Mitä moottoriöljyä käytät?

Aloittaja JiiPee66, 12.09.12 - klo:11:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.11.15 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 27.11.15 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.11.15 - klo:22:56
Millainen tollanen suodatin on verraten vaikka kahvisuodattimeen? Ei ihan painovoimalla siis mennä vaan puristettais läpi?

Tuotahan vois tehostaa tehokkailla magneeteilla suodatuksen yhteydessä. Itse taidan jatkaa maatalousöljyillä.
Alkuun kun luin, mietin oletko tosissasi :D
Ainahan mä tosissani oon. No siis tarkennuksena aloin miettimään mitä tuo yhden mikronin suodatin tarkoittaa?
Siinä on ihan v*tusti ihan v*tun pieniä reikiä. Reikien määrä riippuu suodattimen koosta. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.11.15 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.11.15 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 27.11.15 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.11.15 - klo:22:56
Millainen tollanen suodatin on verraten vaikka kahvisuodattimeen? Ei ihan painovoimalla siis mennä vaan puristettais läpi?

Tuotahan vois tehostaa tehokkailla magneeteilla suodatuksen yhteydessä. Itse taidan jatkaa maatalousöljyillä.
Alkuun kun luin, mietin oletko tosissasi :D
Ainahan mä tosissani oon. No siis tarkennuksena aloin miettimään mitä tuo yhden mikronin suodatin tarkoittaa?
Siinä on ihan v*tusti ihan v*tun pieniä reikiä. Reikien määrä riippuu suodattimen koosta. :P
Äläs. Ite piti tämäki etsiä, eli vastaus kysymykseeni oli:

Typically coffee filters are made up of filaments approximately 20 micrometres wide, which allow particles through that are less than approximately 10 to 15 micrometres.[4][5]


wbaum

19.12.15 - klo:12:02 #62 Viimeisin muokkaus: 19.12.15 - klo:12:16 käyttäjältä wbaum
Meneekö muilla selvästi tummiksi öljyt tyyliin 1-2 ratapäivässä? Värjääkö tuo kytkin noi öljyt noin nopeesti vai voisko tuota talvella hiukan koittaa huuhdella jollain? Kytkimeen nyt vois muutenki kurkata. 

Toki mä nyt syötän tolle kiululle siis delvaccia, joskin se on nyt loppu ja mietin kokeilisko jotain muuta välillä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.12.15 - klo:12:02
Meneekö muilla selvästi tummiksi öljyt tyyliin 1-2 ratapäivässä? Värjääkö tuo kytkin noi öljyt noin nopeesti vai voisko tuota talvella hiukan koittaa huuhdella jollain? Kytkimeen nyt vois muutenki kurkata.

Toki mä nyt syötän tolle kiululle siis delvaccia, joskin se on nyt loppu ja mietin kokeilisko jotain muuta välillä.
3-5 päivän haarukassa muuttuu väri ja alkaa askin toiminnassa huomaamaan eroa. Riippuu tietty ajopäivien kierrosmäärästä jne

wbaum

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 19.12.15 - klo:12:49
3-5 päivän haarukassa muuttuu väri ja alkaa askin toiminnassa huomaamaan eroa. Riippuu tietty ajopäivien kierrosmäärästä jne
Mjoo. En mä nyt loodassa huomaa mitään 5 päivää ajetuillakaan yleensä, ehkä yks missi päivään saattaa tulla. Väri tosiaan muuttuu kultaisesta ruskeeksi nopeesti, vois koittaa jotain hipoöljyä, mutta mietin jos pyörittelis jollain pesulla ensin. Tyyliin desi diiseliä ja halvat öljyt sisään koneeseen ja tyyliin starttimoottorilla pyörittelis.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.12.15 - klo:13:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 19.12.15 - klo:12:49
3-5 päivän haarukassa muuttuu väri ja alkaa askin toiminnassa huomaamaan eroa. Riippuu tietty ajopäivien kierrosmäärästä jne
Mjoo. En mä nyt loodassa huomaa mitään 5 päivää ajetuillakaan yleensä, ehkä yks missi päivään saattaa tulla.

