Michelin Power Cup

Aloittaja Birke, 05.09.12 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ridefly

Onko kukaan ajellut C-seoksella alle 25 asteen lämpötilassa? Riittääkö pito keskiryhmän nopean pään vauhtiin, eli onko kuitenkin vähintään yhtä pitävä kuin nämä sporttiset katurenkaat, millä moni ajaa (PP3, Sportsmart ym.)?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Ridefly - 23.07.14 - klo:10:25Onko kukaan ajellut C-seoksella alle 25 asteen lämpötilassa? Riittääkö pito keskiryhmän nopean pään vauhtiin, eli onko kuitenkin vähintään yhtä pitävä kuin nämä sporttiset katurenkaat, millä moni ajaa (PP3, Sportsmart ym.)?
Kemorassa tais sunnuntaina olla aamusta alle 25 ja alla tosiaan tuo C-seos. Sillä tuli roiskittua 13-alkusia ilman pito-ongelmia. Pari kertaa sain ton sladiin kun meni reilummin kaasulla alakatteen vielä raapiessa maata. Eli eiköhän tolla keskiryhmässäkin pärjää jotenkin. 
Kallion Juha kävi muuten katurenkailla vakiolla gixerillä tuuppaamassa pari testikierrosta sunnuntaina. Käsiajanotolla meni kuulema 15-alkusta ja renkaina oli Contin Sport Attack 2. Siinä vähän ajattelemisen aihetta jokaiselle pito-ongelmaiselle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Kaveri ajo tänään power cup b:llä törkeen kuumalla botnialla ja toimi ja kulu oikein nätisti, tahti vähän 1.50 alle. Saatan itekki testata tuota huomenna kun korkkaamaton mukana on 

Nitrous

Tuo misukka ei revi kovin helposti, mutta kuumallla B sroksen pito on C seosta huonompi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Viper

Ajelin ke-to Jurvassa tuolla C seoksella ja ainakaan 1:50-1:52 vauhdeilla ei ollut ongelmaa pidon eikä kulumisen osalta. Kelihän oli todella lämpöinen.

wbaum

Itsekkin ajelin tuolla b:llä nyt botnialla toisena päivänä. Lämminpaineet tiputin alle 1.7 ja tahti oli 1.47-1.49 ja hyvin toimii ja edes näyttänyt kuluvan koko rengas. Alastarolla vois jatkaa tuon kanssa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.07.14 - klo:10:40
Tuo misukka ei revi kovin helposti, mutta kuumallla B sroksen pito on C seosta huonompi.
Voi jotenki uskoo tän. Miten tuo C nyt on kestänyt kierroksia? B-ainakin menee liukkaaksi jo kohtuu aikaisessa vaihteessa kulutuspinnan karistessa verrattuna pirelleihin yms, mutta näyttääpä tuota kumia tuossa jonkin verran olevankin enemmän alkuunsa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.08.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.07.14 - klo:10:40
Tuo misukka ei revi kovin helposti, mutta kuumallla B sroksen pito on C seosta huonompi.
Voi jotenki uskoo tän. Miten tuo C nyt on kestänyt kierroksia? B-ainakin menee liukkaaksi jo kohtuu aikaisessa vaihteessa kulutuspinnan karistessa verrattuna pirelleihin yms, mutta näyttääpä tuota kumia tuossa jonkin verran olevankin enemmän alkuunsa.
Oisinkohan mä ajanu tolla nyt 2 tai 3 päivää eikä ainakaan vielä mitään pito-ongelmia. Tosin kusiainen alla niin ei kulukaan niin nopeesti kuin tonnarilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.08.14 - klo:13:24
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.08.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.07.14 - klo:10:40
Tuo misukka ei revi kovin helposti, mutta kuumallla B sroksen pito on C seosta huonompi.
Voi jotenki uskoo tän. Miten tuo C nyt on kestänyt kierroksia? B-ainakin menee liukkaaksi jo kohtuu aikaisessa vaihteessa kulutuspinnan karistessa verrattuna pirelleihin yms, mutta näyttääpä tuota kumia tuossa jonkin verran olevankin enemmän alkuunsa.
Oisinkohan mä ajanu tolla nyt 2 tai 3 päivää eikä ainakaan vielä mitään pito-ongelmia. Tosin kusiainen alla niin ei kulukaan niin nopeesti kuin tonnarilla.
Jooh... no 1 botnia, 2 alastaroo ja 1,5 kemoraa rengasta kääntelemällä päästelin B:llä, settejä aika paljon. Nyt alkaa olla riskirengas jo. Kaikki hellepäiviä ja vauhtia jokunen sekka sua vähemmän niin kompensoisko tuo tuota kulumista samalle tasolle. Oon aika raikas avaamaan mielestäni... 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Ridefly - 23.07.14 - klo:10:25
Onko kukaan ajellut C-seoksella alle 25 asteen lämpötilassa? Riittääkö pito keskiryhmän nopean pään vauhtiin, eli onko kuitenkin vähintään yhtä pitävä kuin nämä sporttiset katurenkaat, millä moni ajaa (PP3, Sportsmart ym.)?
Eilen aamusta Alastarolla tais olla parin kympin huitteilla lämpötila ja C-seos pelas oikein kivasti. 1:25 kyydissä en saanu tuota luistamaan vielä muualla kuin kolmosen avauksessa pariin kertaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pasiplus

Mulla bemussa C-seos Powercupit takana, 200/55. Ajoin Kemoran helteissä pari viikkoa sitten ja ihan huippuhyvät renkaat ajettavuudeltaan ja pidoltaan.
Kuvion reunasta repesi aluksi mutta nostin paineen1.6:sta 1.7 ja repeäminen selvästi väheni. Ajelin n.40-50 kierrosta ja kestää vielä ainakin saman ellei tuplatkin ennenkuin tarvetta vaihtaa.Hivenen luistaa avauksessa kun on ihan reunalla mutta ei lähde äkkinäisiin luistoihin vaan luistaa tasaisesti. Mikäli kestoltaan hyvä niin varmasti ostan noita lisää kun hinta on noin alhainen. Yksi C- seos vielä jäljellä varastossa. Power Slickejä on ollut ajossa myös, R6:ssa (19/69)ihan hyvät mutta bemussa (20/69)kulahti aika pian, ainakin B-seos. Muutoin samanlaiset ajettavat kuin Powercupit.
Edellinen rengas oli Dunlopin 9838 kova seos jolla ajelin todella paljon kierroksia,kuumalla ilmalla pääasiassa; pidosta joutui vähän tinkimään, ajoin kulutusmerkit kokonaan pois.Samalla tavalla hillitysti käyttäytyvä rengas.

raukkis

Power cuppi b testattu. Kesti reilu 30 kierrosta viileää kemoraa. Repi oli painetta enemmän tai vähemmän. Ja ainakaan avausten rajuudesta ei johdu (6satanen, pitkät välit ja isoilla vaihteilla). Piti ihan hyvin eikä ajotuntumassa tai käytöksessä mitään ihmeellistä. Ajakoot kellä kestää sekä rengas että perse. 

Nitrous

^Liian vähän rasitusta renkaalle pehmeillä avauksilla, jolloin kumi ensin jäähtyy ja sit alkaa repimään. Mulla toimi tänään C-seos kemoralla ihan kivasti. Tosin alko olemaan sen verran loppu, ettei parasta pitoa enää saanu irti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

^Paljon mahdollista. Täytyy köyhän välttää noita syrjähyppyjä ja pysyä dunlopeissa. Ne näyttäisi omalla ajotyylillä ja vauhdilla kestävän hyvin. 

JMH

Mites noi Power Cup evot, joiden väitetään olevan kaikkea A:sta C:hen?
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Powered by EzPortal