Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider, 25.08.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Alastaron ajolinjoista en löytänyt ketjua, joten olisiko tälle myös tilaa. Itse ole nyt varmaan jotain kymmenkunta kertaa käynyt alastarolla, eikä linjat satu varmaan vieläkään oikein.

tälläisen Jani Partasen ohjeet löysin:
http://www.nassi.fi/www_sscup/alastaro02.html#rata



Ajolinjat ovat aina kuljettajan omia henkilökohtaisia mieltymyksiä ja eivät sovi sellaisinaan välttämättä kaikille. Kuvissa olevilla ajolinjoilla on kuitenkin ss-cup luokassa tehty rataennätys, joten eivät ne ainakaan huonoja ole.

Mutkien 1., 4. ja 6. sisääntulo otetaan tavallista myöhemmin, kovan nopeuden ja mutkan epätasaisuuden takia. Jos ulostulossa kanttikivi tuntuu tulevan "silmille" niin silloin on hyvin todennäköistä että mutkaan on menty sisään liian aikasin.
Mutka 2. on "doseerattu" ja vauhtia pystytään pitämään tavallista enemmän.
Mutka 3. on kallistettu väärään suuntaan ja ulostulon kohdalla on monttuja.
Mutka 5. "Las Palmas" voidaan ajaa monella eri tavalla, hidas mutka, mutta sisääntulo kovasta vauhdista.
Mutka 7. "Lemminkäinen" voidaan ajaa useammalla nopealla ajolinjalla.
Mutkat 8. ja 9. pyritään ajamaan yhtenä mutkana.
Mutkassa 10. ajetaan sisään radan keskeltä ja pysytellään mahdollisimman sisällä, jotta mutkaan 11. saataisiin paras mahdollinen linja.
Mutka 11. "Kahvilan mutka" on hidas mutka ja ulostulo on tärkeä, sillä edessä on pitkä ja huippunopeutta vaativa suora. Mutkassa on useampi nopea linja.

Näistä kaipaisin vinkkiä lähinnä lemminkäiseen, palmasiin ja kahvilanmutkaan. Ovatko nämä ohjeet edelleen toimivia vai onko rata muuttunut (röykkyjä tms) joiltain osin niin että linjat muuttuneet?

Raaseri

Äkkiä katsottuna en aja yhtään mutkaa noiden ajolinjojen mikaan. Ykkönen ja kolmonen aika lähelle noin, mutta 5.,7., 8., 9., 10. Ja 11. jo aivan eri tavalla.

mako

tähän aiheeseen kaipaisin itsekin kommentteja 600 ja tonnisilta . itse olen tänä vuonna yrittänyt ajaa lyhyesti lähes sisäkanttaria myöden noi hitaat mut mun taidoilla tolla kusiaisella kyykähtää kierrokset liian alas ku ajan ne kakkosella.jotkut näyttää leikkaavan noihin nopeisiinkin niin aikaisin et tekevät uuden jarrun just ennen kanttarii.

jarska

Toniiii, eiks me saatais joku ohjelma, jossa olis kaikki Suomen radat ja niihin vois jokainen piirustaa ajolinjansa? ::) :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 25.08.12 - klo:14:33
Kuvissa olevilla ajolinjoilla on kuitenkin ss-cup luokassa tehty rataennätys, joten eivät ne ainakaan huonoja ole.
Noilla ajolinjoilla ei todennäkösesti kukaan ole koskaan todellisuudessa ajanu. Tai jos on, niin syön hatullisen karhunvattuja jos on edes alle 1:40 päässy noilla linjoilla.

Tossa yks wersio "oikeista" todellisuudessa ajetusista ajolinjoista, wehnä jukan pyörällä. Gepsidata ja karttapohjat eivät mätsää 100%, mutta kyl noista aika pitkälle "oikeet" linjat näkee:
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

26.08.12 - klo:14:54 #5 Viimeisin muokkaus: 26.08.12 - klo:15:20 käyttäjältä slowrider
No niin. Tässä ois mun linjat. Harmi kun ei saanut nopeimmista kierroksista linjoja kun niissä mokkula pudonnut keskenkaiken pelistä pois ja linjat ei näy oikein... Mutta tää nyt 1.31.93

Kyllähän toi näyttää että ainakin palmasi menee ihan vituiksi kun taitan sisään liian aikaisin ja menee sitten leveäksi ulostulossa ja ajautuu sinne röykkyihin. ja samoin lemminkäinen aika seilailua...


late

26.08.12 - klo:15:46 #6 Viimeisin muokkaus: 26.08.12 - klo:15:50 käyttäjältä late
Nopsasti katsottuna molempiin nopeisiin, erityisesti nopeaan vasuriin, taitat liian aikaisin sisään. Kolmosmutkaan en taittaisi sisään noin ulkoa. Palmasin käännös paljon terävämmäksi niin ei ajaudu niin ulos, kuten totesitkin...

Vaikka kuvasta ei näy, niin tod näk neulansilmä terävämmin ja lähempää kanttaria. Sisään pitää taittaa "liian aikaisin", jos haluaa saada polven kanttarin päälle.

Muut voi jatkaa hienosäätöä, mutta noilla pitäisi lähteä useampi sekunti. Käännöt saat terävämmäksi, kun ajat reilulla jarrulla syvälle mutkaan sisään.

Sillä varauksella kaikki yllä, että nuo kuvat ovat vain suuntaa antavia. Silläkin on aika paljon merkitystä, miten lujaa tulet mutkaan ja kuinka nopeasti pyörän kallistat...

slowrider

Nyt menee jo spämmäilyn puolelle, mut ku on niin kivaa hifistellä. Löysin yhden toimivan 1.31.3 kierroksen. Tässä palmasi menee jo paremmin, mutta muuten kai aika samanlainen. Ja ajasta lähti heti 0.6s pois :)


jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.08.12 - klo:15:51
Nyt menee jo spämmäilyn puolelle, mut ku on niin kivaa hifistellä.

Eikä mene, hifistele vaan, näistä sun postauksien vastauksista mäkin löysin pari paikkaa missä parantaa ja tajusin miten se oikeesti pitäs mennä. peukku_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.08.12 - klo:15:51
Nyt menee jo spämmäilyn puolelle, mut ku on niin kivaa hifistellä. Löysin yhden toimivan 1.31.3 kierroksen. Tässä palmasi menee jo paremmin, mutta muuten kai aika samanlainen. Ja ajasta lähti heti 0.6s pois :)
Jos haluut niin pistä mulle yksärillä .vbo niin saat täyslaidallisen tonne rc-triidiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Kyllä tänään maistui taas ajo .  alle sekunnin päähän pääsin  omasta enkasta , vaikka oikea sisäjalka tuppas jäämään liian alas mut vasen takajalka toimis sentään  hyvin ( ittelle uus pyörä ja vakiotapit) . sitä kun omasta mielestä  jarruttaa palmasiin kovinkin  , niin eiköhän sieltä joku yamaha poika tuu ampumalla ohi ja alkaa jarruttamaan varmaan 30 metrii myöhemmin .ei siinä voi kun sanoo et VAU .

app

Eilen viimeisellä setillä tuli kaveri ohi, ja ajattelin kokeilla pysynkö peesissä...
http://www.youtube.com/watch?v=s5cp0BtTBdY&feature=youtu.be

marko_

Lainaus käyttäjältä: app - 20.05.13 - klo:11:50
Eilen viimeisellä setillä tuli kaveri ohi, ja ajattelin kokeilla pysynkö peesissä...
http://www.youtube.com/watch?v=s5cp0BtTBdY&feature=youtu.be

Mitä tuossa sattu kun jouduit sinne hiekalle?

app

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 20.05.13 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: app - 20.05.13 - klo:11:50
Eilen viimeisellä setillä tuli kaveri ohi, ja ajattelin kokeilla pysynkö peesissä...
http://www.youtube.com/watch?v=s5cp0BtTBdY&feature=youtu.be

Mitä tuossa sattu kun jouduit sinne hiekalle?

Jarrulle mennessä tarttui kaasulle hanska, ja hyökkäs eteen päin. Näkyy kun mopo pomppaa. Sinänsä harmiton tilanne, joita toisinaan tulee kakkos- ja kolmosmutkiin mennessä. Pitää keskittyä käden käyttöön enemmän. Tässäkin oli ajatus likaa edellä menevän saavuttamisessa, ja itse ajaminen unohtui.

marko_

^^Ok.
Mulla lähti takarengas alta eilen Alastaron kahvilan mutkassa. Luisti jonku matkaa ja pysyin pystyssä. Morsian oli katsomossa niin se oli säikähtäny kun luistaminen oli näkyny sinne asti.
Olin ollu suurinpiirtein oikealla linjalla ja pyörä oli noussut noin puoliksi pystyyn, siis mun maksimi kallistuksesta. Veto oli vähän päällä.
Ekaa kertaa sattui mulle mitään tommosta.
Onko tommoset sivuluisut kuinka yleisiä vai tulikohan käännettyä kahvaa liian aikasin?

Taustaa:
Paras aika 1.37.8
Pirelli Dragon Sc1 ja Sc2
Lämppäri paineet 2,2 ja 1,9
Ilma ja rata: kuuma

Powered by EzPortal