Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Michelin Power Cup  (Luettu 24160 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.10.20 - klo:17:36
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #15 : 27.06.14 - klo:09:21 »
Entä onko toi C mistään kotosin?
Sent from my Lumia 1020
Ainakin kierroksia sen pitäs kestää. Veikkaan, että hyvä pitoisella radalla tuolla ajaa pirusti kierroksia ilman isompia pito-ongelmia.

Edit. Itelläkin yks uus tommonen hyllyssä ja kai se pitää Kemoralla kokeilla.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.10.20 - klo:17:36
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #16 : 27.06.14 - klo:09:24 »
Piti siis sanomani että otin kokeiluun yhden 180/55 power cup C:n stormilta

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #17 : 27.06.14 - klo:09:54 »
Entä onko toi C mistään kotosin?
Sent from my Lumia 1020
Ainakin kierroksia sen pitäs kestää. Veikkaan, että hyvä pitoisella radalla tuolla ajaa pirusti kierroksia ilman isompia pito-ongelmia.

Edit. Itelläkin yks uus tommonen hyllyssä ja kai se pitää Kemoralla kokeilla.

Kuulostaa ihan botnia tai pärnu renkaalta.

Poissa Taffu

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 10
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 243
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:03.10.20 - klo:23:08
  • Honda CBR1000RR -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 79
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #18 : 27.06.14 - klo:22:58 »
Ja mitä renkaan liukkauteen tulee niin milläs pirulla sen muuten määrittelee liukkaaks jos se ei luista?

Nitrous, mä en tiedä, sen takia kysyinkin. Sen kerran kun on renkaat oikeesti luistanu, ni haettiinki mopoa mettän puolelta trukilla :o  Aattelin et jos se jotenki mysteerisesti asiasta ilmoittelis ennen luistoa... Mutta ehkä se mulle käy, ku en uskalla edes avata :)

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:53
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #19 : 28.06.14 - klo:11:27 »
Ja mitä renkaan liukkauteen tulee niin milläs pirulla sen muuten määrittelee liukkaaks jos se ei luista?

Nitrous, mä en tiedä, sen takia kysyinkin. Sen kerran kun on renkaat oikeesti luistanu, ni haettiinki mopoa mettän puolelta trukilla :o  Aattelin et jos se jotenki mysteerisesti asiasta ilmoittelis ennen luistoa... Mutta ehkä se mulle käy, ku en uskalla edes avata :)

En tiiä onko sulla katukumi vai sliksi lähettänyt metsähallituksen puolelle, mutta sliksi kyllä on suhteellisen helppo lukea. Eli luiston alkamisen tuntee selkeesti eikä rengas siis lipsahda kerralla alta pois, kuten katurengas. Sliksistä itseasiassa saadaankin paras pito vasta luistossa. Sliksi muuttuu kuluneena liukkaan tuntuiseksi, koska tietenkin pito vähenee, mutta myös se marginaali tuon luiston alkamisen ja sen isomman luiston tai selkeän lipsahduksen välillä pienenee selkeästi. Eli se luisto, joka olisi ollut vain tuntuma luiston alkamisesta uudella renkaalla, onkin kaljuksi ajetulla jo high-siderin poikanen. Luisto siis kasvaa nopeammin kuin kuski sitä pystyy hallitsemaan. Kulunut rengas (ei kaljuksi ajettu), jossa on n. 1-2mm pintaa jäljellä on mun mielestä paras noiden luistojen opetteluun. Pitoa on vielä riittävästi, että rengas on luettavissa, mutta sitä on riittävän vähän, että kohtuullisella vauhdilla saa renkaan luistamaan. Tuo 1-2mm ei tarkoita sitten kulutusmerkin syvyyttä vaan sitä kumimäärää, jonka pois kuluessa renkaasta tulee liian liukas. Dunlopilla tuo on käytännössä yhtä kuin kulutusmerkin syvyys, pirellillä milli enemmän, Bridgellä kuviota näkyvissä 2-3mm ja muista ei riittävästi kokemusta. Dunlop on käytännössä ainut, josta voi ajaa merkit tyysin pois, Pirellistä melkein ja muihin joutuu jättämään 0,5-1,5mm pintaa kun rengas muuttuu vaarallisen liukkaaksi.

Tää on vain mun mielipide, saa tyrmätä jos tuntuu siltä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Taffu

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 10
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 243
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:03.10.20 - klo:23:08
  • Honda CBR1000RR -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 79
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #20 : 28.06.14 - klo:14:03 »
Juu, katukumihan se oli, kerrasta alta. No pitää ostaa tommotti power cuppi ja testata, tuun sitten tänne haukkumaan, jos mennään taas mettään :)

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #21 : 18.07.14 - klo:02:02 »
Otin aata ja beetä tätä. Milläs paineilla takasta pitäis täytellä?

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 423
  • Paikalla:09.09.20 - klo:19:45
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #22 : 21.07.14 - klo:20:29 »
Totatota..
Onkos tää powercuppi ihan kuolleena syntynyt ajatus radalla ilman lämppäreitä ja automaaginen henkipois kadulla?

Eli oisko mummovauhdeilla ilman lämppäreitä supersport paree jos misukoista puhutaan?

Poissa Ville S.

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 13
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 23:34
  • zx-10r 07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #23 : 21.07.14 - klo:23:40 »
Otin aata ja beetä tätä. Milläs paineilla takasta pitäis täytellä?

Kuumana oon ajellu 1.7-1.9 paineilla. B-seos. Misukallahan sitten toi a-seos on kylmemmälle kelille, tosihelteisiin tarvittais C-seosta.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:53
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #24 : 22.07.14 - klo:09:49 »
Otin aata ja beetä tätä. Milläs paineilla takasta pitäis täytellä?

Kuumana oon ajellu 1.7-1.9 paineilla. B-seos. Misukallahan sitten toi a-seos on kylmemmälle kelille, tosihelteisiin tarvittais C-seosta.
Mulla oli Kemoralla sunnuntaina alla 190/55 C-seos. Paine n. 1,6bar ja toimi oikein loistavasti. Parissa paikkaa sain ton jopa luistamaan, mutta luisto alkoi todella pehmeästi. Helpin oloinen rengas ajaa. Ja lämpötila oli jotain yli 25 ja aurinkoista.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Ville S.

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 13
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 23:34
  • zx-10r 07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #25 : 22.07.14 - klo:13:03 »
Otin aata ja beetä tätä. Milläs paineilla takasta pitäis täytellä?

Kuumana oon ajellu 1.7-1.9 paineilla. B-seos. Misukallahan sitten toi a-seos on kylmemmälle kelille, tosihelteisiin tarvittais C-seosta.
Mulla oli Kemoralla sunnuntaina alla 190/55 C-seos. Paine n. 1,6bar ja toimi oikein loistavasti. Parissa paikkaa sain ton jopa luistamaan, mutta luisto alkoi todella pehmeästi. Helpin oloinen rengas ajaa. Ja lämpötila oli jotain yli 25 ja aurinkoista.

Joo, toi 190/55 B rupesi sunnuntain helteissä ylikuumenemaan ja luistelemaan.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #26 : 22.07.14 - klo:13:22 »
Ok, pitääpä tollasia paineita testailla. Elikkäs 30asteisella botnialla ei b välttis kestä? Alastaroon pitäisi sitten...  Onneksi sc1 ja 2 löytyy viel kun tuo a misukka on tällä viikolla varmaan tyhjä arpa. 

Poissa Damsku

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 156
  • Paikkakunta: Hyvinkää
  • Paikalla:21.10.20 - klo:21:33
  • R6R -07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 11
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #27 : 22.07.14 - klo:13:38 »
http://michelin-power.com/pages/download.php?file=UK-technical-PC.pdf&rep=PDF
Valmistajan omien taulukoiden mukaan B:n pitäs toimia kuumalla siinä missä C:kin, mutta kuluu nopeemmin. Ite tosta ymmärtäisin jopa että pitoa B:llä pitäs olla enemmän. Todellisuudesta ei mitään hajua. :)

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 423
  • Paikalla:09.09.20 - klo:19:45
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #28 : 22.07.14 - klo:22:57 »
Totatota..
Onkos tää powercuppi ihan kuolleena syntynyt ajatus radalla ilman lämppäreitä ja automaaginen henkipois kadulla?

Eli oisko mummovauhdeilla ilman lämppäreitä supersport paree jos misukoista puhutaan?

Ja tähän vielä lisätäkseni: jos lähtisin urhoollisesti näitä kokeilemaan ilman lämppäreitä niin mikä seos  929rr alle kandeisi tuupata?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Michelin Power Cup
« Vastaus #29 : 22.07.14 - klo:23:12 »
http://michelin-power.com/pages/download.php?file=UK-technical-PC.pdf&rep=PDF Valmistajan omien taulukoiden mukaan B:n pitäs toimia kuumalla siinä missä C:kin, mutta kuluu nopeemmin. Ite tosta ymmärtäisin jopa että pitoa B:llä pitäs olla enemmän. Todellisuudesta ei mitään hajua. :)
Kihihi, hassu pdf. hihi1
Katutakarenkaan (Power one) upper limit +140C. Pitää vetää kunnon burnis aina ennen ku lähtee snägärille ett saa vähintään opimaalisen pidon siihen nakkiin. :))
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020