Powercommanderit

Aloittaja jarska, 15.09.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Se on vaan kun itse maksat kartan teosta sen noin 300e, niin ei ihan heti tule mieleen laittaa yleiseen jakoon. :)
Noista valmiskartoista voisi toki kerätä tietoa, etkä mitkä toimii hyvin ja mitkä ei.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 06.10.12 - klo:12:58
Se on vaan kun itse maksat kartan teosta sen noin 300e, niin ei ihan heti tule mieleen laittaa yleiseen jakoon. :)
Noista valmiskartoista voisi toki kerätä tietoa, etkä mitkä toimii hyvin ja mitkä ei.

Jaa miksei muka, ihme pihtailua. :D

app

Mulla on tuossa omassa ostettu kartta, enkä sitä jaa kenellekään. Kysymys on siitä että joku muu on tehnyt työtä sen eteen, eikä ole reilua panna levitykseen tuosta vaan. Vähän sama kun piraattilevyjä möis, eli artisti joka tehny töy maksa.

murmela

Luullakseni esim PC:llä ja Akralla on webbisaiteillaan jo kaikennäköstä karttaa jaossa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.12 - klo:11:39
Entä "karttakirjasto", ladattavaksi, tänne, jakoon, dynossa ajetut, tyyliin merkki/malli/vm./viripalikat--->kartta--->download.
Commanderiuskovaisille, moraalitonta, laitonta, hyihyi kehtaatkin ehdottaa, ei toimi koska kartat yksilöllisiä, vien leivän dynottajien suusta jos sellasia esille, piiloon?

Kyllähän tuolla dynojetin sivuilla on jo vaikka kuinka paljon karttoja jaossa, mutta yksilölliset erot moottoreiden, ruiskusuutinten yms. välillä on sen verran isoja, että kyllä se säätöihin saaminen vaatii käytännössä aina penkissä käyttämisen. Kyllähän tuollaisesta valmiista kartasta voi tietysti olla apua säätötyön pohjaksi, mutta pahimmillaan 0-karttaan tarttee tehä pienempiä muutoksia kuin noihin valmiisiin virikarttoihuin. Yksi isoimpia muuttujia tuossa säätötyössä on polttoainesuuttimien keskinäiset erot. Jos oikein hyvän haluaa, kannattaa napata suuttimet irti ja käyttää ne suutinhuollossa, jossa ne puhdistetaan ja jokaisen suuttimen tuotto mitataan. Tällöin säädöissä pystyy kompensoimaan sylinterikohtaiset erot kun tietää kuinka hyvin mikäkin suutin virtaa.

Uusissakin suuttimissa ero tuotossa heittelee parin prosentin luokkaa valmistustoleransseista johtuen. Kuluneilla ja likaisilla suuttimilla ero voi olla sylinterien välillä ~10% luokkaa ilman, että kuski vielä huomaa kummempia käyntihäiriöitä. Tuota isommat heitot varmasti rupeaa kuskikin huomaamaan puutumisena ja epätasaisena käyntinä. Kaikille talven aikana virittäjille voin kertoa vinkkinä, että tuo suutinhuolto on hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaita virityksiä mitä voi tehdä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

nopea57

Nähdäkseni säädettäessä pitää kuitenkin käydä lähes kaikki kartan solut läpi, oli siellä sitten nollakartta tai 'melkein valmis' pohjana. Mistä sen tietää onko kartta melkein valmis, ellei soluja käy läpi? Jos on käytössä Autotune (anteeksi), niin sen tapauksessa melkein valmiista kartasta on hyötyä, varsinkin jos tietää mille AFR:lle mikin kohta siinä pohjakartassa on tehty.

Akralla ei taida karttoja olla jaossa, en ole huomannut. PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.10.12 - klo:08:46
Uusissakin suuttimissa ero tuotossa heittelee parin prosentin luokkaa valmistustoleransseista johtuen. Kuluneilla ja likaisilla suuttimilla ero voi olla sylinterien välillä ~10% luokkaa ilman, että kuski vielä huomaa kummempia käyntihäiriöitä. Tuota isommat heitot varmasti rupeaa kuskikin huomaamaan puutumisena ja epätasaisena käyntinä. Kaikille talven aikana virittäjille voin kertoa vinkkinä, että tuo suutinhuolto on hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaita virityksiä mitä voi tehdä.

Mä käytin suuttimet huollossa vuosi sitten ja päädyin vaihtamaan yhden suuttimen, koska sen tuotto heitti niin paljon verrattuna muihin suuttimiin. Paikallinen ammattikoulu teki huollon ja hintaa tuli 10e/kpl, suosittelen.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 08.10.12 - klo:09:23
PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Jep, tuolta heitinkin pohjille european kartan, ainakin toimii, muuta en tiedä.
MIVV:lle ei ollu omaa karttaa, joten lähes vastaavilla härpättimillä tuunatun kartan otin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.12 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 08.10.12 - klo:09:23
PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Jep, tuolta heitinkin pohjille european kartan, ainakin toimii, muuta en tiedä.
MIVV:lle ei ollu omaa karttaa, joten lähes vastaavilla härpättimillä tuunatun kartan otin.

Ja vielä kertauksen vuoksi: Se kartta on tod. näk. yhtä lähellä oikeaa kuin se 0-kartta. Eli penkkiin vaan mars mars. Tai mieluummin ennen sitä otat suuttimet irti ja käytät ne huollossa/mittauksessa niin voit sit kertoa penkittäjälle, että kakkospyttyyn 5% enemmän aukioloa kuin muihin. En tosin ole varma, että kykeneekö toi Commanderi sylinterikohtaiseen kompensointiin. Jos ei niin sitten tuo suuttimien mittaus on vähän turhaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.10.12 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.12 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 08.10.12 - klo:09:23
PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Jep, tuolta heitinkin pohjille european kartan, ainakin toimii, muuta en tiedä.
MIVV:lle ei ollu omaa karttaa, joten lähes vastaavilla härpättimillä tuunatun kartan otin.

Ja vielä kertauksen vuoksi: Se kartta on tod. näk. yhtä lähellä oikeaa kuin se 0-kartta. Eli penkkiin vaan mars mars. Tai mieluummin ennen sitä otat suuttimet irti ja käytät ne huollossa/mittauksessa niin voit sit kertoa penkittäjälle, että kakkospyttyyn 5% enemmän aukioloa kuin muihin. En tosin ole varma, että kykeneekö toi Commanderi sylinterikohtaiseen kompensointiin. Jos ei niin sitten tuo suuttimien mittaus on vähän turhaa.

Juujuu, käytän mä talvella penkissä, kunhan vatuloin noiden karttojen kans ja otan lieskaa pakarista.

nopea57

08.10.12 - klo:14:17 #85 Viimeisin muokkaus: 08.10.12 - klo:14:21 käyttäjältä nopea57
Pystyyhän se PCV sylinterikohtaiseen säätöön, kuin myös vaihdekohtaiseen. Map tools-> Advance/Demote map -> Fuel tables (TPS) -> Cylinder advanced, esim.  Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita. Melkoisen suuret erot näissä, varsinkin yläpäässä. Kaiken kaikkiaan hyvin erilaisia karttoja...

Lieskan ottoon saattaa olla hyvä laittaa isoille kierroksille pikkukaasuille reilusti lisää soppaa...

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 08.10.12 - klo:14:17
Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita.

Mitähän tuo "disconnected" tarkalleen meinaa, pois jos ottaa kokonaan ja eliminaattoreilla oikosulkee, ei välttämättä pelaa.
Mullahan on se optimaiseri, jonka pitäs huijata ecua, onko se sitten poiskytkettu vai ei?

SamiN

08.10.12 - klo:22:56 #87 Viimeisin muokkaus: 09.10.12 - klo:17:44 käyttäjältä SamiN
Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.12 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 08.10.12 - klo:14:17
Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita.

Mitähän tuo "disconnected" tarkalleen meinaa, pois jos ottaa kokonaan ja eliminaattoreilla oikosulkee, ei välttämättä pelaa.
Mullahan on se optimaiseri, jonka pitäs huijata ecua, onko se sitten poiskytkettu vai ei?

sitä että lambdan piuhat on irti ja ecu jollain fail-mode default kartalla eikä koita säätää closed looppia.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 08.10.12 - klo:22:56
Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.12 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 08.10.12 - klo:14:17
Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita.

Mitähän tuo "disconnected" tarkalleen meinaa, pois jos ottaa kokonaan ja eliminaattoreilla oikosulkee, ei välttämättä pelaa.
Mullahan on se optimaiseri, jonka pitäs huijata ecua, onko se sitten poiskytkettu vai ei?

sitä että lambdan piuhat on irti ja ecu jollain fail-mode kartalla eikä koita säätää closed looppia.

Ja sitten Commanderin sivuilta löytyy kartta korjaamaan tätä fail-mode karttaa?  hedari_1
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

nopea57

On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle. Toiset ecut eivät sytytä edes vikavaloa, omassa pyörässäni on näin. PCV:ssä on kuitenkin vain se yksi kartta, jolla muutetaan (lyhennetään tai pidennetään) ecun antamia ruiskupulsseja, oli ne sitten peräisin mistä hyvänsä ecun ruiskukartasta. Jos ecu antaa milloin mitäkin samassa tilanteessa (rpm/kaasuasento), niin eihän se säätö voi onnistua. Hyvin yksinkertaista.

Onkos Jarska siinä sun optimaiserissa USB-portti? Dynojetin mukaan toisissa on ja toisissa ei. Jos portti löytyy, niin silloin pääsee sen kautta vielä säätämään closed loop -aluetta rikkaammalle tai laihemmalle. Dynojetin mukaan laite on periaatteessa 'preconfigured'. Itse PCV:ssä tuo alue jätetään säätämättä. Jos se on jokin kapea köröttelyalue, niin eipä ole merkitystä ratapyörässä. Pääasia ettei ecu ala säätelemään sitä hulluna.

Powered by EzPortal