Kirjoittaja Aihe: Alastaron ajolinjat  (Luettu 46415 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 21
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 839
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 09:20
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 595
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #120 : 14.06.18 - klo:09:07 »
Joo, nimenomaan tuota lukittuneena tärräämistä haluan välttää. Mulla on vielä niin hidas vauhti ja pitkät välit, että tulen siihen palmasin jarruun kolmosella, 180 näyttää racechrono suoranopeudeksi.

Keulan pohjaaminen aiheuttaa myös perän pomppimista, tärräämistä jne. Tai vastaava efekti tulee, kun perän ulosjouston rajat tulee vastaan liian äkkiä.  Muista pyöristä en tiedä, mut luistokytkin voi olla tosi jäykkä tai tosi löysä luistaan ihan siitä riippuen, millaset jouset luistopuolella on. Yamahasta olen ottanut kolmesta sakarajousesta yhden kokonaan pois ja loput säädellyt eculta. No minkä verran on sitten oikea määrä moottorijarrua? Vastaus on helppo - sopivasti jokaiselle vaihteelle jokaisen mutkan sisäänmenoon milloin milläkin kierrosalueella. Lyhyt vastaus - sopivasti :D

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 25
  • -Saadut: 153
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 4779
  • Paikalla:tänään kello 01:51
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #121 : 14.06.18 - klo:10:05 »
Kiitos taas.
Menen huomenna kokeilemaan, saako ajatuksia sovellettua käytäntöön.
Yritän päästää rauhallisesti kytkimen siinä Palmasin jarrussa, ohjelmaa tuntuu vaan olevan aina aika paljon, niin se on tullut vaan lipsautettua ylös.
RSV:ssa on imusarjan alipaineella toimiva pieni luisto/kytkimen kevennys kun kaasu on kiinni - pitää tsekata, että siellä on kalvot ehjänä, kun tuntuu, ettei se kyllä juurikaan luista. TSS hommataan seuraavaksi.
Onko tohon vessaan saatavissa ecuun flässiä jolla vois pienentää moottorijarrua?

Mimmonen alusta tossa on?
Mitkä jouset?
Paljoko sulla on painoa?
"Tässä lähestymistavassa on pelkkää valoa ja rakkautta, kaikki on kaunista, mikään ei tee kipeää." - Armo Pohjavirta, Hikisitaatit

Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 11
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:21.06.18 - klo:13:47
  • RSV 1000R Factory ´04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #122 : 14.06.18 - klo:11:15 »



Keulan pohjaaminen aiheuttaa myös perän pomppimista, tärräämistä jne. Tai vastaava efekti tulee, kun perän ulosjouston rajat tulee vastaan liian äkkiä.  


Keula pohjasi kyllä viimeksi jossain vaiheessa rataa, ei ole ollut kameraa kuvaamassa jousitusta, niin en tiedä kohtaa se käy pohjassa. mutta arvaan palmasin jarrua. Lisäsin naksun menovaimennusta, niin nippari jäi pari milliä ylemmäs.



Onko tohon vessaan saatavissa ecuun flässiä jolla vois pienentää moottorijarrua?

Mimmonen alusta tossa on?
Mitkä jouset?
Paljoko sulla on painoa?
- Ecua ei taida päästä flashaamaan muuten kuin polttoainekarttojen osalta, eikä ole kyllä sähkökaasuakaan, niin ei sitä moottorijarrua voisikaan varmaan ecu säätää.
- Alusta on varmaan jollain mittarilla ihan ok - tuo on Factory-malli, eli öhlinsia on edessä, takana ja ohjauksessa. Kaikki on huollettu viime talvena. Mitään mulle tehtyä hienosäätöä siinä ei ole.
- Keulasta en ajattelemattomana katsonut jousien numeroita, kun ne kädessä oli. Takajousen pääsen tsekkaamaan, kun kurkkaan kärryyn. Arvaan, että se voisi olla vakio, joka lie 95N/mm.
[edit] vakiojouisihan siellä, ja on juuri tuo 95N/mm

- Puntarilla en ole ajokamoissa käynyt, mutta heitetään joku 85kg. Kuski aamukusen jälkeen on 75kg.

