Kirjoittaja Aihe: Alastaron ajolinjat  (Luettu 66813 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa shyhander

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 11
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2014
  • Viestejä: 27
  • Paikalla:13.09.19 - klo:18:32
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 5
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #135 : 23.06.18 - klo:10:51 »
@murmela Tohon pintakaasuproblematiikkaan, niin mites alastaron kikkamutka pitäis kaasun suhteen ajaa? En tiedä onko mun lähestymistapa muutenkaan oikea, mutta luulen taittavani ekaa apeksia kohti vähän ikäänkuin aikaisin jolloin hidastan moottorijarrulla/jarrulla kohti ulkokanttaria, mistä suuntaan siihen tokaan sisäkanttariapeksiin. Aina tuntuu että ei ole tuossa "menemisen meininkiä"... kun pyörä on kuitenkin kallellaan ja pitää varoa... liruttelen siis sisään ulkokanttarille ja sitten lirutan sillä pintakaasulla kunnes nokka kohti nyppylää ja hanaa sitten. Jos ollaan siellä ulkokanttarin apeksin seutuvilla, niin onko siinä sitte turvallista antaa hanaa reilusti siinä vaiheessa kun suunta nyppylän yli on lyöty lukkoon, kun tuntuu että se kääntöalue menee vaan odotteluksi. Toihan kuulostaa perinteiseltä liian aikaisin sisään taittamiselta...

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5129
  • Paikalla:eilen kello 23:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #136 : 23.06.18 - klo:13:00 »
@murmela Tohon pintakaasuproblematiikkaan, niin mites alastaron kikkamutka pitäis kaasun suhteen ajaa? En tiedä onko mun lähestymistapa muutenkaan oikea, mutta luulen taittavani ekaa apeksia kohti vähän ikäänkuin aikaisin jolloin hidastan moottorijarrulla/jarrulla kohti ulkokanttaria, mistä suuntaan siihen tokaan sisäkanttariapeksiin. Aina tuntuu että ei ole tuossa "menemisen meininkiä"... kun pyörä on kuitenkin kallellaan ja pitää varoa... liruttelen siis sisään ulkokanttarille ja sitten lirutan sillä pintakaasulla kunnes nokka kohti nyppylää ja hanaa sitten. Jos ollaan siellä ulkokanttarin apeksin seutuvilla, niin onko siinä sitte turvallista antaa hanaa reilusti siinä vaiheessa kun suunta nyppylän yli on lyöty lukkoon, kun tuntuu että se kääntöalue menee vaan odotteluksi. Toihan kuulostaa perinteiseltä liian aikaisin sisään taittamiselta...
Se sisääntulolinja apeksiin tarvii olla todella millintarkka, ja liukuvalla jarrulla, muutoin se menee odotteluksi. Jos taitat liian aikaisin tai liian myöhään, niin joudut tappamaan vauhdin ihan totaalisesti, ja odottamaan vielä kauemmin että osut apeksiin.

Ja ymmärsinkö oikein ett apeksin jälkeen käännät liian suoraviivaisesti nyppylän sisäreunaa kohti?

Mä oon sahannu tällä kaudella jo 500 kierrosta alastaroa ja ehkä kerran osunu silleen ett voi olla tyytyväinen, ja sekin oli ihan vahinko/ myöhästynyt paniikkijarru.

Kattelin myöskin videolta mun viimeisintä settiä ko paikasta ja ihan lapaseen menee joka kerta. Osasyynä voi olla se että vanhasta muistista edelleen varoo ajamasta ulkoreunaan, koska siellä oli asfaltti niin paskana ettei sinne kannattanu ajaa. Että sinänsä kiitti kun kysyit, nyt huomasin kuin päin hel****iä ite ajan sen. Ja toki tyypilliseen amatöörimäiseen tapaan menen kaasulle liian aikaisin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa shyhander

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 11
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2014
  • Viestejä: 27
  • Paikalla:13.09.19 - klo:18:32
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 5
Vs: Alastaron ajolinjat
« Vastaus #137 : 23.06.18 - klo:21:40 »
Lähinnä se tunne kun joutuu koko mutkan vaan odottelemaan ja en oikein saa kiinni että miten tuosta odottelusta pääsisi eroon. Pitäisikö se eka kanttari nuolasta ja jarruttaa mopo lintussa ulkoreunaan josta koittaa saada kokka kohti nyppylää ja toista apeksia jolloin taas kaasu auki pikkasen lintassa.

Tuntuu vaan varmalta kaadolta... ainakin toi jarru. Ehkä sen voinee toteuttaa liruttelulla, kuten teen nytkin. Ehkä tota vois lirutella vaan enempi kallellaan ja lujempaa.


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Alastaron Scanujen alus + Kemoran Juhannus myynnissä

Aloittaja Jukka_R

1 Vastauksia
2789 Lukukerrat
Uusin viesti 14.05.12 - klo:07:36
kirjoittanut jarska
xx
Mp-tuen Kemoran kesäkuu ja Alastaron heinäkuu myynnissä

Aloittaja Jukka_R

3 Vastauksia
3011 Lukukerrat
Uusin viesti 13.06.14 - klo:17:13
kirjoittanut wbaum
xx
Tarjous Yamaha Center cupin kilpailijoille Alastaron PM-kisoihin

Aloittaja Jukka_R

27 Vastauksia
13110 Lukukerrat
Uusin viesti 12.06.13 - klo:07:00
kirjoittanut rranta
xx
Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K

244 Vastauksia
112885 Lukukerrat
Uusin viesti 27.06.19 - klo:14:07
kirjoittanut teemuki
 

Uudet viestit

Vs: CBR 1000RR radalle ja kadulle
KawaJawa tänään kello 00:38
Vs: Tänään
MarkoL 08.12.19 - klo:22:26
Vs: Kausi 2020
pienisopoapina 05.11.19 - klo:20:58
Vs: Motopark-dataa
PrivateeR 02.11.19 - klo:23:30
Vs: Mistä renkaat halvimmalla?
Jone 29.10.19 - klo:09:07
Vs: Paras aikasi per rata
Peksu 28.10.19 - klo:13:09
Vs: Kausi 2019
PrivateeR 16.10.19 - klo:20:21
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54

MP-Ratatori

Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria