Metzeler renkaat

Aloittaja jarska, 29.07.13 - klo:17:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Kemora, puolipilvistä tahi täyttä aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, kevyt tuulenvire, ennätysjahti päällänsä --> Racetec K2
Botnia, puolipilvistä tahi aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, pöhäkkä tuuli, ei oikeen kulje --> Racetec K2
Alastaro, puolipilvistä tahi aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, vaikea rata ja lokki pasko visiiriin --> Racetec K2
Motopark, puolipilvistä tahi aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, koulutus päällä, ennätysjahti taas käynnissä, Wehnä pitäs piestä --> Racetec K2

Kellään edullista(488856985679) Dunloppia myytävänä, vois kokeilla?

rranta

 
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.07.13 - klo:17:03
Kemora, puolipilvistä tahi täyttä aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, kevyt tuulenvire, ennätysjahti päällänsä --> Racetec K2
Botnia, puolipilvistä tahi aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, pöhäkkä tuuli, ei oikeen kulje --> Racetec K2
Alastaro, puolipilvistä tahi aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, vaikea rata ja lokki pasko visiiriin --> Racetec K2
Motopark, puolipilvistä tahi aurinkoo, lämpötila +5 --> +40 astetta celsiusta, koulutus päällä, ennätysjahti taas käynnissä, Wehnä pitäs piestä --> Racetec K2

Kellään edullista(488856985679) Dunloppia myytävänä, vois kokeilla?

Paska diili. Noitten kans voi etes säätää. friends_1 reps_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 29.07.13 - klo:18:21
Paska diili. Noitten kans voi etes säätää. friends_1 reps_1

Kyllä voi, nipsu sinne, nipsu tänne alustassa on aina paikallaan, näkee miten ei taaskaan vaikuttanu kulumiseen. ;)

Mut oikeesti paras rengas millä oon ajanu, jos vertaa kulumista/hintaa/pitoo muihin.
Tunloppi on kiroukseni, monesti on sellanen tallissa ollut, eikä vieläkään ole alle saakka mennyt.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.07.13 - klo:20:35

Tunloppi on kiroukseni, monesti on sellanen tallissa ollut, eikä vieläkään ole alle saakka mennyt.

Möin sulle yhden, ja Juice senkin suti sitten.
Nyt osta liimakumi 9055. Kemorassa menin varikkopsykoosiin, ja ostin wehnältä 2 näitä päähänpistosta.
Ei kestä kun vajaan päivän siellä, mutta TAKUULLA otat pois enemmän kun 1.0 s enkastas. Eikä tartte vielä edes kovaa ajaa. Sellainen ero on tuohon mikälie raatotek.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:21:24
Nyt osta liimakumi 9055. Kemorassa menin varikkopsykoosiin, ja ostin wehnältä 2 näitä päähänpistosta.
Ei kestä kun vajaan päivän siellä, mutta TAKUULLA otat pois enemmän kun 1.0 s enkastas. Eikä tartte vielä edes kovaa ajaa. Sellainen ero on tuohon mikälie raatotek.

Kysyin Kemoralla varovasti hintaa, mutta samaan rahaan saa Racetekkiä molempiin päihin, syö darra pitsan Foxmannissa, yöpyy ja ottaa vielä kevyet kännit päälle.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.07.13 - klo:20:35

Tunloppi on kiroukseni, monesti on sellanen tallissa ollut, eikä vieläkään ole alle saakka mennyt.

Möin sulle yhden, ja Juice senkin suti sitten.
Nyt osta liimakumi 9055. Kemorassa menin varikkopsykoosiin, ja ostin wehnältä 2 näitä päähänpistosta.
Ei kestä kun vajaan päivän siellä, mutta TAKUULLA otat pois enemmän kun 1.0 s enkastas. Eikä tartte vielä edes kovaa ajaa. Sellainen ero on tuohon mikälie raatotek.

Kukahan se osais selittää mulle, että miten pirussa tuolla liimakumilla saa enkat tällänen kädetön torspo paranemaan? Kaikki enkat oon ajanu puolikaljuilla livakoilla renkailla. Liimakumilla ajaminen menee vaan ihme roiskimiseks kun ei sitä saa luistamaan millään, hukkuu ajolinjat ja kaikki kun yrittää vaan löytää pidon rajaa, mutta kun ei löydy niin kaikki menee ajossa sekasin. Tollanen kaljuks ajettu on niin helppo ennustaa kun se luistaa aina ja heti kun kaasuun koskee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.13 - klo:21:41


Kukahan se osais selittää mulle, että miten pirussa tuolla liimakumilla saa enkat tällänen kädetön torspo paranemaan? Kaikki enkat oon ajanu puolikaljuilla livakoilla renkailla. Liimakumilla ajaminen menee vaan ihme roiskimiseks kun ei sitä saa luistamaan millään, hukkuu ajolinjat ja kaikki kun yrittää vaan löytää pidon rajaa, mutta kun ei löydy niin kaikki menee ajossa sekasin. Tollanen kaljuks ajettu on niin helppo ennustaa kun se luistaa aina ja heti kun kaasuun koskee.

nyt kesällä laitoin iltapäivällä kemorassa ensimmäistä kertaa kesään 9055: alle. kahvilanmutkan avaus metritolkulla ulos. Kolmosmutkassaa kantttari jäi varmaan kolmen metrin päähän. 5 kierrosta ajoin ja tulin pois. Sama aika kun kuluneella kovemmalla. iltapäivän loppua, ja varmaan henkisellä wäsymyksellä suurin osuus, mutta ei se vaan tuntunut kääntyvän.

