Ajokoulutus CBR 250

Aloittaja wehna, 18.09.12 - klo:13:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

02.10.12 - klo:11:00 #60 Viimeisin muokkaus: 02.10.12 - klo:11:13 käyttäjältä Juha_K
Jarruilta ei varmaan niin hirveästi vaadita, koska vauhdit on suhteellisen maltilliset.
Kuinka paljon noi ehtii kelaamaan vauhtia Alastaron pääsuoralla? Sillä vaan, että jos ja kun vauhdit jää maltillisiksi, niin miksi ei pitäisi koulutusta Ahvenistolla? On siellä kaiteet, mutta kai siellä silti koulutuksen voisi vetää? Radan sijainti olisi hieman parempi kuin esim. Kemora ja Motopark.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Vuorela

Hienoa olisi jos koulutusta saisi kohtuulliseen hintaan kaikilla neljällä radalla. Etenkin ajolinjojen opetus näillä pyörillä olisi hyvää oppia. Ahveniston ajolinjoista en koe olevan vastaavaa hyötyä, kun ei siellä tule ajettua. Etenkin botnialla olisi mukava päästä ajamaan uuden lenkin myötä.

Jonkun muotoinen koulutuskausikortti neljästä päivästä eri radoilla? Pitäisi vaan sitten jollain ilveellä saada mahdutettua omaan kalenteriin. Saisi taas vaikka isommat järjestäjät katettua kuluja ennen kauden alkua, jos koulutukset tulisi myyntiin vaikka vuoden vaihteen jälkeen.

app

Motoparkissa sain 150 tasan takasuoralla (Juniori veti muistaakseni 152, ja pasipluskin tais vetää yksikön yli. Alastarossa sai juniori jotain 135.
Kyllä tuolla vauhti riittää niin, ettei kovinkaan moneen mutkaan päässe keventämättä tai jarrutta menemään.
Olisi todella loisto juttu jos tulisi tilaisuus viilata linjat, ja paljon muutakin lähemmäs oikeata jokaisella radalla. Ahvenistosta pidän itse, mutta on ne kaiteet vaan sellainen juttu, ettei sinne kannattane yrittää kurssia. Ne radat joilla kisataan on toivelistalla minullakin.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.10.12 - klo:11:00
Jarruilta ei varmaan niin hirveästi vaadita, koska vauhdit on suhteellisen maltilliset.
Kuinka paljon noi ehtii kelaamaan vauhtia Alastaron pääsuoralla? Sillä vaan, että jos ja kun vauhdit jää maltillisiksi, niin miksi ei pitäisi koulutusta Ahvenistolla? On siellä kaiteet, mutta kai siellä silti koulutuksen voisi vetää? Radan sijainti olisi hieman parempi kuin esim. Kemora ja Motopark.

Just just.
Matopurkkiin vaan, ei olis pohjosen pojillakaan niin pitkät matkat.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Juha_K

02.10.12 - klo:12:59 #64 Viimeisin muokkaus: 02.10.12 - klo:13:01 käyttäjältä Juha_K
^Etelässä on kuulemma enemmän asukkaita. ;D
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

nopea57

Tämähän alkaa kuulostamaan melkeinpä houkuttelevalta tavalta maistella kyykkypyörän ominaisuuksia. Kyllä uskoisin porukkaa löytyvän talven mittaan. Näyttää olevan pro-kuskeillakin kiinnostusta ja itseä kyllä kiehtoo ainakin kokeeksi harjoittelu noilla vauhdeilla itselle oudolla laitteella. Ja kun kaikilla on sama, niin on helpompi ottaa mallia muista.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 02.10.12 - klo:13:46
Tämähän alkaa kuulostamaan melkeinpä houkuttelevalta tavalta maistella kyykkypyörän ominaisuuksia. Kyllä uskoisin porukkaa löytyvän talven mittaan. Näyttää olevan pro-kuskeillakin kiinnostusta ja itseä kyllä kiehtoo ainakin kokeeksi harjoittelu noilla vauhdeilla itselle oudolla laitteella. Ja kun kaikilla on sama, niin on helpompi ottaa mallia muista.
Vaikka olis kauden ainoa ratapäivä,niin sekaan vaan,eihän tuota tilaisuutta voi olla käyttämättä. Kohta ootellaan niinkun Joulupukkia!
VV

wehna

Oho! Ompas aiheella kiinnostusta, hyvä!