Sehän on Suzuki :D

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.12.15 - klo:12:02
Meneekö muilla selvästi tummiksi öljyt tyyliin 1-2 ratapäivässä? Värjääkö tuo kytkin noi öljyt noin nopeesti vai voisko tuota talvella hiukan koittaa huuhdella jollain? Kytkimeen nyt vois muutenki kurkata.

Toki mä nyt syötän tolle kiululle siis delvaccia, joskin se on nyt loppu ja mietin kokeilisko jotain muuta välillä.

10 ratapäivää samoilla öljyillä, eikä nuo vielä mustat ole tosin tummempaa kuin alussa. Oli jotain vihreää öljyä en kyselly sen enempää mitä oli mutta hyvin tuo pelittää eikä yhtään vaihdemissiä kymmenään päivään.

tomik

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.12.15 - klo:20:23

10 ratapäivää samoilla öljyillä, eikä nuo vielä mustat ole tosin tummempaa kuin alussa. Oli jotain vihreää öljyä en kyselly sen enempää mitä oli mutta hyvin tuo pelittää eikä yhtään vaihdemissiä kymmenään päivään.


Luultavasti Motul 300V öljyä jos on vihreää...

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: tomik - 19.12.15 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 19.12.15 - klo:20:23

10 ratapäivää samoilla öljyillä, eikä nuo vielä mustat ole tosin tummempaa kuin alussa. Oli jotain vihreää öljyä en kyselly sen enempää mitä oli mutta hyvin tuo pelittää eikä yhtään vaihdemissiä kymmenään päivään.


Luultavasti Motul 300V öljyä jos on vihreää...
Castroll:illa oli kanssa joku 0W30 autopuolen öljy joka oli samanväristä mutta ei toi nyt sitä ainakaan ollut koska laatikko toimii pirunhyvin. Eli jos tuota Motulia niin ilmeisesti se on sitten aika hyvää tavaraa.

tomik

Sitä Motulia ite oon kaadellu moottoriin, eikä oo ollu ongelmia.

Huttu

Teboil superbikeä k9 kikserissä, vaihto 500km välein. Vaihteet toimii hyvin, öljyt varsin tummia väriltään.

T1mppa

20.12.15 - klo:11:18 #71 Viimeisin muokkaus: 20.12.15 - klo:11:31 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.12.15 - klo:13:25
jos pyörittelis jollain pesulla ensin. Tyyliin desi diiseliä ja halvat öljyt sisään koneeseen ja tyyliin starttimoottorilla pyörittelis.

Kuulostaa aika robustilta keinolta. Onkohan jotain muita vaihtoehtoja?
Mineraaliöljy on tuntunut putsaavan jotain jäämiä synteettisten öljyjen käytön jälkeen. Eli eka setti mineraalia värjääntyy todella nopeasti mustaksi. Seuraavat pari öljynvaihtoa hieman vähemmän. Lopuksi värjäytyminen asettuu tietylle tasolle.

Edit. Mitenkäs tämä tai vastaava?
https://youtu.be/8xwg5TnMjL8

wbaum

Niin no, en tiä syntyykö tuota palamisjätettä reaaliaikaisesti sen verran että öljy mustuu, vai onko öljytila vaan likainen. Jos sitä syntyy jatkuvasti niin hyvähän se kai on että öljy imee sitä likaa sieltä. Jos nyt väristä ensinnäkään voi päätellä yhtään mitään.

Kolmone

Mikäs on sopiva öljynvaihtoväli Rutkoseen (ratapäiviä)?
Suzuki PV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 06.07.17 - klo:18:53
Mikäs on sopiva öljynvaihtoväli Rutkoseen (ratapäiviä)?
Riippuu montako kilsaa akat päivässä. Jos 0 niin kerran pariin vuoteen, mutta jos 250km nii  sit kaks päivää. Eli n. 500km välein öljyt uusiin ja suodatin vähintään joka toinen kerta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal