RaceDAC

Aloittaja jarska, 12.02.12 - klo:16:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.15 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:12:50
Racedac pelasi.

Aika vähän ehti käydä läpi,  mutta jotain pientä mitä huomasi niin karusellin vasurista huomasi että kakkosella avataan täysiä, sitten kun kolmonen menee pesään niin kaasu jää tuonne 50pinnaan... Alpin miettimään miksi niin vaihdan asentoa samalla kun lyön kolmosen niin väännän samalla kaasua kiinni.

Paluusuoralla alan vähentää kaasua paljon ennen jarrua jo. Tullaan pitkään jollain 60-70pinnan kaasulla. Avauksessa on puoleen väliin suoraa 100%.

Katsomonsuoralla vois vaihtaa vähän myöhemminkin isompaa. Rpm ei kerkee ees huipputeholle nelosella.

Konffauksesta sen verran että olis pitäny katsoa vaihdejännitteet kone käynnissä, nyt välillä dac sanoo että olis kutonen sisässä paikoin vaikka on vitonen.
Eeeeetpä todellakaan ole ensimmäinen kuski joka ensimmäisenä ihmettelee kaasun käyttöään suorilla sen jälkeen kun lyödään data eteen ja kuski näkee siitä mitä todellisuudessa tekee.

Oothan sä voinu tehä laskuvirheen konffatessas sitä 5-6 välin arvoja.
Gixerin vakio vaihdeanturi rupee jossain vaiheessa häröilemään, eikä näytä aina vaihdetta oikein. Ongelma näkyy myös vakiosähköillä mittaristossa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:16:27
^ihan jees idea.

Tilasin läpällä nyt tommosen femman infrapuna-etäisyysanturin. 25hz ja oliko vajaan parin voltin sisällä käytettävä etäisyys.

GP2Y0A41SK0F SHARP

Oliko sulla murmela nyt jotain experimenttiä tullut infra lämpösensoreista vielä? Löytyykö mitää komponentteja, arduinolle sopivalla väylällä yhtäkkiä vaan löytyy mut analogi jännite-outputeilla ei oo vielä vastaan tullut sopivaa rengaslämpötilaa mittaamaan.


Mulla taitaa olla tuo sama. Toimii suuntaa antavasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.08.15 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:16:27
^ihan jees idea.

Tilasin läpällä nyt tommosen femman infrapuna-etäisyysanturin. 25hz ja oliko vajaan parin voltin sisällä käytettävä etäisyys.

GP2Y0A41SK0F SHARP
Mulla taitaa olla tuo sama. Toimii suuntaa antavasti.
Millanen järjestely sulla on tällä hetkellä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.15 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.08.15 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:16:27
^ihan jees idea.

Tilasin läpällä nyt tommosen femman infrapuna-etäisyysanturin. 25hz ja oliko vajaan parin voltin sisällä käytettävä etäisyys.

GP2Y0A41SK0F SHARP
Mulla taitaa olla tuo sama. Toimii suuntaa antavasti.
Millanen järjestely sulla on tällä hetkellä?
Sama kuin koko kauden.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.08.15 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.15 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.08.15 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:16:27
^ihan jees idea.

Tilasin läpällä nyt tommosen femman infrapuna-etäisyysanturin. 25hz ja oliko vajaan parin voltin sisällä käytettävä etäisyys.

GP2Y0A41SK0F SHARP
Mulla taitaa olla tuo sama. Toimii suuntaa antavasti.
Millanen järjestely sulla on tällä hetkellä?
Sama kuin koko kauden.
Ök, eli wbaumille vinkiks, älä pistä pleksiä anturin eteen, infra ei mee siitä läpi.
Älä pistä anturia osoittamaan renkaaseen vaan takahaarukkaan/ joku sopiva heijastusmateriaali takahaarukkaan kiinni esim teipillä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Tuolla toisessa ketjussa sivuttiin racedacin g-sensoreita. Näytti työpöydällä olevan jotain racedac-dataa niin pitipä katsella mitä siel nyt näkyy. Tässä nyt saattaa olla että tää on niitä ratapäiviä kun dac oli tyyliin teipillä kiinni jossain katteen alla, ja päätellen siitä että yksi sensori paukuttaa +- 15G eli maksimiin, ei laite varmaan ole hyvin kiinni. Tai sitten siellä on aika reippaita tärinöitä muuten vaan.

