolle ja pyörää ajamaan. Teoria teoriaa, käytäntö käytäntöä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

En minä näistä tiedä. Wehnä ajoi Kemorassa 1.13 aikoja setin mun mopolla, ja kyllä se keuli aikamoisen metelin kera tullessaan kohti kahvilanmutkaa.
Mistä tuon tietää mikä on kenenkin mopoa alellessaan hänellä panostus milläkin kertaa.
Mun mopolla saa koittaa ajaa kuka haluaa setin pari heti ensimmäisellä yhteisellä ratapäivällä. Kaato ei maailmaa kaada näillä katteilla.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:16:43
En minä näistä tiedä. Wehnä ajoi Kemorassa 1.13 aikoja setin mun mopolla, ja kyllä se keuli aikamoisen metelin kera tullessaan kohti kahvilanmutkaa.
Mistä tuon tietää mikä on kenenkin mopoa alellessaan hänellä panostus milläkin kertaa.
Mun mopolla saa koittaa ajaa kuka haluaa setin pari heti ensimmäisellä yhteisellä ratapäivällä. Kaato ei maailmaa kaada näillä katteilla.

Muun muassa Räyskälän kisavideosta tuon näkee aika hyvin. Samaa tahtia ajetaan pääsuoraa edeltävään mutkaan ja sen jälkeen Bemari pakene edeltä. Jos sain Bemarin ohitettua ennen pääsuoraa, tuli sitten suoralla ohi. Ajotaito, riskinotto jne. ei tässä tilanteessa liene selittävänä tekijänä. Vaikea olisi myös kuvitella, että noissa Bemareissa olisi merkittävästi huonompi alusta kuin 08 R1:ssä ja sen takia sitten mutkaosuuksilla ja jarruissa samaa kierrosaikaa ajavasta pääsee ohi.

Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

slowrider

24.08.12 - klo:22:40 #3 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:22:51 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 24.08.12 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:16:43
En minä näistä tiedä. Wehnä ajoi Kemorassa 1.13 aikoja setin mun mopolla, ja kyllä se keuli aikamoisen metelin kera tullessaan kohti kahvilanmutkaa.
Mistä tuon tietää mikä on kenenkin mopoa alellessaan hänellä panostus milläkin kertaa.
Mun mopolla saa koittaa ajaa kuka haluaa setin pari heti ensimmäisellä yhteisellä ratapäivällä. Kaato ei maailmaa kaada näillä katteilla.

Muun muassa Räyskälän kisavideosta tuon näkee aika hyvin. Samaa tahtia ajetaan pääsuoraa edeltävään mutkaan ja sen jälkeen Bemari pakene edeltä. Jos sain Bemarin ohitettua ennen pääsuoraa, tuli sitten suoralla ohi. Ajotaito, riskinotto jne. ei tässä tilanteessa liene selittävänä tekijänä. Vaikea olisi myös kuvitella, että noissa Bemareissa olisi merkittävästi huonompi alusta kuin 08 R1:ssä ja sen takia sitten mutkaosuuksilla ja jarruissa samaa kierrosaikaa ajavasta pääsee ohi.

Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.

Eikös tässä ois hyvä sauma jukalla pistää ennätys uusiksi? Siis et kuinka paljon se bemu on parempi. Bemukin ois tyrkyllä ilman takuumaksuja? Kaadetut katteet maksettu jo jne. vois ihan vakuutuksen päälle ajaa nopeaa

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 24.08.12 - klo:22:28
Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.

Pyöräni entinen omistaja oli sitä mieltä että rakennettuina noissa on erona bemarin luistonesto + muut sähköavut. Molemmilla kerkee kärkeen tässä maassa. Vakiossa sitten enemmän eroa.

murmela

Jukan mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla wehnän ajamana:
100-150 kmh 1,74s
100-200 kmh 4,39s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 182 kmh nopeudessa.

App mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla app(?) ajamana:
100-150 kmh 1,72s
100-200 kmh 3,87s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 175 kmh nopeudessa.

Ett kyl se biimerin woima ehtii puhuu useampaan otteeseen alastarollakin. Ts tolleen nopeesti hihamutulla katsoen parista yksittäisen kierroksen datasta; biimeri lähtee karkuun siin 150kmh kieppeillä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

24.08.12 - klo:22:59 #6 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:23:17 käyttäjältä slowrider
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 24.08.12 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 24.08.12 - klo:22:28
Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.

Pyöräni entinen omistaja oli sitä mieltä että rakennettuina noissa on erona bemarin luistonesto + muut sähköavut. Molemmilla kerkee kärkeen tässä maassa. Vakiossa sitten enemmän eroa.

Yhtyisin tähän. Minulla ei ole alustasta ollut mitään hyötyä ainakaan tuntuman ja kellon perusteella. Sitä paitsi nämä TTX-värkit ei juuri ole muuta kun brändillä varustettuja touringpamppuja. Kuulemma saa kymppitonnin laittaa tiskiin, että todella paranee alusta, ja kuka rataennätys + ~6-10 s kuski tarvitsee tuunattua alustaa? Uskon että oikeat jouset ja öljytasot kohdilleen + shimmaus, ja pääsee sinne rataenkka +2-3 s tasolle. Tuli alkukaudesta (2012) takapakkia tuloksissa Alastarossa kun laitettiin race-ecu + ajoasennon muutokset pnkin jakliponeiden muutoksilla, ja loppukesästä viime vuona ei alustan muutokset kellossa näkyneet lainkaan. Vauhtimutkissa tuntui röykyt tasoittuneen, mutta ei ole näillä vauhdeilla taivas auennut.

Luistonesto on kuivalla kelillä joidenkin kotimaisten huippujen mielestä lähinnä turvavärkki, ja jos sillä menaa ulosmitata kaikki tehot moposta, on asetuksen oltava niin tiukka, että pitää olla ajo hallussa jo muutenkin. vaan en tiedä.

Vuolingon Tappi (ajaa jokkista) ajoi kolme kesää omistamallaan wehnän vanhalla 2004 Jammulla (myi keväällä pois ~4000€) toissa kesänä Ahvenistolla 1.25.3, ja vaihtoi nyt talvella samanlaiseen Collinin 2012 Bemuun (kaikki kilkeet), ja paras aika 1.25.6. Asuu Hämeenlinnassa, ja tahkonnut koko kesän siellä. Huonompi siis?

Tarjous on totta kai voimassa: Ensin totuttelusetti, ja siitten säätöä ja toinen perään. Tutuille jotka ajaneet alle 1.30 annan ilman muuta mopon. Ainoa riski on saada runko poikki tai etuputket kieroon. kaikki katteet on jo halkeamilla ja naarmuilla, ja ne jäävät minulle. Tuossa on rengastakin jäljellä, kun on sateet ja muut jättäneet ratakierrokset kesältä ennakoitua vähemmälle.


app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:22:59
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Ota tyypit. Saat verrata kuussataseen. Uskon että on helpompi ajaa. Painaa saman verran kaiketi.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.08.12 - klo:22:50
Jukan mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla wehnän ajamana:
100-150 kmh 1,74s
100-200 kmh 4,39s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 182 kmh nopeudessa.

App mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla app(?) ajamana:
100-150 kmh 1,72s
100-200 kmh 3,87s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 175 kmh nopeudessa.

Ett kyl se biimerin woima ehtii puhuu useampaan otteeseen alastarollakin. Ts tolleen nopeesti hihamutulla katsoen parista yksittäisen kierroksen datasta; biimeri lähtee karkuun siin 150kmh kieppeillä.

Mistä sait nuo tiedot? Päivämäärä kertois varmasti kuka kuskina. Se on vasta täysin suorana jossain maalilinjan kohdalla, mutta onhan se kulma olematon, ja kaikilla läppä auki tuossa kohtaa.  Mulla parhaalla kierroksella (1.25.87) Alastarossa enimmillään 93% kaasu auki. Ei kertaakaan koko kierroksella auki. Wehnän kanssa katsottiin tämä, ja sen jälkeen vasta tiedostin asian.


app

Ja vielä päätteeksi: Voihan mulla olla oma säätämä alusta (Alastaroon) niin päin ahteria, että oikeasti otan 10 s. turpaan sen takia, ja balanssissa olevalla alustalla pääsen 1.15. 87.

Pitääkin antaa jonkun osaavan suorittaa ruuvaukset, ja motogeepeehen kewwäällä.

slowrider

24.08.12 - klo:23:39 #11 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:23:51 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:23:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:22:59
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Ota tyypit. Saat verrata kuussataseen. Uskon että on helpompi ajaa. Painaa saman verran kaiketi.

Idea hukkuu. Idea oli toi että rykköstä sai kokeilla kohtuu isolla hinnalla ja nyt oli tarjous koittaa bemulla halvalla :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:23:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.08.12 - klo:22:50
Jukan mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla wehnän ajamana:
100-150 kmh 1,74s
100-200 kmh 4,39s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 182 kmh nopeudessa.

App mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla app(?) ajamana:
100-150 kmh 1,72s
100-200 kmh 3,87s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 175 kmh nopeudessa.

Ett kyl se biimerin woima ehtii puhuu useampaan otteeseen alastarollakin. Ts tolleen nopeesti hihamutulla katsoen parista yksittäisen kierroksen datasta; biimeri lähtee karkuun siin 150kmh kieppeillä.

Mistä sait nuo tiedot? Päivämäärä kertois varmasti kuka kuskina. Se on vasta täysin suorana jossain maalilinjan kohdalla, mutta onhan se kulma olematon, ja kaikilla läppä auki tuossa kohtaa.  Mulla parhaalla kierroksella (1.25.87) Alastarossa enimmillään 93% kaasu auki. Ei kertaakaan koko kierroksella auki. Wehnän kanssa katsottiin tämä, ja sen jälkeen vasta tiedostin asian.

20120805-1631-01 sanois login nimi.
Ja nyt ku menit sanomaan nii tsekkasin ton kahvan asennon, 100kmh 70% 150kmh 76% (oli täs välis hetken aikaa 100%) 200kmh 92%...
:)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:23:24
Sitä paitsi nämä TTX-värkit ei juuri ole muuta kun brändillä varustettuja touringpamppuja. Kuulemma saa kymppitonnin laittaa tiskiin, että todella paranee alusta, ja kuka rataennätys + ~6-10 s kuski tarvitsee tuunattua alustaa? Uskon että oikeat jouset ja öljytasot kohdilleen + shimmaus, ja pääsee sinne rataenkka +2-3 s tasolle.
Kyllähän osaava alustaseppä tekee TTX:stä tourinkipamppua vastaavan jos haluaa.
Tai tourinkipampusta, taikoo lähes TTX:ää vastaavan pampun. Rahaa tiskiin vaan.
Vakion ja TTX:n suurimmat erot on ymmärtääkseni männän isommat virtauskanavat, takaiskuventtiilein erotetut meno ja paluuvaimennuksen säätimet, molemmissa nopea ja hidas erikseen, isommat säätö(vaikutus)alueet, kisaisempi shimmipakka.
Ett mun miälest on niis kyl vähä eroo... Tosin voin olla vaihteeksi väärässä, kuten aina.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.12 - klo:00:11
20120805-1631-01 sanois login nimi.
Ja nyt ku menit sanomaan nii tsekkasin ton kahvan asennon, 100kmh 70% 150kmh 76% (oli täs välis hetken aikaa 100%) 200kmh 92%...
:)

Kerro kierrosaikoja setistä, niin tiedän. Ei ole noin vanhoja minun koneessa. 11.8. vanhin. Niitä ladattiin sinun ja Wehnän koneeseen silloin. 150 nopeudessa ei välttämättä ole auki kokonaan, kun keulii vielä kakkosella. Vasta kolmosella ~180+ pysyy maassa koko ajan auki.

TTX on touringpamppu, ja sillä siisti. Juustopäille myyvät kalliilla. Nyt nukkumaan.

Powered by EzPortal