Powercommanderit

Aloittaja jarska, 15.09.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.09.12 - klo:15:49
Hyvä säätäjä kuitenkin käy ne säätösolut siitä kartasta läpi sillä silmällä mitä käyttäjä tarpeeksi kertoo.
Nonii, eiköhän tämä ollut tässä minun osalta.
Ongelmanahan noilla Piggy bageillä nyky ECU:ja  säädettäessä on se, että aina ei voi varmaksi tietää, että mitä karttaa ECU käyttää missäkin tilanteessa. Pahimmillaan penkissä siis hiplataan karttaa, joka ei normaalisti olekaan käytössä ja hyöty oli täysi nolla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7


TommoKe

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 18.09.12 - klo:16:18Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Mutulla veikkaisin että valojen ja vilkkujen kanssa ei tule ongelmaa, jos kittieku menee vakiomopoon/vakiojohtosarjaan joko suoraan tai sovittimella kuten esim kawassa.
Melkein veikkaisin ett kaikki japsit menee tolleen.

Eri asia on sitten jos vakiojohtosarjan vaihtaa kittijohtosarjaan; siitähän sit taas on riisuttu turhat valo- ja vilkkujohdot.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

18.09.12 - klo:17:13 #49 Viimeisin muokkaus: 18.09.12 - klo:17:17 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.12 - klo:16:04
Ei sillä että PCV:stä säätämättä/kokeilematta luopuisin, mut kuka ja missä noita mystisiä kit-ecuja myydään, maahantuojan kauttako niitä saapi kisapyöriin?
En ainakaan tuosta vaan löytänyt kuuklella.
Jos etit 2010 ZX-10R:ään kittiekuu, niin kokeile vaikkapa "Kawasaki 21175-0212"
2011-12 ZX10R kittiecu "Kawasaki 21175-0756"

Ja "kawasaki 2010 performance parts" on kans aika hyvät hakusanat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.12 - klo:17:04
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 18.09.12 - klo:16:18Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Mutulla veikkaisin että valojen ja vilkkujen kanssa ei tule ongelmaa, jos kittieku menee vakiomopoon/vakiojohtosarjaan joko suoraan tai sovittimella kuten esim kawassa.
Melkein veikkaisin ett kaikki japsit menee tolleen.

Eri asia on sitten jos vakiojohtosarjan vaihtaa kittijohtosarjaan; siitähän sit taas on riisuttu turhat valo- ja vilkkujohdot.

Ainakin Kawan kymppi ärrän nykyiseen korimalliin tarkoitettu kit ecu, käyttää kuulma pitlane limitterin kytkimenä vilkkukatkaisijaa. Tänään asiaa ystäväni selvitteli omiin projekteihinsa...
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jupa771

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.09.12 - klo:16:04
Ei sillä että PCV:stä säätämättä/kokeilematta luopuisin, mut kuka ja missä noita mystisiä kit-ecuja myydään, maahantuojan kauttako niitä saapi kisapyöriin?
En ainakaan tuosta vaan löytänyt kuuklella.

kaikki kawaan liittyvät kysymykset kannattaa soittaa motovillelle,sieltä saa heti ja varmasti paikkanspitävän vastauksen.

mic

Jos aloittaisin tämän harrastuksen uudestaan alusta niin jättäisin kyllä kaikki commanderit ym. muut härpäkkeet ostamatta ja ajaisin vaan mahdollisimman paljon kilometrejä vakiopyörällä. Vanhoissa pyörissä oli kittisähköjä ja alustoja ja tingeltangeleita, mutta tämä kesä tuli ajettua täysin vakiokuntoisella -06 R6R:llä. Opin tänä kesänä ajamisesta varmasti eniten ja Alastarolla tollakin lutkalla sai parhaaksi ajaksi 1.25.08. Ainoina apuina olivat kliparit, jalkatappisarja ja shifteri.

Olis kyllä säästynyt pirusti ja paljon euroja matkanvarrella, kun olis ensin opetellut ajamaan ja sitten vasta hankkinut niitä palikoita. Noilla vakiolaitteilla pääsee yllättävän kovaa, kun vaan uskoo siihen laitteeseen. Päivän vielä, kun olisi tänä kesänä kurvaillut, niin tuosta olis vielä puoli sekuntia poistanut helposti.

Ei se etteikö hifistely ja tingeltangelien ostaminen olisi kivaa, mutta niille jotka haluavat säästää niin suosittelen kyllä ulosmittaamaan sen oman fillarin potentiaalin ensin loppuun asti.

pienisopoapina

Tähän harrastukseen, kuten muihinkin, voi suhtautua monella tavalla. Toiset tykkää vain ajaa, toiset tykkää ajaa ja viritellä, jotkut jopa vain viritellä. Toiset yrittää parantaa kierrosaikoja mahdollisimman nopeasti, toiset kiiruhtaa hitaammin. Jotkut käy kaikki kurssit, toiset haluaa opetella kantapään kautta.
Vaikka itse en virittele laitettani muuta kuin popniiteillä ja jeesusteipillä ja opettelen ajamaan kantapään kautta, on minusta sairaan siistiä seurata toisinajattelijoiden toimintaa.

Mitä voimakomentajan ja muiden vastaavien virittelyyn tulee, niin se on minusta välttämätön homma. Kaikenmaailman tehtaalla tehdyt päästöjen vähennysviritykset haittaa hienon moottorin toimintaa. Ja kun täällä palstalla noista väännetään, niin tämmöinen hitaampikin saa ahaa-elämyksiä.
Laitanpa tähän muistiin kivan säätölinkin Linkki

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

19.09.12 - klo:09:25 #54 Viimeisin muokkaus: 19.09.12 - klo:09:27 käyttäjältä jarska
Ja kuin tilauksesta, lisää vettä myllyyn.
Jenkkilän isot pojat ja miksei muutkin suositteli käyttämään tossa mun mopossa PCV:n kaverina tätä purkkia seosten saamiseksi paremmin kohdilleen.
Tottakait tilasin, sekun näyttää olevan välttämätön ja osaisin kyllä selittää tarkalleen miksi tarviin tuon kun olen illan opiskellut, mut en selitä. :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 18.09.12 - klo:18:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.12 - klo:17:04
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 18.09.12 - klo:16:18Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Mutulla veikkaisin että valojen ja vilkkujen kanssa ei tule ongelmaa, jos kittieku menee vakiomopoon/vakiojohtosarjaan joko suoraan tai sovittimella kuten esim kawassa.
Melkein veikkaisin ett kaikki japsit menee tolleen.

Eri asia on sitten jos vakiojohtosarjan vaihtaa kittijohtosarjaan; siitähän sit taas on riisuttu turhat valo- ja vilkkujohdot.

Ainakin Kawan kymppi ärrän nykyiseen korimalliin tarkoitettu kit ecu, käyttää kuulma pitlane limitterin kytkimenä vilkkukatkaisijaa. Tänään asiaa ystäväni selvitteli omiin projekteihinsa...

Ök, eli nois -11-12 10-kawois joutuu sit ottamaan orginaalijohdotuksesta noi valojohdot ton kittijohdotuksen kaveriks. Ja tekemään varikkorajottimelle oman katkasijan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.12 - klo:09:25
Ja kuin tilauksesta, lisää vettä myllyyn.
Jenkkilän isot pojat ja miksei muutkin suositteli käyttämään tossa mun mopossa PCV:n kaverina tätä purkkia seosten saamiseksi paremmin kohdilleen.
Tottakait tilasin, sekun näyttää olevan välttämätön ja osaisin kyllä selittää tarkalleen miksi tarviin tuon kun olen illan opiskellut, mut en selitä. :D

Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.12 - klo:11:30
Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

Juujuu, mut kun nää on niin helppo asentaa, säästää sen 200€. :P
Teen reijän takakatteeseen ja laitan koko ryppään roikkumaan renkaan yläpuolelle.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.12 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.12 - klo:11:30
Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

Juujuu, mut kun nää on niin helppo asentaa, säästää sen 200€. :P
Teen reijän takakatteeseen ja laitan koko ryppään roikkumaan renkaan yläpuolelle.

Ei ei ei. Kyllä ne paremmin pysyy mukana ilastointiteipillä kiinnitettynä.  hesse_ok
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

app

19.09.12 - klo:12:23 #59 Viimeisin muokkaus: 19.09.12 - klo:12:24 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 19.09.12 - klo:11:59
Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.12 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.12 - klo:11:30
Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

Juujuu, mut kun nää on niin helppo asentaa, säästää sen 200€. :P
Teen reijän takakatteeseen ja laitan koko ryppään roikkumaan renkaan yläpuolelle.

Ei ei ei. Kyllä ne paremmin pysyy mukana ilastointiteipillä kiinnitettynä.  hesse_ok

Mulla on sekä gorilla- että ilmastointiteippikiinnityksillä (taas kohta) suurin osa lisä- ym. varusteista kiinni. Erittäin hyvä elastinen kiinnitysmenetelmä. Tatalokkeri kakspuolisella teipillä. Käsikin on teipattu terkkarissa eilen  stoppie_gif

Powered by EzPortal