Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla

Aloittaja Jukka_R, 24.08.12 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:22:59
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Mulle passaa, että kumpikin kokeilee toistensa pyöriä ja siinä selviää sitten myös se minkä verran vaikuttaa entuudestaan tuntemattomalla pyörällä ajo. Kumpikin myös maksaa kaatamansa vehkeiden korjaukset. Lupaan hämmästyä jos App täräyttää mun pyörällä 1:25 tai vaikka nyt 1:26 alkuisen ajan. Tuskin nyt ensimmäisen setin jälkeen vieraalla pyörällä ajan edes sitä mitä omallani. Fakta kuitenkin on se (jo tuon datankin perusteella (en näet usko, että Wehnä nyt hirveän paljon huonompi kuski on kiihdyttämäänkään kuin App)), että Bemari nyt vaan kiihtyy nopeammin noista suuremmista nopeuksista. Se nähtiin Räyskälässä ja se on nähty Kemoralla ja tullaan näkemään Motoparkissakin. Penkitettynä noissa vessoissa on n. 30 hv erot. Jos joku väittää, ettei tuollainen 30 hv vaikuta mitään, niin hyvää yötä ja kauniita unia vaan. On toki mahdollista, että olen aivan paska kiihdyttämään pyörälläni (jään jalkoihin muun muassa lähdöissä lähes aina) ja samoin Wehnä, mutta muilta se sujuu jollain myyttisellä tavalla kun alle saa Bemarin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic


Kiinnostais kyllä tuo bemun kokeilu. Wehnän vanhalla -08 r1:llä kun ajoin sen 1.23.5. Ja siinähän oli kaikki kilkkeet. Eikä ole bemut rikkoneet sen raraennätystä motoparkissa.... Vielä, viikonlopun jälkeen ehkä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

app

25.08.12 - klo:08:50 #17 Viimeisin muokkaus: 25.08.12 - klo:09:05 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:00:42
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:22:59
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Mulle passaa, että kumpikin kokeilee toistensa pyöriä ja siinä selviää sitten myös se minkä verran vaikuttaa entuudestaan tuntemattomalla pyörällä ajo. Kumpikin myös maksaa kaatamansa vehkeiden korjaukset. Lupaan hämmästyä jos App täräyttää mun pyörällä 1:25 tai vaikka nyt 1:26 alkuisen ajan. Tuskin nyt ensimmäisen setin jälkeen vieraalla pyörällä ajan edes sitä mitä omallani. Fakta kuitenkin on se (jo tuon datankin perusteella (en näet usko, että Wehnä nyt hirveän paljon huonompi kuski on kiihdyttämäänkään kuin App)), että Bemari nyt vaan kiihtyy nopeammin noista suuremmista nopeuksista. Se nähtiin Räyskälässä ja se on nähty Kemoralla ja tullaan näkemään Motoparkissakin. Penkitettynä noissa vessoissa on n. 30 hv erot. Jos joku väittää, ettei tuollainen 30 hv vaikuta mitään, niin hyvää yötä ja kauniita unia vaan. On toki mahdollista, että olen aivan paska kiihdyttämään pyörälläni (jään jalkoihin muun muassa lähdöissä lähes aina) ja samoin Wehnä, mutta muilta se sujuu jollain myyttisellä tavalla kun alle saa Bemarin.

Aja sinä mun mopolla pari settiä. Mä en tällä kokemuksella osaa lähteä vieraalla pyörällä. En pääsisi missään tapauksessa alle 1.30 sun mopolla. Kuten yllä kerroin, pelkkä penkin nosto ja kliponeiden vaihto eteen ja alas sekotti ajon täysin (1.28-1.31-2). Se veisi varmasti koko päivän, että pääsisin Jammulla alle 1.30, jos sittenkään. Mun on tällä motoriikalla ihan turha lähteä yrittämään uudella mopolla kunnon aikaa, kun taidot ei riitä.

Bemari kiihtyy suorilla paremmin, mutta uskoisin Alastarossa ainoastaan pääsuoralla tulevan merkitävämpää etua. MUTTA, kun sinä availet dataloggerin kanssa kierroksia, saadaan verrata paikka paikalta sitten Jammun ja Pornon erot.

On selvä asia että olet huomattavasti taitavampi kuski kuin minä, ja pystyt ajamaan peräkanaa settejä kovempia aikoja, kuin minun yksittäiset rypistykseni. Tästä on todella pitkä matka samaan minulla.

Kun ajoin slotraasingia aikoinaan, siellä(kin) jyvät erottui akanoista kisoissa. Minä pystyin ajamaan satoja kierroksia tasaisesti samoja kierrosaikoja, kuin vähemmän kokeneet uudet lahjakkuudet, jotka olivat ulkona jatkuvasti. Pääsivät yksittäisillä kierroksilla jopa samoja aikoja. Minä voitin kisoja viimeisinä vuosina putkeen vain ja ainoastaan sen takia, että kukaan ei treenanut yhtä paljon kuin minä (oltiin 5 vuotta talonmiehinä talossa, jossa Hämeenlinnan rata, ja treenasin kaikki illat)

Ajat Jukka_R tällä minun mopolla pari kolme settiä, niin saat antaa arviosi siitä, mikä on näiden ero. Kiinnostaa varmasti montaa muutakin foorumilaista. Sama micille; kiinostaa myös kovasti arviosi pornon suorituskyvystä.

4902 rengas kestää mulla yli 100 kierrosta, ja sillä olen ajanut oman enkkanikin. Näitä mulla kaksi käytettyä hyvää ja yksi uusi. Riittää ilman mitään hätiä antaa testata.

Kasko on lisäksi edelleen voimassa, jos nyt niin sattuisi että täystuho kohdalle tulisi. Naarmut ja halkeamat valmiina.

Lisäys klo 9.02: Jos parilla setillä kokeneempi kuski ajaa saman ajan kuin omallaan, voidaan laskea ilman muuta myös, että siitä lähtisi vielä 1-2 s kun tutustuu mopoo.n paremmin. Nyt aamupaskalle.

mic

Kyllä mä voin maksaa renkaiden kulutuksesta ihan rahaakin. Himottaa vaan niin ******** taas tonnisen sarviin. Onhan siitä jo tasan vuosi viime kerrasta...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 25.08.12 - klo:08:50

Ajat Jukka_R tällä minun mopolla pari kolme settiä, niin saat antaa arviosi siitä, mikä on näiden ero. Kiinnostaa varmasti montaa muutakin foorumilaista. Sama micille; kiinostaa myös kovasti arviosi pornon suorituskyvystä.

4902 rengas kestää mulla yli 100 kierrosta, ja sillä olen ajanut oman enkkanikin. Näitä mulla kaksi käytettyä hyvää ja yksi uusi. Riittää ilman mitään hätiä antaa testata.

Kasko on lisäksi edelleen voimassa, jos nyt niin sattuisi että täystuho kohdalle tulisi. Naarmut ja halkeamat valmiina.

Lisäys klo 9.02: Jos parilla setillä kokeneempi kuski ajaa saman ajan kuin omallaan, voidaan laskea ilman muuta myös, että siitä lähtisi vielä 1-2 s kun tutustuu mopoo.n paremmin. Nyt aamupaskalle.

R1:llä pääsin ensimmäisellä yrittämällä n. 3 sekunnin päähän siitä mikä oli mun ennätys R6R:llä kun Alastarolla kokeilin. Reilu kaksi kuukautta meni, että pääsin samoihin aikoihin ja kyse oli sentään omasta pyörästä jolla ilkeää kontata ja R6R:n ja R1:n hallintalaitteet samankaltaiset ja R1:illä olin ajanut yli 100.000 km aikaisemmin niin radalla kuin kadulla (vuosimallit 2000 ja 2004). Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus. Oman kaataminen ei hävetä, kaverin pyörän kaataminen todellakin. Mutta kiihtyvyyksiin saadaan kyllä vertailupohjaa. En usko hirvesti jännittäväni kiihdytystä kun mopo on suorassa ja v e i k k a a n, että tulen ajamaan BMW:llä kovempia suoranopeuksia maalisuoralla, Las Palmasiin mentäessä sekä ehkä ennen Lemminkäistä. Muualla ajan varmastikin hitaammin, koska pyörä on minulle vieras ja tässä iässä uuden oppiminen on verrattain hidasta. Wehnä sitten erikseen, hän on ajanut kovaa niin monilla eri peleillä, että pystynee päivän, parin totuttelun jälkeen ulosmittaamaan aika hyvin pyörästä sen mitä siitä on näissä kinkereissä ulosmitattavissa.

Ajoitetaan se kokeilu syyskuun kerhokisan jälkeiseen ajankohtaan, eli kisan jälkeiseen iltapäivään/iltaan. Oletuksella, että lämpötila on enemmän kuin +13...+14c ja rata kuiva. Sateella en lähde lipsuttelemaan enkä kylmällä, siitä ei ole mitään iloa tämän selvittämiseen.

Kiitän tarjouksesta ja tarjous omani testaamisesta on edelleen voimassa. Kasko pyörässä on, mutta voimassa vain "normaalissa" treenaamisessa + katuajossa. Katteet ovat sellaiset varakatteet nyt, kahdet uudet ovat hyllyssä maalausta ja teippailua odottamassa ja etuhäkit ja takahäkit jo varalla, joten pyörää ehtii kyllä talvella sitten laittelemaan jos kyljellään käy.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Kyllä se niin menee, että vieraaseen mopoon pitää totultella pidempään, ennen kun omaan parhaaseen vauhtiin pääsee. Mulla tosiaan pelkkien pikkutuunausten jälkeen useita ratapäiviä hukassa koko touhu. Testataan syksymmällä.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:06:58

Kiinnostais kyllä tuo bemun kokeilu. Wehnän vanhalla -08 r1:llä kun ajoin sen 1.23.5. Ja siinähän oli kaikki kilkkeet. Eikä ole bemut rikkoneet sen raraennätystä motoparkissa.... Vielä, viikonlopun jälkeen ehkä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kevennetyillä ehdoilla (vastaavaa ei tarvitse tilalle, vaurioituneet osat uusiksi + työstä aiheutuneet kulut) saa syyskuun lopussa mun vessaa käydä testaamassa. Pyörässä selvästi vähemmän huippu- ja keskirekisteritehoa kuin Karin vastaavassa on/oli ja alusta eri planeetalta. Siinähän se sitten selviää kuinka lähelle pääset omaa ennätystäsi. Voidaan tarpeen vaatiessa vaihtaa vaikka uudet aika-ajorenkaat alle eikä tarvitse edes listahintaa niistä maksella.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Pidetään muistissa, siitä sais hyvän vertailun ottamalla aina chronon mukaan. Ensin tyttöpyörällä, sitten lähes vakio R1:llä ja sitten tämän hetken kunkulla eli biimerillä. Ja kuivalla kelillä tietenkin.

Lauantaina olen sulkapallokisoissa, mutta sunnuntaina kerhokisaamassa joten silloin voisi kokeilla, tai perjantaina.

Eipä olekaan ennen tullut kipattua kolmea pyörää saman päivän aikana...C:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Ja tyttöpyörää pääsee kokeilemaan samoilla ehdoilla. Tietäisit sitten miten kovaa niillä katteilla olis päässyt...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:09:42
Pidetään muistissa, siitä sais hyvän vertailun ottamalla aina chronon mukaan. Ensin tyttöpyörällä, sitten lähes vakio R1:llä ja sitten tämän hetken kunkulla eli biimerillä. Ja kuivalla kelillä tietenkin.
Ja käyt sitä ennen ostamassa stormilta sen 10Hz mokkulan...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

25.08.12 - klo:09:52 #25 Viimeisin muokkaus: 25.08.12 - klo:10:06 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:09:29Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus.
No jos mä pääsin 11 kierroksen jälkeen tolla biimerillä 1.29 alkusen, niin kyl tommosen 1.28in pitäis sulle olla ihan pullaheinää.

Ja semmonen pyyntö, ett ota tohon biimeriin mukaan myös sun oma gepsimokkula ja känny/racechrono, niin saa helpommin vertailudataa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

25.08.12 - klo:10:00 #26 Viimeisin muokkaus: 25.08.12 - klo:10:07 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.12 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:09:29Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus.
No jos mä pääsin 11 kierroksen jälkeen tolla biimerillä 1.29 alkusen, niin kyl tommosen 1.28in pitäis sulle olla ihan pullaheinää.

Oma veikkaus rykkösellä 1.24.7 ja biimerillä 1.23.8 jos koko päivän sais veivata. Noista sitten sekunti pois jos olis 10 ratapäivää ja omat pyörät. Eihän toi 5hz nyt ajassa ainakaan yli kymmenystä heitä? Ponderiaikoihin ollut 100 osan heittoja.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:10:00
Eihän toi 5hz nyt ajassa ainakaan yli kymmenystä heitä? Ponderiaikoihin ollut 100 osan heittoja
Juu ei, ei se 5Hz mitään ongelmia tuota pelkän kierrosajan mittauksen suhteen, siin sen tarkkuus on keskimäärin 0,03 sekunttia.
Mut siin vaihees ku haluu tutkii niit nopeus ja kiihtyvyyskäppyröitä, niin 5Hz data on vähä turhan kulmikasta.
10Hz data on kirjaimellisesti kaks kertaa tarkempaa, ja riittää aika hyvin harrastelijavauhteihin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.12 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:10:00
Eihän toi 5hz nyt ajassa ainakaan yli kymmenystä heitä? Ponderiaikoihin ollut 100 osan heittoja
Juu ei, ei se 5Hz mitään ongelmia tuota pelkän kierrosajan mittauksen suhteen, siin sen tarkkuus on keskimäärin 0,03 sekunttia.
Mut siin vaihees ku haluu tutkii niit nopeus ja kiihtyvyyskäppyröitä, niin 5Hz data on vähä turhan kulmikasta.
10Hz data on kirjaimellisesti kaks kertaa tarkempaa, ja riittää aika hyvin harrastelijavauhteihin.

Josta puheenollen, ehditkö katsomaan mun uutta meiliä?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Vertasin vanhoja rykkösellä ajettuja aikoja ja tyttöpyörällä ajettuja. Tyttöpyörällä häviän pelkällä pääsuoralla 0,6-0,7 sek...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Powered by EzPortal