Seuraavalla kertaa laitoin saman kumin, ja sain kun sainkin vauhtia lisää, ja ajoin tähän mennessä parhaaani.

jos kaikki menee putkeen, ja pääsen kolmeksi päiväksi radalle, saatan lähennellä keskiryhmää jossain kohtaa. kisaankin saatan osallistua. Ei siellä pakoteta ajamaan täyttä ravia. Viimeinen sija, ja ehjänä maaliin, olis uran ensimmäinen ei dns tai dnf-tulos  :)

-JP-

27.06.14 - klo:09:13 #7 Viimeisin muokkaus: 27.06.14 - klo:10:33 käyttäjältä -JP-
Millaisia paineita olette pitäneet näissä? K1-K2 setti alla. Lämppärit löytyy. Vauhdista ei oikein osaa sanoa. Huomenna kaadon jälkeen ensimmäinen ratapäivä. Sekä kesän ensimmäinen. En anna periks. Keskiryhmää.

Tango

Lainaus käyttäjältä: -JP- - 27.06.14 - klo:09:13
Millaisia paineita olette pitäneet näissä? K1-K2 setti alla. Lämppärit löytyy. Vauhdista ei oikein osaa sanoa. Huomenna kaadon jälkeen ensimmäinen ratapäivä. Sekä kesän ensimmäinen. En anna periks. Keskiryhmää.

Itsellä tänään lämpiminä (80 asteisina) Kemorassa K1 edessä 2,4 ja K2 takana 1,7. Yleensähän pitäisi mitata paineet radalta tullessa ja minulla tänään lämpötilat putosivat, joten olisi ehkä ollut parempi asettaakin paineet lämpötilassa 60 C. Tai ajaa kovempaa.

Nitrous

http://www.visordown.com/product-features/metzeler-launch-racetec-rr-supersport-tyre/25874.html

"RACETEC™ RR is available in K1, K2 and K3 compounds. Motorcyclists can easily distinguish one compound from the other thanks to the labels on the side and the coloured stripes on the tread.

  • K1 - SOFT in soft compound. It has a label on the side with K1 written in blue and a blue stripe on the tread


  • K2 - MEDIUM in a compound of medium hardness. It has a label on the side with K2 written in green and a green stripe on the tread


  • K3 - HARD is the harder compound. It is distinguished by a label on the side with K3 written in yellow and a yellow stripe on the tread

With regards to the rear solutions, the criteria for application is based on the severity of the asphalt, on the external temperatures and on the duration of the performance required.
For example, hot asphalt loses some of its natural mechanical grip becoming smoother and more slippery. In these conditions a soft compound (such as K1) is necessary, as it can penetrate the asphalt surface as much as possible.
Cold tarmac, on the other hand, tends to be more aggressive and rougher, offering more mechanical grip which, while on the one hand is an advantage, on the other hand can cause the tyre to rip and tear, which therefore needs a compound with more mechanical resistance (such as K2).
For the front solutions the criteria for which to use is based not only on outdoor temperature and track layout (many bends or long straights, etc.) but also on the rider's aggressiveness/riding style which affects the front tyre.
In general, with regards to weather conditions, when the track temperature increases, the compound tends to lose its compactness and rigidity. This behaviour can cause movement problems in the 'leaning' stage. A more rigid compound such as K2 can reduce this effect.
Conversely, when the track is cold, the compound tends to become more rigid and this leads to a penalisation in regard to grip and stability while braking. In these conditions it is better to use a soft compound such as K1.
The K3 compound is dedicated to non-competitive use and can be used at any temperature, in any condition or abrasiveness of the asphalt, and is able to offer a significantly greater mileage."
Jarskalle uudet renkaat tulossa markkinoille. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Tuohan selittää hyvin sen miksi Pirellilläkin on SC2 edessä kuumalle kelille. Tänks!

Rhino

Huomenna olisi ratapäivä edessä uusilla Racetec RR K3:lla mutta rengaspaineet on vielä hakusessa. Visordown:in testissä oli käytetty kuumapaineita 2,05/1,85 mutta testatut seokset oli K1/K2. Käyköhän samat K3? Joltain foorumilta googlasin kuumapaineet 2,35/2,2. Valmistaja ilmoittaa tiekäyttöön 2,5/2,8, mitkä ei tietenkään ole radalle sopivat. Millä paineilla olette ajaneet noilla renkailla?

jkanto

Kuumapaineina RR K3:lla olen käyttänyt edessä 2,3 ja takana 1,8. Ihan hyvin on tuntuneet toimivan.

Rhino

Kiitos tiedosta, käytin noita paineita aluksi eilen Kallio Racingin ajopäivillä mutta sitten Vesan vinkkien perusteella nostin 2,4-2,5 etusen ja hienosti toimi.

JULLE


Hoi,

Pitäisi alkaa valitsemaan ensi kauden renkaita ja sniiduna mietin vaihtoehtoa luotettavalle, Pirellin Supercorsalle/Superbikelle.
Onko kellään tuoreita kokemusta Metzeler Racetec RR Slick -renkaasta? Erityisesti kiinnostaa ero Pirelliin.

Ja tosiaan Dunloppi ei ole vaihtoehto :)

-JULLE
-Provosoiva kilpikuski

Powered by EzPortal