Data on 20hz, pitäisi logata muutenki 100hz taajuudella niin voisi saada paremmin laskettua tärinäspektrejä taajuuden funktiona ja esim katsella koneen kierrosluvun vaikutusta siihen yms yms tarpeellista.

Ja pitäis ainaki merkata ylös tuo asento purkilla ja muutenki kiinnittää se järkevästi.

Sitten jos näistä osais jotain järkevää vielä kattoa niin... :D

Kuvassa siis 2 anturia, ja datassa aika reippaasti sikaa, eli liukuvaa keskiarvoistusta jne.


wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.16 - klo:16:59
Mä haluan iskaridynon. Tuossa mietin jo että racedacin vois valjastaa hyvinki iskaridynon loggeriksi. Akselois vaan tps-anturin ja paineanturin siihen ja silmublee.
Mä oon miettiny ihan samaa. Ebaystä sais voima-anturin halvalla. Muuta ei sit tarviskaan, ku tehä...
Tarkotan tommosta.

Annappa vähän tipsejä mitä voima-sensoreita löysit? halvalla tietty.

tps varmaan vois tilailla jonkin testiin... Pistääkö silmään joku, joka olisi helppo mountata? Noi autojen throttle bodyn kylkeen tulevat ovat vähän sen näköisiä, että pitää joku mekaniikka ja akselointi tehdä kun ajattelin takahaarukalle koittaa testata tuommoista. Alkoi kyllä kiinnostamaan saisiko tuollaisen käsikäyttöisen dynon tehtyä.


murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.16 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.16 - klo:16:59
Mä haluan iskaridynon. Tuossa mietin jo että racedacin vois valjastaa hyvinki iskaridynon loggeriksi. Akselois vaan tps-anturin ja paineanturin siihen ja silmublee.
Mä oon miettiny ihan samaa. Ebaystä sais voima-anturin halvalla. Muuta ei sit tarviskaan, ku tehä...
Tarkotan tommosta.

Annappa vähän tipsejä mitä voima-sensoreita löysit? halvalla tietty.

tps varmaan vois tilailla jonkin testiin... Pistääkö silmään joku, joka olisi helppo mountata? Noi autojen throttle bodyn kylkeen tulevat ovat vähän sen näköisiä, että pitää joku mekaniikka ja akselointi tehdä kun ajattelin takahaarukalle koittaa testata tuommoista. Alkoi kyllä kiinnostamaan saisiko tuollaisen käsikäyttöisen dynon tehtyä.
No siis noita nosturinkoukkuvaakasysteemiantureita joskus kattelin. Ollee ihan perus venymäliuskaantureita tjsp. Emt...

Sehän on vaan hyvä jos saat sen potikan samalle linjalle takahaarukan akselin kanssa, niin siitä sitten vaan "vaakasuora" ja "pystysuora" vipuvarsi, niin sulla onkin käytännössä täysin lineaarinen potikka.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Tilailin nyt jonku tps-anturin testiin. Ei pitäis olla kummoinen homma saada sitä kiinni takapampun loggauksee. Jonkinoloisen epälineaarisuuden joutunee sietään, mutta tutkitaan. Keulaan moinen lienee vaan mekaaninen haaste.

Voima-anturit vaatinee vahvistimen aina ellei osta jotain valmista pakettia. Valmiita vahvistimia kyllä näkyy olevan.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.03.16 - klo:22:50
Tilailin nyt jonku tps-anturin testiin. Ei pitäis olla kummoinen homma saada sitä kiinni takapampun loggauksee. Jonkinoloisen epälineaarisuuden joutunee sietään, mutta tutkitaan. Keulaan moinen lienee vaan mekaaninen haaste.

Voima-anturit vaatinee vahvistimen aina ellei osta jotain valmista pakettia. Valmiita vahvistimia kyllä näkyy olevan.

Paljos sellanen anturi kustansi?

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

wbaum

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.03.16 - klo:10:12
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.03.16 - klo:22:50
Tilailin nyt jonku tps-anturin testiin. Ei pitäis olla kummoinen homma saada sitä kiinni takapampun loggauksee. Jonkinoloisen epälineaarisuuden joutunee sietään, mutta tutkitaan. Keulaan moinen lienee vaan mekaaninen haaste.

Voima-anturit vaatinee vahvistimen aina ellei osta jotain valmista pakettia. Valmiita vahvistimia kyllä näkyy olevan.

Paljos sellanen anturi kustansi?
Viitisen euroa.



Sössötetty tapatalkilla.


murmela

06.03.16 - klo:15:35 #131 Viimeisin muokkaus: 06.03.16 - klo:15:41 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.03.16 - klo:10:12
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.03.16 - klo:22:50
Tilailin nyt jonku tps-anturin testiin. Ei pitäis olla kummoinen homma saada sitä kiinni takapampun loggauksee. Jonkinoloisen epälineaarisuuden joutunee sietään, mutta tutkitaan. Keulaan moinen lienee vaan mekaaninen haaste.

Voima-anturit vaatinee vahvistimen aina ellei osta jotain valmista pakettia. Valmiita vahvistimia kyllä näkyy olevan.

Paljos sellanen anturi kustansi?

Noita ThrottlePositionSensor-antureita löytyy mistä tahansa kaasarista/kaasuläppärungosta(auto/mp/vene/lentokone), ja ne on kaikki samanlaisia. Eculta tulee +5V ja maa -piuhat, eculle menee signaalipiuha.
TPS-anturi on yksikierrospotentiometri https://fi.wikipedia.org/wiki/Potentiometri
Eli se vain mittaa missä asennossa kaasuläppä on, ja ilmoittaa sen eculle asteikolla 0-5V (tai jos hifistellään nii käytännössä lähempänä 1-4V ettei tarvitse käyttää potikan mittausalueen ääripäitä).

Sopivalla virittelyllä tuolla voi mitata minkä tahansa edestakaisin liikkuvan kappaleen asentoa. Eli esim takahaarukan asentoa ja anturilta piuhat RaceDACille.

Eli jos käytte vaikka romiksella dyykkaamassa, niin ottakaa koko paska kerralla, eli TPS-anturi, sen liitin piuhoineen, se runko missä se on kiinni/se akseli, niin pääsette helpommalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

^Jep.

Kattelin että postilaatikkoon saa kiinasta uusia halvalla, tiskiltä varmaan jonku kypän jo maksaa. Kattelin semmoista missä akseli näyttää semmoselta minkä voisi helposti rouhia itse. Kiinnitysrunkon voi vaikka tulostaa muovista kunhan löytää paikan. Toivottavasti noissa ei oo iso mekaaninen vastus niin pääsee vähän helpommalla, tuntuu että muuten se saattaa hajota tuossa käytössä helposti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 06.03.16 - klo:15:46
^Jep.

Kattelin että postilaatikkoon saa kiinasta uusia halvalla, tiskiltä varmaan jonku kypän jo maksaa. Kattelin semmoista missä akseli näyttää semmoselta minkä voisi helposti rouhia itse. Kiinnitysrunkon voi vaikka tulostaa muovista kunhan löytää paikan. Toivottavasti noissa ei oo iso mekaaninen vastus niin pääsee vähän helpommalla, tuntuu että muuten se saattaa hajota tuossa käytössä helposti.
Ehjän TPS-anturin mekaaninen vastus ollee luokkaa 0,1 Nm.

Nii, oishan se ollu liian helppoo ottaa koko shaisse kerralla, ja vääntää se akseli valmiiksi vaakasuoraksi vivuksi, jolloin ainoa mitä olisi tarvinnut tehdä on pystysuora vipu, ja kiinnikkeet...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

06.03.16 - klo:16:39 #134 Viimeisin muokkaus: 06.03.16 - klo:16:43 käyttäjältä TommoKe
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 06.03.16 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.03.16 - klo:10:12
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.03.16 - klo:22:50
Tilailin nyt jonku tps-anturin testiin. Ei pitäis olla kummoinen homma saada sitä kiinni takapampun loggauksee. Jonkinoloisen epälineaarisuuden joutunee sietään, mutta tutkitaan. Keulaan moinen lienee vaan mekaaninen haaste.

Voima-anturit vaatinee vahvistimen aina ellei osta jotain valmista pakettia. Valmiita vahvistimia kyllä näkyy olevan.

Paljos sellanen anturi kustansi?
Viitisen euroa.



Sössötetty tapatalkilla.




Rahteineen kotio. Ei paha. Mä aikani kuluks etin noita valmiita tossa päivällä, jos niistä ois ollu iloa.
http://www.ebay.com/itm/2635-2015-15-16-BMW-S1000RR-DDC-Rear-Sensor-/301837818419?hash=item4646ef9a33:g:3LAAAOSw5IJWcYVc&vxp=mtr
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Powered by EzPortal