Toi cebari on hyvä peli ja rahkeet loppuu ensin kuskista, sitten vasta pyörästä. Motoparkki alle 2.00, kemora alle 1.35, alastaro alle 1.50 ja siinä onkin hommaa monelle. Mutta toi on teille kaikille mahdollista. Tosi harvalla on ikävä kyllä mahdollisuuksia ajaa motoparkissa 1.25 vaikka ottaisi avaruusraketin.

Ette te huonoja ole, mutta toi ajaminen vaatii oikeasti täsmällisyyttä ja tarkkuutta. Sitä ei vaan ikinä opi (tai ainakin se kestää vuosia), jos ajelee hurua ja katsoo maisemia. Tonnisella kun tuuppaa kunnolla ja tulee oho-tilanne, niin pyörä on niin kaukana metsässä, ettei jaksa takaisin kävellä.

Tolla cebarilla pitää kuormittaa ajotaitoa, että pääset mihinkään. Homma on ihan yhtä vaikeaa kuin tonnisilla, mutta tuskin menee nurmikolta ulos jos tulee virhe. No se mainospuheista ja siirrytään käytäntöön...

Teen suunnitelmaa 10-15 pyörän tapahtumista. Sen verran asiaa on mietitty, että saadaan yksilöllistä koulutusta kaikille.

-K-
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

qazwsx

Oliskohan noissa koulutuksissa hyötyä jostain langattomasta kypäräpuhelinsetistä? Jolloin vois kommentoida ja neuvoa ajon aikana koulutettavaa.
En tiedä noiden kantavuuksista mutta tollainen vois olla hyvä. Tämä tuli vain mieleen ja en tiedä jos mahdollista ja olisko tuossa ideaa?

app

Hähää!!! Ritari ärrä vauhdissa  stoppie_gif
http://kaken.1g.fi/kuvat/IMG_6761.jpg

jarska

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 04.10.12 - klo:19:29
Oliskohan noissa koulutuksissa hyötyä jostain langattomasta kypäräpuhelinsetistä? Jolloin vois kommentoida ja neuvoa ajon aikana koulutettavaa.
En tiedä noiden kantavuuksista mutta tollainen vois olla hyvä. Tämä tuli vain mieleen ja en tiedä jos mahdollista ja olisko tuossa ideaa?

Minusta olis hyvä idea.
Kiva kun sais korjaukset ja kommentit myös suoraan ajossa, eikä kaikkee palautetta vasta varikolla.
Ainut vaan et kuka niitä viittii/ehtii ropailla pottaan, kun yleensä vaatii jonkin verran asentamista ja häiritteekö ajamista kun Wehnä mylvii korvaan kesken kurvin.

qazwsx

Toi ajatus tuli vain mieleen saunoessa, ja kirjoitin sen tossa ekaan ketjuun kun tuli mieleen. Tuli itteasiassa mieleen jutusta jossa kaveri oli näyttämäässä linjoja ja olis tehny mieli huutaa että aja nyt vähän hiljempaa että pysyy perässä :)

carbon


   Olen tossa aihetta lueskellut ja mielenkiintoiseksi todennut. Mukana oon ! Vähän samanlainen konsepti vois olla motojysky enduropyörineen. Hänellä on parisenkymmentä
huippumopoa varusteineen. Kaikki tehdään alusta loppuun. Oon siellä ollut 4-5 kertaa. Suosittelen.
Noista kypäräpuhelimista: Olen menossa talvella salaa harjoittelemaan ja sen jälkeen Wehnä huutaa " Älä Carbon jätä, älä jätäääää..." heh heh.
Voin mää koittaa..

app

Juniori oppi yhden päivän aikana "päätä peiliin" idean. Ensimmäisellä setillä istui keskellä mopoa, ja siiitä vaan sitten wehnän opastamana tekniikkaa haltuun.
http://kaken.1g.fi/kuvat/IMG_7340.jpg

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.10.12 - klo:12:59
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...

Tai sitten ei. Toiseksi kallein rata Suomessa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal