Ajokoulutus CBR 250

Aloittaja wehna, 18.09.12 - klo:13:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Äääh, nyt alko harmittamaan kun ei ollu mukana. :'(
Kiitos kuitennii raporteista ja niitä videoita olis kyl kiva katella.

Ens kesänä lähden kyllä mukaan!

app

Lainaus käyttäjältä: wehna - 30.09.12 - klo:14:06

Kertaalleen saatiin cebari kyljelleen, mutta eihän siihen tullut kuin naarmuja. Sen jälkeen homma jatkui vähintään yhtä kovalla yrityksellä :)


Kerrottakoon vielä että minä ja Juniori ei kaaduttu. Wehnä voi todistaa, vaikka ei tätä itsekään oikein tahtoisi uskoa.

Fasu

Saisko tällaisen kurssin järkättyä Kemoralle tai Botniaringille? Toisaalta matka ei niin paha kauemmas,kun ei tarvitse raahata omaa kalustoa mukana.
Voi porukalla pyyhkäistä paikalle henkilöautolla.
VV

wehna

Toi koulutus voidaan tuoda mihin tahansa. Käytännössä noille pitää olla täysin oma ajovuoro, mikä tarkoittaa usein radan vuokraamista. 10 pyörää on varmaan minimi millä moista kannattaa edes suunnitella.

Samalle päivälle voidaan myydä muillekin käyttäjille vuoroja niin saadaan kuluja alemmaksi.

-K-
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: wehna - 30.09.12 - klo:21:06
Toi koulutus voidaan tuoda mihin tahansa. Käytännössä noille pitää olla täysin oma ajovuoro, mikä tarkoittaa usein radan vuokraamista. 10 pyörää on varmaan minimi millä moista kannattaa edes suunnitella.

Samalle päivälle voidaan myydä muillekin käyttäjille vuoroja niin saadaan kuluja alemmaksi.

-K-

Kehitellään yhteistyötä ja buukataan koulutus/koulutuksia MP-Radan ratapäivän/ratapäivien kylkeen?

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.09.12 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: wehna - 30.09.12 - klo:21:06
Toi koulutus voidaan tuoda mihin tahansa. Käytännössä noille pitää olla täysin oma ajovuoro, mikä tarkoittaa usein radan vuokraamista. 10 pyörää on varmaan minimi millä moista kannattaa edes suunnitella.

Samalle päivälle voidaan myydä muillekin käyttäjille vuoroja niin saadaan kuluja alemmaksi.

-K-

Kehitellään yhteistyötä ja buukataan koulutus/koulutuksia MP-Radan ratapäivän/ratapäivien kylkeen?

Meinasinkin jo ehdottaa tänään aikaisemmin, mutta en kehdannut. Kehtasin kuitenkin kertoa nyt  stoppie_gif

pasiplus

Hieno homma oli tuo tekniikkatreeni 250:lla; Karille kiitokset onnistuneesta tapahtumasta!
Pitkän tauon jälkeen pääsin taas radalle ja ensikertaa Motoparkkiin uudella tuttavuudella, 250 CBR:lla.
En kyllä olisi uskonut kuinka hauskaa moisella laitteella on ajaa, homma on erityisen haastavaa kun tehoja ei ole yhtään liikaa. Ajolinjat ja ajotekniikka on samaa kuin isollakin pyörällä, vauhti aika verkkaista mutta kyllä tuollaisenkin kojun saa nurin kun oikein yrittää cool_gif.
Tekniikkaa hiottiin ja tulokset paranivat loppua kohden ja 'kauden päättäjäisistä' jäi hyvä maku ensikesän ajojen odotteluun.
Kyllä tällaista tapahtumaa voi  lämpimästi suositella kuskin tasosta riippumatta; hyöty rata-ajamisen tarpeisiin on ilmeinen. Ainut haittapuoli on korkeahkot kustannukset pienellä porukalla toimittaessa.

wehna

Joo, jonkun ratapäivän yhteydessä toi pitää järjestää. Siinä sais sitä muuta myyntiä niin ettei hinnat nouse taivaaseen. MP-Radan päivät on varmasti ihan hyviä tapahtumia noille.

Cebareille pitää melkein olla oma ajovuoro, kun tolla on suorilla kaikkien jaloissa. Jos saatais 10-15 pyörää/ kuskia niin sillon tossa vois olla kaikille järkeä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wehna - 01.10.12 - klo:23:11
Joo, jonkun ratapäivän yhteydessä toi pitää järjestää. Siinä sais sitä muuta myyntiä niin ettei hinnat nouse taivaaseen. MP-Radan päivät on varmasti ihan hyviä tapahtumia noille.

Cebareille pitää melkein olla oma ajovuoro, kun tolla on suorilla kaikkien jaloissa. Jos saatais 10-15 pyörää/ kuskia niin sillon tossa vois olla kaikille järkeä.

Saako koulutuksen järjestettyä vielä tehokkaaks jos kuskimäärä nousee yli kymmeneen?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Andy

Miltäs kuulostaisi tällainen ajatus:
- Otetaan jokin valittu Orgin ratapäivä, esim. toukokuulle kemorassa. Sinne koitetaan varmasti saada jokin viikonloppu, niin siihen yhteyteen voisi ottaa extrana perjantain tms.
- jaetaan ajot 4 ryhmään hidas, keski, nopea ja cbr. Jos kyseessä arkipäivä ajoajalla 10-20, niin jokaiselle tulee 7-8 settiä.
- paikalla olisi silloin normiratapäivän infra liputtajilla ja ambulanssilla

Kulujen jakamista pitää vielä miettiä ja koittaa saada se sellaiseen tasapainoon, että kaikki on tyytyväisiä. Ja jos tämän järjestää ihan kauden alkuun, niin kannattaa panostaa myös luokan markkinointiin samalla, niin saadaan jengiä paikalle. Voisi miettiä myös koeajomahdollisuutta myös muillekin, jolloin tuo 4 setin jakokaan ei ehkä harmittaisi.

Luulisi, että tälläisella setillä saisi tuota osallistumismaksua alemmas ja toisaalta jotain tällaista runkoa voisi muutenkin koeponnistaa orgin päivillä. Näitä erilaisia koulutusjuttuja kun alkaa näkymään yhä enemmän, joten tarve niiden ryhmien eristämiseen muista ajeluista alkaa kohta olla.

Tämä nyt ihan vaan mun ajattelua, en ole jutellut vielä asiasta muun orgin ratajengin kanssa.
Mutta miltä kuulostaisi?

//Andy

jarska

Lainaus käyttäjältä: Andy - 02.10.12 - klo:09:05
Miltäs kuulostaisi tällainen ajatus:
- Otetaan jokin valittu Orgin ratapäivä, esim. toukokuulle kemorassa. Sinne koitetaan varmasti saada jokin viikonloppu, niin siihen yhteyteen voisi ottaa extrana perjantain tms.
- jaetaan ajot 4 ryhmään hidas, keski, nopea ja cbr. Jos kyseessä arkipäivä ajoajalla 10-20, niin jokaiselle tulee 7-8 settiä.
- paikalla olisi silloin normiratapäivän infra liputtajilla ja ambulanssilla

Kulujen jakamista pitää vielä miettiä ja koittaa saada se sellaiseen tasapainoon, että kaikki on tyytyväisiä. Ja jos tämän järjestää ihan kauden alkuun, niin kannattaa panostaa myös luokan markkinointiin samalla, niin saadaan jengiä paikalle. Voisi miettiä myös koeajomahdollisuutta myös muillekin, jolloin tuo 4 setin jakokaan ei ehkä harmittaisi.

Luulisi, että tälläisella setillä saisi tuota osallistumismaksua alemmas ja toisaalta jotain tällaista runkoa voisi muutenkin koeponnistaa orgin päivillä. Näitä erilaisia koulutusjuttuja kun alkaa näkymään yhä enemmän, joten tarve niiden ryhmien eristämiseen muista ajeluista alkaa kohta olla.

Tämä nyt ihan vaan mun ajattelua, en ole jutellut vielä asiasta muun orgin ratajengin kanssa.
Mutta miltä kuulostaisi?

//Andy

Ei mitään ORGgia vastaan ja hommat sujuu, mut mitäs jos tällasia suunniteltas kuitenkin tällä saitilla MP-Radan lipun alla. ;)
Mehän painitaan vielä aika köykäisessä sarjassa kun vertaa isoihin ratapäivien järkkääjiin, mut maasta se pienikin ponnistaa.

Andy

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.10.12 - klo:09:15
Lainaus käyttäjältä: Andy - 02.10.12 - klo:09:05
Miltäs kuulostaisi tällainen ajatus:
- Otetaan jokin valittu Orgin ratapäivä, esim. toukokuulle kemorassa. Sinne koitetaan varmasti saada jokin viikonloppu, niin siihen yhteyteen voisi ottaa extrana perjantain tms.
- jaetaan ajot 4 ryhmään hidas, keski, nopea ja cbr. Jos kyseessä arkipäivä ajoajalla 10-20, niin jokaiselle tulee 7-8 settiä.
- paikalla olisi silloin normiratapäivän infra liputtajilla ja ambulanssilla

Kulujen jakamista pitää vielä miettiä ja koittaa saada se sellaiseen tasapainoon, että kaikki on tyytyväisiä. Ja jos tämän järjestää ihan kauden alkuun, niin kannattaa panostaa myös luokan markkinointiin samalla, niin saadaan jengiä paikalle. Voisi miettiä myös koeajomahdollisuutta myös muillekin, jolloin tuo 4 setin jakokaan ei ehkä harmittaisi.

Luulisi, että tälläisella setillä saisi tuota osallistumismaksua alemmas ja toisaalta jotain tällaista runkoa voisi muutenkin koeponnistaa orgin päivillä. Näitä erilaisia koulutusjuttuja kun alkaa näkymään yhä enemmän, joten tarve niiden ryhmien eristämiseen muista ajeluista alkaa kohta olla.

Tämä nyt ihan vaan mun ajattelua, en ole jutellut vielä asiasta muun orgin ratajengin kanssa.
Mutta miltä kuulostaisi?

//Andy

Ei mitään ORGgia vastaan ja hommat sujuu, mut mitäs jos tällasia suunniteltas kuitenkin tällä saitilla MP-Radan lipun alla. ;)
Mehän painitaan vielä aika köykäisessä sarjassa kun vertaa isoihin ratapäivien järkkääjiin, mut maasta se pienikin ponnistaa.

Yes, no harm done. Tämä vain yksi ajatus, jolla tuota kustannuspainetta voisi yrittää hillitä. Jos tämän järkkää mp-radan ratapäivänä esim. kemorassa, niin siinä kannattaa yrittää saada päivä jonkin mp-tuen tai orgin tapahtuman yhteyteen, ennen tai jälkeen. Tällä tavoin on paremmat mahdollisuudet saada kuskejakin mukavasti paikalle. Nämä ihan vain kokemuksen myötä opittuja asioita puhtaasta jeesaamisen halusta.

//Andy

jarska

Lainaus käyttäjältä: Andy - 02.10.12 - klo:09:29
Yes, no harm done. Tämä vain yksi ajatus, jolla tuota kustannuspainetta voisi yrittää hillitä. Jos tämän järkkää mp-radan ratapäivänä esim. kemorassa, niin siinä kannattaa yrittää saada päivä jonkin mp-tuen tai orgin tapahtuman yhteyteen, ennen tai jälkeen. Tällä tavoin on paremmat mahdollisuudet saada kuskejakin mukavasti paikalle. Nämä ihan vain kokemuksen myötä opittuja asioita puhtaasta jeesaamisen halusta.

//Andy

No problem, oppeja tässä tarvitaankin, kiitos shakehands_1
Wehnään olinkin yhteydessä ja Cebari koulutusta yritetään jarkätä jonnehi huhtikuun loppu/toukokuun alun ratapäivien yhteyteen.

Fasu

02.10.12 - klo:10:34 #58 Viimeisin muokkaus: 02.10.12 - klo:10:47 käyttäjältä Fasu1000
Laitetaans nyt oikein sekava selostus ja oikeastaan menee huumori osastolle. Rauhallisesta ratapäivästä vois vähän maksaakkin ja hyvä ois saada ajaa vapaasti muutama koekierros ensin mokomalla jarru ynm.tuntuman vuoksi. Arveluttaa heti edessä pyörivä single,onko jarruja laisinkaan. :)
Viime kaudella hiillyin vaipailla päivillä kun jarrupaikoissa oli kotilokuskeilta jäänyt kuminkokkareita ihan asialle asti ja pirulaiset tarttuivat kuumaan miheliiniin,
että oli nappularenkaat sitten alla kun tuli mutkaan. Höystönä siellä oli sepeliä ja tuoretta heinää. Varikolla mattopuukolla siistin renkaita vaan töhnä oli vulkanoitunut iäksi kiinni. Ajolinjojen korjauksiin ei jäänyt tilaa ja kierrosajat oli sitten mitä sattuu.Jotkut pysty vetämään riskillä,mutta idea oli säilyttää kalusto ehjänä.  
Siis peukku Jarskalle ja Mp-ratapäivien mukaan tai ihan omana tapahtumana. Ihme olisi,jos ei riittävästi löydy kuskeja.
Loivennetaan,että kaikki käy kunhan kotilot pysyvät poissa ja rata on puhdas.
VV

app

Ceparissa on hyvät jarrut, jopa niin että puimurin brembojen jälkeen en kaivannut mitään lisää. Ajettavuus todella hyvä. Myös rengas piti niin etten saanut lipsumaan kuin pienemmälle vaihtaessa alussa.
Tuo pyörä on ominaisuuksiltaan uskomattoman hyvä. Menee takuulla monelta ensimmäinen päivä niin, että äjässä tai ämässä on puutteet.
Roikkuminen helppoa, kun on leveämmät sarvet kuin omassa, ja tilaa mopon päällä hyvin.
Kun tehoa ei ole liikaa, pyörän ominaisuudet riittää takuuvarmasti aika kovatasoisellekin kuskille (paitti nasse-sedälle :D).

Powered by EzPortal