Mitä moottoriöljyä käytät?

Aloittaja JiiPee66, 12.09.12 - klo:11:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wehna

Jos joku tarvii niin mieltä saa Q8 SBK Racing 10W-50 öljyä, 20L 205e sis alv23%.
Taitaa vielä muutama kannu olla jäljellä ja lisääkin saadaan. Ajelen tuolla itse kans ja vielä bemari toimii.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

T1mppa

Neste Turbo LXE 15W-40 (Delvacin kaveri). Ei kai sitä muuta tarvita?  beer_2

65€ / 20l k-maatalous -liikkeestä.

http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?productid=124500&lang=&type=tt

jarska

Lainaus käyttäjältä: aapolas - 12.09.12 - klo:13:59
Castrol Power 1 Racing 15w-50. Ei moitittavaa.

Tätä samaa meni äsken Kawan uumeniin.
Kiihtyvyyskin paranee. reps_1

qazwsx

Itte ajellut jollain Motonetin "halpisöljyillä" 10W/40 Red-Line

Waille

30.09.12 - klo:12:21 #19 Viimeisin muokkaus: 30.09.12 - klo:12:23 käyttäjältä Waille
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.09.12 - klo:11:28
Lainaus käyttäjältä: aapolas - 12.09.12 - klo:13:59
Castrol Power 1 Racing 15w-50. Ei moitittavaa.

Tätä samaa meni äsken Kawan uumeniin.
Kiihtyvyyskin paranee. reps_1

Totahan saa muuten 10W-50 viskositeetilla halvalla täältä. Itellä on ollu käytössä Shell Advance Ultra 4 10W-40.

Tango

Olen käyttänyt vähän mitä sattuu, eniten kuitenkin Teboil 4T Superbike 15W-50. Sitä saa aika halvalla monestakin paikasta.

Moottoripyörän öljylle asetetaan ainakin kolme vaatimusta, jotka tuo öljy täyttää:
1. Täytyy olla riittävän notkeaa, että öljy lähtee kiertämään heti käynnistettäessä. Tuo 15W tarkoittaa, että ehto toteutuu, kun lämpötila on yli -25 C ja tämä on toteutunut tänä ajokautena joka ratapäivä. Jos ajaisin talvella, niin ottaisin 10W-öljyä.
2. Kuumana ei saa mennä liian notkeaksi, koska silloin voiteleva kalvo jää ohueksi ja kitka kasvaa. Siksi ylärajana 50.
3. Ei saa olla sellaisia lisäaineita, jotka tarttuvat pintoihin ja tekevät ne liukkaammiksi. Autoissa tämä käy, mutta pyörässä sama öljy kiertää kytkimessä.

Tuo viskositeetti kuumana tietysti hieman askarruttaa, olisiko sittenkin 40 parempi kuin 50? Tuo lukuhan viittaa siihen, miten suuri on viskositeetti lämpötilassa 100 C. Nythän ajatus on, että radalla ajetaan kone kuumana, mutta onkohan asia näin? Setit ovat alle 20 min, jona aikana kone kyllä kuumenee, mutta joka setissä on myös ajoa kylmänä.

Tähän aiheeseen liittyy tietysti myös öljynvaihtoväli. Itse ajan käyttäen korkeita kierroksia, vaihtovalo syttyy melkein aina ennen vaihtamista. Kerran tänä kesänä vaihdoin öljyt jo 655 km ajon jälkeen. Tutkin jäteöljyn kaatamalla sen magneetin kautta, mutta mitään rautahiukkasia ei magneettiin jäänyt. Lisäksi öljy oli vielä aika puhtaan näköistäkin ja tämän jälkeen siirryin takaisin 1000-1500 km vaihtoväliin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Tango - 30.09.12 - klo:15:49
Tähän aiheeseen liittyy tietysti myös öljynvaihtoväli. Itse ajan käyttäen korkeita kierroksia, vaihtovalo syttyy melkein aina ennen vaihtamista. Kerran tänä kesänä vaihdoin öljyt jo 655 km ajon jälkeen. Tutkin jäteöljyn kaatamalla sen magneetin kautta, mutta mitään rautahiukkasia ei magneettiin jäänyt. Lisäksi öljy oli vielä aika puhtaan näköistäkin ja tämän jälkeen siirryin takaisin 1000-1500 km vaihtoväliin.

Ite oon vaihtanu kilpuriin öljyt ~500km välein, eli 3-5 ratapäivää menee samoilla öljyillä riippuen kelistä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

RumaTero

Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

M1uQ

Castrol power-1 racing

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

m1kk0

Minkä viskositeetin öljyjä käytätte pyörissänne? Onko radalla paksumpi parempi? mineraali/semisyn/syn?

pena1

CASTROL POWER 1 RACING 4T.
10W-50 soveltuu erityisesti tuning-pyörille sekä äärimmäisiin ja kuumiin olosuhteisiin.

Tai

Shell Advance Ultra 4T 15W-50.
Shell Advance 4T Ultra on täyssynteettinen öljy 4-tahtisiin moottoripyöriin ja moottoripyörien vaihteistoihin kaikkiin ajo-olosuhteisiin.

OMINAISUUDET
•Kilparadoilla suorituskykynsä osoittanutta teknologiaa, joka ylittää mp-valmistajien vaatimukset.
•Huippuluokan suoja.
•Puhtaampi moottori, joka pidentää moottorin käyttöikää.
•Suositellaan myös KILPAILUKÄYTÖÖN.
•Ylittää API SG sekä JASO MA -vaatimukset



parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 13.02.14 - klo:12:28
Minkä viskositeetin öljyjä käytätte pyörissänne? Onko radalla paksumpi parempi? mineraali/semisyn/syn?

Ehkä olellisempaa on se, että kuinka usein öljyt vaihtaa radalla ajettaessa.

Itse käytän Castrolin Power 1 Racing 4T 10W-40:iä ja vaihdan n. 500 km välein öljyt sekä joka toisella kerralla vaihdan suodattimen. Ei ole ollut ongelmia, eikä mitään ylimääräisiä kolinoita tms. missään.

Käytin samaa öljyä, sekä samaa vaihtoväliä silloin kun kilpailin aktiivisesti ja silloinkin tuo toimintamalli sekä öljy toimi hyvin kilpurissa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

13.02.14 - klo:13:06 #27 Viimeisin muokkaus: 13.02.14 - klo:16:06 käyttäjältä T1mppa
15W-40 mineraali. Nesteen öljy (Delvac vastaava)
Hyvin on toiminut kaikissa kolmessa pyörässä, mihin olen sitä laittanut.
Mielummin vaihdan usein ja käytän edullista, kuin harvoin ja kallista.

slowrider


T1mppa

Tässä katselin, niin melkein 10% noussut hinta tuossa käyttämässäni Nesteen öljyssä. Vertailukohta on 2012 kevät. Ilmeisesti muissakin hinta kohonnut samalla lailla?

Powered by EzPortal