Poissa Lightyear

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 6
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 23:13
  • CBR1000RR
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #123 : 14.06.18 - klo:12:11 »
Mihin sä luistokytkintä tarttet? Ei se pomputtaminen ainakaa itseäni häiritse tai hidasta. Mun pyörässä ei oo TCS eikä luistokytkintä eikä mitää muutakaan pellevipstaakia jotka imo ei pitäis ikinä kuulua prätkällä kilpaa ajamiseen (niinku ei pitäis kuulua autoissakaan).
Sulla lienee sen verran enemmän kokemusta radan kiertämisestä, ettei se niin hairitse - mulla se sotkee kyllä pakkaa. Veikkaan rivinelosen moottorijarrun olevan myös hieman pienempi mitä veekakkosessa.
Kaikissa 2007- japsisporteissa on luistokytkin.
Jaa on? Ihan samalla tavalla takarengas pomputtaa ku mun 2006 Hayabusalla ajaessa...

Tai no, vittuako minä näistä tiiän.... on mulla varmaan luistonestokin ja anti-wheelie ja automaattinen "aja-rataennätys" moodi pyörässä. En vain niitä osaa käyttää.
Kaikissa 2007- japsisporteissa on luistokytkin.
Jaa on? Ihan samalla tavalla takarengas pomputtaa ku mun 2006 Hayabusalla ajaessa...

Tai no, vittuako minä näistä tiiän.... on mulla varmaan luistonestokin ja anti-wheelie ja automaattinen "aja-rataennätys" moodi pyörässä. En vain niitä osaa käyttää.

HRC:n mittaristosta päätellen sulla on kittiecu, jossa on säädettävä moottorijarru. Vaikuttaa huomattavasti renkaan luisteluun/pompotteluun. Sutimisen estokin on, mutta ei luiston/keulimisen estoa ilman etupään anturia.

Poissa PrivateeR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2017
  • Viestejä: 54
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 04:26
  • Honda CBR1000RR 2008
    • SuperBike B #96
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #124 : 14.06.18 - klo:17:31 »
Nyt on ehkä termistössä tulkinnan varaa. Pompottaa / täristää.

Jos ei oo luistokytkintä ja nykäisee isossa vauhdissa pari pykälää pienemmän vaihteen ja päästää kytkimen kerralla auki, niin takapyörä tärrää lukkiutuneena, kunnes vauhti tippuu niin matalaksi, että koneen kierrokset riittää siihen vauhtiin, sillä vaihteella, jotta takarengas pääsee taas pyörimään.

Jos esim Palmasin jarruun tuut nelosella rajoittajaa vasten ja vauhtia on se 190? Sitten nykäiset kakkosen päälle ja vapautat kytkimen kerralla, ni jonkin aikaa se takapää tärrää lukossa, kunnes on taas mahdollisuuksia pyöriä.

Luistokytkin tässä tapauksessa päästää takarenkaan hieman pyöriä, jolloin se ei lukittuneena tärrää.

Luistokytkimellä tai ilman, niin takapää voi elää kovassa jarrussa (luistaa / mutkitella sivusuunnassa) ja nousta mahdollisesti myös ilmaan, mutta se on sen takia, että etujarrulla jarrutetaan niin kovaa.

Veikkaan, että rivi4:lla se pompottaminen ei oo ihan niin paha, koska se kiertää korkeemmalle kun v2 ja sen takia saattaa tärrää vähemmän. Mutta ihan tarpeeksi se silläkin täristää :D

Tuun Palmasin jarruun nelosella, vauhtia ennen jarruja 205, en käytä kytkintä alaspäin vaihdossa vaan vedän blippaamalla.... Ei oo paljoo potkinu ku takarengas seikkailee vähä ilmassa.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 11
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:21.06.18 - klo:13:47
  • RSV 1000R Factory ´04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #125 : 14.06.18 - klo:23:21 »
Vastaa lainaamalla
Tuun Palmasin jarruun nelosella, vauhtia ennen jarruja 205, en käytä kytkintä alaspäin vaihdossa vaan vedän blippaamalla.... Ei oo paljoo potkinu ku takarengas seikkailee vähä ilmassa.

Hurjaa meininkiä. Mä en ole ollenkaan noin kova kuski ja koitan vaan pitää renkaat radassa.
Palmasin vaihdon myöhäistäminen ja pehmeämpi kytkimen käyttö sai aikaan sen, ettei tänään perä häirinnyt ollenkaan.
Muutenkin jotain meni paremmin, kun kierrosajasta lähti 2,4 sekuntia pois.  1:30.1 on uusi oma paras.

Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 11
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:21.06.18 - klo:13:47
  • RSV 1000R Factory ´04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #126 : 15.06.18 - klo:09:34 »
Tuossa nyt eiliset 1:30.1-linjat punaisella vs. omat aiemmat.
Nopeisiin taitan näköjään ihan yhtä aikaisin, vasemman apeksi ei jäänyt kuitenkaan enää kovin kauas.

https://imgur.com/a/cYD43Yz



Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 25
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1108
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 00:03
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 326
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #127 : 15.06.18 - klo:09:46 »
 
Palmasin vaihdon myöhäistäminen ja pehmeämpi kytkimen käyttö sai aikaan sen, ettei tänään perä häirinnyt ollenkaan.
Muutenkin jotain meni paremmin, kun kierrosajasta lähti 2,4 sekuntia pois.  1:30.1 on uusi oma paras.

Hyvä, että sait sen pehmeän kytkimen päästämisen rokkaamaan!  peukku_1


Ja mieletön parantaminen; 2,4 s! Veikkaan, että sait paremman rytmin päälle ja se nopeuttaa ajamista kovasti.

Ens kerralla menee jo alle 1,30   bike_leaning
Muista vaan keksiä joka ajopäivälle otsikko tai pari, mitä lähdet kehittämään tai mihin keskityt. Ni pysyy toiminta järkevänä ja tuloksia syntyy.


Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 25
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1108
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 00:03
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 326
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #128 : 15.06.18 - klo:09:54 »
Tuossa nyt eiliset 1:30.1-linjat punaisella vs. omat aiemmat.
https://imgur.com/a/cYD43Yz

Täytyy myöntää, että en oo vielä päässyt ajamaan uudella Alastaron pinnalla.
Vanhalla pinnalla sun aikaisemmat ajolinjat oli nopeemmat. Eli ennen toka vikaa mutkaa (vasemmalle kääntyvä) sijoittaudut radan oikeeseen laitaan ja taitat sieltä sisään, niin saat ajettua ennen kahvilan mutkaa olevan osan nopeemmin.

Muuten kun katsoo noita ajolinjoja, ni en yhtään ihmettele, että 2,4 sekkaa on lähteny. Rupee olemaan erittäin hyvät! Ehkä Lemminkäisen ulostulon en antais mennä noin pitkäks vaan koittais ajaa sen tiukemmin. Tsekkaa murmelan videolta, miten se sen kuravailee. Siinä tullaan ns. keskelle rataa, eikä anneta valuu ulkokanttariin asti.

Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 11
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:21.06.18 - klo:13:47
  • RSV 1000R Factory ´04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #129 : 15.06.18 - klo:10:12 »
Kiitos taas vinkeistä. Joillain kierroksilla se Lemminkäinen menikin paremmin ja juurikin niin, ettei ulostulo valunut, mutta joku muu mutkista oli sitten taas heikompaa :)

Eilisellä Ducati-vuorolla oli niin vähän porukkaa, että pystyi ajamaan paljon omia nopeita kierroksia, siinä tuli hyvää parannusta.
Parhaasta kierroksesta ei ole videota, mutta tuossa on aiemmasta setistä 1:31.7 ja 1:30.8.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 25
  • -Saadut: 153
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 4779
  • Paikalla:tänään kello 01:51
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #130 : 16.06.18 - klo:19:36 »
Oikeaa luistokytkintä tuo mopo kaipaa kyllä - palmasin jarrussa kakkoselle pudottaminen saa aikaan aikamoista pomppimista, ellei se vaihto tapahdu tosi myöhään, ja silloin ylensä ollaan jo kallellaan mutkassa. Lemminkäisen vaihto menee yleensä pehmeämmin.
Mihin sä luistokytkintä tarttet? Ei se pomputtaminen ainakaa itseäni häiritse tai hidasta. Mun pyörässä ei oo TCS eikä luistokytkintä eikä mitää muutakaan pellevipstaakia jotka imo ei pitäis ikinä kuulua prätkällä kilpaa ajamiseen (niinku ei pitäis kuulua autoissakaan).
Tulipa tuosta sellanen mieleen että, ei noi välttämättä auta kuskia olemaan yhtään nopeempi. MUTTA, ne auttaa kuskia oppimaan nopeemmin, koska kuski voi vetää limitille ja limitin yli, ja oppia tuntemaan missä se limitti menee, ilman että aina on elimet tiskillä.
Ts ilman vipstaakeja kehitys ois vaan paljon hitaampaa ku aina pitäis mennä sairaalan kautta.
Toisaalta, jos kaikilla on vipstaakit ojossa, niin sittenhän kaikilla on tasaveroinen lähtötilanne. Tai, ohan se hienoo vetää eniten, ja paukutella henkseleitä, ettei tarvinnu mitään vipstaakeja vaikka olikin eniten nopee.
Lisäx vielä se että vaikka vipstaakit oliskin, niin niistä voi olla jopa vain haittaa, jos ei ymmärrä ja tiedä miten vipstaakit toimii ja miten ne on säädetty, eli sekin vaatii kuskilta lisää taitoa. Tai muuten löytää itsensä sairaalasta, kuten minä olen pari kertaa tehnyt.
Ja sitähän tämä laji eritoten on; taitolaji.
Eli ihan turha itkeä mistään vipstaakeista. Ne kuuluu motorsporttiin ihan siinä missä jarruhantaaki tai kaasugaffa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 25
  • -Saadut: 153
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 4779
  • Paikalla:tänään kello 01:51
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #131 : 16.06.18 - klo:19:48 »
Kiitos taas vinkeistä. Joillain kierroksilla se Lemminkäinen menikin paremmin ja juurikin niin, ettei ulostulo valunut, mutta joku muu mutkista oli sitten taas heikompaa :)

Eilisellä Ducati-vuorolla oli niin vähän porukkaa, että pystyi ajamaan paljon omia nopeita kierroksia, siinä tuli hyvää parannusta.
Parhaasta kierroksesta ei ole videota, mutta tuossa on aiemmasta setistä 1:31.7 ja 1:30.8.

Lopeta pintakaasun käyttö kokonaan. Älä yritä mennä vedolle pintakaasun kautta. Älä yritä mennä vedolle ennen apeksia.

Nosta pyörä apexin ja exitin välillä rauhallisemmin pystyyn, ja lisää rauhallisemmin kaasua. Käytä enemmän rataa exitissä (silloin kun ajolinja menee reunan kautta), älä välttämättä yritä käyttää koko rataa, on aina parempi jättää exitissä marginaalia (varsinkin tommosissa keskiryhmän vauhdeissa), jotta kämmien sattuessa ei olis heti vaikeuksissa ja hiekalla/tai nurin.

Nyt sun suurin virhe on se että ajat mutkan, tuut mutkasta ulos keskelle rataa, tempaset mopon pystyyn, ja sit ruoskit kaasua.
Eli ns kulmikasta ajoa sen osalta.

Noin muutoin ihan nättiä kurvailua ajolinjojen ja mutkiin menon osalta. Ei lähelläkään täydellistä, mutta selkeästi ainakin suht oikean suuntaista yrittämistä.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 70
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3063
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 23:34
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 639
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #132 : 17.06.18 - klo:23:04 »
Joo, nimenomaan tuota lukittuneena tärräämistä haluan välttää. Mulla on vielä niin hidas vauhti ja pitkät välit, että tulen siihen palmasin jarruun kolmosella, 180 näyttää racechrono suoranopeudeksi.
Vaihda kakkonen myöhemmin jarrussa niin ongelma on tod. näk. pienempi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 11
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:21.06.18 - klo:13:47
  • RSV 1000R Factory ´04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #133 : 18.06.18 - klo:09:31 »
Vaihda kakkonen myöhemmin jarrussa niin ongelma on tod. näk. pienempi.

Jep. Juuri näin tein ja tilanne parani kovasti. Välillä se siellä hiukan rykii, kun vaihdot ei koskaan osu ihan samaan aikaan kierrosten välillä, mutta ei enää ollenkaan niin häiritsevästi.
Tämä meni nyt ihan tämmöiseksi 'opetetaan Teemua ajamaan' -keskusteluksi, moderaattorit antakoon sapiskaa sitten, kun alkaa riittää. Arvostan kyllä erittäin paljon ohjeitanne ja viitseliäisyyttänne opastaa.

Lopeta pintakaasun käyttö kokonaan. Älä yritä mennä vedolle pintakaasun kautta. Älä yritä mennä vedolle ennen apeksia.

Nosta pyörä apexin ja exitin välillä rauhallisemmin pystyyn, ja lisää rauhallisemmin kaasua. Käytä enemmän rataa exitissä (silloin kun ajolinja menee reunan kautta), älä välttämättä yritä käyttää koko rataa, on aina parempi jättää exitissä marginaalia (varsinkin tommosissa keskiryhmän vauhdeissa), jotta kämmien sattuessa ei olis heti vaikeuksissa ja hiekalla/tai nurin.

Nyt sun suurin virhe on se että ajat mutkan, tuut mutkasta ulos keskelle rataa, tempaset mopon pystyyn, ja sit ruoskit kaasua.
Tuo mun mopon pystyyn repiminen juontaa varmaan siitä, että alitajuisesti arkailen avata kaasua mopon ollessa vielä kallellaan, rauhalllisempi nosto varmasti korjaa sitä jos saisi kaasua kasvatettua samassa suhteessa, mitä mopo nousee pystyyn.
Pientä lisämaustetta hommaan tekee se, että mun kaasukapulan liike on aika iso,  ja monesti huomaan korjaavani kaasukäden otetta siinä ajon aikana.

Seuraavalla treenikerralla keskttyminen sitten noihin rauhallisempiin ulostuloihin ja tasa-/pintakaasun vähentämiseen. 



Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 25
  • -Saadut: 153
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 4779
  • Paikalla:tänään kello 01:51
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #134 : 18.06.18 - klo:11:08 »
Lopeta pintakaasun käyttö kokonaan. Älä yritä mennä vedolle pintakaasun kautta. Älä yritä mennä vedolle ennen apeksia.

Nosta pyörä apexin ja exitin välillä rauhallisemmin pystyyn, ja lisää rauhallisemmin kaasua. Käytä enemmän rataa exitissä (silloin kun ajolinja menee reunan kautta), älä välttämättä yritä käyttää koko rataa, on aina parempi jättää exitissä marginaalia (varsinkin tommosissa keskiryhmän vauhdeissa), jotta kämmien sattuessa ei olis heti vaikeuksissa ja hiekalla/tai nurin.

Nyt sun suurin virhe on se että ajat mutkan, tuut mutkasta ulos keskelle rataa, tempaset mopon pystyyn, ja sit ruoskit kaasua.
Tuo mun mopon pystyyn repiminen juontaa varmaan siitä, että alitajuisesti arkailen avata kaasua mopon ollessa vielä kallellaan, rauhalllisempi nosto varmasti korjaa sitä jos saisi kaasua kasvatettua samassa suhteessa, mitä mopo nousee pystyyn.
Pientä lisämaustetta hommaan tekee se, että mun kaasukapulan liike on aika iso,  ja monesti huomaan korjaavani kaasukäden otetta siinä ajon aikana.

Seuraavalla treenikerralla keskttyminen sitten noihin rauhallisempiin ulostuloihin ja tasa-/pintakaasun vähentämiseen.
Kokeile joudutko muuttamaan käden asentoa, koukistamaan rannetta, kun siirryt kaasulta jarrulle, jos niin jarrukahva on liian ylhäällä, joten kierrä sitä alaspäin, kunnes ranne pysyy suorana.
Se auttaa myöskin hieman tuohon liian pitkästä rullasta johtuvaan ongelmaan.
Johon auttaa myöskin hieman se että pistää mutkasta ulos tullessa/ suoralla pään kunnolla alas pleksin taakse, jolloin hartialinja ja käsi tippuu huomattavasti alaspäin.


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Alastaron Scanujen alus + Kemoran Juhannus myynnissä

Aloittaja Jukka_R

1 Vastauksia
2242 Lukukerrat
Uusin viesti 14.05.12 - klo:07:36
kirjoittanut jarska
xx
Mp-tuen Kemoran kesäkuu ja Alastaron heinäkuu myynnissä

Aloittaja Jukka_R

3 Vastauksia
2291 Lukukerrat
Uusin viesti 13.06.14 - klo:17:13
kirjoittanut wbaum
xx
Tarjous Yamaha Center cupin kilpailijoille Alastaron PM-kisoihin

Aloittaja Jukka_R

27 Vastauksia
10228 Lukukerrat
Uusin viesti 12.06.13 - klo:07:00
kirjoittanut rranta
xx
Motoparkin ajolinjat

Aloittaja Turder

17 Vastauksia
10226 Lukukerrat
Uusin viesti 07.09.13 - klo:16:23
kirjoittanut mattipoeka
 

Uudet viestit

Vs: Alastaro-videot
Nitrous eilen kello 23:34
Vs: Tänään
murmela eilen kello 23:22
Vs: Paras aikasi per rata
Haba 21.06.18 - klo:08:00
Vs: DIY
murmela 18.06.18 - klo:23:16
Vs: Keula jousi puristin työkalu
Heeppa 18.06.18 - klo:22:13
Vs: Alastaron ajolinjat
murmela 18.06.18 - klo:11:08
Vs: leathergrid.com - kokemuksia?
murmela 17.06.18 - klo:16:34
Vs: Alusta ja sen säädöt
raukkis 15.06.18 - klo:12:31
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
habbax 13.06.18 - klo:22:04
Vs: Alastaro-dataa
murmela 09.06.18 - klo:22:15
Vs: S1000RR välitykset
TommoKe 05.06.18 - klo:10:12

MP-Ratatori

Renkaalämmittimet


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 22/06/2018
Kommentit (0)
R1 -08

Hinta: 5200.00 EUR
Päiväys: 10/06/2018
Kommentit (0)
Myydään korjaamonosturi

Hinta: 550.00 EUR
Päiväys: 01/06/2018
Kommentit (0)
Öhlins TTX takaiskari Yamaha R6


Hinta: 590.00 EUR
Päiväys: 15/05/2018
Kommentit (0)
M: BMW S1000RR Dataloggeri 250€ (ja rengaskone, ajoluiska)

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 11/05/2018
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria