Uudet viestit

MP-Ratatori

Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: RaceDAC  (Luettu 95351 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #105 : 13.08.15 - klo:17:03 »
Sekoitampa sinua hieman lisää:
Kyseessä on mittalaite, ja mittalaitehan pitää kalibroida ennen käyttöä. Eli tuo RA on sitä varten.
Eli käytännössä RA ja CA antaa samoja arvoja jos laitetta ei ole kalibroitu.
Ja eri arvoja jos laite on kalibroitu.
User-parametrit eivät ole sama asia kun kalibrointiparametrit.
Kaikki RaceDACit kalibroidaan "tehtaalta" lähtiessä.
Eli sinulla on kädessäsi kalibroitu mittalaite, eli jos käytät kalibromattomia RA-arvoja User-parametrien laskemiseksi, menet metsään.

Capish?
....

Mennään dokumentointiin:

Calibrated value = Factory calibrated measured value in Volts * 1000 = millivolts

okei, no tämä arvo saadaan miten ulos? RAx antaa "raw-arvon" joka olis ihan ok, testailun mukaan se on tämä, onko se nyt vai ei ja jos ei ole, niin miten mä saan tuon? Muuten menee vähän hankalaksi alkaa user-parametrejä arpomaan. CAx se ei voi olla, koska siihen vaikuttaa user-parametrit.

Output result = [(calibrated value - u.offset ) * u.gain] / u.divisor
Tämä menee jo perseelleen jos calibrated valuee ei tiedä.

Oli miten oli, Kemorassa ajellaan, vaikka sitten 136% kaasulla.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #106 : 13.08.15 - klo:18:31 »
Sekoitampa sinua hieman lisää:
Kyseessä on mittalaite, ja mittalaitehan pitää kalibroida ennen käyttöä. Eli tuo RA on sitä varten.
Eli käytännössä RA ja CA antaa samoja arvoja jos laitetta ei ole kalibroitu.
Ja eri arvoja jos laite on kalibroitu.
User-parametrit eivät ole sama asia kun kalibrointiparametrit.
Kaikki RaceDACit kalibroidaan "tehtaalta" lähtiessä.
Eli sinulla on kädessäsi kalibroitu mittalaite, eli jos käytät kalibromattomia RA-arvoja User-parametrien laskemiseksi, menet metsään.

Capish?
....

Mennään dokumentointiin:

Calibrated value = Factory calibrated measured value in Volts * 1000 = millivolts

okei, no tämä arvo saadaan miten ulos? RAx antaa "raw-arvon" joka olis ihan ok, testailun mukaan se on tämä, onko se nyt vai ei ja jos ei ole, niin miten mä saan tuon? Muuten menee vähän hankalaksi alkaa user-parametrejä arpomaan. CAx se ei voi olla, koska siihen vaikuttaa user-parametrit.

Output result = [(calibrated value - u.offset ) * u.gain] / u.divisor
Tämä menee jo perseelleen jos calibrated valuee ei tiedä.

Oli miten oli, Kemorassa ajellaan, vaikka sitten 136% kaasulla.
Kukaan ei ole koskaan saanut tehtyä tuota noin vaikeaksi.

Jos haluat tehdä asian helpoksi, niin pistä user parametrit takaisin vakioksi, ja normaalissa DAC-tilassa katso millanen millivolttimäärä ruudulla suurinpiirtein juoksee kun kaasukapula on nollissa, ja millanen kun kaasu on täysillä.
Ja käytä niitä arvoja offsetin ja jakajan laskemisessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #107 : 14.08.15 - klo:00:52 »
No eihän se vaikea ole, olisin vaan halunnut arvon mitä kalibroin suoraan komentoriviltä kun semmoisia komentoja tuntui olevan :D Noh, ei tuosta sen enempää. Ehkä tässä on näkemysero kun tekee töikseen kalibrointeja ja niitten metodeja.

Sivuilla oleva esimerkki vaihdejännitteen konvertoinnista suoraan vaihdenumeroksi oli tosi hyvä. Taulukko toimi lennosta kunhan vaan jaksoi naputella rivit paikalleen, näyttää vaihteet nyt dacissa.

RPM heittämällä toimimaan ilman konffauksia.

Vielä ainakin lambdan voisi kytkeä jos pääsisi johonkin selvyyteen bazzazin pinouteista. Pitäis varmaan kysyä supportilta, mutta alkavat varmaan mussuttaa jotain.

Boschin jarrupaineanturikin on pöydällä, menee kyllä talveksi tuon asentelu. Kaikenkaikkiaan positiivinen fiilis tähän asti, kemorassa kenttätestiä.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #108 : 14.08.15 - klo:01:39 »
RPM heittämällä toimimaan ilman konffauksia.

Vielä ainakin lambdan voisi kytkeä jos pääsisi johonkin selvyyteen bazzazin pinouteista. Pitäis varmaan kysyä supportilta, mutta alkavat varmaan mussuttaa jotain.
RPM tarvinnee jonku kertoimen jotta se näyttäisi oikeaa lukemaa?

http://www.racechrono.com/vanilla/discussion/541/racedac-data-acquisition-module/p2
i have some information on bazzaz z-afm ( lambda module )
Just splice off of the purple wire on the six pin connector of the Z-FI harness and use these calculations.
0.000 volts = 0.741 Lambda ( x 14.7 = 10,893 AFR )
4.980 volts = 1.105 Lambda ( x 14,7 = 16,243 AFR )
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #109 : 14.08.15 - klo:02:44 »
RPM tarvinnee jonku kertoimen jotta se näyttäisi oikeaa lukemaa?

http://www.racechrono.com/vanilla/discussion/541/racedac-data-acquisition-module/p2
i have some information on bazzaz z-afm ( lambda module )
Just splice off of the purple wire on the six pin connector of the Z-FI harness and use these calculations.
0.000 volts = 0.741 Lambda ( x 14.7 = 10,893 AFR )
4.980 volts = 1.105 Lambda ( x 14,7 = 16,243 AFR )
RPM näytteli tyhjäkäynnillä 1200-1300 ja ihan järkeviä lukemia muutenkin mitä nyt ehdin kierroslukumittarista verrata? Noh, tuon kertoimen lyö varikolla äkkiä kohdilleen jos niikseen on, kuvittelis kyllä että se olis joku selkeesti väärä jos ei olis oikea.

Kiitti tuosta, pitääpä piipata tuo lambdan liitin purppura ja katsoa mistä se löytyy keskusyksiköltä. Otin lopulta tp ja vaihdetiedon vaan bazzazin liittimistä. RPM joutu routtaan ympäri mopoa ku ecuki niin syvällä.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #110 : 14.08.15 - klo:13:29 »
RPM näytteli tyhjäkäynnillä 1200-1300 ja ihan järkeviä lukemia muutenkin mitä nyt ehdin kierroslukumittarista verrata? Noh, tuon kertoimen lyö varikolla äkkiä kohdilleen jos niikseen on, kuvittelis kyllä että se olis joku selkeesti väärä jos ei olis oikea.
Mikä mopo, ja mistä piuhasta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #111 : 14.08.15 - klo:14:01 »
RPM näytteli tyhjäkäynnillä 1200-1300 ja ihan järkeviä lukemia muutenkin mitä nyt ehdin kierroslukumittarista verrata? Noh, tuon kertoimen lyö varikolla äkkiä kohdilleen jos niikseen on, kuvittelis kyllä että se olis joku selkeesti väärä jos ei olis oikea.
Mikä mopo, ja mistä piuhasta?
Tää mun k7 kiulu. Eculta mittaristolle menee kelta-sininen piuha, siitä rosvo.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #112 : 17.08.15 - klo:12:50 »
Racedac pelasi.

Aika vähän ehti käydä läpi,  mutta jotain pientä mitä huomasi niin karusellin vasurista huomasi että kakkosella avataan täysiä, sitten kun kolmonen menee pesään niin kaasu jää tuonne 50pinnaan... Alpin miettimään miksi niin vaihdan asentoa samalla kun lyön kolmosen niin väännän samalla kaasua kiinni.

Paluusuoralla alan vähentää kaasua paljon ennen jarrua jo. Tullaan pitkään jollain 60-70pinnan kaasulla. Avauksessa on puoleen väliin suoraa 100%.

Katsomonsuoralla vois vaihtaa vähän myöhemminkin isompaa. Rpm ei kerkee ees huipputeholle nelosella.

Konffauksesta sen verran että olis pitäny katsoa vaihdejännitteet kone käynnissä, nyt välillä dac sanoo että olis kutonen sisässä paikoin vaikka on vitonen.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #113 : 17.08.15 - klo:12:57 »
Racedac pelasi.

Aika vähän ehti käydä läpi,  mutta jotain pientä mitä huomasi niin karusellin vasurista huomasi että kakkosella avataan täysiä, sitten kun kolmonen menee pesään niin kaasu jää tuonne 50pinnaan... Alpin miettimään miksi niin vaihdan asentoa samalla kun lyön kolmosen niin väännän samalla kaasua kiinni.

Paluusuoralla alan vähentää kaasua paljon ennen jarrua jo. Tullaan pitkään jollain 60-70pinnan kaasulla. Avauksessa on puoleen väliin suoraa 100%.

Katsomonsuoralla vois vaihtaa vähän myöhemminkin isompaa. Rpm ei kerkee ees huipputeholle nelosella.

Konffauksesta sen verran että olis pitäny katsoa vaihdejännitteet kone käynnissä, nyt välillä dac sanoo että olis kutonen sisässä paikoin vaikka on vitonen.
Eeeeetpä todellakaan ole ensimmäinen kuski joka ensimmäisenä ihmettelee kaasun käyttöään suorilla sen jälkeen kun lyödään data eteen ja kuski näkee siitä mitä todellisuudessa tekee.

Oothan sä voinu tehä laskuvirheen konffatessas sitä 5-6 välin arvoja.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #114 : 17.08.15 - klo:13:30 »
Muistelen että 5,6 ja nolla on aika lähellä toisiaan niin piti laittaa aika kapeet ikkunat jännitteille.  Eipä tuos nyt edes lasketa mitää, vaan katotaan vaan raja-arvot. Näyttää kaasukin olevan vähän enemmän auki kun kone pyörii, eli jännite lienee enemmän.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #115 : 17.08.15 - klo:14:02 »
Eipä tuos nyt edes lasketa mitää, vaan katotaan vaan raja-arvot.
Jouduthan sä laskemaan sen raja-arvon? Lasku se on päässälaskukin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #116 : 17.08.15 - klo:14:49 »
Eipä tuos nyt edes lasketa mitää, vaan katotaan vaan raja-arvot.
Jouduthan sä laskemaan sen raja-arvon? Lasku se on päässälaskukin.
No funtsi nyt vaikka sitä niin että jos se näyttää oikein virrat päällä, mutta kone ei käynnissä, niin lähdetäänkö nyt siitä että se on laskuvirhe? Oikein se näyttää 0-1-2-3-4, mutta vitonen välillä käy kutosessa kun kone kiertää lähellä punarajaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #117 : 17.08.15 - klo:14:58 »
Eipä tuos nyt edes lasketa mitää, vaan katotaan vaan raja-arvot.
Jouduthan sä laskemaan sen raja-arvon? Lasku se on päässälaskukin.
No funtsi nyt vaikka sitä niin että jos se näyttää oikein virrat päällä, mutta kone ei käynnissä, niin lähdetäänkö nyt siitä että se on laskuvirhe? Oikein se näyttää 0-1-2-3-4, mutta vitonen välillä käy kutosessa kun kone kiertää lähellä punarajaa.
Pistä toinen analogikanava loggaamaan suoraan sitä jännitettä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: RaceDAC
« Vastaus #118 : 17.08.15 - klo:16:27 »
^ihan jees idea.

Tilasin läpällä nyt tommosen femman infrapuna-etäisyysanturin. 25hz ja oliko vajaan parin voltin sisällä käytettävä etäisyys.

GP2Y0A41SK0F SHARP

Oliko sulla murmela nyt jotain experimenttiä tullut infra lämpösensoreista vielä? Löytyykö mitää komponentteja, arduinolle sopivalla väylällä yhtäkkiä vaan löytyy mut analogi jännite-outputeilla ei oo vielä vastaan tullut sopivaa rengaslämpötilaa mittaamaan.


Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 00:17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: RaceDAC
« Vastaus #119 : 17.08.15 - klo:16:38 »
Oliko sulla murmela nyt jotain experimenttiä tullut infra lämpösensoreista vielä? Löytyykö mitää komponentteja, arduinolle sopivalla väylällä yhtäkkiä vaan löytyy mut analogi jännite-outputeilla ei oo vielä vastaan tullut sopivaa rengaslämpötilaa mittaamaan.
Sen verran ett tos pöydän kulmalla on yks proto infra-anturista. Toimivaksi testattu. Ei oo viel "tuotannossa".
Mitään kaupallista halpaa yksittäistä anturia en ole löytänyt.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020