Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider, 25.08.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shyhander

@murmela Tohon pintakaasuproblematiikkaan, niin mites alastaron kikkamutka pitäis kaasun suhteen ajaa? En tiedä onko mun lähestymistapa muutenkaan oikea, mutta luulen taittavani ekaa apeksia kohti vähän ikäänkuin aikaisin jolloin hidastan moottorijarrulla/jarrulla kohti ulkokanttaria, mistä suuntaan siihen tokaan sisäkanttariapeksiin. Aina tuntuu että ei ole tuossa "menemisen meininkiä"... kun pyörä on kuitenkin kallellaan ja pitää varoa... liruttelen siis sisään ulkokanttarille ja sitten lirutan sillä pintakaasulla kunnes nokka kohti nyppylää ja hanaa sitten. Jos ollaan siellä ulkokanttarin apeksin seutuvilla, niin onko siinä sitte turvallista antaa hanaa reilusti siinä vaiheessa kun suunta nyppylän yli on lyöty lukkoon, kun tuntuu että se kääntöalue menee vaan odotteluksi. Toihan kuulostaa perinteiseltä liian aikaisin sisään taittamiselta...

murmela

Lainaus käyttäjältä: shyhander - 23.06.18 - klo:10:51
@murmela Tohon pintakaasuproblematiikkaan, niin mites alastaron kikkamutka pitäis kaasun suhteen ajaa? En tiedä onko mun lähestymistapa muutenkaan oikea, mutta luulen taittavani ekaa apeksia kohti vähän ikäänkuin aikaisin jolloin hidastan moottorijarrulla/jarrulla kohti ulkokanttaria, mistä suuntaan siihen tokaan sisäkanttariapeksiin. Aina tuntuu että ei ole tuossa "menemisen meininkiä"... kun pyörä on kuitenkin kallellaan ja pitää varoa... liruttelen siis sisään ulkokanttarille ja sitten lirutan sillä pintakaasulla kunnes nokka kohti nyppylää ja hanaa sitten. Jos ollaan siellä ulkokanttarin apeksin seutuvilla, niin onko siinä sitte turvallista antaa hanaa reilusti siinä vaiheessa kun suunta nyppylän yli on lyöty lukkoon, kun tuntuu että se kääntöalue menee vaan odotteluksi. Toihan kuulostaa perinteiseltä liian aikaisin sisään taittamiselta...
Se sisääntulolinja apeksiin tarvii olla todella millintarkka, ja liukuvalla jarrulla, muutoin se menee odotteluksi. Jos taitat liian aikaisin tai liian myöhään, niin joudut tappamaan vauhdin ihan totaalisesti, ja odottamaan vielä kauemmin että osut apeksiin.

Ja ymmärsinkö oikein ett apeksin jälkeen käännät liian suoraviivaisesti nyppylän sisäreunaa kohti?

Mä oon sahannu tällä kaudella jo 500 kierrosta alastaroa ja ehkä kerran osunu silleen ett voi olla tyytyväinen, ja sekin oli ihan vahinko/ myöhästynyt paniikkijarru.

Kattelin myöskin videolta mun viimeisintä settiä ko paikasta ja ihan lapaseen menee joka kerta. Osasyynä voi olla se että vanhasta muistista edelleen varoo ajamasta ulkoreunaan, koska siellä oli asfaltti niin paskana ettei sinne kannattanu ajaa. Että sinänsä kiitti kun kysyit, nyt huomasin kuin päin hel****iä ite ajan sen. Ja toki tyypilliseen amatöörimäiseen tapaan menen kaasulle liian aikaisin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

shyhander

Lähinnä se tunne kun joutuu koko mutkan vaan odottelemaan ja en oikein saa kiinni että miten tuosta odottelusta pääsisi eroon. Pitäisikö se eka kanttari nuolasta ja jarruttaa mopo lintussa ulkoreunaan josta koittaa saada kokka kohti nyppylää ja toista apeksia jolloin taas kaasu auki pikkasen lintassa.

Tuntuu vaan varmalta kaadolta... ainakin toi jarru. Ehkä sen voinee toteuttaa liruttelulla, kuten teen nytkin. Ehkä tota vois lirutella vaan enempi kallellaan ja lujempaa.

Powered by EzPortal