Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla

Aloittaja Jukka_R, 24.08.12 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:10:11
Josta puheenollen, ehditkö katsomaan mun uutta meiliä?
Juu, kyl mä vilasin sitä sivusilmällä, paneudun jossain vaiheessa kunhan ehdin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.12 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:09:29Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus.
No jos mä pääsin 11 kierroksen jälkeen tolla biimerillä 1.29 alkusen, niin kyl tommosen 1.28in pitäis sulle olla ihan pullaheinää.

Ja semmonen pyyntö, ett ota tohon biimeriin mukaan myös sun oma gepsimokkula ja känny/racechrono, niin saa helpommin vertailudataa.

Jos toteutuu, niin laitan kameratkin kiinni, niin näkee vähän onko ajolinjoissa sitten variaatiota, eli ajanko varovaisemmin jne. Toisaalta jos Bemarissa on sutimisestot ja absit päällä, niin sillä luulisi olevan helpompi ajaa kuin R1:llä sen joka aiemmin Bemarilla tottunut ajamaan. Syyskuussa tuo sitten selviää.

Tyttöpyöräkin voisi olla hauska kokeilla, mutta tonnisesta on vaikeampi siirtyä ajamaan nopeasti kusiaisella kuin toisinpäin. Kierrättämisen oppiminen vie jonkun aikaa, samoin ajolinjat hieman eri. Motoparkissa ajoin 2005 seiskapuolikkaalla 1:37 alkuisen ja seuraavanana kesänä kusiaisella 1:45. Olin ihan hukassa mopon kanssa kun ei vaan millään liikkunut. Myöhemmin kusiaisellakin sitten ihan kelpo aikoihin omaan tasoon suhteutettuna.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

No pääsin mäkin tolla tyttöpyörällä jo toisella ratapäivällä 1.28. Metriäkään en ollut ajanut 600 radalla tai kadullakaan ennen tätä kesää.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Ja tosiaan kiva kokeilla. Ei sillä rataenkkaa tartte tempasta vaikka kokeileekin. En mäkään tiedä pääsenkö bemarilla oikeasti yhtään mihinkään. Kunhan arvailen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:10:27
.. Toisaalta jos Bemarissa on sutimisestot ja absit päällä, niin sillä luulisi olevan helpompi ajaa kuin R1:llä sen joka aiemmin Bemarilla tottunut ajamaan. Syyskuussa tuo sitten selviää.

Tyttöpyöräkin voisi olla hauska kokeilla, ...

Parhautta! Tämmönen eri tyyppisten ratapyörien testi, jossa sama kuski, samalla radalla, kiinnostas varmaan laajemminkin. Lehtimies paikalle. Vielä pari vanhempaa ratapyörää vertailuun.
Spekuloitavaa saadaan koko talveksi.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:10:34
Ja tosiaan kiva kokeilla. Ei sillä rataenkkaa tartte tempasta vaikka kokeileekin. En mäkään tiedä pääsenkö bemarilla oikeasti yhtään mihinkään. Kunhan arvailen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Elän oletuksessa, että pääsen suhteessa kovempaa Bemarilla kuin Bemarikuski omallani. Eli jos kumpikin ovat ajaneet 1:25.2 niin veikkaan, että minä ajan Bemarilla kovempaa kuin mitä Bemarikuski ajaa minun pyörälläni. Vieraalla kusiaisella en varmasti pääse lähellekään niitä aikoja mitä pääsin neljä vuotta sitten omallani joka identtinen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:10:34
Ja tosiaan kiva kokeilla. Ei sillä rataenkkaa tartte tempasta vaikka kokeileekin. En mäkään tiedä pääsenkö bemarilla oikeasti yhtään mihinkään. Kunhan arvailen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Elän oletuksessa, että pääsen suhteessa kovempaa Bemarilla kuin Bemarikuski omallani. Eli jos kumpikin ovat ajaneet 1:25.2 niin veikkaan, että minä ajan Bemarilla kovempaa kuin mitä Bemarikuski ajaa minun pyörälläni. Vieraalla kusiaisella en varmasti pääse lähellekään niitä aikoja mitä pääsin neljä vuotta sitten omallani joka identtinen.

Syyskuussa ollaan sitten viisaampia O0

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

oukkis

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:10:27
Tyttöpyöräkin voisi olla hauska kokeilla, mutta tonnisesta on vaikeampi siirtyä ajamaan nopeasti kusiaisella kuin toisinpäin. Kierrättämisen oppiminen vie jonkun aikaa, samoin ajolinjat hieman eri. Motoparkissa ajoin 2005 seiskapuolikkaalla 1:37 alkuisen ja seuraavanana kesänä kusiaisella 1:45. Olin ihan hukassa mopon kanssa kun ei vaan millään liikkunut. Myöhemmin kusiaisellakin sitten ihan kelpo aikoihin omaan tasoon suhteutettuna.

Tuosta olen kuullut lähes yksinomaan päinvastaista: jos osaa ajaa tonnisella niin kuussatkullakin pääsee lujaa. Varmaan tosi henkilöstä riippuvaa, mutta hitaana kuskina itse ajoin heti kuussatkulla nopeampaa kuin kiloisella (Alastaro, :36->:35, eli hitaasti mentiin). Nykyisen pyörän aiemman omistajan kommentti oli "täähän on kuin polkupyörä" (legendan mukaan käytännössä kylmiltään :11-alkuinen Kemoralla). 

app

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.08.12 - klo:09:42
Pidetään muistissa, siitä sais hyvän vertailun ottamalla aina chronon mukaan. Ensin tyttöpyörällä, sitten lähes vakio R1:llä ja sitten tämän hetken kunkulla eli biimerillä. Ja kuivalla kelillä tietenkin.

Lauantaina olen sulkapallokisoissa, mutta sunnuntaina kerhokisaamassa joten silloin voisi kokeilla, tai perjantaina.

Eipä olekaan ennen tullut kipattua kolmea pyörää saman päivän aikana...C:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hyvä idea. Toteutetaan heti kun on kuivaa, jos ei kerhokisaan kelit osu. Kipuklääkkeet ja kipsausvehkeet mukaan, niin saat testattua kaikki mopot.

pr7

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.08.12 - klo:10:37


Parhautta! Tämmönen eri tyyppisten ratapyörien testi, jossa sama kuski, samalla radalla, kiinnostas varmaan laajemminkin. Lehtimies paikalle. Vielä pari vanhempaa ratapyörää vertailuun.
Spekuloitavaa saadaan koko talveksi.

Jos 1987 kelpaa niin täältä saa yhden kokeiltavaksi  airrev_1

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 25.08.12 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.08.12 - klo:10:37
Parhautta! Tämmönen eri tyyppisten ratapyörien testi, jossa sama kuski, samalla radalla, kiinnostas varmaan laajemminkin. Lehtimies paikalle. Vielä pari vanhempaa ratapyörää vertailuun.
Spekuloitavaa saadaan koko talveksi.
Jos 1987 kelpaa niin täältä saa yhden kokeiltavaksi  airrev_1
Vielä penkitykset, punnitukset, mpradan tarrat joka pyörään ja juttu meistä harrasteratailijoista. MPmaailma?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pr7


Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.08.12 - klo:10:37

Vielä penkitykset, punnitukset, mpradan tarrat joka pyörään ja juttu meistä harrasteratailijoista. MPmaailma?

Tarra löytyy jo  :)

Jukka_R

Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Hyvä pätkä! Kamera pitää virittää heti kiinni mopoon. Tosin en aio enää koskaan kaatua, mutta muiden lipat voi tallentaa idea_1.

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.08.12 - klo:15:05
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Powered by EzPortal